İNTRANET Berk Ayvaz 507072002.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

PAPERWORK DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ
Geçmişten Geleceğe: Elit Yazılım
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?

Kurumlarda Teknolojiyle Bir Adım Sonra OYUNUN TARAFLARI KİMLER ? 13 Eylül 2012 Doğan Aral Bilgi ve İletişim Teknolojileri Md.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri İMİ Bilgi İşlem şube Müdürü
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Site Türleri ve Yapıları
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DAMLA GÜNDÜZ /TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
WEB 2.0 DAMLA GÜNDÜZ /TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
W EB 2.0 A RAÇLARı T ANıTıMı Adnan Engin Türkçe Öğretmenliği 2.sınıf.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Amaç PROJE BİLGİLERİ KOBİ’lerin rekabet güçlerinin artırılması KOBİ’lerin güçlendirilmesini ve istihdamın artırılması İhracat ve uluslararası işbirliklerinin.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
SUNUM KONU BAŞLIKLARI->
İNTERNETTE İLETİŞİM VE İNTERNET SERVİSLERİ
One Touch Video Kurumlar, İşletmeler ve Çağrı Merkezleri için internet tabanlı ve mobil etkileşimli video çözümü 2010 Avaya Inc. All rights reserved.
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
WEB 2.0 ARAÇLARI.
İçerik Yönetim Sistemi
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Sunum transkripti:

İNTRANET Berk Ayvaz 507072002

Tanım İnternet teknolojilerinin dışsal global internete bağlanmak için kullanılması yerine organizasyon içinde kullanılmasıdır (Masrek ve diğ.,2008). Organizasyon içinde kurumsal iletişimi ve bilgi paylaşımını sağlamak maksadıyla internet teknolojisini kullanan bir ağdır (Yen ve Chou,2001;Stoddart,2001).

İntranetin Yapısı Bir intranet, internet için kullanılan teknolojilerin aynıları kullanılarak inşa edilmektedir. İntranetler döküman oluşturmak için HTML'yi ve bilgiyi ağ üzerinde iletmek için TCP/IP kullanırlar. Bilgi firmanın sunucusunda saklanır ve Internet Explorer yada Netscape Navigator gibi popüler tarayıcılarla bilgiye erişilebilir (Stoddart,2001). İntranetin, internete bağlantısı olduğu durumlarda ise firmalar firewall (Ateş Duvarı) kullanarak dışarıdan intranetlerine girişi engelleyebilir yada kısıtlayabilirler. Bunlara ek olarak arama motoru da eklenebilir (Watson ,1999).

İntranetin İçeriği İnternetten farklı olarak bu bilgilere ve sayfalara sadece firma çalışanları ulaşabilir.

İntranetin İşletmelere Sağladığı Hizmetler Muhasebe Finans Pazarlama Satış Üretim Satınalma İnsan Kaynakları Dağıtım Lojistik İntranet, şirket içi enformasyon alış-veriş sisteminin kalbi olarak düşünülmektedir (Hannon, 1998). Hızlı iletişim ile beraber çalışanlar arasında fikir alış verişlerini de mümkün kılmaktadır (Uluköy,2002).

İntranetin İşletmelere Sağladığı Hizmetler Ortak iletişim alanı, Çalışanlar arasında işbirliği ve takım çalışması, Öğrenen kurumun kurulması, Çalışanların ihtiyaç duydukların veriye hızlı erişimi Organizasyondaki birbiriyle bağdaşmayan sistemlerin entegrasyonu, Kağıtsız ofis sürecine ulaşım,

İntranet kullanım şekli İntranet, firmalar tarafından genellikle beş farklı işlem için kullanılmaktadır (Masrek ve diğ.,2008; Ba ve diğ.,1997) : Yayınlama İşlem yapma İletişim Arama Kaydetme

İntranetin faydaları Maliyetlerde azalma (kağıt,eğitim,toplantı,iletişim,dağıtım vb.) (HP kullanıcı başına yıllık $2000 kar elde ettiğini açıklamıştır.) Zaman kayıplarını azaltır. (Nissan çalışanların zaman kayıplarını azaltarak 1 yıl içinde $750.000 kar elde etmiştir.) Çalışanlar,takımlar ve bölümler arasında etkili bir iletişim kurulmasını sağlar. Dahi iyi koordinasyon ile çalışanlar arası işbirliği ve takım çalışmasını artırır. Enformasyonun paylaşım ve depolamasına imkan sağlar. Çalışanların ve iş süreçlerinin verimliliğini artırır. Yüksek seviyede güvenlik sağlar.(Snap-on ‘un rakiplerinden saklaması gereken bilgilerin erişimine girişi kontrol ediyor.) Kişilerin istedikleri enformasyona hızlı bir şekilde erişmelerini sağlar. Farklı uygulamalar arasında entegrasyon kurulmasını sağlar. Entellektüel sermayeyi artırır. Karmaşa için ihtimal Uygulama güçlügü Gereksiz enformasyon yığılması Üretim kaybı

İntranetin Bilgi Yönetimindeki Rolü İntranetler bilgi yönetim çabalarını artırmaktadır. İntranetler bilgi yönetimini en az üç yolla desteklemektedirler :enformasyon paylaşım aracı olarak,bir iletişim aracı olarak ve bu ikisinin birleşimi olarak (Skoka ve Kalmanovitch, 2005) .

İntranetin Bilgi Yönetimindeki Rolü Bilgiye kolay erişim Bilginin saklanması Bilginin güncellenmesi Bilgi güvenliğinin sağlanması Entelektüel sermayenin artırılması Bilgi akışını kolaylaştırması Bilginin güvenirliğinin artırılması Bilginin tekrar kullanılabilirliği Enformasyondan çıkarsama yapılması(karar destek sistemleri) Bilginin oluşturulmasına destek verilmesi

İntranet Tabanlı Bilgi Araçları Weblog: Blog, genellikle güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlandığı, web tabanlı bir yayını belirtir. (Robertson,2004). İntranetlerde bilgi paylaşımı ve iletişimi artırıcı etkisi dikkati çekmektedir. K-log Wiki: Kullanıcıların yeni sayfa yaratmasına, sayfalarda düzenlemeler yapmasına ve bu sayfaları birbirine bağlamasına izin veren bir yazılımdır. Wikipedia bu wikilerden en bilinenidir. Wiki’ler daha çok iş dünyasında intranet ve bilgi yönetim sistemlerinde kullanılmaktadır. Gruplar, wiki sayesinde kolayca geniş dökümantasyonlar oluşturabilir

IBM : W3 İntranet Bu projenin ana amaçları şu şekildedir: Komplekliği azaltmak Organizasyon pazar alanı haline getirilmesi (bilgi alış verişi ) Yeni araçlarla kişilerin kontrol ve verimliliğini iyileştirmek Firma çalışanlarının bilgisini ortak kullanıma açmak

W3 Kişiselleştirilmiş Ana Sayfası

Projenin Getirileri 80% IBM çalışanı W3’ü her gün en az bir kez ziyaret etmektedir $80.6 milyon verimlilik artışı sağlanmıştır Her web projesinin geliştirme ve uygulamasından potansiyel olarak $200K tasarruf sağlamıştır. İşlerin 68%’i için kesinlikle intranete bakılması gerekmektedir. Çalışanları 52%’si W3’ten elde edilen enformasyondan dolayı bir IBM çalışanı olmaktan dolayı çok memnun olduğunu ifade etmektedir.(Çalışan tatmini)

GM: MySocrates GM 75 yıldır küresel çapta satış lideri olan, dünyanın en büyük otomotiv üreticisidir. GM İntranet 33 ülkede 327.000 çalışanı bulunan bu büyük ve yaygın işletmeyi birleştirmektedir. İntranetin amacı: Kullanıcı girişlerini genişletmek Sisteme girişleri kişiselleştirme Çalışan profilleri ve rehber özellikleri Takımların yönetimi Çözümlerin yeniden kullanılabilmesi Maliyetlerin azaltılası İmajın geliştirilmesi

MySocrates Ana Sayfası

GM: MySocrates 411.1M ziyaretçi toplamıştır. Toplam işlemlerin 98.1% ‘ini gerçekleştirmiştir. $17.4M yıllık maliyet tasarrufu sağlamıştır. Departmanlar arası tamamen entegrasyon sağlanması İşbirliği araçları ( wikis ve blogs vs.) Ayrıntılı veri ve raporlama (iş zekası vb.) GM kendisini 500 sanayi kuruluşu arasında üst sıralara çıkartan bir “tek şirket” intraneti yapmayı mySocrates projesi ile başarmıştır.

TEŞEKKÜRLER