Uluslararası Pazarlama Araştırmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Üçüncü Bölüm:Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İşletme Yönetimi.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
ULUSLARARASI TİCARET.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Bölüm-9 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları

Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Araştırma ; - İyi planlama - Kontrol - Güvenilir bilgi gerektirir. Pazarlama Araştırmaları: Pazarlama kararlarının alınması için gerekli olan bilgileri toplar, işler ve ilgililere iletirler.

Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Uluslararası pazarlama araştırmaları ile pazarlama araştırmaları aynıdır. (Metot, plan, uygulama,vb.). Sadece çevresel faktörlerden kaynaklanan farklar vardır. Bu farklar ve karşılaşılan problemler; - Firmalarda sürekli ve sistemli araştırma yapan birim ve uzman kişilerin çok az/yetersiz/ sürekli olmaması’ - Finansal güçlükler’ - Dış Pazar koşullarının süratle değişmesi araştırmaların yenilenmesini gerektirir/ - Araştırmalara yeterli önemin verilmemesi. - Dil Problemleri (çeviriler,kültür farkları, mekanik çeviri anlamsız olabilmesi – TR – Kıbrıs Şive farkı)

Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Karşılaşılan problemler; - maliyetler, - Sosyal örgütlenme biçimlerinde farklılıklar(Aile- Doğu-Batı) (Aile bireylerinin rollerini iyi algılamak, öğrenmek ve buna göre araştırmayı uygulamak önemli- Kadının görüşmesinin yasak olduğu ülkeler var) - Anketörlere karşı güvensizlik (yaklaşım, iticilik, zaman ayırma, terör, vb.) - Okuma- yazma oranı düşüklüğü (3. dünya ülkeleri, posta yolu etkisiz olur) - Kültür farklılıkları (küçük perakendeciler, komplike kelimeleri bilmeyebilir- likidite vb.)

Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Araştırma maliyeti araştırmada sağlanacak olan faydadan büyük olmalıdır. (Küçük pazarlar ve firmalar zorlanırlar)

1- Problemin Saptanmasının Önemi Uluslararası Pazarlama Kararlarında Yararlanılabilecek Bilgiler ve Bilgi Kaynakları 1- Problemin Saptanmasının Önemi Bilgi gerektiren problemin tüm boyutları ile açık ve seçik bir biçimde belirlenmesidir. Böylece ihtiyaç duyulan bilgiler nelerdir daha kolay saptanabilir. 2- İhtiyaç duyulan bilgiler: Hedef Pazar seçiminde kullanılan bilgiler, Hedef pazarda kullanılacak olan pazarlama bileşimleri ile ilgili bilgiler,

Uluslararası Pazarlama Kararlarında Yararlanılabilecek Bilgiler ve Bilgi Kaynakları Hedef Pazar belli değilse önce 1. grupta yer alan bilgileri toplamalıdır. Hedef Pazar belirlendikten sonra pazarlama bileşimleri (fiyat, mal, tutundurma, dağıtım) için bilgi toplanır. (Arabistana gömlek) Araştırmalar Sürelerine (kısa, orta, uzun vade) Bilgi kaynaklarına (birincil,ikincil) Pazarlama Bileşenlerine vb. Göre gruplandırılırlar.

Uluslararası Pazarlama Kararlarında Yararlanılabilecek Bilgiler ve Bilgi Kaynakları 3. Bilgi Kaynakları (Birincil ve Ikincil Kaynaklar) İkincil kaynaklar: Hazır veriler içerirler. Firmanın kendi içinde yer alan bilgilerden, firma dışı araştırma kurumlarında, ulusal ve uluslararası örgütlerden- ücretli/ücretsiz elde edilen bilgi kaynaklarıdırlar. Birincil Kaynaklar: 2cil kaynaklarda yer almayan bilgilere ihtiyaci olan kisi veya kurulusların kendi ozel gayretleri ile topladıkları orijinal bilgilerin kaynaklarıdır. Hazır olmayan bilgilerdir. Doğrudan doğruya araştırma ile toplanırlar (mülakat,anket,vb.)

İkincil Veri kaynakları-Uluslararası Uluslararası Pazarlama Kararlarında Yararlanılabilecek Bilgiler ve Bilgi Kaynakları İkincil Veri kaynakları-Uluslararası BM Statistik Yıllığı IMF – Uluslararası Finansal Statistikler Dünya Sağlık Teşkilatı-yayınları Dünya Bankası-Yayınları ILO+GATT+OECD+AB kaynakları İkincil Veri kaynakları-Ulusal Turkiyedeki Temsilcilikler, Ticaret ve Sanayi Odaları Kütüphaneleri

Dış Pazarlarda Gerçekleştirilecek Özel Araştırmalar Sonucunda Elde Edilecek Olan İkincil ve Birincil Veriler 1. Kendi ülkesinde ikincil veri kaynakları tespit edilip bunlardan planlı olarak en verimli şekilde faydalanmak, 2. Araştırılan Pazarları ziyaret (Satış kanalları’ müşteriler, aracılar, meslek kuruluşları, vb. yetkililer ile tanışmak) TÜM VERİLER BİRBİRİNİ ONAYLAR VE TUTARLI OLMALIDIR. OLMAYAN YERLERDE TEKRAR VE DETAYLI BAKILMALIDIR, FARKLI KAYNAKLAR DENENMELİDİR.

ARAŞTIRMALARIN AMAÇLARI Dış Pazarın yurtiçinden farklı olan özelliklerini bulabilmek, Belirsizlikleri minimuma indirmek, Mal-fiyat-tutundurma- dağıtım -- en uygun düzeye getirebilmek; Uyum artırıcı yönde olması Dikkat Edilecekler Makul sürede tamamlanması Güncel bilgiler içermesi (geçerliliği kaybolmamış) Detaylı (doğru ve güvenilir kaynakların kullanımı) Kontrol Edilebilir olmalı Minimum maliyetlerle tamamlamak (kooperatif araştırma) Bilgilerin doğru analiz edilebilmesi

ARAŞTIRMALARI İLE TOPLANAN VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Dikkat Edilecekler Bilginin kalitesi Problemin çözümüne gerçek katkı/fayda sağlaması (Fayda maliyetten büyük olmalı) ?????

ARAŞTIRMALARI İLE TOPLANAN VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Notlar * Demografik bilgilerin değişmesi zaman alır (5 yıl) * İthalat İhracat mevzuatı sık değişebilir – güncel olmalı * Gelişmekte olan ülkelerden alınan verilerin toplanma metodu güncelliği ve doğruluğuna dikkat edilmelidir * Objektif olmalıdır(1970 Asya-kolera vakası-tutarsızlık) * Gereksiz bilgilere dikkat edilmelidir. ???

Anketler Anket konusu ve amacını açıkla- ortak amaca geçir Ana kütle ne? Araştırma personelini incele, ne zaman bitmeli? Yüz yüze mi, posta yolu ile mi, e-mail? Maliyet Kaç kişiye ulaşmak yeterli olacak ? Ulaşılacak kişilerin iletişim detayları, vb. En doğru yer neresi? Uygun zaman… Anket formunu – kısa, gerekli bilgilerle, anlaşılır, sıkıcı olmayan, objektif olmalı

Pazar Araştırmaları Kalitatif= Tümden varımsal sebepler( oluşum sebepleri) Sonucunda bir fikir/formül oluşturulup üretilebilir yeni bir kavram oluşturulabilir Kantitatif = Tümden gelimli (Sonuç çıkarılabilir) Doğru ve iyi stratejiler oluşturmak için ikisine de ihtiyaç vardır.