Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kemal BAŞARAN Basketbol Antrenörü
Advertisements

WELCOME TO THE VL-PLAYER.
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
GAME GANRES (Oyun Tarzları)
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Tasarım Aşamaları.
Chapter 13: Multi-Player
Hızlı Hücum,öncelikle Atletik ve Mental becerileri yüksek oyuncular gerektirir.. Sürat,Çabukluk,Dayanılılık,Koordinasyon gibi fiziksel özelliklerin.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
HAKKINDA : Windows 98’ den sonra çıkmıştır. Daha güzel ve kullanışlı yeni şeyler eklenmiştir. 16-bit/32-bit melez işletim sistemidir. Microsoft Windows.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi Tic Tac Toe Oyun Projesi
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Oyunlar.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
İNTERNET.
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
SEVİYE TASARIMI Yasemin Demiraslan.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
Sistem Analizi Sistem Analisti
BİLGİSAYAR OYUNLARI VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ARCS Modeli.
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
OYUN ve OYUNCAKLAR.
Ares Bilişim Sistemleri
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
The Elements of Gameplay
Storytelling..
ŞİDDET.
Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Gamze MERCAN
Game Design Theory And Practice
Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N Hasan ÇORUK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
DERİN ÖĞRENME UYGULAMA ALANLARI
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
TEST.
Sunum transkripti:

Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel

1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player oyun geliştirme 6- Multi-player oyunların geleceği 1-10

Kavrama Genel Bakış Çok oyunculu – Birden fazla kişi İnsanlarla etkileşim 2-10

Motivasyon Yapay zeka yerine, insan rakip.(öngörülemeyen, oynadıkça öğrenen) Meydan okuma miktarında artış sağlama. Sosyalleşme; Gerçek insanlara, meydan okuma, hırs, övgü beklentisi. Birlikte iş yapma.(kazanma veya kaybetme ortak) Grup veya klandan bir oyuncu çıkarsa, yerine başka bir kişiyi bulmak. 3-10

Multiplayer Oyun Yapıları Single system multiplayer -Tek araç üzerinden Mario Kart, Centipede 3D Online multiplayer -Bir ağ üzerinden Counter Strike, Battlefield

Single System Multiplayer Bir bilgisayar veya konsol Sekron veya Asekron olabilir Oyuncular aynı bölümde görünür. Aynı ekran içinde bir birini beklemek zorunda kalınabilir Single Screen single system Street Fighter, Dövüş oyunları Multi Screen single system Mario Kart, Yarış oyunları 5-10

Online Multiplayer Ağ üzerinden oynar, Oyun yapısına göre oyuncular aynı veya ayrı ortamda Counter Strike, Half Life MMO-Massive Multiplayer Online – ayrıntılı sanal dünya Dark of Camelot, Metin2,Wow, Klanlar.org,Travian 6-10

Tasarım Faktörü Oyun tasarımcısı, Multiplayer oyun yapılarının güçlü ve zayıf yönlerini anlayabilmişse, oyunu iyi bir şekilde tasarlayabilir. Acemi oyuncular – Uzun süre oyunda tutmak Oyuncunun başarabileceği, kazanabileceği hissettirilmeli. Kaybederken bile başarılı olduğu hissettirilmeli.(Negatif Geri Bildirim) Oyun içinde ve dışında iletişim(Chat, sesli görüşme) Sosyalleşme – Death match 7-10

Tasarım Faktörü Oyunu durdurma(pause) Adaletsizlik Kendinden bir şeyler katma, avatar gb. Sonuç, skor gösterilmeli Karmaşık işbirliği olmasa, oyuncu tek başına ilerler. Battefield 1942 Oyncular tanıdıkları kişilerle mi? Rasgele karşılaştıkları kişilerlemi oynamak istiyor? 8-10

Multiplayer Oyun Geliştirme Oyunun ne tür yapılacağına karar verilmeli. Multiplayer ise hangi yapıda olacağı seçilmeli. Test edilmeli - Play testing Beta sürüm Geribildirimler – Feedback Oyuncuların oyunda ne gibi sorunlar yaşadığı çabuk tespit edilmeli. Hangi tip oyuncular bizim oyunumuzu sevdi öğrenilmeli. 9-10

Multiplayer Oyunların Geleceği Popülerlik azalacak mı? Geleceği parlak gözüküyor Oyunlara karşı beklentiler? Single player oyunlara yansıması? 10-10

Teşekkürler