Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
PARAGRAF.
Cümlenin ögeleri(dolaylı tümlec ve edat tümleci)
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR.
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
PARÇADA ANLAM.
CÜMLE TÜRLERİ.
NOKTALAMA VE YAZIM KURALLARI
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
ZEHRA ÇETİN
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
PROJE RAPORU NASIL YAZILIR.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
METİN TAMAMLAMA.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
=>CÜMLEDE ANLAM<=
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
CÜMLE Bir duyguyu, düşünceyi, isteği, haberi, durumu, olayı vb. ifade etmek için kurulan ve kendi içinde anlam ve yargı bütünlüğü olan sözcüğe veya söz.
CÜMLEDE ANLAM Ahmet Eren Köksal.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
WEB TASARIMININ TEMELLERİ
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
HAZIRLAYAN: hüseyin çaglar Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
1. ETKİNLİK/DRAMA Çocukların kullandıkları elleri bağlanarak kullanmadıkları elleri serbest bırakılır ve öğretmen tarafından kısa bir metin yazdırılır.
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
NOT TUTMA.
BÖLÜM 1 Bilişsel Psikolojiye Giriş
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
ANLATIMA HAZIRLIK.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Araştırma Problemini Belirleme
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Atatürk’ün Hayatı (Dinleme Metni)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
HAZIRLAYAN: Kübra ASLAN Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS VII
Sunum transkripti:

Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi

Sıralı resimlerin konusu hakkında Öğrenciler tahminde bulunurlar.

Birkaç öğrenciden konunun paylaşımcı olarak anlatılması istenir. Paylaşımcı anlatım yapılırken paragraflara göre bir anlatım öğretmen tarafından organize edilir. Böylece metnin paragrafları ile ilgili bir algının oluşması kolaylaştırılır.

Resimler numaralandırılarak paragraflarına ayrılır. 1 1 1 Kendi içinde bir bütünlük oluşturan cümlelerin paragraf olacağı anımsatılır. Resimler numaralandırılarak paragraflarına ayrılır. 2 3 3 4 4 5

Öğrencilerden defter sayfalarının 5-6 cm geriye katlamaları istenir. Böylelikle paragraflar daha belirgin bir hale gelerek, satır sonuna sığmayan sözcük sayısı da artmış olacak.

Öğrencilerden paragraf boşluklarına dikkat ederek metni kendi cümleleri ile yazmaları istenir.

Siyah beyaz olan bu çalışma, yazma işlemini çabucak tamamlayan öğrenciler için boyama fırsatı tanıyacak.

Tamamlanan yazılar ebeveynlere anlatılmak üzere evlere gönderilir. Ebeveynlerin yazının altına görüş bildiren bir cümle yazarak imzalamaları istenir.

Metnin yazarı ile ilgili hazırlanmış olan bilgi notu defterlerine yapıştırılır.

Alphonse Daudet’in yaşadığı yılların hangi yüzyıl olduğu çalışması yapılarak sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. Bilgi notu okunarak yazarla ilgili sonuç cümleleri defterlerine yazdırılır.

Itır bitkisi ile ilgili hazırlanmış olan bilgi notu defterlerine yapıştırılır. Bilgi okunarak yorumlanır. “Itır süs bitkisi olarak da kullanılır.” Sonuç cümlesi defterlerine yazdırılır.

Sebep- sonuç cümleleriyle özgürlüğün bir sınırı olması gerektiği algısı vurgulanmaya çalışılır. Bu etkinlik, “Özgürlüğün sınırını aşanlar, toplumda düzensizliğe neden olurlar.” sonuç cümlesiyle tamamlanır.

Bloom’un Taksonomisine Göre Bilişsel Alanda Soru Sorma

Bloom’un bilişsel alanda soru düzeyleri: Bigi Basamağı Kavrama Basamağı Uygulama Basamağı Analiz Basamağı Sentez Basamağı Değerlendirme Basamağı

Hikayenin Konusu, Hikayenin Ana Duygusu, Hikayenin Yan Fikirleri Ve Hikayenin Ana Fikri çalışmaları Yapılır. AB Avrupa Birliği Etkinlik çalışması Konusunda sonuç cümleleri defterlerine yazdırılır.

Bu Çalışmadan Neler Öğrendim? Etkinliğinin sözlü çalışması yapıldıktan sonra her öğrencinin öğrendiklerini kendi cümleleri ile defterlerine yazmaları istenir.