IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEKNOLOJİNİN HAYATIMIZA GİRMESİ
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
İÇ DÜNYAMIZI TANIYALIM  Mutluluğumuz için çalışır.  Neyin doğru olduğunu bilmez.  Verdiğimiz mesajlara göre hareket eder.  Hayatımızı devam ettirecek.
I.ÜNİTE: BİLİM ARAŞTIRMA VE PROJE
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
GRUP SİNERJİ FEN VE TEKNOLOJİ SINIF SEVİYESİ:8 ÖĞRETİM PROGRAMI TASARIM SORULARI Temel Soru: Dünya Bir Uzay Gemisi midir? Ünite Soruları:Dünya hangi.
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
Newton’un Hareket Kanunları
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
TEMEL SORU DÜNYAYI NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİZ?TÜM CANLILAR DEĞİŞEN ÇEVREYE NASIL UYUM SAĞLAR.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Ünite Portfolyo Sunumu
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
YANSITICI DÜŞÜNME.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
SINAV KAYGISI.
Geçmişten Günümüze Teknoloji
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
Bilim Adamının Özellikleri:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
5/… BÖLGEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER Ad, Soyad, No
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
MOTİVASYON.
Bilimsel düşünme becerileri
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
5. ÜNİTE : İYİ Kİ VAR KONU : HAYATIMIZDA TEKNOLOJİ Rabia TAYFUR /2.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR TEKNOLOJİ GRUBU IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR

TEKNOLOJİ NEDİR? Teknolojiyi,bilimsel bilgiden yararlanarak yeni bir ürün geliştirmek, üretmek ve hizmet desteği sağlamak için gerekli bilgi, beceri ve yöntemler bütünü olarak tanımlayabiliriz.

TEKNOLOJİNİN GÜNÜMÜZDEKİ KULLANIM ALANLARI Bilimsel bilgiye ulaşmak veya geliştirmek Bilgiden faydalanarak bir ürün tasarlamak (tasarım yeteneği veya teknolojisi) Tasarlanan bir ürünün üretim tekniklerini belirlemek (üretim teknolojisi) Üretim.

TEKNOLOJİDE GELİNEN SON NOKTA Teknoloji küçük bir mucizedir. İstenildiği zaman size ulaşılabilmesidir. Teknoloji kitle silahlarıyla toplu ölümlerdir. Oturduğun yerden kanalları değiştirebilmektir.

Ehliyet sınavına internetten girebilmektir. Teknoloji zaman kazanmaktır. Arkadaş bulma yönetimdir. Patronun kamera sistemiyle çalışanları takip etmesidir

Uzaktan eğitimdir. Hava atmak için kullanılan bir yöntemdir. Teknoloji işsizliğin artmasıdır. Alışkanlıkların değişmesidir

Teknoloji bağımlılıktır. Her ülkenin peşinde koştuğu dildir. Teknoloji hayatın kolaylaşmasıdır

TASARIM SORULARI TEMEL SORU: Teknoloji ne ile beslenir? Teknoloji olmasa insan nesli tükenir mi? ÜNİTE SORULARI: Teknoloji mi bize tutsak biz mi ona? Teknoloji neden sürekli değişiyor? Bilim insanlarının ortak özellikleri var mı? İÇERİK SORULARI: Buluş nedir? Bilim ve teknoloji hayatımızda ne kadar önemlidir? Bilim insanlarının özellikleri nelerdir? Zaman ölçülerindeki gelişimler nelerdir? Ülkemizde zaman ölçülerindeki değişiklikler ne zaman olmuştur? Neden? Buluşların doğaya ve canlılara olan zararları var mıdır?

ÜNİTENİN KONU BAŞLIKLARI Buluşlar ve teknolojik gelişmeler Teknolojik gelişmelerin toplum hayatımızdaki yeri Bilim insanlarının ortak özellikleri Atatürk’ün teknolojiye verdiği önem Teknolojik ürünlerin olumlu ve olumsuz yönleri

ÜNİTENİN ÖZETİ Çocuklar, teknolojinin hayatımızdaki yerini kavramaya çalışacaklar. Bilim insanlarını tanıyıp, yaşantılarını öğrenecekler. Kendilerini bir bilim adamının yerine koyup duygularını anlatacaklar. Buluşların nasıl ortaya çıktığını kavrayacaklar.21. yüzyıla ait teknolojik ürünleri öğrenecekler. Geçmişten geleceğe teknolojinin kat ettiği yolu öğrenecek ve fikirlerini paylaşacaklar. Zaman araçlarının zamandaki gelişimini öğrenecekler. Çevresindeki ihtiyaçlardan yola çıkarak bir ürün tasarlayacaklar ve bu ürünü oluştururken çevreye etkisini de düşünecekler. Atatürk’ün bilime verdiği önemi anlatan sözlerini yeniden düşünüp yorumlayacaklar. Sürekli değişen teknolojiyi topluma anlatan yayınları tanır ve tanıtır.

BİLİM İNSANININ ÖZELLİKLERİ En önemli ortak özellik meraklıdırlar. İyi bir gözlemcidir. Hata yapmaktan korkmaz, hataların başarıya ulaştıran aşamalar olduğunu bilir. Şüphecidir. Çalışmalarının sonucuna ulaşıncaya kadar sürdürür

Objektif ve titizdir. Zamanını verimli kullanır. Düşünür ve yeni fikirler üretir. Bilim sürekli olduğunu bilir, taş üstüne taş koymayı amaçlar. Diğer bilim adamlarıyla iş birliği içindedir.

Kendine devamlı soru sorar. (5n 1k) cevabı bilinen sorulara farklı yollardan ulaşmaya çalışır. Araştırmacıdır. Bilimsel ahlakı ne olduğunu bilir ve ona uygun davranır.