İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
KURULUŞ Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname.
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
GENEL SHY-6A HAVA TAKSİ İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
Denetim Komisyonu Erkan Karaarslan.
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Hazırlayan ve Sunan: Çağatay AKYÜZ
BELEDİYE VE İMAR MEVZUATI
Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirlere Doğru
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Sunuş Birinci Bölümde, planlama ve farklı ölçeklerdeki planların kademeli birlikteliği ilkesi; İkinci Bölümde; yürürlükteki mevzuat çerçevesinde üst ölçek.
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013 YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
BELEDİYELERDE MECLİS VE ENCÜMEN İŞ VE İŞLEMLERİ
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
Yapılan Son Değişiklik ve Eklemeler (2013)
BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ DOÇ. DR. PELİN PINAR ÖZDEN
T.C. ÇAMLIHEMŞİN KAYMAKAMLIĞI İLÇE ÖZEL İDARE MÜDÜRLÜĞÜ İLÇE MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN YILI ÇALIŞMALARI Mustafa UZUN İlçe Özel İdare Müdürü V.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
TÜRKİYE BELEDİYELER BİRLİĞİ UNION OF MUNICIPALITIES OF TURKEY
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Kurulun İnceleme ve Araştırması
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ADRES DAİRE BAŞKANLIĞI ULUSAL ADRES VERİ TABANI.
Kamu Görevlileri Etik Kurulu
ÜSKÜDAR BELEDİYESİ YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
Müracaat ve Şikayetler
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİSİPLİN KURULLARI VE DİSİPLİN AMİRLERİ
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
TABİAT VARLIKLARINI KORUMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İMAR UYGULAMALARI.
Büyükşehir Belediyesi a) (Değişik: 12/11/ /4 md.) Büyükşehir belediyesi: Sınırları il mülki sınırı olan ve sınırları içerisindeki ilçe belediyeleri.
COĞRAFİ YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI (MAHALLİ İDARELER)
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
İMAR KANUNUNDA PLANLAMA. Nazım İmar Planı; varsa bölge veya çevre düzeni planlarına uygun olarak halihazır haritalar üzerine, yine varsa kadastral durumu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA DERSİ Yrd. Doç. Dr. Nilüfer KART AKTAŞ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
2000’den Günümüze Devlette Reform.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ 2018 YILI ŞUBAT AYI TOPLANTISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
İŞ MAHKEMELERİ.
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
Bütçe Çeşitleri.
HUKUK BAŞLANGICI 12.
Sunum transkripti:

İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA 5216 SAYILI KANUN Ayşe Ünal- Şehir Plancısı ODTÜ-1986

PLANLI YAPILAŞMA Yapı ve Plan İlişkisi 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Madde-7,11,14,16 ,17,18 Geçici Mad.1 2

5216 s.K. Mad.7 Büyükşehir belediyesinin görev, yetki ve sorumlulukları b) Çevre düzeni planına uygun olmak kaydıyla, büyükşehir belediye ve mücavir alan sınırları içinde 1/5.000 ile 1/25.000 arasındaki her ölçekte nazım imar planını yapmak, yaptırmak ve onaylayarak uygulamak; büyükşehir içindeki belediyelerin nazım plana uygun olarak hazırlayacakları uygulama imar planlarını, bu planlarda yapılacak değişiklikleri, parselasyon planlarını ve imar ıslah planlarını aynen veya değiştirerek onaylamak ve uygulanmasını denetlemek; nazım imar planının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde uygulama imar planlarını ve parselasyon planlarını yapmayan ilçe ve ilk kademe belediyelerinin uygulama imar planlarını ve parselasyon planlarını yapmak veya yaptırmak. 3

5216 s.K. Mad.7 c) Kanunlarla büyükşehir belediyesine verilmiş görev ve hizmetlerin gerektirdiği proje, yapım, bakım ve onarım işleriyle ilgili her ölçekteki imar planlarını, parselasyon planlarını ve her türlü imar uygulamasını yapmak ve ruhsatlandırmak, 20/07/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu kanununda Belediyelere verilen yetkileri kullanmak. 4

5216 Hangi karar dan sonra uygulamaya geçilebilir Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bulunan ilçe, belde ve ilk kademe belediyelerinin imar planlarına/imara ilişkin almış oldukları meclis kararlarının mutlaka Büyükşehir Belediye Meclisinden de onaylanması zorunludur. Büyükşehir Belediye Meclisi kararı alınarak askı süreci sonucunda itiraz olmaması durumunda kesinleşen bir imar planı olmadığı sürece ilçe belediyeleri ilçe Meclis kararına dayanarak imara ilişkin bir uygulamaya geçemezler. 5

5216- İlçe Belediyesinde Müdürlüğüne iade edilen kararlar İlçe Belediye Meclisince uygun görülmeyen konular ilgili müdürlüğüne iade edilirler. Bu kararların Büyükşehir Belediye Meclisince ayrıca onaylanmasına gerek bulunmamaktadır. 6

5216(5747s.K.-mad.3) İlçeden giden kararlar BŞB de bekletilebilir mi??? Onaylı Nazım İmar Planı doğrultusunda ilçe belediyesince hazırlanan –hazırlattırılan ve meclis kararına bağlanan imar planlarını üç ay içerisinde Nazım İmar Planına uygunluğu yönünden inceleyerek aynen veya değiştirerek onar. Üç ay içerisinde incelenerek karara bağlanmamış olan ilçe meclis kararları onaylanmış sayılır. 7

5216s.K.Mad.7 1/1000 Onama yetkisi Nazım imar planının onandığı tarihten itibaren bir yıl içinde ilçe belediyesi onaylı nazım plana uygun 1/1000 ölçekli imar planı yapmamış ise Büyükşehir Belediyesi 1/1000 ölçekli imar planını yaparak -veya yaptırarak- onaylamaya yetkilidir. 8

İlçe ve ilk kademe belediyeleri Onaylı Nazım İmar Planına uygun olarak 3194 sayılı kanun ve yönetmelik hükümleri doğrultusunda 1 / 1000 ölçekli imar planlarını / parselasyon planlarını hazırlayarak ilçe / ilk kademe belediye meclisinin / encümenin uygun kararı alır. Büyükşehir Belediye Meclisinde / Encümeninde karara bağlanmak üzere Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderilmesinden ibarettir. 9

5216s.K.Mad.7 e) Belediye Kanunu'nun 69 ve 73 üncü maddelerindeki yetkileri kullanmak. o) Kültür ve tabiat varlıkları ile tarihi dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekanların ve işlevlerinin korunmasını sağlamak, bu amaçla bakım ve onarımını yapmak, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa etmek. 10

5216s.K.Mad.11 Büyükşehir belediyesinin imar denetim yetkisi: Büyükşehir belediyesi, ilçe ve ilk kademe belediyelerinin imar uygulamalarını denetlemeye yetkilidir. Denetim yetkisi, konu ile ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeyi, incelemeyi ve gerektiğinde bunların örneklerini almayı içerir. Bu amaçla istenecek her türlü bilgi ve belgeler en geç onbeş gün içinde verilir. İmar uygulamalarının denetiminde kamu kurum ve kuruluşlarından, üniversiteler ve kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından yararlanılabilir. 11

5216s.K.Mad.11 İmar Denetiminde BŞB nin yetkisi Denetim sonucunda belirlenen eksiklik ve aykırılıkların giderilmesi için ilgili belediyeye üç ayı geçmemek üzere süre verilir. Bu süre içinde eksiklik ve aykırılıklar giderilmediği takdirde, büyükşehir belediyesi eksiklik ve aykırılıkları gidermeye yetkilidir. Büyükşehir belediyesi tarafından belirlenen ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapılar, gerekli işlem yapılmak üzere ilgili belediyeye bildirilir. Belirlenen imara aykırı uygulama, ilgili belediye tarafından üç ay içinde giderilmediği takdirde, büyükşehir belediyesi 3.5.1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 32 ve 42 nci maddelerinde belirtilen yetkilerini kullanma hakkını haizdir. Ancak 3194 sayılı Kanunun 42 nci madde kapsamındaki konulardan dolayı iki kez ceza verilemez. 12

5216s.K.Mad.14 Büyükşehir belediye başkanı, hukuka aykırı gördüğü belediye meclisi kararlarını, yedi gün içinde gerekçesini de belirterek yeniden görüşülmek üzere belediye meclisine iade edebilir. Yeniden görüşülmesi istenilmeyen kararlar ile yeniden görüşülmesi istenip de büyükşehir belediye meclisi üye tam sayısının salt çoğunluğuyla ısrar edilen kararlar kesinleşir. Büyükşehir belediye başkanı, meclisin ısrarı ile kesinleşen kararlar aleyhine idari yargıya başvurabilir. 13

İlçe ve İlk Kademe ile Belde belediyelerinde ; İlçe Belediye Başkanı tarafından hukuka uygun olmadığı düşünülen İmara ilişkin bir kararın İlçe belediye Meclislerine iade edilmesi söz konusu mudur? 14

5216 sayılı kanunda açık bir hüküm yok 5216 sayılı kanunda açık bir hüküm yok.Ancak 5393 sayılı kanunla birlikte değerlendirildiğinde 5393 /23. maddesinde ayırım yapılmadan İlçe Belediye Başkanının Hukuka aykırı gördüğü bir kararı belediye Meclisine yeniden görüşülmek üzere iade edebileceği sonucu çıkmaktadır.

5216s.K.Mad.16 Büyükşehir belediye encümeni: Görevleri tanımlanmamıştır.5393 ve 3194 ile diğer kanunlarda tanımlanan görevleri yapmak durumundadır. 16

5216s.K.Mad.18 Büyükşehir Belediye Başkanı Belediye teşkilatının en üst amiridir. Büyükşehir belediye meclisi ve encümenine başkanlık eder. Bu Kanunla büyükşehir belediyesine verilen görev ve hizmetlerin etkin ve verimli bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli önlemleri almakla yükümlüdür. 17

5216 s.K. GEÇİCİ MADDE 1 - Büyükşehir belediyeleri, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç iki yıl içinde büyükşehirin 1/25.000 ölçekli nazım imar planlarını yapar veya yaptırır. 18

19