GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
Advertisements

İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Şekil: Temel İletişim Süreci
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
İletişim Süreci ve Türleri
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İletişim.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İLETİŞİM 10. hafta.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
İLETİŞİMİN TANIMI VE TEMEL ÖGELERİ
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
5.3. İLETİŞİM.
İletişim Süreci ve Öğeleri- İletişim Türleri- İletişim Biçimleri
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
İşletmelerde İletişim
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİM SÜRECİ, ÖĞELERİ VE İLETİŞİM ARAÇLARI
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Neden Bilişim
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM Mustafa Özhan KALAÇ Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, İletişim Kitabından yararlanılmıştır.

İletişim Dar anlamda iletişim, bireylerarası düşünce, duygu ve bilgi alışverişi olarak tanımlanabilir. Başka bir ifadeyle iletişim, duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.

İletişim sürecinin yapısal Nitelikleri Gönderici Mesaj Kanal Alıcı

İLETİŞİM SÜRECİ Kaynak→→İleti→→ Araç→→Alıcı→→Geri besleme (mesaj) (kanal) (hedef) (feed-back, yansıma)

Kaynak ve Alıcı Kaynak, değişik biyo- psikolojik ve bilişsel süreçlerde ürettiği iletileri simgeler aracılığı ile gönderen kişi ya da kişilere denir. İletişim süreci içerisindeki kişilerden, iletişimi başlatan kişiye verici kişi denir. Alıcı, kaynaktan gelen iletileri alan ve bunlara sözlü, sözsüz tepkide bulunan kişi ya da gruplardır.

İleti (Mesaj) Bir yaşantıya ait duygu ve düşüncenin kodlanarak sözlü, sözsüz veya yazılı bir anlatımla alıcı kişiye ulaşmasını sağlayan sembollere mesaj denir.

Kanal Kaynağın mesajını alıcıya ilettiği araç ve yoldur. Kullanılan kanala göre beş duyu organı gibi doğal araçlar ya da kitle iletişim araçlarıyla iletişimden söz edilebilir. Önemli olan istenilen etkiyi yaratacak kanal veya kanalları tespit etmektir.

Araç İletişim aracı, kanallar aracılığı ile iletileri alan/gönderen, yayan fizik ya da teknik araçlardır. Ses, yüz, vücut, telefon, kitap, resim, televizyon vb. gibi araçlar iletişim araçlarıdır.

GERİ BİLDİRİM (YANSIMA-FEED BACK) Bütün iletişimlerde kaynağın en çok üzerinde durduğu konudur. Alıcının mesajı çözüp değerlendirmesinden sonra yeni bir mesaj kodlaması ve geri bildirim yapması önemlidir. Kaynaktan gelen mesajın alıcı tarafından nasıl anlaşıldığı ancak geribildirim mekanizmasıyla öğrenilir.

İLETİŞİMİN TEMEL ÖZELLİKLERİ İletişim, her zaman her yerdedir. İletişim günümüz insanın yaşamının yaklaşık dörtte üçünü kaplayan bir olgudur. 2) İletişimde temel amaç çevre üzerinde etkin olmaktır. Her iletişim durumunda insanların kendilerine özgü beklenti ve amaçları vardır.

İletişim anlamların paylaşımıdır İletişim anlamların paylaşımıdır. Belli uyarıları anlamlı iletiler olarak algılamaya koşullandığınız için bunları değerlendirip anlamlandırabiliyoruz. 4) İletişim değişik katmanlarda gerçekleşir. Bizi kuşatan iletişim ağı içinde seçip algıladığımız uyarıcılar iletişim davranışlarımızın kaynağıdır. Bu davranışlarımız işlevsel açıdan birkaç katmanda gerçekleşir:

İLETİŞİM SINIFLANDIRMALARI Bir Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak Kişiler arası iletişim Grup iletişimi Örgüt iletişimi Toplumsal iletişim

Grup İlişkilerinin Yapısına Göre Biçimsel olmayan (informel) / yatay iletişim Biçimsel (formel) / dikey iletişim

Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Görsel-işitsel iletişim Dokunma ile iletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi ya da Doğal araçlarla iletişim Yapay araçlarla iletişim

Kullanılan Kodlara Göre Sözlü iletişim Yazılı iletişim Sözsüz iletişim

Zaman ve Mekân Boyutlarında Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim olarak

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN DURUMLAR 1.Ortak Yaşantının Olmaması (Sosyo-Kültürel Fark) 2.Dile Ait Engeller 3.Anlamların Karıştırılması 4.Sembol İle Sembolize Edilen Şey Arasındaki Uyuşmazlık 5.Algının Sınırlı Oluşu 6.Sözcüklere Boğulma 7.Kompleksli Oluş 8.Savunucu Tutum