ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ (Grading) Tolga Ayav Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirmesi
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
MADDE ANALİZİ (Item Analysis)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
Bağıl Değerlendirme Sistemi
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Yerleştirme Sistemindeki
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
İnsan Kaynakları Yönetimi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
AKTS Hesaplaması.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
Merkeze Yayılma Ölçüleri
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
MERİTOKRASİ
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ (Grading) Tolga Ayav Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

Konunun Önemi Öğrenci Değerlendirmesi Gerekçeleri Değerlendirme ve Geri Besleme Değerlendirme Sisteminin Bileşenleri Göreceli ve Mutlak Değerlendirme Sistemleri Öneriler Sunuşun İçeriği

Öğrenci değerlendirmesi eğitimde öğretim üyelerinin en çok zorlandığı konulardan biridir. Öğretim üyeleri öğrencilerin farklı konulardaki performansını sömestre sonunda tek bir harf ile belirlemek zorundadır. Ezberleme ve teorik konuları kavrama Konuları sentezleme ve uygulama yeteneği Kapsanan konulara ilişkin karar verme yeteneği Yazılı ve/veya sözlü sunuş yeteneği, vb. Her öğretim üyesi kendine göre farklı bir yöntem geliştirmekte. Bir öğretim üyesinin ‘A’ sı diğerinin ‘C’ sine eşit olabilmekte. Eşitliğin sağlanması içinbazı yöntemler geliştirilmiştir. Konunun Önemi

İstatistik Bölümü: Tüm notlar normal dağılışa (çan eğrisi) göre verilir. Psikoloji Bölümü: Students are asked to blot ink in their exam books, close them and turn them in. The professor opens the books and assigns the first grade that comes to mind. Tarih Bölümü: Tüm öğrenciler geçen yıl verilen notların aynılarını alırlar. İlahiyat Bölümü: Notlar tanrı tarafından gönderilir. Felsefe Bölümü: Not nedir? Hukuk: Öğrencilerden niçin A almaları gerektiği konusunda savunma yapmaları istenir. Matematik: Notlar birer değişkendir. Mantık Bölümü: Eğer ve sadece eğer bir öğrenci final için hazırsa ve geçer bir not almışsa o öğrenci A alır, aksi durumda A almaz. Bilgisayar Bilimleri: Gelişigüzel Sayı üreteci not verir. Bir Amerikan üniversitesinde hocaların not verme sistemlerine ilişkin liste

Yönetimsel gereksinimler Öğrenci seçme Okul değişikliklerinde yerleştirme Farklı bilgi düzeylerine göre gruplama Mezuniyet derecesi saptama Sınıf geçme vb.. Öğrencilerin gelişmeleri konusunda geri bilgilenme (feedback) Öğrencilerin yönlendirilmesi (Danışmanlar) Ders seçme Okul seçme Meslek seçme Öğrenci Değerlendirmesi Gerekçeleri

Eğitimin planlanması Öğretim üyeleri ders öncesi öğrencileri bilgi seviyelerine göre gruplayabilirler Ders içeriği sınıfın durumuna göre değiştirilebilir Motivasyonu artırmak Düşük not öğrenciyi daha çok çalışmak için teşvik eder Yüksek not öğrenciyi bilgi seviyesini yukarıda tutmak için daha çok çalışmaya teşvik eder Öğrenci Değerlendirmesi Gerekçeleri (devam)

Değerlendirmenin önemli bir amacı akademik gelişme konusunda geri besleme yapılmasıdır. Öğrencinin aldığı not, onun derste gösterdiği performansı ve akademik yeterliliği hassas bir şekilde belirtmelidir. Değerlendirmede, derse katılım ve gayret gibi hassas olarak ölçülmesi güç olan bileşenlerin katılması yıldan yıla ve öğretim üyesinden öğretim üyesine farklılaşma doğurur ve notlar akademik gelişmenin bir ölçütü olmaz. Ödül ve cezalandırma amacıyla notların artırılıp azaltılması veya devam ve fazla ödev yapmaya ekstra puan verilmesi, notların öğrencilerin akademik başarılarını belirtmesindeki başarıyı düşürür. Değerlendirme - Geri Besleme

Öğrencilerin davranışları konusunda geri besleme, notlardan başka, sözlü - yazılı övme, özel görüşmeler gibi yöntemlerle yapılmalıdır. Akademik olmayan konuların notlar ile değerlendirilmesi, öğrencilerin derslere yaklaşımını öğrenmeden çok yüksek not almaya yönelik olmasını (grade oriented approach) teşvik eder. Değerlendirme - Geri Besleme (devam)

İyi bir değerlendirme sistemi: Öğrencilerin akademik performansları arasındaki farklılıkları yansıtmalıdır. Öğrenciler tarafından iyi anlaşılmalı ve öğrenciler kendi performanslarındaki gelişmeleri yol boyunca değerlendirebilmelidir. Adil olmalıdır. Değerlendirme yöntemi dönem başında açıklanmalıdır(Kaç ödev olacağı, sınavların nasıl olacağı vs.) Değerlendirmenin dönem sonunda yapılan bir sınav yerine döneme dağıtılmış ara sınavlar ve değişik ödevler ile yapılması öğrencilerin daha iyi değerlendirilmelerini sağlar. Değerlendirme Sistemlerinin Bileşenleri

Değerlendirme yöntemleri iki grup altında incelenebilir: Göreceli (Relative) Değerlendirme Mutlak (Absolute) Değerlendirme Göreceli ve Mutlak Değerlendirme

Yüksek öğrenimde, özellikle batı ülkelerinde çok yaygın. Ülkemizde yaygınlığı artmakta. Sistemde öğrencilerin performansı birbirlerine göre değerlendirilir. Öğrenciler her derecedeki belirli sayıdaki pozisyon için birbirileri ile yarışır. Göreceli Değerlendirme

İki temel varsayım üzerine çalışır. Değerlendirmenin amacı öğrencilerin kendi aralarında iyilerini seçmektir. Öğrencilerin performansları yaklaşık olarak normal dağılış gösterir. Göreceli Değerlendirme (devam)

Eğri Üzerinden Değerlendirme Normal dağılış varsayımı populasyonda IQ skorlarının yaklaşık normal dağılış göstermesi esasına dayanır. Göreceli Değerlendirme (devam)

Eğri Üzerinden Değerlendirme Üniversite öğrencileri seçilmiş grup olduğundan bu varsayım her zaman geçerli değildir. Üniversite öğrencilerinin gösterdiği dağılış, “C” nin altında daha az, “B” daha çok olacak şekilde genelde sola çarpıktır. Göreceli Değerlendirme (devam)

Eğri Üzerinden Değerlendirme Değişik Şekillerde Uygulanabilir Standart sapma yöntemi T-Skorları veya Normal Skorlar Doğal grupların kullanılması Göreceli Değerlendirme (devam)

Standart Sapma Yöntemi C Üst sınırı  ort s C Alt sınırı  ort s A/B sınırı  ort s D/F sınırı  ort s Normal Dağılışta A  % 7 B  %24 C  %38 D  %24 F  % 7

Doğal Grupların Kullanılması Yöntemde önce öğrenciler sıralanır. Daha sonra oluşan doğal gruplar belirlenir. Bu gruplara göre başarı notları verilir. Doğal grupların oluşturulmasında Cluster Analizi de kullanılabilir Bu yöntemde genelde derecelerin sınırlarında aralıklar olduğundan kolay kabul görür Göreceli Değerlendirme (devam)

İki Türlü Uygulanabilir: Toplam puanın oranı üzerinden (eski sistem) Dersin amacına ulaşma oranı üzerinden Mutlak Değerlendirme

Toplam Puanın Oranı Üzerinden Değerlendirme Değerlendirmelerde alınabilecek en yüksek not üzerinden öğrencilerin aldıkları % notlar belirlenir. Öğretim üyesi derecelere verilecek notları belirler( %90-%100 = A, %80-%90= B gibi) Her sınıfa düşen öğrenci sayısı önceden belli değildir. Öğretim üyesinin sınıfları bilinçli olarak belirlediği varsayılır. Öğrencilerin önüne önceden hedef konduğu için iyidir. Mutlak Değerlendirme (devam)

Dersin Amacına Ulaşma Oranı Üzerinden Değerlendirme Yöntemde önce dersin amacı ve ulaşılacak hedefler belirlenir. Ulaşılacak hedef iki gruba ayrılır: Mutlaka bilinmesi gerekenler(Essential Objectives) Derste öğretilen konuları sentezleyerek problem çözme ve başka konulara uyarlayabilme yeteneği(Developmental Objectives) Mutlak Değerlendirme (devam)

Daha sonra performans standardı belirlenir ve notlar buna göre verilir. Mutlak Değerlendirme (devam ) Dersin Amacına Ulaşma Oranı Üzerinden Değerlendirme

Öneriler: Hiçbir değerlendirme sistemi her zaman her ders için mükemmel değildir. Öğretim üyesi değerlendirme yöntemini seçerken konuyu ve öğrencilerin performanslarını dikkate almalıdır. Öğretim üyesi sürekli olarak kullandığı değerlendirme sistemini ve varsayımları dikkate almalı ve durum değerlendirmesi yapmalıdır. Yapılan sınavların ve ödevler gibi diğer değerlendirmelerin öğrencilerin akademik performansını ölçmedeki geçerliliği ve hassasiyeti sürekli olarak izlenmelidir.

Öneriler: (devam) Her kuruluş değerlendirme politikasını saptamalı ve tüm öğretim üyeleri kuruluşun politika ve felsefesini bilmelidir. Öğretim üyelerinin değerlendirme politikaları benzer ve istikrarlı olmalıdır. Değişik değerlendirme sistemleri vardır ve bunlar farklı sonuçlar verir. Dersin amacı, beklentiler, değerlendirme politikaları ve kullanılacak sistem sömestre başında öğrencilere açıkça anlatılmalıdır. Bu konuda yolboyunca yapılacak değişiklikler mutlaka öğrencilere bildirilmelidir. Değerlendirme öğrenme devam ederken yapılmamalıdır (Öğrenme eğrisine dikkat!!)

Nihai değerlendirme daha çok akademik performans üzerinden yapılmalıdır. Devam, derse ilgi gibi diğer konular başka şekillerde değerlendirilmelidir. Bazı yönetmelikler öğretim üyelerini değerlendirmede serbest bırakmıştır. Bu da doğal olarak öğretim üyesinin bilinçli olmasını gerektirmektedir. Değerlendirmede tüm sorumluluk öğretim üyesindedir. Adil olunuz.. Öneriler: (devam)