Açıkhavada Renklerin Gücü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Advertisements

Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
Ders Kitaplarında Tasarım
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
SUNUM.
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
Etkili Sunum Hazırlama ve Strateji Geliştirme Başkanlığı
RENKLERİN DİLİ VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
İMGE VE RENK.
renkler Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından.
ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİ.
Altı Şapkalı Düşünme.
 KIRMIZI’NIN DİLİ: Canlılığın, mutluluğun rengidir. İştah açıcıdır. Gıda şirketleri kırmızıyı çok kullanılır.
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
VE ALGI.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
RENK.
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği
Dünyanın Bütün Renkleri Bir Araya Toplanmışlar ve Hangi Rengin En Önemli En Özel Olduğunu Tartışmaya Başlamışlar:
İştah Açan Fotoğraflar
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
BÖLÜM 6.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
MOTİVASYON VE TASARIM.
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
POWERPOINT ile ETKİLİ SUNUM
Dünya, Güneş ve Ay.
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
MEYVELERİ TANIYALIM.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
GÖRSEL TASARIM.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Renk Kavramı.
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
Şifalı Türk Müziği Makamları
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVİ
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
TASARIM ÖĞELERİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
RENKLERİN ANLAMI VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
RENKLENDİRME.
“RENK”.
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
İKNA SÜRECİ.
TEMEL TASARIM İLKELERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Sunum transkripti:

Açıkhavada Renklerin Gücü TASARIM İPUÇLARI Açıkhavada Renklerin Gücü

Renkler Renkler, hayatımızın her alanında karşımıza çıkan, etkileyen, yönlendiren unsurlardır. “Yaşam içinde her şey siyah – beyaz olsaydı hayat nasıl olurdu?” diye düşünürsek, renklerin yaşamda ne kadar büyük bir rol oynadığını daha iyi anlarız. Yönlendirici ve motive edici özelliklerini göz önünde aldığımızda bu renklerin görsel tasarımın vazgeçilmez bir parçası olduğu gerçeği açıkça ortaya çıkacaktır.

1 2 3 RENKLERİN ÖNEMİ DİKKAT ÇEKİCİ İKNA EDİCİ 1 DİKKAT ÇEKİCİ 2 ETKİLEYİCİ Anlaşılması ve anlamlandırılması gereken bir metodoloji

1 DİKKAT ÇEKİCİ! Renkler, reklamın fark edilmesini sağlar

Renkler, reklamın fark edilmesini sağlar Dikkat çekici renkli imgeler kullanmak reklamın ilgi çekiciliğini arttırmaktadır. Ancak bunu yaparken öncelikle kullanılan renklerin reklamı yapılan ürün veya hizmetin karakteristik özelliğiyle uyumlu olması gerekliliğine dikkat edilmelidir. Bu arada dikkat edilmesi gereken bir nokta; renk cümbüşü yaratarak hazırlanan çalışmalar yeterince ilgi çekici olmayabilir. Kullanılan renklerde uyum yakalanmalı, az renk kullanılmalı ve belirli baskın renkler tasarımda kendini göstermelidir. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

2 ETKİLEYİCİ! Renkler reklamı yapılan ürünün kişilik kazanmasında etkilidir

Etkileyicidir… Bir renkli görsele baktığımız zaman fiziki yönden etkileniriz. Açık ve sıcak renkler daha güçlü etkiler. Koyu kırmızı dikkati çeker ve tahrik eder, parlak limon sarısına uzun süre bakamayız. Uzun süre baktığımızda huzursuz olur ve dinlenmek için mavi ya da yeşili ararız.

Açıkhava reklamlarında kullanılan renkler, reklamı yapılan ürünün hedef kitleye benimsetilmesinde çok etkili rol oynar. Ürünü her yerde aynı renkler ile gören hedef kitle, bir süre sonra hafızasında ürünü kullanılan renk ile, dolayısıyla o rengin anlamıyla bütünleştirecektir. Ama ; Kullanılan renkler reklamın mesajını yansıtmalı ve izleyiciye yansıttığı anlamlar yönünden reklamın içeriğiyle bağlantılı olmalıdır. Tasarımda kullanılan her renk bir diğeriyle uyum göstermelidir. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

3 İKNA EDİCİ! Renk, reklamın ikna gücünü arttırır !

İkna edici … Renkler uyandırdıkları psikolojik etkiler nedeniyle, bir ürünün daha taze, daha canlı, görünmesini, ya da hoşa gitmesini sağlayabilir. Örneğin ; Yeşil zemin üzerindeki et görseli, daha kırmızı ve iştah açıcı görünür. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Tasarımın yapı taşıdır. RENKLER …

Kırmızı “Harekete geç!”, Kırmızı olan her cisim, etrafında bulunan diğer renklerdeki cisimlerden her zaman daha yakınmış izlenimi verir (Uzakta olan cisimlerde mavi cisimler daha yakın gibi gözükür.) Ne kadar parlak olursa olsun hiçbir renk kırmızı kadar dikkat çekmez. Kırmızı; güç, yaşam, enerji, cinsellik, erotizm, dinamizm, ateş, sağlık, kuvvet, ataklık ve canlılığı eder. Aynı zamanda duygusal anlamda azim, kararlılık, hayat, tutku, aşk, mutluluk, heyecan, intikam, irade gücü, cesaret, kin, ihtiras ve hırsı ifade etmektedir. Toplumsal anlamda kırmızı; kendine güveni, erkeksiliği, saldırganlığı, bedensel gücü simgelemektedir. “Canlan!” mesajı taşır <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Kırmızının göze hoş gözükmesinden ve albenili olmasını dikkate alan günlük gazetelerin logolarında kırmızı renk hakimdir. Kırmızı, bir statü sembolü olarak da karşımıza çıkar. Porche ve Ferrari gibi spor arabalarda bu renk sıklıkla kullanılmaktadır. Sporculara ve gençlere yönelik üretim yapan firmaların logolarında da genellikle kırmızı renk tercih edilir. Kırmızı ambalajların raftaki görünürlüğü ve ilgi çekiciliği, diğerlerine göre daha fazladır. İlgi çektiği ve dikkatleri üzerine topladığı için parti amblemlerinin çoğu kırmızıdır. Uyarıcı, dinamik, tutkulu, dikkat çekici ve iştah uyandırıcı (“Çok ye!” mesajı veren) renk olan kırmızı, satış noktalarında, gıda sektöründe ve fastfood restaurantlarında çok kullanılmaktadır.

Mavi; barış, sabır, onur, sadakat, akıl, gerçek, mutluluk rengidir. Mavi; insani sıcaklığı, kalıcı ve derin duyguları, sınırsızlığı, sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği, huzuru, düşünceyi ve dinlenmeyi simgeler. Yaratıcılık, hayal kurma, zeka, ciddiyet, güvenilirlik ve idealizmi çağrıştırır.. Mavi rengin en bilinen özelliği , sakinleştirici olmasıdır. Yaşam görevimiz düzeyinde hassasiyetimizi ve öğretici yönümüzü temsil etmektedir. insanın konuşma kabiliyetinin, özellikle iletişim yeteneğinin güç aldığı renktir.

Polis araçlarının üzerinde bulunan siren şeklindeki lambaların yarısı kırmızı, diğer yarısı ise mavidir. (Mavi ile polis arabasının uzaktan, kırmızı ile yakından görülmesinin sağlanır) Temizlik ve saflık imajı yarattığı için genellikle su ambalajlarında mavi renk kullanılır. Bankalar mavi rengi logolarında kullanarak derinliklerini, büyüklüklerini vurgu lar. Siyasi bir partinin kurumsal renk olarak maviyi tercih etmesi, o partinin, derinlik, dinginlik, güven ve umut unsurlarını taşıdığı mesajını vermektedir. Mavi kırmızının aksine yeme içgüdüsünü engelleyen bir renk olduğundan yemek firmaları maviyi pek tercih etmezler.

<p>Image courtesy of <a href="http://www. freedigitalphotos

Turuncu ; dinamizm, gençlik, hareketlilik, sağlık, canlılık, yaratıcılık, güven, cesaret, teşvik, cazibe, uyum yeteneği, dikkat çekme, konsantre olma kabiliyetini güçlendirme ve iletişim sembolüdür. Toplumsal anlamda bilgelik ve dinsellik simgesidir. Sosyalleşme duygularını etkiler. Psikolojik anlamda ise neşenin ve bilgeliğin sembolüdür. Mutluluk veren bir renktir. Olumsuz özelliği ezici olma, üstün gelme isteği şeklinde ortaya çıkar. Gösteriş meraklısı bir karakter şeklinde kendini göstermektedir. Tamamlayıcı rengi mavidir. Dolayısıyla yeşil ve mavinin tonlarıyla birlikte kullanılması tavsiye edilebilir. Dikkat çeker ve kalabalık görünür. Parlak, canlı, cana yakın, dışa dönük, mutlu ve çocuksu bir karaktere sahiptir.

Açık havada bir üründe turuncu renk kullanıldığında “bu ürün herkes içindir” mesajı verir. İnsanlar, bu rengin kullanıldığı ortamlara kolaylıkla girebileceklerini düşünürler. Bulunduğu grubu sayıca olduğundan büyük, çok ve daha canayakın gösteren bir özelliği vardır. Pazar yerlerinde portakal, mandalina ve havuç satılan tezgahların diğer meyve ve sebzelerin satıldığı yerlere göre daha fazla ve daha çok olduğu inancını uyandırır. Canlı turuncu tonlar, kırmızı gibi dikkat çektiği için satış noktalarında, iştah açıcı olduğu için fast food mekanlarında çok kullanılır. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Sarı, güneşin rengidir. Aydınlık ve sıcak bir renktir Sarı, güneşin rengidir. Aydınlık ve sıcak bir renktir. Çekicilik, hareket, bilgi, neşe, konfor simgesidir. Psikolojik olarak açık sarı, neşe, rahatlık, iyimserlik, kendine güven, zeka, arzular, ruhsal gelişimi çağrıştırır. Sevecenlik, neşe ve umut aşılar, alçak gönüllülüğü, bilgiyi ve bilgeliği simgeler. Parlak sarı tonlarının dikkat çekici, neşeli ve enerjik bir çağrışımı vardır. Koyu sarı ise çöküntüyü çağrıştırmaktadır. Bu nedenle dinlenme amaçlı ortamlarda kullanılmaz. Sarı aynı zamanda geçiciliğin göstergesidir. Örneğin; ateş sarıdır, geçicidir, sararan yapraklar düşer. Güneşin sarı ışıkları geçicidir. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Taksilerin renklerinin sarı olmasının nedeni budur. Araba kiralama firmaları sarı rengi sıklıkla kurumsal renk olarak seçer .Mesaj şudur: “Kullandığın araç sana belirli bir süreliğine verildi. Kullan ve geri getir!” Taksilerin renklerinin sarı olmasının nedeni budur. Fast-food restoranlarında sarı renk kırmızı ile birlikte sıklıkla kullanılmaktadır. Burada kırmızı renk ile “Çok ye!” , sarı renk ile “Çabuk ye ve git!” mesajı verilir. Dünyada bankalar geçiciliğin simgesi olan sarı rengi logolarında kullanmaz. Çünkü bankalar , bankaya yatırılan paranın geçici olmadığını, kalıcı olduğunu sürekli vurgularlar. Satış noktasında kullanmak için çok uygundur. Otopark duvarları gibi dikkat çekilmesi istenen noktalarda sarı ve siyah kombinasyonu çok kullanılır. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Güven ve rahatlık veren, yaratıcılığın rengidir. Yeşil bir ortamda insanlar kendilerini daha enerjik ve canlı hissederler. Bu rengin hakim olduğu mekanlar daha geniş görünür. Doğal ve sağlıklı bir etki kazandırılması hedeflenen gıda veya gıda yan ürünleri hep yeşil ağırlıklı ambalajlarla piyasaya sunulmuştur. Yenilenmenin ve evrimin rengidir. Dolayısıyla her türlü büyümeyi hızlandırdığı düşünülmektedir. Uluslararası sembolik yapı içinde yeşil, kırmızının karşıtı olumlu bir çağrışıma sahiptir. Yeşil renk yaratıcılığın da rengi olarak bilinmektedir. Bu anlamda batıda aşçıların yeni lezzetler yaratabilmesi için büyük otellerin mutfaklarında ağırlıklı yeşil renk kullanılmaktadır Yeşil renk ,güveni simgelediğinden dünyadaki pek çok bankanın logosunda kullanılmaktadır. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Mor renk; dengeyi, asaleti ve itibarı, kendine güveni temsil eder. Yaratıcılık, hoşgörü ve düşünce gücü mor ile ilişkilidir. Konsantrasyon sağlamak için mordan daha etkili bir renk yoktur. Mor, mistikler, büyük sanatçılar, düşünürler, toplumları düşünce ve ideallerle yönlendirenler tarafından kullanılır. Lüks ürünler ve eğitim ile ilgili markalar icin kullanılır. Soğuk ve sıcak özellikleri ile kültür, telif ve gizem anlamına gelir. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Pembe ; neşe, sevecenlik, şirinliğin, mutluluğun, canlılığın ve sevginin simgesidir. Yeniliği, özellikle duygusal anlamda temizliği ve genel başarıyı sembolize eder. Kırmızının yoğunluğunun hafifletilmiş halidir. Ancak kırmızının aksine iştah azalttığı bilinir. İnsanları rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar iç dekorda pembe rengi kullanırlar ve pembe üniformalarla dikkati çekerler. Pembe giyen bir kişiye daha rahat ödeme yapıldığı saptanmıştır. <p>Image courtesy of <a href="http://www.freedigitalphotos.net">FreeDigitalPhotos.net</a></p>

Siyah ; tüm renkleri doğuran bir fiziksel yapıya sahiptir Siyah ; tüm renkleri doğuran bir fiziksel yapıya sahiptir. Işığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı dağıtmasını en aza indiren ve dolayısıyla konsantrasyon sağlayan bir renktir Beyaz ; temizlik, saflık, bekaret, masumiyet, hijyen, arılık, zafer, barış, neşe, teslimiyet, merhamet, adaleti temsil eden bir renktir. Gri; siyah ile beyazın birleşiminden oluşmaktadır. Ağırbaşlılığın, sadakatin ve sessizliğin simgesidir. Göz griyi oldukça kolay ayırır ve algılar. Gri, diplomatik ve ağır bir renk olmasına karşın hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil etmektedir. Renk biliminde siyah, gücü ve tutkuyu temsil etmektedir Güçlü ve hırslı birçok duygunun temsilcisi siyahtır. Dengenin, hazır olmanın, kendine hakim olmanın, bilgeliğin ve yıkıp yeniden yaratmanın rengidir Beyaz en temizi, dolayısıyla da en kolay kirlenmeyi vurgular. Diğer renklere nazaran ışığın soldurucu etkisine en fazla karşı koyabilen renk siyahtır.