“ENGELLİLERİN YETKİLENDİRİLMESİ” PROJESİ İLE GELECEK OLAN DEĞİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
I. SAĞLIKLI BESLENME HAFTASI 4 – 8 HAZİRAN 2009 Daha fazla hareket et Daha bilinçli beslen.
ORYANTASYON 2002 TANITIM PROGRAMI. Amaç ve Faaliyetler SPIEOSA Öğrencilerin bilime olan ilgilerini arttırmak ve teknolojideki yeni gelişmeleri SPIE ve.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Topluluk Başkanı Yavuz Sultan Selim KAVRIK
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
Maria Montessori.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
YERELDE AB SÜRECİ.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Mavi Bayrak YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ Etkinliğin AdıTarihAçıklama 1 Olimpos Rotary Kulübü ile birlikte ilköğretim öğrencilerine.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
13 Mart 2012, Rektörlük Konferans Salonu, Boğaziçi Üniversitesi “Türkiye Üniversitelerinde Sınai Mülkiyet Hakları (SMH) Bilgisinin Yaygınlaştırılması”
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ SENATO SUNUMU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
Toplam Kalite Yönetimi
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Sunum transkripti:

“ENGELLİLERİN YETKİLENDİRİLMESİ” PROJESİ İLE GELECEK OLAN DEĞİŞİM --- ENGELLİLER için LİDERLİK AKADEMİSİ --- © Dr. Hayal KÖKSAL (MARİTUS-HELEN KELLER MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜ SAHİBİ) © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

Engelli-Odaklı Çalışmalar Toplam Kalite Yönetimi (TKY) temelli olarak yürütülen tüm projeler Dr. Hayal KÖKSAL’ın 1992 yılından bu yana çeşitli kurumlarda yürüttüğü TKY çalışmaları, bilgi ve birikimi sonucunda oluşturulmuştur. Yüreğin ve aklın bedenle (3 K) birleştirilmesi sonucunda ortaya çıkan 37 yıllık bir eğitimcilik ürünüdür. Hiçbir kaynak ve benzerden yola çıkılmamıştır. Uluslar arası arenada engellilere verilen değerin yanında ülkemizdeki eksik yanlar araştırmacının projeyi tasarımlamasına sebep olmuştur. Örnek: 2002 yılında Güney Afrika ile Bilişim, 2007 yılında ülkede ve ülke dışında Engellilerle Bilişim Projeleri. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

Program geliştirme konusundaki Deneyimler Microsoft Türkiye, PİL programı içindeki, YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN PROGRAMI, 2005 MÜFREDAT AKADEMİSİ, Hindistan City Montessori School ve WCTQEE işbirliğiyle ortaya konan BARIŞ EĞİTİMİ, Uluslar arası BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ, HumanDHS ile SAYGINLIK Çalışmaları ve ŞİDDETSİZ EĞİTİM DERSİ.

ENGELLİ PROJELERİM Nisan-Ağustos 2008: ENGELSİZ İSTANBUL, ENGELSİZ TÜRKİYE 17-19 Aralık 20O8: MARİTUS 1. ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN YETKİLENDİRİLMESİ KONVANSİYONU 19 Aralık 2008: HELEN KELLER MÜKEMMELLİK ÖDÜLÜ Ocak-Mayıs 2009: 7. ULUSLAR ARASI BİLİŞİMCİ MARTILAR “TOFD EMPATİ” PROJESİ 2009-2010: BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİNDE 2 DÖNEM ENGELLİ PROJELERİ Ağustos 2010: ENGELLERİ EMPATİ İLE AŞMAK KİTABININ HAZIRLANMASI 17 Ağustos 2010: ENGELLİLERİN LİDERLİK AKADEMİSİ PROJESİ PİLOT ÇALIŞMASI © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

PROJE 1

PROJE 2

EMPATHY

FISHBONE DIAGRAM

LITERATURE REVIEW What is disability? What are different types of disability? What kind of opportunities exist at schools for the disabled students? What kind of activities do Turkish disabled people conduct? How do they reach at the art Center in Turkey? What is empathy? How can one have it? How is it improved? What does our government provide to the disabled concerning the artistic activitier? What is the situation abroad? How does media focus on the issue of disability?

OUR SOLUTIONS We focused on the issue; “EMPATHY “thinking that our abled people do not understand the problems of the disabled. Then; We organized a Seminar. We wrote a book with the editorship of Hayal köksal. We prepared a BLOG.

OUR BOOK All the stories of the disabled frineds were collected. Abled people read all those stories and gave their comments about them. Our leader advisor Hayal Köksal collected all of them in a book, edited it and then found a sponsor (Oki) and published it. It will appear in October 2010.

Yoksa Engel Siz Misiniz? BİLİŞİMCİ MARTILAR EMPATİ HALKASI SEMİNERİ Yoksa Engel Siz Misiniz?   Engellileri daha yakından tanımak, anlamak ve bunu yapabilmek için empati becerisi kazanmak amacıyla düzenlediğimiz seminerimizde sizleri de aramızda görmek istiyoruz. Siz yoksanız bir eksiğiz! Yer: Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği (Yıkılan hobi bahçelerinin içindeki dernek merkezimiz) Tarih: 11 Haziran 2010 - cuma saat: 13:00 - 14:00 Düzenleyen: Bilışimci Martılar - Empati Proje Grubu

Seminerimiz… Önce nasıl bir araya geldik, neler yaptık, nasıl çalıştık, anlattık… Ama ondan da önce 1. mini anketimizi uyguladık. Balık kılçığı modelini tanıttık. Sevgi “Empati”’nin nasıl kurulması gerektiği ve ne anlama geldiği konusunda konuklarımızı bilinçlendirdi. Mürefşen topladığımız hikayelerden birini ve yorumunu okudu. Konuklarımızda kendi yorumlarıyla katkıda bulundu.

… Sonra herkes tek tek söz aldı, projenin onlara neler kattığından bahsetti. Projemize okullardan katılan arkadaşlarımız evlerinde gelişen engellilere yönelik farkındalığı anlattı. Konuklarımız söz alarak seminerimizin onların bakış açılarını nasıl değiştirdiğini ifade ettiler. 2. mini anketimizi uyguladık. Kurabiyelerimizi yedik, meyve sularımızı içtik ve vedalaştık…

MİNİ ANKET 1 (Seminerden hemen önce uygulandı)

Okulunuzdaki tuvaletler engelli arkadaşlarınızın kullanımına uygun mu?

Eğer uygun değilse bu durumu düzeltmek için okul yetkilileri ile görüştünüz mü?

Okulunuzda engelli bir arkadaşınızın binaya girebilmesi için yapılmış bir rampa var mı?

Eğer uygun değilse bu durumu düzeltmek için okul yetkilileri ile görüştünüz mü?

Okulunuzun etrafındaki kaldırımlar engelliler arkadaşlarınızın kullanımına uygun mu?

Eğer uygun değilse bu durumu düzeltmek için belediye yetkilileri ile görüştünüz mü?

MİNİ ANKET 2 (Seminerden hemen sonra uygulandı)

Okulunuzdaki merdivenlere rampa konulması için okul yetkilileri ile görüşmek konusunda düşünceleriniz

Okulunuzdaki tuvaletlerin engelli arkadaşlarınıza uygun olarak düzenlenmesi için okul yetkilileri ile görüşmek konusunda düşünceleriniz

Okulunuzun etrafındaki kaldırımların engelli arkadaşlarınıza uygun olarak düzenlenmesi için belediye yetkilileri ile görüşmek konusunda düşünceleriniz:

Proje Hedeflerimiz Seminer Düzenlenmesi Okulda farkındalık arttırma,( ulaştık)  Aileleri de seminere davet ederek ailelerede ulasarak konu hakkinda bilgilendirme (aile katılımını sağlayamadık ). Seminerin medya da yer almasini saglama. Kitap Engelli arkadaslarin hikayelerine yazilan yorumlari alirken, is dünyasından , okullardan, ailelerden alarak bu kitlelerde konuya ilişkin farkındalık yaratmaya katkıda bulunacağız. Blog Blog da bulunacak kose yazisi kismiyla engelli ve engelsiz herkesin konu ile ilgili fikirlerimizi ogrenmelerini saglayacagiz. (blog açtık http://yoksa-engelsizmisinız.forum9.biz/forum.htm )

PROJENİN KISA AÇILIMI “ENGELLİLERİN YETKİLENDİRİLMESİ” PROJESİ: ENGELLİLERİN ÜÇ ANA ALANDA (BİLİŞSEL, DUYUŞSAL ve PSİKOMOTOR) EĞİTİM ALARAK YAŞAMLARI KONUSUNDA KARAR VEREBİLME YETKİNLİĞİ KAZANMASINI, BU KONUDA HER UYGULAMA BİRİMİ İÇİN GEREKLİ OLAN “EĞİTİMCİLERİN” ve “HASTA YAKINLARI”NIN EĞİTİLMESİNİ , İLGİLİ BAKIMEVLERİNİN DONANIMINI, HER YIL DÜZENLİ OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLECEK OLAN “ULUSLAR ARASI/ULUSAL ENGELLİLERİN YETKİLENDİRİLMESİ PAYLAŞIM KONFERANSI” DÜZENLENMESİNİ NI AMAÇLAYAN BİR ÖZGÜN ÇALIŞMADIR. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

ANA AMAÇLAR: İstanbul’dan başlayarak Türkiye’deki tüm engellileri kucaklayacak olan proje; Engelli dostlarımızın; Bloom Taksonomisine göre bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor alanlarda yönlendirme ve gerekirse eğitim alarak; Özgüven kazanmalarını, Hak ve sorumluluklarının ayırdına varmalarını, Yetkilendirilerek özel ve iş yaşamlarında “Liderlik” nitelikleri kazanmaları için destek olmayı amaçlamaktadır. Bu projede temelde; Engelliler, Onları yetiştirecek eğitimciler ve Engelli yakınları “Sertifikalı” bir eğitime alınacaktır. Engellilerin sonuçta bir işte istihdam edilmeleri de hedefler arasındadır. Bu projeye katılan STK’ların ilgili Bakım Evlerinin iş dünyası tarafından desteklenmesinin sağlanması da amaçlar arasındadır. Bu projede yıllık çalışmaların ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşımı esastır. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

İŞLEYİŞ ve FAALİYETLER Projedeki tüm eğitimler “PUKÖ Kalite döngüsü (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al ve Uygula)” anlayışına uygun olarak, dünya kalite ve etik standartlarına göre işleyecektir. TOFD gönüllü engellilerinin ve onlarla ilgili sağlıklı kişilerin sorun çözme eğitimine alınmasıyla başlayacak olan pilot çalışma, verilerin toplanıp değerlendirilmesi sonucunda iyileştirilen programın daha geniş kitlelere uygulanmasıyla devam edecektir. Engellilerin yaşamlarını kolaylaştıracak birer proje içinde yer almaları sağlanarak öğrendiklerinin uygulamaya dökülmesi önemli bir uygulama adımı olacaktır. Bu çalışmalar gelecekte edinmeleri muhtemel işlerinde kullanabilecekleri yapı ve özellikte düzenlenecektir. Engellilerin yanı sıra ailelerinin ve yakınlarının ve de bu eğitimleri bakım evlerinde yürütecek olan eğitimcilerin eğitimleri de bir üniversite bünyesinde Sertifika programı olarak kendilerine sunulacaktır.  Yapılan çalışmaların ulusal ve/ya uluslararası paylaşıma açılması teşvik edici olması, projenin tanınması ve sürdürülebilir olması adına önemlidir.   © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

PİLOT ÇALIŞMA ADIMLARI (Eylül-Aralık 2010): Her istekli Engelli grubuna 1’er saatlik tanışma, projeyi anlatma, gönüllüleri saptama ve beklentileri ve beklenenleri paylaşma toplantısının ardından uygulanacak bir anket. Her çalışma grubu için ayrı bir “Yol Haritası” çalışması (6 saat). İmece eğitimi ve İmece Halkalarının oluşturulması (3 saat) (TOPLAM: 10 SAAT) Her İmece Halkası ile tek tek Yol Haritalarının yapılması ve grupların takibi (Uzun soluklu). © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

UYGULAMA ALANLARI TOFD, Hüsnü Ayık Merkezi, PİLOT çalışma mekânı oldu. Diğer İlgili ve istekli diğer engelli STK’larının ve rehabilitasyon merkezlerinin çalışma mekânları İmece Halkaları çalışması için kullanılacaktır. Bir üniversite ile 3 farklı hedef grup için tasarlanmış eğitim programları Sertifika Programı haline getirilecektir. Sertifika hem kuramsal ve hem de uygulama içerecektir. İdeal olan; bir Engelli Liderlik Akademisi binasının veya kampüsün kurulması ve çağdaş bir şekilde donatılmasıdır. Her yıl projelerin paylaşılacağı, engellilere uygun bir Konferans Salonu ve sergi alanı da gereksinim duyulan alanlar arasındadır.. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

ÖNGÖRÜLEN DÖNEM 5 yıl ve devamı Eğitim alan engellilerin istihdamı önemlidir. Projede olan her STK’nın uygulama merkezi olabilecek Bakım Evi sahibi olması amaçlar içindedir. Her yıl sonunda yapılanların tanıtımı ve daha çok engelli biriminin programa dahil edilmesi için uluslar arası bir “Paylaşım Konferansı” şarttır. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

PROJEDE “LANDMARKLAR” 2008 yılından bu yana fiziksel engeli olan özürlülerle sürdürülen Engelli projeleri, öğretmen adaylarının engellilerin sorunlarıyla tanışma çalışmaları ve 17 Aralık 2008 tarihinde Maritus’da gerçekleştirilen “1. Uluslararası Engelli Öğrencilerin yetkilendirilmesi Konvansiyonu”na katılım ile ivme kazanmıştır.   Projeye 2009 yılında Bilişimci Martılar ekiplerinin katılması know-how açısından büyük katkı sağlamıştır. 2 uluslararası proje ekibiyle güç kazanan projede bu ekipler 5 Aralık 2009 tarihinde Hindistanda yapılan 12. ICSQCC etkinliğinde Maritus Cumhurbaşkanı tarafından ödüllendirilmiştir. 2010 yılı Uluslar arası bilişimci Martılar projesinde bir Türk İlköğretim okulu (Çorlu, Velimeşe), 1 Hintli ekip (LAHS) ve bir TOFD ekibi de SANAT ağırlıklı olarak proje yürütmüştür (www.bilisimcimartilar.com). Liderlik Akademisi İstanbul ili pilot çalışmalarına TOFD ile 2010 yılı Eylül ayından itibaren başlanmıştır. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

HÜSNÜ AYIK İMECESİ 17 Ağustos 2010 İmece Başladı.

İlk adım_Tanışma ve Anket

BİLGİ TOPLAMA FORMU (Anket) BİRİNCİ BÖLÜM: Adı, soyadı- Doğum yeri ve tarihi- Engeli, nedeni ve ne zamandan beri engelli olduğu-Cep telefonu-e-posta adresi-eğitim durumu-cinsiyeti-mesleği (faal mi?)-ilgi alanları. İKİNCİ BÖLÜM Engelli olarak yaşadıkları en büyük sorun. Bakımevi ile ilgili yaşanan sorunlar. Ülke genelinde engellilerin kaliteli yaşamına ket vuran ve değiştirilmesini istedikleri 3 şey. Bir engellinin “YETKİLENDİRİLMESİ”NİN ona göre ne anlama geldiği. Sakinin güçlü yanları (kendisine göre). Bu projenin içinde yer almak isteyip istemediği. Yanıt HAYIR ise; nedeni. Ne tür eğitimlere gereksinim duyduğu. 3 tanesinin önem sırasına dizilmesi. Soru ve görüşleri. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

İmecenin “Yol Haritası” 1.SORU: Burası size göre nasıl bir bakımevidir? 2. SORU: Burada; “NE GÖRÜYOR, NE İŞİTİYOR VE NE HİSSEDİYORSUNUZ?” 3.SORU: Bu kurumun Misyonu ve Vizyonu nelerdir? 4. SORU: ACİL çözüm bekleyen en önemli sorunlar nelerdir? 5. ADIM: Oylama 6. ADIM: İmece Halkaları Eğitimi 7. ADIM: Projelerin Oluşturulması 8. ADIM: Proje Uygulaması, çözümler ve paylaşım. © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.

İkinci Adım_ Yol Haritası çizimi, 1. Aşama

İmece Halkaları Çalışması Üçüncü Adım: İmece Halkaları Çalışması

Bilgi Üniversiteli Gençlerle BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ’ne katılım Dördüncü Adım: Bilgi Üniversiteli Gençlerle BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ’ne katılım

TOFD MERKEZDE ÖDÜLLERİN TESLİMİ

YURT DIŞINDAKİ ÇALIŞMALAR

ÇÖZÜM BU DEĞİL!

ÇÖZÜM: “İmece Halkaları” ile engellilere sorun çözme becerileri eğitimi verip onları yetkilendirme! Hem aileleri, hem toplumu ve hem de engellimizi eğitme. Sonra da başarılarını; 1. Ulusal Engellilerin yetkilendirilmesi Konvansiyonu ile ülke içinde paylaşma. 2. Uluslararası Engelli Öğrencilerin Yetkilendirilmesi Konvansiyonu’nda Türkiye adına duyurma. EĞİTİMDE MÜKEMMELLİK DÜNYA KONSEYİ TÜRKİYE GENEL DİREKTÖRLÜĞÜ

Eğitimde, hiçbir çocuğumuzu geride bırakamayız! M.K. ATATÜRK

NE DERSİNİZ?

ÇÖZÜM NEREDE SAKLI?

İlgi ve Sabrınız için TEŞEKKÜRLER… hayal@hayalkoksal.com © BU PROJENİN TASARIMI VE HER TÜRLÜ UYGULAMA VE YAYIM HAKKI DR. HAYAL KÖKSAL’A AİTTİR.