Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Öğrenme İle İlgili Kavramlar ABDÜLKADİR UÇAR
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Pragnanz Yasaları Cemil YAYLAR
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ BEYİN/Nöro-Psiko-Anatomi
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Beyin Temelli Öğrenme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Doğru Çalışma Yöntemleri
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ. Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S.240-247 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Abdurrahman İNAN 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

Beynin yapısı ve öğrenme Beynin yapısı ve nasıl çalıştığını öğrenmek oldukça karmaşıktır.öğrenme amacıyla, beyni farklı kategorilere ayırmak gerekir.belirli işlevler beynin farklı alanlarında gerçekleşse de beyin bir bütün olarak çalışmaktadır.bir beyin modeline bakıldığında beynin dış, orta ve alt bölümlerden, iki yarı küreden ve dört lobdan oluştuğu görülmektedir

Öğrenme ile ilgili oluşumlar beynin orta ve alt bölümlerinde yer alır Öğrenme ile ilgili oluşumlar beynin orta ve alt bölümlerinde yer alır.beynin orta bölümlerinde yer alan Corpus callosum, iki yarı küreyi bir birine bağlayan, beynin her iki tarafında oluşan bilgilerin kolayca bir yarı küreden diğerine geçmesini sağlayan aksonlardan oluşan sıkı bir banttır.

Thalamus duyu organlarından gelen bilgileri alır ve beynin diğer bölgelerine yollar. Hipotalamus sindirimi, dolaşımı, hormon salgılamasını, cinselliği kontrol eder. Hippocampus bilginin işleyen bellekten uzun süreli belleğe transferi sırasında öğrenmenin oluşmasında önemli rol oynar.

Amygdala, hippocampuse bağlantılı bir yapıdır Amygdala, hippocampuse bağlantılı bir yapıdır.duyu organlarından gelen bilginin işlenmesinden ve beynin duygusal hafızasının kodlanmasından sorumludur. Beynin iki yarı küresinden sol yarı kürede: mantıksal sırama, karar verme, hedefleri yorumlama v.b. sağ yarı kürede: görsel şekillerin ve imajların, uzamsal bilginin sezginin kullanılması ve vücudun sol bölgesini kontrol etme işlemleri yapılmaktadır.

Beyni oluşturan dört lobdan alın(frontal) lobu hareketle, çeper(perietal) lobu beden duyumlarıyla, şakak(temporal) lobu işitmeyle ve ense(oksipital) lobu görme ile ilgili işlevleri görür.

Beyin temelli öğrenme beyin temelli öğrenme insan işlev ve yapısına dayanan, nörobilim, nörodilbilim ve bilişsel psikoloji ile bağlantı kuran bir yaklaşımdır. Neyin temelli öğrenme, öğretime gelişimsel ve sosyo-kültürel açıdan bakan, insan beyninin yapısı vr fonksiyonları üzerine temellendirilmiş bütüncül bir yaklaşımdır.

1-beyin paralel bir işlemcidir. 2-öğrenme fizyoloji ile ilişkilidir. Öğrenme ve öğretmeyi etkili kılmak için caine ve caine tarafından ileri sürülmüştür. 1-beyin paralel bir işlemcidir. 2-öğrenme fizyoloji ile ilişkilidir. 3-anlam araştırma doğuştandır. 4-anlamı araştırma örüntüleme yoluyla oluşur. 5-örüntü oluşturmada duygular önemlidir. 6-beyin parça ve bütünleri eş zamanlı olarak işlemler ve kendiliğinden yapar. 7-öğrenme hem odaklanmış dikkati hem de çevresel algılamayı içerir. 8-öğrenme bilinçli ve bilinçsiz süreçleri içerir.

9-iki tür bellek sistemi vardır 9-iki tür bellek sistemi vardır. Uzamsal bellek sistemi ve ezberleyerek öğrenme sistemi. 10-olgu ve beceriler doğal, uzamsal bellekte yer aldığından en iyi şekilde anlaşılır ve hatırlanır. 11-öğrenme teşvikle artar ve korkuyla azalır. 12-her beyin tektir. Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri en iyi öğrenmenin, gerçek problemleri çözerek gerçekleşeceğini ileri sürer.

Basamaklı öğretim programı Basamaklı öğretim programı yaklaşımı, Nunley (2001) tarafından ortaya atılmıştır. Bu program yaklaşımı, etkinlikler yolu ile öğrenme-öğretme sürecini ön plana çıkarmaktadır. Hedefler A,B ve C olarak tanımlanan üç farklı basamağa göre belirlenmekte ve bloom taksonomisine uygun olarak yapılmaktadı

Öğrenmelerin üç basamağa ayrılması Öğretim programı A,B ve C düzeylerinden oluşan üç aşamalı bir öğrenme modelini almaktadır.

şekilde yer alan C basamağı, bloom taksonomisinde yer alan bilgi ve kavrama basamağını kapsar. bu düzey, öğrencinin konuya ilişkin genel bir anlayış kazanmasına olanak sağlar.

İkinci basamak B düzeyi olarak adlandırılmakta ve uygulama basamağını kapsar. Bu basamakta öğrencilerin C düzeyinde kazandıkları bilgi ve becerileri uygulayabilmek için tamamlayabilecekleri etkinlikleri içerir. B basamağı, daha üst düzeyde düşünme becerilerini kullanmayı gerektirir.

En üst düzey A basamağıdır En üst düzey A basamağıdır. Bu basamak; analiz, sentez ve değerlendirme basamağını kapsar. A düzeyinde öğrencilerden konuyu sorgulamaları, ayrıntılı şekilde analiz etmeleri ve senteze ulaşmaları beklenir.

Öğrenme etkinlikleri Öğrencilere sınıfın tamamı için tek bir etkinlik belirlemek yerine birden çok etkinlikler hazırlanır ve sunulur. Öğrencilerin farklı öğrenme stilleri olduğu ve farklı ilgi alanlarının olabileceği gerçeğinden hareket edilir.

Sınıfın düzenlenmesi Öğretmen, zamanının büyük çoğunluğunu öğrencilere rehberlik ederek ve onlara yol göstererek geçirir. Bu program yaklaşımında, sınıf içi uygulamalarda değişik öğrenme ortamları düzenlemek gerekmektedir. Bunu gerçekleştirmek için çoklu ortamın işe koşulması gerekmektedir.