HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sabancı Vakfı Hibe Programı
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJELERİ
«Fidanlar Çınarların İzinde» Projesi
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Proje Teknik Toplantısı 9 Ocak 2013 KASTAMONU
HİZMET BİRİMLERİ ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mahalli idarelerin altyapı sistemleri ile ilgili genel planlama, programlama, fizibilite,
Sabancı Vakfı Hibe Programı
Proje Hazırlık Aşamaları Sabancı Vakfı Hibe Programı.
DIŞ KAYNAKLI PROJELER Suat TÜREYEN Başar BAKIR Ümit TURHAN
ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI TAM BAŞVURU FORMU PAKETİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ Eylül 2013 GİRİŞ.
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Bütçe Formunun Doldurulması
8 OCAK 2014 AÇIK H İ BE ROGRAMLARI. 1- SABANCI VAKFI TOPLUMSAL GEL İ ŞME H İ BE PROGRAMI Programın Amacı: Kadın, genç ve engellilerin eşit fırsatlara.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
TÜRK İ YE’DE TE Ş V İ K VE DESTEKLER PROJE YÖNET İ M MERKEZ İ.
YERELDE AB SÜRECİ.
Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek Projesi Ödül Törenine Hoş Geldiniz
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
SEKTÖREL YATIRIM ALANLARINDA GENÇ İSTİHDAMININ DESTEKLENMESİ II HİBE PROGRAMI TAM BAŞVURU FORMU PAKETİ HAZIRLAMA EĞİTİMİ Kasım 2013 GİRİŞ.
Hatay Mangala Şenliği Projesi
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
AB DESTEKLİ BÖLGESEL KALKINMA PROGRAMLARI HİBE PROGRAMI
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
35 SODES Sosyal Destek Programı Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ SPORT; SPOR ETKİNLİKLERİ.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
KAYSERİ VALİLİĞİ DIŞ İLİŞKİLER ve AB KOORDİNASYON MERKEZİ.
Proje Kavramı Ya da İşine Dair Özet Teorik Bilgiler
Karşılaştırmalı Eğitim
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Bilgilendirme Toplantısı
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi

 Önceden belirlenmiş bir SÜRE içinde belirli bir plan dahilinde  Genelde bir SORUN*u çözmek için,  Bir YENİLİK, KOLAYLIK ya da GELİŞMEYE veya GELİŞTİRMEYE DAYALI mutlak bir DEĞİŞİM sağlayan  Genel bir AMAÇ ya da HEDEF etrafında oluşturulan ALT HEDEFLER doğrultusunda  Yürütülen önceden belirlenmiş FAALİYETLER bütünü  Yine önceden belirlenmiş BÜTÇE kapsamında  Nihayetinde elde edilebilir bir ÜRÜN, SOMUT ÇIKTI ve ya EDİNİMLERE proje denir. 1. Proje Nedir?

* Projede sorunun bilimselliği son derece önemlidir. Neye göre sorun? Şahsa göre mi, yoksa ispatlı mı? Proje formlarında sorun; Genelde mevcut durum analizinin yapıldığı, gündelik dil ile ifade etmek gerekirse var olan durumun dramatize edildiği, ajitasyon ve edebiyat parçalama işinin yapıldığı kimi programlarda «arka plan» diye addedilen kimi programlarda da «özet» diye addedilen bölümlerde ve yine «gerekçe» bölümlerinde ifade edilir. Sorun ifade edilmeden önce mutlaka ön araştırması yapılmış olmalı ve sorun ifade edilirken anketlere, sayımlara, çeşitli ölçüm ve istatistiklere dayandırılmalıdır. 2. Projede Sorun

Proje;  Sadece bir Teknik Tasarım değildir. *Bina tadilatı, oyun parkı kurulumu, derslik onarımı, yeni bir sosyal tesis inşaası gibi hususlar proje değildir. Proje içindeki bir faaliyet olabilir.  Bir fondan yararlanmak üzere hazırlanmış sıradan bir TEKLİF ya da BAŞVURU değildir. *Örneğin başvuru formu doldurup bunu teslim etmek proje yapmış olmak demek değildir. Zira Proje başvuru formundan ibaret değildir. Çünkü her projenin proje öncesi forma tam olarak yansıtılmayan ciddi bir ön araştırması(fizibilite çalışması) olmalıdır. 3. Proje Ne Değildir?

 Bir Sosyal, Sportif ya da Eğitsel Faaliyet Tek başına Proje olamaz. *Sadece bir yarışma(Farklı kategorisi olsun olmasın proje YARIŞMA ya da YARIŞMALAR değildir.) *Sportif müsabakalar birden çok kategoriyi ve branşı içersin içermesin müsabakalar ya da tek başına bir turnuva proje olamaz. * Çeşitli kurslar tek başına proje olarak addedilemez. Kurs öncesi ve sonrası çeşitli faaliyetler olmalıdır. Not: 1. Eğitim Materyalleri (ÇSGB Rehberinde Uygun Olarak Geçiyor Ancak…..) 2.Eşleştirmede iki okul yapılmış olsa da esas olan proje konusuna göre 1 okul + belediye ya da STK ya da Meslek Odaları vs daha uygundur.

Her Projede;  MEVCUT, CİNSİYET, ÖĞRENİM DURUMU vbg. Özellikleri ; AÇIKÇA belirtilen HEDEF KİTLE ve NİHAİ YARARLANICILAR yer alır.  Somut olarak tanımlanmış GÖREV PAYLAŞIMI, PROJE EKİBİ UYUMU ve İLETİŞİMİ(KOORDİNASYON), YÖNETSEL SÜREÇLER(İŞ TANIMLARI)  Finansman Düzenlemeleri (BÜTÇE YÖNETİMİ)  SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ VE YAYGINLAŞTIRILABİLİRLİĞİ  İŞ TAKVİMİNE bağlı İŞ AKIŞINI, GENEL PERFORMANS VE İŞLEYİŞİ proje yönetimini destekleyici nitelikte ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME sistemi olmalıdır. 4. Proje İle İlgili Önemli Hususlar

Her Projede Şu Kurallar Vardır;  Başvuru Sahibi, Proje Ortağı, Proje İştirakçisi Uygunluk Kuralları  Proje Sahibi Katkıları, Başvurulan Programın Sağlayacağı Hibe Miktarı İle İlgili Yüzdeler  Harcama Kalemleri İle İlgili Sınırlılıklar(Demirbaş için, İnsan Kaynakları İçin, Varsa Tadilat için, Gezi, Reklam vs için)  Uygun ve Uygun Olmayan Maliyetlerle İlgili Kurallar  Uygun ve Uygun Olmayan Faaliyetlerle İlgili Kurallar 5. Projelerde Görülen Yaygın Kurallar

6.Proje Döngüsü

7.1. Yurtiçi Fon Kaynakları Gençlik ve Spor Bakanlığı Proje Koordinasyon Genel Müdürlüğü (PDP) Kalkınma Ajansları(Sodes, Teknik Destek, Doğrudan Faaliyet Desteği) İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı Tarım ve Kırsal Kalkınma Programı (TKDK) TÜBİTAK Sabancı Vakfı Toplumsal Gelişme Hibe Programı Köy Altyapısına Yönelik Köylerin Altyapısının Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) Belediyeler için Belediyelerin Altyapısının Desteklenmesi Projesi (BELDES) Su ve Kanalizasyon Altyapı Programı (SUKAP) Açık Toplum Vakfı Coca Cola Hayata Artı Programı Vodafone Vakfı 7. Uygun Fon Kaynakları

7.2. Yurtdışı Fon Kaynakları Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Dünya Bankası Avrupa Konseyi-Avrupa Gençlik Konseyi AB Eğitim ve Gençlik Programları: ERASMUS + Bölgesel Çevre Merkezi (REC) Kadınlar İçin Küresel Fon Anna Lindh Vakfı Büyükelçilikler: Avustralya Büyükelçiliği İngiltere Büyükelçiliği Japonya Büyükelçiliği

Ahmet ŞANAL Türkçe Öğretmeni Proje Müellifi ve Koordinatörü "İl Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü « Eğitim Öğretim Yılı