Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
“Resimde İç Mekan” nedir?
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
GEOMETRİK CİSİMLER.
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
SANATSIZ KALAN BİR TOPLUMUN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Çağdaş Dünya Sanatı.
YANSITICI DÜŞÜNME.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Sembolizm 19.yüzyılın ikinci yarısında parnasizme tepki olarak ortaya çıkmış bir akımdır.
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
MEHMET GÖK 2/B SINIFI ÖĞRETMENİ
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Pİramİtler.
DİZİMBİLİM (SÖZDİZİMİ)
YARATICI DRAMA İLE ÖRTÜŞEN ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI AYŞE ÇAKIR İLHAN
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
HAZIRLAYAN: ERGÜN GÜMÜŞ
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
SANAT AKIMLARI.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
 Pop Art
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
Dadaizm nedir Dil ve estetik kurallarını tanımayan, anlatımda başıboş bir yöntem benimseyen, kapalılığı amaçlayan sanat akımıdır. 20. yüzyılın ilk çeyreğinde.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ Doç.Dr.Ayşe Çakır İlhan*

Yaratıcı drama ve sanat Yaratıcılığın gelişmesinde bilindiği gibi sanat eğitiminin önemli bir yeri vardır. Yaratıcı drama eğitimi aynı zamanda bir sanat eğitimidir.

Drama, tüm sanat alanları ile iç içedir.

Sanatçı, sanat yapıtı, alımlayıcı ve dış çevre sanatın olmazsa olmaz parçalarını oluşturur.Ancak bu dört ögeden biri zaman zaman ön plana çıkmış ve değişik sanat kuramlarını ve akımlarını oluşturmuştur.

Örneğin M.Ö.dönemlerden 19.yüzyıla kadar sanatçı dış dünyada olup bitenleri yansıtmaya çalışmıştır.

Plato’nun ve Aristo’nun görüşleri bu dönemlerde etkili olmuştur.

Sanat 19.yüzyılın ikinci yarısında yönünü sanatçıya çevirmiş ve sanat; sanatçının iç dünyasına açılan bir pencere olarak nitelendirilmiştir.

YARATICI DRAMA VE SANAT AKIMLARI 19.yüzyıldan sonra sanatta yeni bir bakış açısı ortaya çıkmış ve sanat yapıtı ön plana çıkmıştır. Sanat için bir dönüm noktası oluşturan bu yaklaşıma kübizm denir.

Karmaşık bir yapının hakim olduğu kübizm akımının en önemli temsilcileri Picasso ve Braque’dır. Kübizm akımı dış dünyadaki nesneleri geometrik biçimler “üçgen, koni, kare, silindir v.b.” şeklinde göstermeye çalışmıştır

İsviçre’nin savaşa katılmadığı 1 İsviçre’nin savaşa katılmadığı 1. Dünya Savaşı’nda İngiltere, Almanya ve Fransa’dan tiyatrocular, ressamlar, baleri nler ve pek çok sanat alanından sanatçılar bir araya gelerek Dadaizm hareketini başlatırlar. Savaşa karşı olan bu akım diğer çağdaş akımlara öncü olmuştur.

Dadaistler sanat alanları arasındaki sınırları ortadan kaldırıp disiplinler arası çalışmalar, gösteriler yapmışlardır. Amaçlar farklı olsa da dramadaki gibi doğaçlamalar ve oluşumlar gerçekleştirmişlerdir. Bir DADA sanatçısı olan M.Duchamp; sanatta çağdaş akımların gerçek öncüsüdür.

Kavramsal sanatın ortaya çıkışı Kavramsal sanatın sanatçıları ürünü değil, süreci önemsemektedirler. Sanat; nasıl düşünürüz, birbirimizle nasıl iletişim kurarız, nasıl üretiriz? sorularına yanıt arar. Kavramsal sanatla, yaratıcı drama çalışmaları, büyük benzerlikler gösterirler. Dramada süreç önemlidir. Düşünce üretimi söz konusudur. Kavramsal sanatta da süreç ve düşünme önemlidir.

Aynı dönemlerde sanatta Happening (oluşumlar) ortaya çıkar Aynı dönemlerde sanatta Happening (oluşumlar) ortaya çıkar. Bu bir doğaçlama sanatıdır. Bu akımda ressam, heykeltraş, müzisyen, v.d. bir araya gelip düşünce üretebilirler.

Drama ve happenıngs Drama ve happeningler birbiriyle örtüşür. Happening’de önemli olan bir sanatsal yapıt oluşturmak (ürün) değil, süreçtir.

Avant garde sanat akımı ve yaratıcı dramanın ortak özellikleri Her ikisinde de seyredilme değil izleyicinin katılımı vardır. Kesin yargılar ve değerler yoktur. Özgünlük, sorgulama önemlidir. Sonuçtan çok sürece önem verir

Post modernizim ve yaratıcı drama Tüm kavramlar yeniden sorgulanır ve yeniden değerlendirilir. Çok seslilik hakimdir . Post modernizm geçmişle geleceği birleştirdiği gibi yaratıcı drama da bütün yöntem ve teknikleri içinde barındırır.

Land Art(Çevresel Sanat) ve yaratıcı drama Malzemesini doğanın kendisinden alan bu sanat akımı çevrenin bozulmasına karşı çıkan ve günlük hayatta alıştığımız çevreye dikkat çekme amacı güden bir akımdır.

LAND ART

HAZIRLAYAN: BURCU ATAV