İlköğretim Sınıf Öğretmenliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
Advertisements

NAMIK KEMAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OGES.
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ÖSYS SİSTEMİ İNEGÖL REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ 2006.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
İLİMİZDE BULUNAN ANADOLU-ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
NAZ İ LL İ ZAFER ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ E Ğİ T İ M Ö Ğ RET İ M YILI SEVIYE BEL İ RLEME SINAVI SUNUSU.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
Hangi Liselere Gidebilirim?
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ ( SBS )
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
Malta ve Eğitim Sistemi
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Karşılaştırmalı Eğitim
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
HOŞGELDİNİZ.
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
Sunum transkripti:

İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ahmet OKULTAŞ 080645006 İlköğretim Sınıf Öğretmenliği

JAPONYA Japonya nüfusu 127.435.000’dır. Japonya’nın doğal kaynakları sınırlıdır. Petrol, kömür, pamuk, yün gibi ana maddelere, buğday gibi temel gıda maddelerini dışarıdan almaktadır. Son 40 yılda çok hızlı bir şekilde büyüyerek dünyanın önde gelen endüstrisine sahip olmuştur.

Yönetim biçimi meşruti imparatorluktur Yönetim biçimi meşruti imparatorluktur. Japonya’da kanun yapma gücü devlet yetkisi en yüksek olan Parlamentodadır.

JAPONYA EĞİTİM SİSTEMİ

Japonya eğitim sistemi dünyan en iyi eğitim sistemleri arasındadır Japonya eğitim sistemi dünyan en iyi eğitim sistemleri arasındadır. Japonya’da zorunlu eğitim 9 senedir. Japonya’da asgari düzeyde eğitim görmüş insanlar bile birçok derse yatkındır.

Japonya eğitim sistemi yaratıcılığı, zihinsel güçleri ve muhakeme yeteneğini araştırmaktan ziyade, görevini güvenilir şekilde yerine getirecek, toplumsallaştırılmış, teknik başarısı olan disiplinli işçi yetiştirmeye yöneliktir.

Japonların %90 ilköğretim mezunudur Japonların %90 ilköğretim mezunudur. Bu mezuniyet tarihine kadar matematik, bilgisayar ve Japoncayı iyi öğrenirler.

Japonya’da milli eğitim 1872’de devletin ülke çapında ilk ve ortaokullar açmasıyla başlamıştır. 1866’da her çocuğun ilkokula üç veya dört yıl boyunca devam etmesi zorunlu, 1900’de ise parasız hale getirilmiştir. İlkokul için zorunlu eğitim süresi 1908’de 6 yıla 2.dünya savaşından sonra ise, ilk ve orta öğretimi kapsayan zorunlu eğitim süresi 9 yıla çıkarılmıştır. Bu uygulama halen sürmektedir.

Bugünkü eğitim sistemin temel yapısı ve prensipleri, 1947 ile kabul edilen Temel Eğitim Kanunu ile belirlenmiştir.

Eğitim sisteminin esas amacı; insan haklarına sevgi gerçeğine ve barışa saygı duyan, barışçı ve demokratik bir milletin kendine güvenen insanlarını yetiştirmektir.

Japonya’nın eğitim sisteminin idaresinde yerinden yönetim esas alınmakta ve Eğitim Bakanlığı ise bu yönetimlerin koordinasyonunu sağlamaktadır.

Merkezi hükümet okul inşaatları, öğretmen maaşları ve okullarda verilen öğlen yemeklerini karşılamak suretiyle eğitim harcamalarının yaklaşık %50’sine finans etmektedir.

Okul bütçeleri, eğitim programları, ilk ve orta öğretimin denetimi olanlarında sorumluluk yerel öğretim kurumlarındadır.

Eğitim içeriği bakımından, her okul kendi programını hazırlamaktadır Eğitim içeriği bakımından, her okul kendi programını hazırlamaktadır. Şehirlerin her birinde merkezi hükümet tarafından atanmış beş kişiden oluşan eğitim müdürü vardır.

JAPONYA’DA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

Okul öncesi eğitim 3 yaş üzerini kapsamaktadır, zorunlu değildir Okul öncesi eğitim 3 yaş üzerini kapsamaktadır, zorunlu değildir. 2003 yılı itibariyle anaokuluna giden öğrenci sayısı 1.760.442’dir. Anaokullarının süresi tam gün, yarım gün ya da birkaç senelik olabilmektedir. 39 haftadan az olmayacağı yasal olarak belirtilmiştir.

Okul öncesi eğitimin amacı, Akıl ve Ruh sağlığı yerinde kendi ayakları üzerinde durabilen, iç dünyası zengin bireyler geliştirmektir.

JAPONYA’DA İLKÖĞRETİM

İlköğretim; 6 yıl süreli ilkokul ve 3 yıl süreli ortaokul olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. 6-14 yaş arası ilköğretim zorunlu ve ücretsizdir. Japon okullarında karma eğitim yapılmaktadır.

Japonya’da 6 yaşını dolduran her çocuk 6 yıl süren ilkokula başlar.

Japonya’da öğretim yılı 1 Nisan’da başlar ve 31 Mart’ta biter Japonya’da öğretim yılı 1 Nisan’da başlar ve 31 Mart’ta biter. Nisan-Temmuz ortası, Eylül-Aralık sonu ve Ocak-Mart sonu olmak üzere üç dönem halinde yapılır. Tam gün eğitim yapılır.

Her sınıf bir tek öğretmen tarafından yönetilir ve öğretmen sorumluluğundadır. İlkokulda Japonca, sosyal çalışmalar, matematik, din bilgisi, müzik, resim ve el sanatları, ev işleri, beden eğitimi, ahlak eğitimi ve özel faaliyet dersleri verilir.

İlkokulların %98’inde devletin finans ettiği öğle yemeği verilmektedir İlkokulların %98’inde devletin finans ettiği öğle yemeği verilmektedir. Okulların %90’ında jimnastik salonu, %75’inde yüzme havuzu bulunmaktadır

- Japonya’da ilkokuldan sonra üç yıl süren zorunlu bir ortaokul eğitimi vardır. İlkokulda olmayan kıyafet zorunluluğu ortaokulda bulunmaktadır. Bu da ortaokulların ilkokullara göre daha düzenli ve disiplinli olduğu görülmektedir.

Ortaokullarda haftalık ders saati 30’dur. Ders süreçleri 50 dakikadır.

Ortaokul binaları ilkokul ve liselerden ayrıdır, ancak örgütlenme ve fiziksel ortamlar benzerdir. Ortaokulda, Japonca, sosyal çalışmalar, matematik, fen bilgisi, müzik, ev işleri, ahlak eğitimi, özel faaliyetler, İngilizce ve seçici dersler verilir.

1992-1993 eğitim yılında yürürlüğe giren yeni eğitim sistemiyle Japon kültür ve tarihine, vatandaşlık bilgisine ve ülkenin uluslar arası toplumdaki konumuna daha fazla ağırlık verilmektedir. (http:/www.Japonya.8m.com/Japonya/egitim.htm)

Japonya’da ilköğretimden liseye geçiş sınavla olmaktadır Japonya’da ilköğretimden liseye geçiş sınavla olmaktadır. Bölge eğitim kurumları tarafından mart ayında yapılan bir sınavla gerçekleştirilir. Belli idare yapıya bütün devlet liseleri aynı testi uygularken, bölgesel ve yerel yapıya göre verilen testler değişebilmektedir. Sınav soruları Japonca, İngilizce ve matematikten oluşur.

Okullar öğrencileri giriş sınavlarındaki derecelerine ve ortaokullardaki derecelerine ve ortaokullardaki başarılarına göre seçerler.

ORTAÖĞRETİM Lise’de eğitimin zorunlu ve ücretsiz olmamasına rağmen ortaokul mezunlarının %95’i liseye devam etmektedir. Özel liselerin toplam lisedeki oranı %24’tür.

Normal eğitim veren liseler, teknik okullar ve meslek liseleri Japonya’da eğitim veren ortaöğretim kurumlarıdır.

Liseler 3’e ayrılır. -Tam gün eğitim yapan liseler -Çalışan gençlere yönelik yarım gün eğitim yapan ve 4 yıl süren liseler -Okuldan uzakta olanlar için, en az dört yıllık mektupla eğitim veren liseler.

Öğrencilerin %70’inden fazlası üniversite giriş sınavına girmektedir Öğrencilerin %70’inden fazlası üniversite giriş sınavına girmektedir. Öğrenciler için Japonya’da üniversite sınavı bir korkulu rüyadır. Bu sınav öğrencilerin gelecekteki sosyal yaşamlarını büyük ölçüde belirleyen bir sınavdır.

Birçok teknik lise mevuttur Birçok teknik lise mevuttur. Bu yaygın olanlar, bilgi teknolojileri, denizcilik, balıkçılık, ticari İngilizce ve endüstriyel alanlardır. Teknik okullarda eğitim tam gün ve 5 yıl sürelidir.

Öğretmelerin tamamı üniversite mezunudur ve %20’si de bayandır.

YÜKSEK ÖĞRETİM

Japonya’da toplam 702(100 devlet, 76 mahalli, 526 özel) üniversite; 2 Japonya’da toplam 702(100 devlet, 76 mahalli, 526 özel) üniversite; 2.803.901 öğrenci eğitim görmektedir. Öğrencilerin %40’ sosyal bilimlerde; %19’u mühendis fakültelerinde, %31’i edebiyat ve %7’side eğitim birimlerinden oluşmaktadır.

Yüksek öğretim üniversiteler, yüksel okullar ve teknik okullar olmak üzere üç çeşittir. Üniversite harçları oldukça yüksektir. Vakıflar, yerel yönetimler, hükümet burs ve kredi şeklinde finansal destek sağlamaktadır.

Üniversiteler, lisans ve lisans üstü eğitim vermektedirler Üniversiteler, lisans ve lisans üstü eğitim vermektedirler. 6 yıl süren tıp ve diş hekimliği hariç diğer okullar 4 yıllıktır.

Yüksek öğretim sonunda (bakelorya) diploma alınır Yüksek öğretim sonunda (bakelorya) diploma alınır. Mastır 4 yıllık bakelorya sonrası iki yıl, doktora ise beş yıl sürelidir. Tıpta bakelorya sonrası 4 yıldır. Yüksek okullar (Tanki-dargakul), lise mezunlarına yönelik 2 ya da 3 yıllık eğitimi kapsar.

Japon halkı öğretmene büyük bir saygı duymaktadır Japon halkı öğretmene büyük bir saygı duymaktadır. Bunun yanında büyük sorumluluğun öğretmende olduğu düşünülür. Japonya’da öğretmenler yüksek sosyal statü ve ücrete sahiptir.

Öğretmen olabilmek için kişi okul derecesine ait (ilköğretim, orta veya lise) bir öğretmenlik lisansına sahip olmalıdır. Yüksek öğretimi tamlayan ve öğretmenlik lisansına sahip olmalıdır. Yüksek öğretimi tamamlayan ve öğretmenlik sertifikasını alan öğretmen adayı, devlet okulunda görev yapabilmek için, eğitim kurulu ya da mahalli eğitim müdürlüğü tarafından hazırlanan sınavı geçmek zorundadır. Sınav yazılı, sözlü, beceri sınavı, tez sınavı, doğal yetenek sınavı gibi sınavlardan oluşabilir.

Göreve başladıktan sonra öğretmen adayına bir yıl süreyle öğretmenlik misyonuna sahip olması için göreve başlama ve uygulamalı önderlik eğitimi verilir.

KAYNAKÇA efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_I/rezzan_ucar.doc   www.egitimhane.com/konu-201-0.html - 72k www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=37406 - 31k 80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/eky/ecan.doc http://www.ogretmenlerforumu.com/egitim_yazilari/japon_egitim_sistemi-t3764.0.html