GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN
GİRİŞİMCİ Hayatı boyunca önüne çıkan fırsatları doğru olarak değerlendiren kişi girişimcidir.
GİRİŞİMCİNİN ÖĞRENME FAALİYETLERİ
BAŞARILI VE UYGULANABİLİR BİR İŞ FİKRİ BELİRLEMEK Her ne sebeple olursa olsun iş kurma düşüncesinde olan girişimci iş fikrine inanmalı,bir iş kurmak için yoğun bir zaman ve para harcamaya yetecek motivasyona sahip olmalıdır.Emek, sabır, motivasyon, azim, inanç, güven, zaman ve en azından kendini yaşatacak ve işle ilgili minimum harcamaları yapacak parası olmalı ya da yatırım yapacak parası olmalıdır.Bunu da doğru zamanda ve doğru yerde kullanmalıdır.
İş Fikrinin Sektörel Özellikleri İş fikrini oluşturmuş girişimci; iş fikrinin içinde bulunduğu sektör/alt sektörleri belirleyerek iş fikrinin en genel çerçevede hangi özelliklere sahip olduğunu ortaya çıkaracaktır.
Kurulacak İşletmenin İlişki İçinde Olacağı Piyasaları belirlemek Müşteri piyasası Girdi piyasası İş gücü piyasası
Ürün Ya Da Hizmetlerin Müşteri Kitlesi ve Talebin Özellikleri Girişimci, müşteri kitlesinin analizini yapmalıdır.
Ürün ve Hizmetlerin Sunumunu Yapan Diğer Firmalar ve Rekabet Ortamı Girişimciler rakiplerini araştırırken çalışmanın başlangıcında şu soruya cevap vermelidirler. “Potansiyel müşteriler bugün benzer ürün ya da olan taleplerini ne şekilde karşılamaktadır?” Bu sorunun yanıtlanması girişimcinin alternatif ürün ya da hizmetleri, hem de aynı ürün ya da hizmeti sunan rakiplerinin belirlemesini sağlar.
Ürün ve Hizmetlerin Hedef Müşterilere Sunumunda Vurgulanacak Temel Özellikler İş kurma sürecinin hazırlık çalışmalarının bu noktasında girişimci hedef pazarını, müşteri kitlesini ve talebin özelliklerini analiz etmiş ve öğrenmiş olacaktır. Bu bölümde elde edilen bilgiler, iş planının özellikle pazara ulaşmaya yönelik strateji ve planların geliştirilmesi aşamasında temel verileri oluşturacaktır.