TEŞKİLATIMIZ: Bilindiği üzere ormanların korunması konusu Ormancılık Politikası Amaçlarımızın daima birinci sırasında yer almıştır. Ormanların usulsüz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
Advertisements

İZİN İRTİFAK İŞLERİ SIKÇA SORULAN SORULAR
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ORMAN ZARARLILARI İLE MÜCADELE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
ADANA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI FAALİYETLERİ.
BİLGİ VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARIMIZ
SEBEN ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
ANTALYA ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Dioryctria splendidella H.S. Reçine kelebeği
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Kazanım Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin insan yaşamına etkilerini tartışır.
İDARİ VE MALİ İŞLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
YENİŞARBADEMLİ. - - İlçenin tarihi M.Ö.4000 yıllarına kadar varmaktadır. - Tarih boyunca birçok uygarlığa sahne olmuştur yılında Bizanslılardan.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
MÜLKİYET İŞLERİNDE ORKABİS
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ZUHAL YILMAZ Başmühendis
“Sosyo-ekonomik Durum Envanteri (SEDE)”
1 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ-2008 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ BİT ÇALIŞMALARI.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
GENÇ MEŞCERELER BAKIM SEFERBERLİĞİ EYLEM PLANININ İLK ALTI AYLIK DÖNEM RAPORU YAYINLANDI
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
TÜRKİYE’DE SANAYİ SEKTÖRÜ
………….. Orman İşletme Müdürlüğü
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Orman Bölge Müdürlüğü Sn Proje AdıSektörüYeriProjenin Durumu 1 Orman KadastroTarım/OrmancılıkMuhtelifİhalesi yapılmıştır 2 Orman Koruma ve İşletmecilik.
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ TARİHİ: 1939 KURULUŞ TARİHİ: /01/2014 ALADAĞ ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ FSC (FOREST STEWARDSHIP COUNCIL)
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
1  Ankara  Ağrı  Kars  Muş  Erzincan  Erzurum  Erciş  Malatya  Çarşamba  Eskişehir  Kırşehir  Susurluk  Adapazarı  Alpullu  Uşak  Kayseri.
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Turizmin gelişimi, büyük ölçüde doğal kaynaklara bağlıdır.Turizmin gelişmesi doğaya zarar vermektedir. Doğal kaynakların içinde turizm için vazgeçilmez.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
SOSYAL BİLGİLER.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN DOĞAL AFETLER
ÇALIŞAN TEMSİLCİSİ SEÇİYORUZ!
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Kazanım Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin insan yaşamına etkilerini tartışır.
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

TEŞKİLATIMIZ: Bilindiği üzere ormanların korunması konusu Ormancılık Politikası Amaçlarımızın daima birinci sırasında yer almıştır. Ormanların usulsüz insan müdahalelerinden korunması konusundaki çalışmalarımız teşkilatımızın; 27 Orman Bölge Müdürlüğü, 213 Orman İşletme Müdürlüğü, 1312 Orman İşletme Şefliği, 1789 Toplu Koruma Ekibi, 121 Bölüm Koruma Ekibi, 32 Hassas Alan Koruma Ekibinde görevli (Üretim, Silvikültür, Koruma, İdari İşler ve Depo Görevleri Dahil ) Toplam: 5780 Orman Muhafaza Memuru ile çeşitli teknik ve idari görevleri yürüten 3454 teknik eleman tarafından yürütülmektedir. Memur sayısı sürekli olarak değişkenlik göstermektedir. Bu raporda; 2008 yılında yürütülen çalışmalar yer almaktadır. EYLEMLER – İŞLEMLER-DEĞERLENDİRME Usulsüz Kesme Fiilleri : Düzenli kayıtların tutulmaya başlandığı 1937 yılından bu yana mevcut bilgilere ve o günden bu yana tanzim edilen raporlara göre, 2008 yıl sonu itibariyle işlenen toplam adet usulsüz kesim fiili sonucu m 3 ve kental orman emvalinin yasa dışı olarak kesildiği tespit edilmiştir. Usulsüz kesim fiillerinin son 10 yıllık durumunu incelediğimizde; yıllık ortalama suç sayısının 8826 adet, kaçak kesilen emval miktarının m 3 endüstriyel odun ve kental yakacak odun olduğu anlaşılmaktadır arasındaki 5 yıllık dönemde yıllık ortalama olarak suç sayısı 6562 kesilen endüstriyel emval m 3 ve kental olmuştur 2008 yılındaki verilere bakıldığında ise; yıllık suç miktarının azalma göstererek 5020 adet, kesilen emval miktarının da azalarak m 3 endüstriyel ve kental yakacak odun olduğu, bu yasa dışı eylemlerin % 67 ine tekabül eden 3370 adedinin failinin belirlendiği, 1650 adedinin failinin ise belirlenemediği anlaşılmaktadır.

Bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında suç sayısında 1008 adet, kesilen endüstriyel emval miktarında da 5531 m 3 lük bir azalma görülmüş, suç faillerinin belirlenme oranı %2 artmıştır. Usulsüz kesme fiillerinde suç sayısına göre ilk 5 sırayı Amasya (568), Zonguldak (357),Trabzon (292), Giresun (240), Bursa (238), Bölge Müdürlükleri teşkil etmekte, kesilen endüstriyel emval miktarına bakıldığında ise sıralama; Adapazarı (2646), Amasya (2262),Trabzon (1540), Antalya (1424), Çanakkale (1169) m 3 şeklinde oluşmaktadır. Kaçak Nakil Fiilleri: Kayıtların tutulduğu andan bugüne kadar toplam adet kaçak orman emvali nakli eylemi tespit olunmuş, m 3 endüstriyel ve kental yakacak odun nitelikli emvale el konulmuştur. Kaçak nakil fiillerinin son 10 yıllık durumuna baktığımızda yıllık ortalama suç sayısı 3171 adet, el konulan endüstriyel odun miktarı 1634 m 3, yakacak odun miktarı da kental olarak karşımıza çıkmaktadır yılları arasındaki 5 yıllık verilere göre, yıllık ortalama olarak; kaçak nakil eylem sayısı 5107, el konulan emval miktarı 4717 m 3 ve kental olmuştur yılındaki verilere bakıldığında, yılık suç sayısının 1650 adet, el konulan emval miktarının ise 793 m 3 endüstriyel ve kental yakacak odun olduğu, bu fiiller neticesi 439 kamyon, 291 traktör ve 570 diğer muhtelif araç olmak üzere toplam 1300 adet motorlu vasıta ile 489 adet motorsuz nakil aracının zapt olunduğu anlaşılmaktadır. Kaçak orman emvali nakil fiillerinde suç sayısı bakımından Bölgeler itibariyle ilk 5 sıralama; Amasya (190 adet), K.Maraş (180 adet), Elazığ (179 adet), Adapazarı (124 adet) ve Erzurum (109 adet) şeklinde görülmekte, el konulan endüstriyel emval miktarı bakımından ise ilk 5 sırayı Adapazarı (147 m 3 ), Erzurum (68 m 3 ), Amasya (65 m 3 ), Mersin (60 m 3 ), Trabzon (53 m 3 ) bölgeleri oluşturmaktadır..Açma - Yerleşme Fiilleri Ormanlık arazilerde usulsüz açma ve yerleşme eylemlerine karşı 1937 yılından bugüne kadar 2008 dahil toplam adet suç tutanağı düzenlenmiş olup bu fiiller sonucu dekar orman alanı tahrip edilmiştir. Usulsüz Açma - Yerleşmeler esnasında m 3 yapacak odun ve kental yakacak odun nitelikli orman emvali kesilmiştir. Son 10 yılın kayıtlarına göre; yıllık ortalama açma yerleşme eylem sayısı 3969 adet, tahrip olunan orman sahası ise dekar olmuştur arasındaki 5 yıllık verilere göre yıllık ortalama olarak suç sayısı 3116 adet tahrip edilen orman sahası dekar, kesilen emval miktar yapacak odun olarak 3672 m 3 ve yakacak odun olarak kental olmuştur. Açma -Yerleşme eylemlerinin 2008 yılındaki durumu değerlendirildiğinde, suç sayısının 2393 adet ve tahrip edilen sahanın ise 9627dekar olduğu, bu esnada ayrıca 3450 m 3 endüstriyel odun ile 5914 kental yakacak nitelikli orman emvalinin de kesildiği anlaşılmaktadır 2008 yılı Açma-yerleşme fiillerinde alan olarak ilk beş sırayı; Elazığ (1704 dekar), Muğla (1082 dekar),Kahramanmaraş (1068 dekar), İzmir (761 dekar), Adana (754 Dekar) ile oluşturmuştur.

İşgal ve Faydalanma Fiilleri: Yasadışı eylemlerin bu açıdan değerlendirilmesine 1997 yılından itibaren başlanmış olup, yılları ortalamasına göre ortalama yıllık eylem sayısı 3090 adet, suça konu alan Dekardır yılında ise 2185 adet eylem ve Dekar saha için yasal işlem yapılmıştır. Otlatma Fiilleri: İzinsiz otlatmalara karşı 2008 yılına kadar bu konuda toplam olarak düzenlenen tutanak sayısı adet, suça konu hayvan sayısı olup, 10 yıllık ortalamalara göre yıllık suç sayısı 3468 adet seviyesinde gerçekleşmiştir. Otlatma fiillerinde son 5 yıllık ortalama suç oranı ise 5520 adettir yılı içinde ise 2733 otlatma fiili için suç tutanağı düzenlenmiştir. Bu konuda Amasya (567), İzmir (326),Konya (301), Isparta (201), Adana (178) eylem sayısı ile ilk sıraları oluşturmaktadır. İnfazlar: Orman arazilerinin işgaline yönelik olarak meydana gelen fiillerin bertaraf edilme çalışmalarına 2008 yılında da devam edilmiş ve bu konuda önemli sonuçlar alınmıştır yılında toplam 2393 adet yeni açma-yerleşme olayından 844 adet dosyanın konusu olan 1817 Dekarlık kısmın infazı yapılmıştır yılında ayrıca haklarında mahkeme kararı kesinleşen 335 adet bina ile 27 adet çeşitli tesis yıktırılmıştır. Ayrıca ;mahkeme kararı kesinleşen bina ve tesislerle, orman arazilerinin infazı için çalışmalar sürdürülmektedir. Değerlendirme: Sonuç olarak; son yıllarda ormanlarda yasa dışı faaliyetlerle işlenen fiiller sonucu meydana gelen tüm suç çeşitlerinde belirgin bir azalmanın olduğu gözlenmektedir. Muhafaza Memurlarının Dağılım Durumları: 2008 yıl sonu itibariyle mevcut orman muhafaza memurlarının sayısı 5606 olup bunlardan 3716’u korumada, 1052’u üretimde, 476’i depolamada, 87’si silvikültür faaliyetlerinde, 265’i diğer görevlerde çalıştırılmıştır. Orman muhafaza memurlarımızın Bölge Müdürlüklerine, Bölge içindeki İşletmelere, İşletmeler içindeki Şeflik ve Koruma Ekiplerine olan dağılımlarında çok ciddi dengesizlik ve farklılıklar gözlenmektedir. İlgili grafiğin tetkikinden de anlaşılacağı üzere Orman Muhafaza Memuru başına düşen alan, 1346 hektar ile Adapazarı en düşük seviyede olurken, 7573 hektarla Konya Orman Bölge Müdürlüğünde en yüksek seviyeye ulaşmaktadır. Toplu Koruma ve Bölüm Koruma Ekiplerindeki Memur Durumu: 2008 yılında orman muhafaza memuru ihtiyacını karşılamak için özelleştirme kapsamında Devlet Personel Başkanlığınca ataması yapılan görevlilerin ormancılık çalışmalarına uyumda zorluklar yaşanmaktadır yılından itibaren, atama ve yer değiştirme yönetmeliğinde yapılan değişiklik sonucu 2 yıllık Yüksek Okul mezunu ormancılıkla ilgili bölümlerden mezun memur alımına başlanmıştır.Yapılan yeni düzenlemenin ormancılığımıza faydalı olacağı düşünülmektedir.

İhbar ve Şikayetler: 2008 yılında Merkeze toplam 739 adet muhtelif İhbar - Şikayet başvurusu yapılmıştır. Müracaatların tamamı işleme konulmuş, gerek mahallen, gerek merkezden görevlendirilen muhakkiklere incelettirilmiştir. Bu konudaki ilk beş sırayı Adana (64), Amasya (64), Elazığ (54),Antalya (52) ve K.Maraş (45), Bölgeleri oluşturmaktadır. Muhafaza Ormanları: 6831 Sayılı Orman Kanununun 23 ve 24 üncü maddeleri gereğince devamlı Muhafaza Ormanı olarak tefrik edilen orman sayısı 56 adet olup bu sahalar içerisinde kalan ormanlık alan miktarı ,43 hektar düzeyindedir. Büyük bir kısmı yüksek eğimli ve buna bağlı olarak şiddetli derecede erozyona maruz olan ülkemizde, muhafaza ormanı alanının genel ormanlık alanın % 1 cıvarında olması yeterli görülmemektedir. Bu nedenle muhafaza ormanlarının, en az ülkemiz orman alanının %5 leri seviyesine çıkarılması düşünülmektedir Abiyotik Zararlar Ülkemiz ormanlarında yılları arasındaki dönemde çeşitli abiyotik etkenler sonucu meydana gelen zararın boyutları da çıkarılmıştır. Yapılan tespitlere göre Ülke genelinde yılları arasında Hektar sahada m 3 dikili ağaç serveti kar, rüzgar ve kuraklık v.b. nedenler sonucu zarar görmüştür.Buna göre Ülke genelinde son on yılda ortalama metreküp dikili ağaç servetinin silvikültürel teknikler dışında ormanlarımızdan çıkarıldığını göstermektedir kış döneminde Özellikle; Bolu ( m 3 ), Bursa ( m 3 ), Kastamonu ( m 3 ), Balıkesir ( m 3 ), Adana ( m 3 ) ile en fazla tahribata maruz kalan bölgelerimiz olmuştur. Harcamalar: Koruma faaliyetlerimizin 2008 yılında maaş, 49. madde tazminatları ve giyim yardımları dışında dışında OGM. DS. Bütçesinden 750/3001 Orman Koruma Giderleri Faslından toplam YTL. harcama yapılmış, 2008 Bütçesi ile de aynı fasıldan YTL.- ödenek ayrılmıştır. Sorunlar İhtiyaçlar: Orman muhafaza memuru ihtiyacının ivedi olarak karşılanması, Orman muhafaza memurlarının teknik donanım ihtiyacının giderilmesi, Koruma faaliyetlerine Köy Muhtarlıklarının ve halkın daha etkin katılımını özendirecek düzenlemeler yapılması, Havada oluşan zararlı unsurların miktarını yakından izleyecek mobil tetkik istasyonlarının faaliyete geçirilmesi, Orman köylerinin ekonomik durumlarının iyileştirilmesi, Yapılan faaliyetlere ilişkin ayrıntılı çizelge ve grafikler rapor ekinde yer almaktadır Orman Genel Müdürlüğü Orman Koruma ve Yangınla Mücadele Dairesi Başkanlığı