Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, 20101 Trafik Şikayet Sistemi (TŞS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Advertisements

KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Sosyal Bilgiler Öğreniyorum
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A. Ş
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
Bir Hazır Giyim Perakende Zincirinde Rassal Talep Altında Kalıcı İndirim Politikalarının Belirlenmesi Özlem Coşgun1, Ufuk Kula2, Ayhan Demiriz2 1 İstanbul.
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
11 Haziran 2007BNGV ÖğrEv® Projesi Bireysel Değişim Programı Taahhüt Noterliği Sistemi TNS BEYAZ NOKTA ® GELİŞİM VAKFI.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
BAŞLAMA MESAJI SEVGİLİ AFYONKARAHİSARLI HEMŞERİLERİM, KIYMETLİ BASIN MENSUPLARI, Bakanlar Kurulu’nun 23/5/2014tarih ve 2014/6366 karar sayısı uyarınca.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
MAN Türkiye A.Ş.’de Endüstri Mühendisliği Uygulamaları
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Türkiye İşgücü Piyasası Genel eğilimler, kriz etkileri, teşvik politikaları Prof. Dr. Seyfettin Gürsel Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve.
ESA-Ağ Odağı Sekreteryası / Rev.0.01 “ ESA -EĞİTİM SÜREÇLERİ AĞI” ve genelde “AĞ TEMELLİ YAPILANMA” Akla gelebilecek sorular Ve yanıtlar.
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE EMNİYET AMİRLİĞİ.
KAZANIMLAR 5.Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Kurulun İnceleme ve Araştırması
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
 Beyaz Nokta Gelişim Vakfı, sorunların köklerine inerek toplumsal yaşamın tüm kesitlerinde akılcılık ve erdem’i egemen kılma arayışları sonucunda 1994.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
EVDE HASTA BAKIMI.
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
CÜMLEDE DE ’NİN YAZIMI.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
TEŞEKKÜR EDERİM Cem Yurtsev
Çocuk İzlem Merkezinin tanıtımı ve işleyişi
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
5. Oturum Olası güçlükler ve çözüm yolları
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
Bilişim Teknolojileri Kullanımında Güvenlik Temel Kavramlar ve Bilgi Güvenliği.
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
İnternet Okur Yazarlığı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kenan Altaş Yasama Uzmanı.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
SİCİL PERFORMANS.
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
Sunum transkripti:

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Trafik Şikayet Sistemi (TŞS)

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Niçin Şikayet Sistemi? Toplumları rahatsız eden sorunlar, o toplumların bünyelerinin, olası sorunlara karşı "hazırlıksız"lığından kaynaklanır. Bu hazırlık yollarından birisi, toplumun çeşitli sorunlara karşı örgütlenmesidir. Bunun da iyisi, Devlete Dayalı Olmayan (NGO) biçimde olanıdır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Derneğin kuruluş felsefesini oluşturan üç önemli ilke: 1.Demokrasi, halkın kendi sorunlarını çözmek üzere örgütlenmesi, seçilen ve atananların ise halkın önünü açarak sorunlarını kendinin çözmesine ortam hazırlamasıdır. 2.insanların, trafik yanlışlarına karşı duyduğu kızgınlığı içine atmaması, şikayetlerinin gözardı edilmeyeceğinden emin olduğu, bir kuruma sahip olmaları ve 3.Kural ihlallerinin %80’inin, sürücülerin %20’since yapıldığını söyleyen Pareto kuralı.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Derneğin işlevlerinden birisi! Üyelerine "trafikte hayatta kalma" eğitimi sağlaması ve bir "etik anlaşma"yı imzalatarak bunu, üyelerinin araç ve yakalarına takacağı bir amblemle sembolize etmesidir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, / 24 Dernek, 365 gün - 24 saat esasına göre çalışan bir "şikayet merkezi" kuracak ve bu merkeze telefon, faks, e-posta veya bizzat başvuru mümkün olacaktır. Başvurular, bu konuda deneyimli, usulleri bilen, şikayetlerin resmi makamlarda nasıl kovuşturulacağını bilen personelce işleme tabi tutulacağı için, kişilerin bireysel girişimlerinden daha etkin olacaktır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Şikayet veri-tabanı Dernek, kendisine yapılan şikayetleri bir bilgisayar ortamında değerlendirecektir. Zamanla: –kuralları sürekli çiğneyen araçlar, –bunları şikayet edenler, –şikayet sonuçları, –şikayetçilerin bunu kötü niyetlerle yapıp yapmadıkları gibi konularda değerli bir veri-tabanı oluşacaktır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Resmi makamlara iletim Dernek, kendine yapılan şikayetleri resmi makamlara iletecektir. Resmi makamların, vatandaşların bireysel şikayetlerini dikkate alma düzeyinden daha yüksek bir duyarlık gösterecekleri beklenmelidir. Ayrıca, yayınlanacak bir bültende, yapılan şikayetler, resmi makamların yanıtları ve bu konulardaki istatistikler de düzenli yayımlanacaktır. Bunun da, resmi makamları, şikayetlerin üzerinde durmaya bir ölçüde çekeceği beklenebilir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Daha yüksek etkinlik! Sistemin bir sivil girişim olarak daha büyük etkinlik kazanması, yaptırım gücü elde etmesi, ancak sivil toplumun bu ilk evredeki sınavı başarıyla vermesine, yani buraya kadar açıklanan sistemi kurup iyi işletebilmesine bağlıdır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Neler Şikayet Edilebilir? İlk akla gelen, genellikle kanıtlanamayan trafik ihlallerinin şikayet edilmesi, bunun sonunda da şikayetin sonuçsuz kalması ihtimalidir. Halbuki böyle bir sistem yalnız trafik ihlalleri için değil, örneğin bakımsız araçlar için de geçerlidir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Coğrafi Kapsam TŞS, araç bakımından kalabalık kentlerde ilçe, diğer yörelerde ise il esasına göre kurulabilir. Şehirlerarası hareket eden araçlarla ilgili şikayetlerin izlenmesi içinse, her yörenin TŞS bir diğeri ile iletişim halinde olacaktır ki bu günün iletişim imkanları karşısında bir sorun olmayacaktır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Psikolojik Hazırlama Toplumumuz, şikayet etmeyi "delikanlılığa" (!) yakıştırmaz. Askeri darbeler sırasında kullanılan "sayın muhbir vatandaş" deyimi de buna biraz neden olmuştur. Ayrıca da vatandaş şunun farkındadır: “Ben de kuralları çiğniyorum; şikayet edersem, beni de şikayet ederler !"

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Psikolojik bariyerleri kaldırmak! Medyadan yararlanıp bir "psikolojik hazırlama"ya ihtiyaç vardır. Bu aşamada, doğrudan ve dolaylı olarak şu mesajlar işlenmelidir: –"İhbar" haber vermek, "muhbir" ise haber veren demektir. Bu sözcükler tek başına iyi ya da kötü olamaz. Ancak yapılan işe göre iyi ve kötü anlam taşırlar. –Evinde uyuşturucu yapan bir kimseyi haber vermek (ihbar) iyi; masum bir kişiyi karalamak için uyuşturucu imal ettiğini haber vermek kötüdür. Ayrıca uyuşturucu üreten kişiyi ihbar etmemek, toplumun geri kalan kısmına kötülük yapmaktır. –Bir toplum, kurallara uyulduğu ölçüde mutlu ve müreffeh olabilir. –Kurallara uymayanları yalnız polise bırakmak, polisin gittikçe kalabalıklaşmasına, giderek daha çok kural koymasına neden olur. Bu ise bireysel özgürlüklerimizi sınırlar. –O halde halkın, kurallara uymayanları haber vermesi, bireysel özgürlüklerimizin güvencesidir

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Daha birçok kanal var! Buna benzer diğer mesajlar süratle üretilebilir ve TV dizileri, parodiler, filmler gibi konuların içine yerleştirilebilir. Bu aşamanın 1-2 ay devam etmesi yeterli olacaktır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Personel ihtiyacı Üç vardiyada, her 1000 araç başına birer kişi görevlendirilmesi yeterli olabilecektir. Ancak, şikayet sıklığına göre bu sayı artırılıp azaltılabilir. Personelin uzman olmasına ihtiyaç yoktur. Bu personel 1 haftalık bir eğitimden geçirilerek, bilgisayara bilgi girmek, telefonda düzgün (ve ilgili bir tonla) konuşmak, temel trafik kuralları gibi konularda okur-yazar hale getirilirler. Her yörede TŞS'nin işlerliğinden, diğer yörelerle koordinasyonundan ve personelin genel yönetiminden sorumlu olmak üzere bir de" sistem yöneticisi" tefrik edilirse iyi olur.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Şikayet Halinde Yapılacaklar 1.Şikayet kaydı alınıp bilgisayara girilmek üzere sıraya konulur. Ya aynı görevli ya da başkası -şikayet yoğunluğuna göre- bilgisayara girer. Şikayeti alan kişinin kimliği, şikayet sahibine bildirilir. 2.Geçmiş kayıtlarla karşılaştırılarak (program bunu otomatik yapar), şikayet eden ve edilen hakkında bir rapor alınır. 3.Eğer şikayetçi bir "şikayet sapığı" ise, şikayet edilen hakkında bir işlem yapılmaz ve şikayetçi hakkında işlem yapılmak üzere yasal yollara başvurulur.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Şikayet halinde yapılacaklar (devam) 4.Eğer böyle bir durum yok ise, yol ekiplerine (trafik polisi) durum bildirilir ve araç bulunur. Ayrıca, bilgisayardan alınan rapor da yol ekibine iletilir (sözlü olarak). 5.Trafik polisine bildirilen şikayetlerin kayıtları sürekli izlenerek yapılan işlemler hakkında bilgi edinilmesi sağlanır. 6.Kamu görevi yapan trafik polisleri bu bilgiyi vermek zorundadır. Bu da bir eğitim gerektirebilir. 7.Çünkü alışılmış yol, “siz bize bildirin, gerekenin yapılması bizim işimizdir, biz gerekirse birşey yaparız, ya da yapmayız, o sizi ilgilendirmez” şeklindedir. 8.Bir resmi dernek tarafından istenilen bilgiler verilmediği, ya da savsaklayıcı bilgi verildiği takdirde dernek yasal yollara başvurarak bilgi ister. 9.Bu amaçla dernek yeteri sayıda avukat ile anlaşmalı şekilde –ya da bizzat istihdam ederek- çalışır.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, "Şikayet Sapıkları"ndan Korunma Bazı kişiler, -çeşitli nedenlerle- yersiz ve/ya haksız şikayette bulunmayı adet edinmiş olabilirler. Bu gibilerin saptanabilmesi için bilgisayar kayıtlarından yararlanılır ve bunlar hakkında cezai işlem yapılacağı duyurulur. Her şeye rağmen belli sayıda sapık olabileceği kabul edilir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Şikayetleri Savsaklayabilecek Memurlar TŞS'nin iyi işlemesinin bir ayağını da şikayetleri alan dernek görevlileri ve bu konularda işlem yapacak trafik polisleri oluşturur. Şikayetleri almada ya da işlemleri yapmada kayıtsız davranan görevlilerin izlenip gerekli uyarıların yapılabilmesi için, bilgisayar kayıtlarına, şikayet bilgileriyle birlikte bu görevlilerin kimlikleri de girilir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Sürücülerin Bilgilendirilmesi Bugünkü durumda, TSŞ iyi işlerse araçların %80'i hakkında şikayet gelebilecektir. Bu durumda TŞS sıkışabilir. Bu nedenle, hazırlık aşaması (1-2 ay) sırasında, sürücüler TV ve diğer araçlarla trafik kuralları ve TŞS hakkında bilgilendirilir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Şikayet halinde yapılacaklar (devam) 10.Zaman zaman bilgisayar kayıtları taranarak sürekli kural ihlal eden kişiler yol ekiplerine bildirilir ve bu sürücülerin daha dikkatli incelenmesi sağlanır. Kural ihlali yapan kişiler bu istatistik değerlendirmeler sırasında rahatça belirlenecektir. Çünkü aynı araç defalarca, farklı yer ve zamanlarda ve de farklı kimseler tarafından şikayet edilmiştir. 11.Yapılan işlem, şikayet sahibine iletilir. 12.Hiç bir şekilde şikayet edilene, şikayet sahibinin kimliğinin anlaşılmasına yol açacak bilgi verilmez. Bu tür bilgi veren görevli cezalandırılır. 13.Şikayetin ciddiye alınması, TŞS'nin can alıcı noktasıdır. Trafik polisinin bunları ciddiye alacağı varsayılmakta, ciddiye alınmaması olasılığı ise yasal girişimlerde bulunma imkanıyla dengelenmektedir.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Çağrı! Sizleri, TŞS’ni hayata geçirecek bir dernek (Trafik Şikayetleri Derneği) kurmaya davet ediyoruz. Böylece azalacak trafik kazalarıyla yaşam kayıplarının önlenmesine katkınız olacak. Bu sistemi topluma armağan etmek üzere katkıda bulunacak herkese teşekkür ederiz.

Rev 0.0 May 07, 2010© Copyright Beyaz Nokta®, Teşekkür ederiz