ÇEP KODLAMALARI VE BECERİ DÜZEYLERİ f. s. gurel. ÇEP KODLAMALARI-B B BİGLİ SAHİBİDİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Acil Olguya İlk Yaklaşım
Advertisements

ONKOLOJİDE ERKEN TANININ YERİ
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Kırıkkale Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM)
KARACİĞERİN FOKAL LEZYONLARI
NİKOTİN BAĞIMLILIĞININ FARMAKOLOJİK TEDAVİSİ
Kusması Olan Hastaya Yaklaşım
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
HASTA YÖNETİMİ VE KLİNİKTE PROBLEM ÇÖZME
PSİKİYATRİK ACİLLER Dr. Elif USAL. Acil psikiyatri genel psikiyatrinin, acil terapotik girişimin sıklıkla gerekli olduğu durumlarla başetmek için özel.
PROSTAT KANSERİNDE TARAMA TANI EVRELEME Doç. Dr
Son üç yılda pulmoner emboli seyrinde ne değişti?
VENÖZ ANEVRİZMALAR VE TEDAVİLERİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Uzm.Dr. Esin KORKUT Doç.Dr. Yusuf AKCAN
Depresyon Hastalarında Belirti Şiddeti ve Umutsuzluğun İntihar Davranışı Üzerindeki Etkisi Ülkü Kural
KRONİK BÖBREK HASTALIĞI TANI ve YAKLAŞIM
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tedavisi
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA AKUT KONVÜLZİYONA YAKLAŞIM
Toraks Dergisi 2002;3 (ek 3):1-35.
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Toplum kökenli pnömoni
Klinik soru oluşturma Dr. Güzel Dişcigil.
YAYGIN AĞRILI HASTAYA YAKLAŞIM
Eskişehir Osmangazi Ü. Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ABD
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
AKUT MİYOKARD İNFARKTÜSÜNÜN DİAGNOSTİK LABORATUVAR BELİRLEYİCİLERİ I
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
KTÜ FARABİ HASTANESİ AİLE HEKİMLİĞİ A.D DR. SELMAN DEMİRCİ
Dr.Gülbin Bingöl Karakoç Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
DEMİR EKSİKLİĞİ ANEMİSİ
Dr. Serbülent Gökhan BEYAZ
KLİNİK BECERİ EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri
Aile Hekimliğinde Anamnez ve Genel Muayene Zekeriya AKTÜRK Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD 28 Eylül 2015
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Gastroenteroloji Klinikopatolojik Konferans Dr. Derda Gökçe.
İLK YARDIM ALANININ KURULMASI
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
ACİL BAKIM GEREKTİREN HASTALIKLARDA İLK YARDIM.
VENÖZ ANEVRİZMALAR VE TEDAVİLERİ
Prof. Dr. Göktürk Maralcan
TRANSVERS MİYELİT İnt. Dr. Serap KARAKAŞ KTÜ Tıp Fakültesi
Tubaovaryan Abse Tedavisinde Minimal İnvaziv Cerrahi Deneyimlerimiz
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
Araş. Gör. Dr. Çağatay Haşim YURTSEVEN KTÜ Aile Hekimliği Abd
Kadın Hastalıkları ve Doğum
YAYGIN AĞRILI HASTAYA YAKLAŞIM
OSTEOARTRİT ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Duyuşsal Alan.
Arş.Gör.Dr.Kevser Ayar KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Klinik psikiyatri uygulamasında koruyucu yaklaşımlar
İnt.dr.Emrah patat ktü tıp fakültesi aile hekimliği stajı
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
Antipsikotik Tedaviye Yanıt
Klinik Bilgi Sistemleri
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

ÇEP KODLAMALARI VE BECERİ DÜZEYLERİ f. s. gurel

ÇEP KODLAMALARI-B B BİGLİ SAHİBİDİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR İSTEMLERİNİ YÖNETİR GÖRÜNTÜLEME İSTEMLERİNİ YÖNETİR TANI SEVKİ YAPAR Öykü alır, FM yapar, şüphelenir ve gönderir

ÇEP KODLAMALARI-T T TANISINI KOYARGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR GÖRÜNTÜLEME DEĞERLENDİRMESİ YAPAR AYIRICI TANISINI YAPAR TEDAVİSİNİ YÖNETİRPSİKOSOSYAL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR MEDİKAL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR CERRAHİ TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR DİĞER TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR ACİL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR TEDAVİ SEVKİ YAPAR KOMPLİKASYONLARI YÖNETİRKOMPLİKASYONLARI BELİRLER KOMPLİKASYONLARIN TEDAVİSİNİ YÖNETİR Öykü alır, FM yapar, lab ve görüntü değerlendirmesi yapar, tanıyı kesinleştirir ve gönderir

ÇEP KODLAMALARI-TT TT TANISINI KOYARGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR GÖRÜNTÜLEME SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR AYIRICI TANISINI YAPAR TEDAVİSİNİ YAPARPSİKOSOSYAL TEDAVİYİ UYGULAR MEDİKAL TEDAVİYİ UYGULAR CERRAHİ TEDAVİYİ UYGULAR DİĞER TEDAVİYİ UYGULAR ACİL TEDAVİYİ UYGULAR KOMPLİKASYONLARI TEDAVİ EDERKOMPLİKASYONLARI BELİRLER KOMPLİKASYONLARI TEDAVİ EDER Öykü alır, FM yapar, lab ve görüntü değerlendirmesi yapar, tanıyı kesinleştirir, tedavi eder, takip eder, komplikasyonları tedavi eder. Hiçbir yere göndermez

ÇEP KODLAMALARI-K K TANISINI YÖNETİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER (BİRİNCİL KORUMA) ERKEN TANIYI YÖNETİR (İKİNCİL KORUMA) KOMPLİKASYON RİSKLERİNİ BELİRLER (ÜÇÜNCÜL KORUMA) KORUYUCU TEDAVİYİ YÖNETİRDEĞİŞTİRİLEBİLİR RİSKLERİ AZALTIR (BİRİNCİL KORUMA) MEDİKAL ÖNLEM ALIR (İKİNCİL KORUMA) KOMPLİKASYON RİSKLERİNİ AZALTIR (ÜÇÜNCÜL KORUMA) DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YAPAR Koruyucu hekimliğini yapar

ÇEP KODLAMALARI-A A ACİL DURUM TANISI KOYARACİL SEMPTOMLARINI BELİRLER ACİL BULGULARINI BELİRLER ACİL LABORATUVAR DEĞERLENDİRMESİ YAPAR ACİL GÖRÜNTÜLEME DEĞERLENDİRMESİ YAPAR ACİL DURUM TEDAVİSİ YAPARACİL MEDİKAL TEDAVİ YAPAR ACİL CERRAHİ TEDAVİ YAPAR ACİL DURUM SEVKİ YAPAR Hastalığa özgü acil durumun tanısını koyar, tedavisini yapar

ÇEP BECERİ DÜZEYLERİ Psikomotor Alan Düzeyi Düzeye Uygun Eğitim Yöntemi Düzeyin Klinik AnlamıÖzellikleri AlgılamaDemonstrasyon Hastaya bilgi vermekte zorlanır, kabaca tarif edebilir Psikomotor davranışların bilişsel boyutudur. Kuruluş (Hazırlık) Demonstrasyon ve kılavuzun ayrıntılı öğrenilmesi Hastaya bilgi verebilir ve basmakları ile anlatabilir Beceriyi yapmaya hazırlanma aşaması - bilişsel hazırlık - duyuşsal hazırlık - psikomotor hazırlık Kılavuzlanmış Davranış COACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci en az bir defa eğitici eşliğinde uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, acil ve tipik durumlarda ustanın yardımı veya kılavuzun eşliği ile yapabilir Yazılı, görüntülü, sözlü yönerge eşliğinde hareketi yapma - taklit, - deneme MekanikleşmeCOACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına model üzerinde birkaç kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, acil ve tipik durumlarda tek başına yapabilir Birey etkinliğin gerektirdiği davranışı uyum içerisinde gösterir. Karmaşık Davranış COACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına çok kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, tipik durumlarda tek başına yapabilir, Psikomotor becerinin gerektirdiği karmaşık davranış en az zaman ve en az enerji harcanarak düzgün bir biçimde yapılır. UyumCOACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına farklı durumlarda çok kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, her durumlarda tek başına yapabilir Birey beceriyi yeni bir durumda etkili biçimde kullanabilir. YaratmaCOACH (Usta-Çırak) Modeli Bu işin ustasıdırEdinilen bilgilere göre daha önce yapılmamış özgün bir ürün ortaya konulur.