ÇEP KODLAMALARI VE BECERİ DÜZEYLERİ f. s. gurel
ÇEP KODLAMALARI-B B BİGLİ SAHİBİDİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR İSTEMLERİNİ YÖNETİR GÖRÜNTÜLEME İSTEMLERİNİ YÖNETİR TANI SEVKİ YAPAR Öykü alır, FM yapar, şüphelenir ve gönderir
ÇEP KODLAMALARI-T T TANISINI KOYARGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR GÖRÜNTÜLEME DEĞERLENDİRMESİ YAPAR AYIRICI TANISINI YAPAR TEDAVİSİNİ YÖNETİRPSİKOSOSYAL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR MEDİKAL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR CERRAHİ TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR DİĞER TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR ACİL TEDAVİYİ PLANLAR VE YÖNETİR TEDAVİ SEVKİ YAPAR KOMPLİKASYONLARI YÖNETİRKOMPLİKASYONLARI BELİRLER KOMPLİKASYONLARIN TEDAVİSİNİ YÖNETİR Öykü alır, FM yapar, lab ve görüntü değerlendirmesi yapar, tanıyı kesinleştirir ve gönderir
ÇEP KODLAMALARI-TT TT TANISINI KOYARGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER SEMPTOMLARINI BELİRLER BULGULARINI BELİRLER LABORATUVAR SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR GÖRÜNTÜLEME SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİR AYIRICI TANISINI YAPAR TEDAVİSİNİ YAPARPSİKOSOSYAL TEDAVİYİ UYGULAR MEDİKAL TEDAVİYİ UYGULAR CERRAHİ TEDAVİYİ UYGULAR DİĞER TEDAVİYİ UYGULAR ACİL TEDAVİYİ UYGULAR KOMPLİKASYONLARI TEDAVİ EDERKOMPLİKASYONLARI BELİRLER KOMPLİKASYONLARI TEDAVİ EDER Öykü alır, FM yapar, lab ve görüntü değerlendirmesi yapar, tanıyı kesinleştirir, tedavi eder, takip eder, komplikasyonları tedavi eder. Hiçbir yere göndermez
ÇEP KODLAMALARI-K K TANISINI YÖNETİRGÖZ ÖNÜNE ALIR RİSKLERİNİ BELİRLER (BİRİNCİL KORUMA) ERKEN TANIYI YÖNETİR (İKİNCİL KORUMA) KOMPLİKASYON RİSKLERİNİ BELİRLER (ÜÇÜNCÜL KORUMA) KORUYUCU TEDAVİYİ YÖNETİRDEĞİŞTİRİLEBİLİR RİSKLERİ AZALTIR (BİRİNCİL KORUMA) MEDİKAL ÖNLEM ALIR (İKİNCİL KORUMA) KOMPLİKASYON RİSKLERİNİ AZALTIR (ÜÇÜNCÜL KORUMA) DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YAPAR Koruyucu hekimliğini yapar
ÇEP KODLAMALARI-A A ACİL DURUM TANISI KOYARACİL SEMPTOMLARINI BELİRLER ACİL BULGULARINI BELİRLER ACİL LABORATUVAR DEĞERLENDİRMESİ YAPAR ACİL GÖRÜNTÜLEME DEĞERLENDİRMESİ YAPAR ACİL DURUM TEDAVİSİ YAPARACİL MEDİKAL TEDAVİ YAPAR ACİL CERRAHİ TEDAVİ YAPAR ACİL DURUM SEVKİ YAPAR Hastalığa özgü acil durumun tanısını koyar, tedavisini yapar
ÇEP BECERİ DÜZEYLERİ Psikomotor Alan Düzeyi Düzeye Uygun Eğitim Yöntemi Düzeyin Klinik AnlamıÖzellikleri AlgılamaDemonstrasyon Hastaya bilgi vermekte zorlanır, kabaca tarif edebilir Psikomotor davranışların bilişsel boyutudur. Kuruluş (Hazırlık) Demonstrasyon ve kılavuzun ayrıntılı öğrenilmesi Hastaya bilgi verebilir ve basmakları ile anlatabilir Beceriyi yapmaya hazırlanma aşaması - bilişsel hazırlık - duyuşsal hazırlık - psikomotor hazırlık Kılavuzlanmış Davranış COACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci en az bir defa eğitici eşliğinde uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, acil ve tipik durumlarda ustanın yardımı veya kılavuzun eşliği ile yapabilir Yazılı, görüntülü, sözlü yönerge eşliğinde hareketi yapma - taklit, - deneme MekanikleşmeCOACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına model üzerinde birkaç kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, acil ve tipik durumlarda tek başına yapabilir Birey etkinliğin gerektirdiği davranışı uyum içerisinde gösterir. Karmaşık Davranış COACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına çok kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, tipik durumlarda tek başına yapabilir, Psikomotor becerinin gerektirdiği karmaşık davranış en az zaman ve en az enerji harcanarak düzgün bir biçimde yapılır. UyumCOACH (Usta-Çırak) Modeli (Öğrenci eğitici eşliğinde ve tek başına farklı durumlarda çok kez uygulamıştır) Hastaya bilgi verebilir, her durumlarda tek başına yapabilir Birey beceriyi yeni bir durumda etkili biçimde kullanabilir. YaratmaCOACH (Usta-Çırak) Modeli Bu işin ustasıdırEdinilen bilgilere göre daha önce yapılmamış özgün bir ürün ortaya konulur.