KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
İtibar Endeksi Üzerine
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Bankacılık Etik İlkeleri
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türkiye İtibar Endeksi
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz ? Başarı ölçütleri: Sürekli iyileştirmeye ve hesap verebilirliliğe yönelik olarak performans ölçütlerinin saptanması.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
STRATEJİK PLANLAMA.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
Türkiye’de Şirketlerin
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004

Kurumsal itibar, gerçekler ve algıların bileşimidir... Kurumsal İtibar Nedir? Kurumsal itibar, gerçekler ve algıların bileşimidir...

Kurumsal İtibar Nedir? Bir şirketin en önemli değeridir. O kurumun tüm sosyal paydaşlarının beklentilerini karşılayabileceğinin en açık göstergesidir. Sosyal paydaşların o kurumla kurdukları rasyonel ve duygusal bağları temsil eder. İtibar, kurumun çok çeşitli sosyal paydaşlarına yönelik tüm algılanmalarının ‘net değerlendirmesidir’.

Kurumsal İtibar Nedir? Her kurum, performansı, ürün ve hizmetleri, faaliyetleri ve çalışanları yoluyla bir grup beklentiyi beraberinde taşır. Kurum itibarı, sosyal paydaşların tamamının bu beklentiler ile ilgili toplam algısından oluşur. İtibar, bir kurumun faaliyetlerine, geçmiş performansına ve gelecek hedeflerine dayalı olarak bu kitlelerin ne hissettiğidir.

Sosyal Paydaşlar ve Beklentileri Üyeler Müşteriler Çalışanlar Medya Tedarikçiler Yönetim İş dünyası Yatırımcılar Diğer STK’lar Siyaset ve bürokrasi v.b. Performans Ürün Hizmet Faaliyet İş Organizasyon İş ve güç birliği Sosyal sorumluluk v.b.

Kurumsal İtibarın Yönetimi? Kurum itibarı yaratmak ve yönetmek stratejik bir yaklaşım gerektirir. İtibarı oluşturan bileşenler, o kurumla ilgili her bir sosyal paydaşa göre önem konusunda çeşitli farklılıklar gösterir. Stratejik iletişim, kurumun iş hedefleri doğrultusunda bu farklı beklentilerin ve algıların yönetilmesidir.

Kurumsal İtibarın Faydaları İyi bir itibar kuruma şu avantajları getirir: Müşteriler o kurumun ürününe daha fazla ödemeye razıdırlar ve başkalarına tavsiye ederler. Çalışanlar kurumun başarısına daha fazla katılım gösterirler. Yüksek yetenekli adaylar o kurum ile çalışmak isterler. İş ortakları daha olumlu ve lehte davranışlarda bulunurlar. Yatırımcılar kendilerini daha güvende hissederler.

Kurumsal İtibarın Faydaları Toplum o kurumu iş çabalarını destekler. Medya o kurum hakkında daha adil davranır. Sermaye piyasaları o kurumu daha az riskli bulur. Genel olarak sosyal paydaşlar o kurumu karar vermede daha özgür bırakacak ve hem iyi hem de kötü zamanlarda aksiyon alacaklardır.

Kurumsal İtibarın Değişkenleri Harris-Fombrun Reputation Quotient (Bölüm) ve Harris Interactive ve Shandwick International Halkla İlişkiler şirketinin yürüttüğü çalışma, bir kurumun itibarını 20 niteliği kapsayan altı ana kısım ile sıralar Duygusal bağ: Kurumun ne kadar sevildiği, takdir edildiği ve saygı duyulduğu Kurum hakkında iyi duygulara sahip olma Kuruma hayranlık ve saygı duyma, takdir etmek Kuruma güven duyma Ürün ve hizmetler: Kurumun ürün ve hizmetlerinin kalitesine, yenilikçiliğine, değerine ve güvenilirliğe yönelik algısı Ürün ve hizmetlerinin arkasında durur Yenilikçi (innovative) ürün ve hizmetler geliştirir Yüksek kalitede ürün ve hizmetler sunar Pahasına değer ürün ve hizmetler sunar

Kurumsal İtibarın Değişkenleri Finansal Performans: Kurumun karlılık, beklenti ve risklerine yönelik algı. Güçlü kârlılık kayıtlarına sahip Düşük risk yatırımına sahip Gelecekte büyüme vaat eder ve güçlü tahminler yapar Rakiplerinden daha üstün performans gösterir Vizyon ve liderlik: Kurumun ne oranda net bir vizyon ve liderlik sergilediği Mükemmel liderlik özelliklerine sahiptir Gelecek ile ilgili net bir vizyona sahiptir Pazar fırsatlarındaki avantajları fark eder ve değerlendirir

Kurumsal İtibarın Değişkenleri Çalışma Ortamı: Kurumdaki yönetim ve çalışan kalitesi İyi yönetilir Çalışılacak bir kurum olma özelliklerine sahiptir İyi çalışanlara sahiptir Sosyal Sorumluluk: Kurumun iyi bir vatandaş olarak cemaat, çalışan ve çevreye yönelik ilişkileri Faydası olan toplumsal olayları destekler Çevreye karşı sorumlu ve duyarlıdır İnsanlarla ilişkilerinde ve davranışlarında yüksek standartlar oluşturur ve bunları uygular

İtibar Çarpanları Kurum değeri en yüksek 10 şirket, kurum değeri en düşük 10 şirket ile karşılaştırıldığında; 7X tüketiciler daha fazla para ödüyorlar 5X hisseleri daha fazla tavsiye ediliyor 4X çalışmak için daha iyi bir yer olarak tavsiye ediliyor 3X ortak girişim için daha fazla tavsiye ediliyor 1.5X krizlerden daha az etkileniyor Burson-Marsteller/Wirthlin, 1998

İtibar Yönetimi Araçları Marka Yönetimi Medya İlişkileri Pazarlama İletişimi Toplumsal Sorumluluk Kurum-içi İletişim Liderlik İletişimi Konu Yönetimi Kriz İletişimi Finansal İletişim Etkinlik Yönetimi

KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ

Kriz iletişimi yönetimi Kuruluşun, içine düştüğü, kendi kararları dışında oluşmuş herhangi bir krizden, iletişimi doğru yöneterek kurumsal itibarın güçlendirilmesi adına avantaj sağlayarak çıkması, yani “kriz iletişimi yönetimi”.

Kriz yönetimi Kuruluşun, kendi üretim ya da yönetim kararları nedeniyle içine düştüğü bir krizin bütün cepheleriyle yönetilmesi, yani “kriz yönetimi”.

Kriz içinde yönetim Kurum dışı nedenlerle ülkede ya da yakın çevrede oluşan bir kriz ortamının içinde kurumun, ilişki, üretim ve iletişim süreçlerinin yönetilmesi, yani “kriz içinde yönetim”.

Kriz iletişimi Her kriz yönetilmelidir, ancak her krizin iletişimini yapmak gerekmeyebilir.

“Kendi kendinize kriz yaratmayın” Önemli karar: Kriz var mı? “Kendi kendinize kriz yaratmayın” Kriz – İş hedefleri tahlili İletişim kazası mı? – Kriz mi? Kriz yokken kriz yaratmak

Kriz anında kurtarılacaklar İTİBAR

Kriz öncesi hazırlık Kriz ekibinin ve sözcünün belirlenmesi Kriz ekibinin iş süreçlerinin belirlenmesi, görev, yetki ve sorumlulukların tanımlanması Kriz ekibine kriz iletişimi ve medya eğitimi verilmesi Kriz ekibi ve sözcüyle birlikte muhtemel kriz senaryolarının saptanması, bilgi üretim süreçlerinin tanımlanması Kriz Yönetim Merkezi’nin saptanması, teknik altyapının oluşturulması Kriz yönetim süreçlerinin iç iletişiminin yapılması

Kriz öncesi hazırlık Kriz alanlarının tespit edilmesi ve kriz senaryolarının oluşturulması Krize sebebiyet verebilecek başlıca fonksiyonlar, süreçler ve eylemler neler olabilir? Krizler en çok hangi alanlarda çıkabilir? Bu alanlarda çıkabilecek krizler nasıl bir seyir izleyebilir? Senaryolara göre dahil edilecek birimler hangileridir? Bu birimlerin aksiyon planları, yetki ve sorumlulukları nelerdir? Muhtemel krizlere karşı hangi önlemler alınabilir?

Kriz sırası planlama Kriz yönetimi yapılması kararını takiben kriz ekibinin toplanması Durum değerlendirmesinin / hasar tespitinin yapılması Hedef kitlenin belirlenmesi Krizden etkilenecekler Kurumu etkileyecekler Öncelikli olarak bilgi verilmesi gerekenler Mesajların belirlenmesi Mecraların / iletişim kanallarının ve araçlarının belirlenmesi

Kriz sırası planlama Sözcülerin belirlenmesi Briefing / bilgi dosyalarının hazırlanması Uygulama planının hazırlanması Kritik risk ve başarı faktörlerinin belirlenmesi Uygulamaya geçilmesi Takip toplantılarının planlanması ve uygulama planının düzenli olarak gözden geçirilmesi

Kriz sırası planlama Püf noktalar: Şemsiyeyi açmayın.... Stratejinizi belirleyin ve sadık kalın Doğruyu söyleyin (Her söylediğin doğru olsun ama her doğruyu söyleme) Erken davranın (İletişim kanalını başkasının doldurmasına izin vermeyin) Duyarlı olun Krizzedelerin zararını telafi edin

Kriz sonrası değerlendirme Kriz değerlendirme raporunun hazırlanması Kriz durumuyla ilgili özet bilgi Kriz iletişimi stratejisinin uygulama gerekçesi Kriz iletişimi planının temel aşamaları Alınan sonuçlar İyileştirme alanları Ölçümleme metodolojisi Kriz sonrası iletişim planının hazırlanması ve iyileştirme alanlarının belirlenmesi

ÖNEMLİ OLAN NE YAPTIĞINIZ DEĞİL, NASIL ALGILANDIĞINIZDIR... Unutmayın Ne kadar ilgili, olumlu ve müşfik davrandığınıza, Kurallara ne kadar uyduğunuza, Ne kadar sorumlu veya ne kadar tutarlı davrandığınıza, kamuoyu karar verecektir. ÖNEMLİ OLAN NE YAPTIĞINIZ DEĞİL, NASIL ALGILANDIĞINIZDIR...

Teşekkürler...