PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TÜKETİCİ DAVRANIŞI.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tüketici Karar verme Süreci
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ONLİNE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3 PAZARLAR VE DAVRANIŞLAR

TÜKETİCİ PAZARLARI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

TÜKETİCİ PAZARLARI VE GENEL TANIMLAR İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ürün ve hizmetleri kullanmasına tüketim denir. Ürün ve hizmetleri kullanmak üzere satın alan ve kullanan kişiler tüketici olarak adlandırılır. Pazar tanımları; Alıcı ve satıcıların buluştuğu, ürünün alıcıların kabul edeceği fiyat ve koşullarda satışa sunulması ve mübadelesidir. Belirli bir ihtiyacı ve isteği paylaşan, o ihtiyacı ve isteği doyurmaya istekli olan ve değişimi gerçekleştirmeye yetkisi olan, halihazırda var olan ya da potansiyel alıcılar topluluğudur.

TÜKETİCİ PAZARLARI Pazarın varlığı için bazı koşulların varlığı gerekir; Ölçülebilirlik Erişebilirlik Karlılık İstikrar

TÜKETİCİ PAZARLARI Tüketici Pazarı ürün ve hizmetlerin kişisel kullanım için satın alındığı pazarlardır. Bu pazarlardaki roller; Satın alıcı-tüketici Etkileyiciler Satın alma kararını verenler Son kullanıcılar Pazar özellikleri Geniş coğrafi dağılım Çok sayıda alıcı ve satıcı Çok sayıda ürün çeşidi Çok aşamalı dağıtım kanalları Satın alma kararının birey ya da aile tarafından verilmesi İletişimde reklamın öne çıkması Küçük birimler halinde bireysel satın almalar

TÜKETİCİYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Kişisel faktörler Psikolojik faktörler Sosyal ve Kültürel faktörler

KİŞİSEL FAKTÖRLER Demografik faktörler (Yaş, cinsiyet, gelir, aile yaşam eğrisi, meslek, etnik köken vb.) Durumsal faktörler (Zaman, doğa, ekonomik krizler, fiziksel ortam, duygusal ve finansal durum, pazarlama faaliyetleri gibi) İlgilenim düzeyi (Tüketicinin ürün, marka ve satın alma kararına verilen önemin derecesidir.)

PSİKOLOJİK FAKTÖRLER Öğrenme Güdülenme Algılama Davranışta oluşan kalıcı değişimler. Olumlu deneyimler- marka bağlılığı- müşteri bağlılığı Güdülenme Davranışı amaca doğru harekete geçiren, yönelten güçtür. Algılama Tüketiciler beş duyuları ile kendilerine ulaşan uyarıcıları örgütler, yorumlar ve geçmiş bilgileri ve deneyimleri ışığında anlam verir.

PSİKOLOJİK FAKTÖRLER Tutum Kişilik Nesne ya da ortamlara olumlu ya da olumsuz bir biçimde tepkide bulunmaya verilen addır. Tutumun üç bileşeni: Bilişsel – Duygusal - Davranışsal Kişilik Kişinin iç ve dış çevresiyle kurduğu, diğer kişilerden ayırt edici, tutarlı ve yapılaşmış bir ilişki biçimidir.

Sosyal ve Kültürel Faktörler Aile: karar birimi olarak aile pek çok işleve sahiptir; Ekonomik işlev Toplumsallaşma işlevi Duygusal işlev Uygun yaşam biçimi işlevi Süzgeç işlevi Danışma Grupları (Birincil ve ikincil gruplar; Biçimsel ve biçimsel olmayan gruplar) Tüketicileri 3 konuda etkileyebilir: Normlara uyma Özdeşleşme Bilgi edinme

Sosyal ve Kültürel Faktörler Sosyal sınıf (Eşit toplumsal duruma sahip olan insanlar kümesi) Hiyerarşik olma özelliği Benzer davranış biçimlerine sahip olma Danışma grubu olarak işlev görme İstikrarlı ve uzun süreli bir sosyal gruplanma Katı bir yapıda olabilir Kültür Nesilden nesile geçen ve toplumun üyeleri tarafından paylaşılan inanç, değer ve gelenekler bütünüdür. Öğrenilmiş davranışları içerir Toplumun üyeleri tarafından paylaşılır Zaman içerisinde değişebilir

TÜKETİCİ SATIN ALMA KARAR SÜRECİ

SATIN ALMA KARAR TİPLERİ Rutin ya da Otomatik Karar Sınırlı Karar Verme Yoğun Karar Verme

ENDÜSTRİYEL PAZARLAR VE SATIN ALMA DAVRANIŞI

PAZAR YAPISI VE TALEP Endüstriyel pazar, faaliyetlerinde kullanmak, diğerlerine yeniden satmak ya da kendi üretimlerinde hammadde ve materyal olarak kullanmak için ürün ve hizmet satın alan bütün gruplardan oluşur. Daha az sayıda ancak daha büyük alıcıdan oluşur Müşteriler bölgesel olarak yoğunlaşmıştır Talep son kullanıcılardan doğar (türetilmiş talep) Talep kısa vadede elastik (esnek) değildir.

KARAR TÜRLERİ VE KARAR SÜRECİ Daha karmaşık satın alma kararları Satın alma süreci daha biçimseldir Alıcı ve satıcı çok daha yakın çalışır ve uzun dönemli ilişkiler kurulur

SATIN ALMA BİRİMİ Sürece çok sayıda kişi katılır Daha uzmanlaşmış kişiler tarafından gerçekleştirilir

PAZAR TÜRLERİ Üreticiler Pazarı İşletmeler Pazarı Aracılar Pazarı Kar Amacı Gütmeyen Kurumlar Pazarı Devlet Pazarı

KARARLARI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Rasyonellik Alıcı ilgilenimi Algılama, öğrenme, tutumlar Kişisel etkiler Sosyal etkiler Fikir liderliği ve söylentiler yoluyla iletişim

SATIN ALMA KARAR SÜRECİ İhtiyacın farkına varılması Ürüne ilişkin niteliklerin belirlenmesi Tedarikçilerin tanımlanması ve tekliflerin alınması Alternatiflerin değerlendirilmesi Satın almanın yapılması Ürün ve tedarikçi performansının değerlendirilmesi

ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA YÖNTEMLERİ Tetkik: Satın alınacak her ürünün incelenmesi Örneklendirme: Bir bütünü temsil eden örneklere bakılması Tanımlama: Yazılı nitelikleri temel alan satın alma Müzakere edilmiş sözleşmeler: Müşterilerin isteğine göre hazırlanmış ürünler.