Ajanda Digital Planet e-Fatura DTP EFKS Çözümleri
DIGITAL PLANET 2001 yılında kurulmuştur Türk teknoloji sektörünü kişiselleştirilmiş akıllı doküman kavramıyla tanıştırmıştır Müşteri İletişimi Yönetimi Sistemleri, ekstre ve her çeşit kurum dokümanının pazarlama dokümanına dönüştürülmesi, saklanması ve sunulması uygulamalarını kapsayan ürün yelpazesine sahiptir Kamu kurumlarına, ülkemizin önde gelen banka, finans, telekomünikasyon ve bir çok büyük kuruluşuna hizmet vermektedir
DIGITAL PLANET Tubitak Arge desteği ile geliştirdiği NETVault ürünü ile 2010 TUBİTAK Türkiye Teknoloji ödüllerinde kategorisinde 1. olmuştur. 2010 Deloitte Fast50 en hızlı büyüyen 2. şirketi olmuştur. Aynı listede 2008, 2009 yıllarında 6. sırada yer almıştır. Türkiye pazarında üretilen toplu dokümanların yaklaşık %90’ı sunduğumuz sistemler üzerinde işlenmektedir. Müşteri İletişimi Yönetimi Pazarında da yaklaşık %90’lık pazar payıyla açık ara önde lider bir kuruluştur. 2011 yılında ABD Silikon Vadisi ofisiyle yurtdışı teknoloji ihracına başlamıştır.
Hizmet ve Ürün Özeti Ekstre, Fatura, Poliçe vb. dokümanların yüksek kalite ve hızda tasarımı, üretim ve süreç takip sistemleri Sıfır hataya yönelik baskı merkezi süreç yönetim sistemleri Elektronik olarak toplu veya tekli doküman arşiv ve sunum çözümleri Farklı tipte dosyaları kendi geliştirdiği teknolojisiyle %98’lere varan sıkıştırma oranları ve sıkıştırılan dosyalara online olarak 1sn’in altında erişim sistemi Müşteriye ait her çeşit iletişimin (E-mail/SMS/Faks/Web vs.) gerçekleştirilip takibinin yapılabildiği Elektronik Yayın Sistemi Baştan sona entegre Maliye Bakanlığı Uyumlu EFKS ve UBL E-Fatura Çözümleri Kurumların ve yöneticilerin ihtiyacı doğrultusunda anlık ve geleceğe yönelik tahminleme , buna paralel analizlerin yapılabildiği iş zekası çözümü Müşteri sayısını ve müşteri memnuniyetini arttırma, maliyetleri düşürüp, karlılığı arttırma amaçlı analizlerin yapılabildiği loyalty çözümü
Digital Planet’in Lider Olduğu Çözümler İlk Hybrid Mail Sistemi : PTT’ye çeşitli kurumlardan gelen basım dosyalarının işlenerek, belirli bir iş akış mekanizması yapısı altında farklı merkezlerdeki yazıcılara yönlendirilmesi ve genel yönetim mekanizması Güvenli E-mail/SMS gönderim takip ve yönetim sistemi NETGateway : Yüksek oranda ölçeklenebilir mimarisiyle, müşterilerine 24 saat gibi bir zaman diliminde, 1.5 milyona kadar PDF ve PDF-A dokümanının dijital imza eklentilerine sahip e-mail gönderimi Web Tabanlı Doküman ve Süreç Yönetim Sistemi NetECM : Online dokümanlarını ve elektronik içerik havuzunu akış yönetimi kabiliyetiyle yönetebilme imkanı Türkiye’de ilk ve tek NETVault: Fatura, ekstre vb. toplu dokümanların yüksek sıkıştırmalı (90:1 oranında) olarak digital olarak saklanması ve sunum sistemi (Türkiye Teknoloji Ödülü Sahibi, Tubitak Destekli) İlk Kişiselleştirilmiş Doküman Yapısı Türkiye'de ilk kez Maliye Bakanlığı uyumlu entegrasyon yapısı (UBL E-Fatura)
Elektronik Fatura Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) tarafından yürütülen Elektronik Fatura(e-Fatura) Uygulaması önceden tanımlanmış kullanıcıların UBL-TR standardında ve elektronik belge olarak düzenledikleri faturaları, belirlenen veri aktarım protokolü aracılığı ile gönderen taraftan alıcı tarafa iletimini sağlayan mesajlaşma altyapısı olarak kullanılır.
e-Faturanın İşlevi İstenen şartları sağlayan ticari firmaların ve kamu kurumlarının elektronik ortamda faturalaşmasını sağlayan bu sistem sayesinde hem etkin, hızlı ve güvenilir bir şekilde faturalaşma sağlanmış oluyor hem de kağıt vb. sarf malzeme tüketimi azaltılarak faturalandırma maliyetleri düşürülür e-Faturalar karşılıklı çalışan belge tabanlı uygulamalara olanak sağlar. Böylelikle fatura dışında çeşitli formlarda bilgi ve belge aktarımı sağlanır
e-Fatura Oluşturma Adımları UBL-TR standardında e-Fatura XML oluşturulur XML oluşturulurken eksik bilgi bulunması halinde kullanıcıya uyarı verilir UBL-TR formatına uygun olarak oluşturulan e-faturalar mali mühür sertifikası ile onaylanır ve geçerlilik kontrolü yapılır. e-Fatura XML belgesi XSD şema kontrolünden geçirilir XSD şema kontrolünden geçen belge sistemde saklanır Tüm adımlar sistemde kayıt altına alınır(Log)
e-İmza entegrasyonu e-Fatura sistemine kayıt olmak için gerekli olan e-imza, Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden alınan yetki devri izniyle birlikte DTP Cloud Sistemine entegre edilerek ticari firma ve kamu kurum faturalarının kurum bazında toplu ve sayısal imzalanmış olarak kolay ve hızlı bir şekilde e-fatura sistemine dahil olmaları sağlanır
Digital Planet Cloud Sistemi Firmalardan alınan müşteri bilgileri ve GİB’in onay verdiği UBL-TR standartıyla birlikte XML elektronik iş dokümanı formatları oluşturulur ve faturalama, satınalma, sipariş, ödeme gibi genel iş süreçlerine dair belgelerin çoklu versiyonları geliştirilir Firma ile müşteri alışverişine ve de firmalar arasındaki fatura mütabakatına bağlı kalınarak tüm sürecin otomatize edilerek sistem üzerinden yürütülmesi sağlanır DTP Cloud Sistemi fatura ve ticari formların gönderimini, arşivlenmesini ve kontrol edilmesine olanak verir e-Fatura entegrasyonu şartlarına bağlı kalarak GİB’e bilgi verilir
Digital Planet Fatura Gönderim Çözümleri Versiyon 1
Digital Planet Fatura Gönderim Çözümleri Versiyon 2
Digital Planet Fatura Gönderim Çözümleri Versiyon 3
Digital Planet Fatura Gönderim Çözümleri Versiyon 4
DTP EFKS’nin Faydaları DTP EFKS ile; Kağıt fatura tedarik, depolama ve gönderim maliyeti ortadan kalkar Dış sistemlerle veri entegrasyonu sağlanır ve hatasız, hızlı gönderim yapılır Faturayı işleyen personele ihtiyaç kalmaz ve işleme sırasındaki hatalar ortadan kalkar Sarf malzeme tüketimi azalır Faturanın gönderimdeki aksaklıklar (kaybolması veya gecikmesi) önlenir Arşivleme işlemleri kolayca yapılır ve ihtiyaç halinde arşiv faturası anında görüntülenir Karşılıklı fatura anlaşmasında uyuşmazlıklar önlenir
REFERANSLAR