KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
DANIŞMANLIK SİSTEMİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
EYOKA Mezun Takip Sistemi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
2015 UYGULAMASINDA ÖNCE ( ARASI TEŞVİK DEĞERLENDİRME İÇİN) A.GEÇİCİ AKADEMİK TEŞVİK KOMİSYONU (ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE) B.GEÇİCİ ÖN.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ BOLOGNA SÜRECİ ve KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ

Bologna Sürecinin kurumda içselleştirilmesidir. Amaç; Bologna Sürecinin kurumda içselleştirilmesidir. Avrupa yükseköğretim alanı kapsamında AKTS, DE, Kalite Güvencesi, Yeterlilikler konularında yükseköğretim kurumlarımızın yeniden yapılandırılmasını desteklemek ve ulusal alanda yönlendirmektir.

“Üniversitenin ulusal ve uluslararası konumunu güçlendirmek” Kocaeli Üniversitesi olarak neler yaptık ve yapmaktayız? Kocaeli Üniversitesi BEK kuruldu. Hedef; “Üniversitenin ulusal ve uluslararası konumunu güçlendirmek” Bologna Süreci sadece bir fırsat ve hareket alanıdır.

Komisyon kendi dinamiğini/gündemini yaratmada zorlandı. Geniş katılımlı bir BEK oluşturuldu. Komisyon kendi dinamiğini/gündemini yaratmada zorlandı. 19 kişilik komisyon...! Doğru karardı. 11 fakülte Devlet Konservatuvarı 3 enstitü 7 yüksekokul 19 meslek yüksekokulu Her eğitim birimi ayrı bir dinamik...! demokratik olma – kurumu kucaklama – uyum sağlama

her hafta düzenli olarak toplandık. Önemli bir ayrıntı; her hafta düzenli olarak toplandık. Somut sonuçlar olmasa da, komisyonun birbirini tanıma, ortak anlayış ve bilgi oluşturmasında katkısı oldu. Küçük ama önemli nokta, zorunlu üyeler dışında, katılımcıların idari görevlerinin olmaması, deneyimleri ve çalışma arzularıdır.

Bologna uzmanları, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İlk adım, kendimizi eğitmek oldu. Bologna uzmanları, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi komisyonun kendi dilini ve belgelerini oluşturma süreci.

- Program geliştirme, 21 toplantı İlk Dönem Çalışmalar Alt komisyonlar; - Program geliştirme, 21 toplantı - Ölçme ve değerlendirme, Ocak/Mart 2010 Kalite güvencesi pilot çalışma Aralık 2009 Yazılım çalışması 14 toplantı Aralık 2009

BEK’e özgü bilgilerinin oluşturulmasında belirleyici oldu. Bu aşama, BEK düzeyinde kolay geçilemedi. Bologna uzmanları ve sunumları, BEK üyeleri ve kişisel deneyimler ile çözüm önerileri, güçlü bir karakter Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri, BEK’e özgü bilgilerinin oluşturulmasında belirleyici oldu.

Komisyon işleyişinin ve ilişkilerinin demokratikleşmesi. Komisyonun en zorlu dönemi, bugün BEK için birikime dönüşmeye başladı. Üniversiteyi bağlayıcı ortak çalışma belgesi. Senato kararı BEK çalışmaları web sayfası. Üniversite içi etkileşimi istekli akademisyenler açısından kolaylaştırmak.

Kocaeli Üniversitesi Çalışma Takvimi Çalışma grupları ve doküman/web hazırlığı (Şubat 2009) Senato kararı (Şubat 2009) Sürecin basamakları, takvim ve görev alacak öğretim üyeleri konusunda karar Akademik yönetimi bilgilendirme toplantısı (Mart 2009) Süreç hakkında bilgilenme ve gönüllü katılımı sağlama Sosyal alanlar / Fen alanları / MYO

Üstelik herkes tecrübeli...!!! Bürokratik yapıdan kurtulamadık! 11 fakülte, 3 enstitü, 7 yüksekokul ve 19 MYO Üstelik herkes tecrübeli...!!! BEK ve eğitimlerle yönlendiricilik... - Akademik birimlerinde koordinasyon kurulu - Bölüm / program düzeyinde operatif komisyonlar

Birimlerde ekipler oluşturulması (Mart 2009) - Fakülte ve Yüksekokullar Koordinasyondan Sorumlu Kurul: (en az 3 kişi) Akademik işlerden sorumlu dekan yardımcısı Akademik programlarda tecrübeli öğretim üyesi Araştırma görevlisi (en az bir kişi)  Bölümler Düzeyinde: Bölüm Başkanı Anabilim Dalı Başkanları Araştırma görevlileri (uygun sayıda) Öğrenci Temsilcisi (uygun görülürse) 

- Meslek Yüksekokulları Koordinasyondan Sorumlu Kurul: (3 kişi) Akademik işlerden sorumlu müdür yardımcısı Akademik programlarda tecrübeli 2 öğretim üyesi   Program Düzeyinde: Sosyal Programlar: Program koordinatörleri Öğretim elemanları Teknik Programlar:

Program geliştirme sürecinde ekiplerin eğitimi (Mart-Nisan 2009) Fen-Teknik programlar Sosyal programlar Sağlık programları Sanat programları MYO fen-teknik programlar MYO sosyal programlar Program çıktıları ile ders öğrenim çıktılarının ilişkilendirilmesi eğitimi (Haziran 2009)

Üniversite düzeyinde program geliştirme Üniversite düzeyinde program geliştirme çalışmalarına başlama (Nisan 2009) Program - taslak - çıktıları (Temmuz 2009) * Eski programların analizi ve yeni ders listelerinin düzenlenmesi çalışmaları (Ekim 2009) * Ders içeriklerinin ve öğrenme çıktılarının belirlenmesi çalışmaları (Aralık 2009) * Program çıktılarıyla ders çıktılarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi (Nisan 2010)

Program ve ders öğrenme çıktıları, içerikler ve AKTS Program ve ders öğrenme çıktıları, içerikler ve AKTS pekiştirme eğitimi (Kasım 2009) Fen-Teknik programlar Sosyal programlar Sağlık programları Sanat programları MYO fen-teknik programlar MYO sosyal programlar

eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirme eğitimleri Bilgi sisteminin üniversiteye tanıtımı, öneri ve eleştirilerin alınması (16 Eylül 2009) Bilgi sistemi kılavuzu ve kullanım eğitimi (Aralık 2009) 2 saatlik toplam 14 eğitim toplantısı Hizmet içi eğitim ve yönetmelik çalışmaları (Mayıs 2010) eğitim-öğretim, ölçme ve değerlendirme eğitimleri SENATO onayı ve 2010-11 öğretim yılı uygulaması (Mayıs 2010)

BEK Eğitimlerinin Başlaması ile; Ahmet Cevdet Paşa’nın bir sözü gerçek oldu... “Eski köye yeni adet her ne kadar hayırlı olsa da, bu alemin ondan nefreti eski adettir.” Üniversite yönetiminin istekliliği ve desteği, Bologna toplantıları süreci kolaylaştırdı. Mesaj, sürecin bizleri teğet geçmeyeceği çok açık.

Üniversite düzeyinde eğitim eğitim fakültesi öğretim üyelerinin katkısı yadsınamaz. - akademik idari kadroya ve - koordinasyon kurulları ve komisyon üyelerine “program çıktıları ve program geliştirme” eğitimleri Temmuz 2008 - taslak - program çıktıları tamamlandı. Dersler, öğrenme çıktıları ve AKTS çalışılıyor.

Kasım 2008 Sakarya Üniversitesi Toplantısı ile sanal alem farkındalığı... Sanal ortamda çalışmanın kolaylığı. Yazılı belge ve klasörlerden kurtulma. değerlendirme, tartışma, izleme ve karşılıklı etkileşim...

“Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci” “Bologna Süreci” yerine “Eğitimde Yeniden Yapılanma ve Kalite Süreci”

( Bilinen, şikayet edilen ama çalışılmayan konular ) Sürecin karşımıza çıkardığı tartışma alanları ( Bilinen, şikayet edilen ama çalışılmayan konular ) - Benzer veya ortak derslerle ilgili çalışma. - Coğrafi dağılım ve öğrenci sayılarını dikkate alarak seçmeli derslerle ilgili öneri. - Alan ve alanda dışı seçmeli derslerle fakülte/üniversite öğrenci hareketliliğini arttırma. - Seçmeli dersler kapsamında akıllı sınıflardan faydalanma. - Eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğini yenileme. - Mezunlarla iletişimi güçlendirme. - Kariyer danışmanlık hizmetini geliştirme.

üniversite, Bologna Sürecini günlük yaşamında düşünmeye başlamıştır. Bugün önemli sonuç; üniversite, Bologna Sürecini günlük yaşamında düşünmeye başlamıştır. Ancak düşünmek, uygulamada beklenen sonuçları her koşulda mümkün kılmıyor.