ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
‘’De’’nin Yazımı.
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Görsel / Uzaysal Zeka.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
B) Bir defasında beli incindi, nasıl olduysa oldu ayağı takılmış.
Problem Çözme Süreci.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
‘’de’’nin Yazımı.
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
‘’De’’nin Yazımı Türkçe Dersi Ödevi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
TEMEL BECERİLER-3.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Neden kitap okuyoruz.
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ

ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ NELERDİR? Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi Yaratıcı düşünme becerisi Ayırt etme becerisi Tahmin etme becerisi Sınıflandırma becerisi İlişki kurma becerisi

Yorumlama becerisi Karşılaştırma becerisi Problem çözme becerisi (çözüm üretme/önerme) Sorgulama becerisi Çözümleme becerisi Çıkarımda bulunma becerisi Araştırma becerisi Değerlendirme becerisi

“HER ŞEY” METİNDİR (kullanma kılavuzu, fatura, gazete haberi, bir film, grafik ve şemalar, sözlü veya sözsüz karikatürler vs.)

3B NEDİR? BEKLENTİ OLUŞTURMA(Genellikle soru veya dikkat çekecek bir durumla başlayan bölüm. “Çocuk”) BİLGİYİ İNŞA ETME-KEŞFETME(Problemle karşılaşma, analiz, neden sonuç, …ifadeleriyle ne kastedilmek istenenler, anlamı bilinmeyen sözcükler bölümü) BİRLEŞTİRME(Elde edilen sonuçların sunulup, ana düşünceye ulaşılan yazma, canlandırma, şema ve grafiğe vs. dönüştürme bölümü)

Planlama sürecinde önce kazanım belirlenmeli, ardından kazanıma hizmet edecek materyal belirlenmelidir. Ayrıca “sahicilik” esasına dikkat edilmelidir! Müfredattaki her konu yerine daha önemli olduğunu düşündüğümüz konuları seçmek bize zaman kazandıracaktır.

METİNLER NEYE GÖRE SEÇİLMELİDİR? Bilgi ve hatırlama düzeyindeki metinler Yorumlama, sorgulama becerisini ölçen metinler

BİR ÖRNEK Metin Ahmet evden okula giderken öykü kitabını yanına alıyor. Yolculuk boyunca kitabını okuyor. Okula geldiğinde kitabını otobüste unuttuğunu fark ediyor.

3. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bu metinde ne gibi değişiklikler yapardınız?

2. Metin Ahmet evden okula giderken öykü kitabını yanına alıyor 2. Metin Ahmet evden okula giderken öykü kitabını yanına alıyor. Yolculuk boyunca kitabını okuyor. Okula geldiğinde kitabının yanında olmadığını fark ediyor.

Her iki metinde de “Ahmet kitabını nerede unuttu Her iki metinde de “Ahmet kitabını nerede unuttu?” sorusunun cevabı vardır. Ancak 2.metinde öğrenci ipuçlarını takip etmek zorundadır.

Görselleri çocuk/çocukluk kavramlarını birbiriyle karşılaştırarak yorumlayınız.

Metinle hangi görseli niçin eşleştirirsiniz Metinle hangi görseli niçin eşleştirirsiniz? Şair çocuğu şiirdeki hangi durumla karşılaştırmaktadır? …………………………………… Elindeki anahtar Onbir-Oniki Çalıştığı tamirhanenin malı Yaşı da Sekiz-dokuz olmalı Cihan Demirci/Şiir Küçüğün

Kural: En az iki sözcükten oluşan sayılar ayrı yazılır Kural: En az iki sözcükten oluşan sayılar ayrı yazılır. Örnek: yetmiş beş, bin dokuz yüz yedi Yukarıdaki kurala rağmen “onbir-oniki” sayılarının bu şekilde yazılmasının sebebi ne olabilir?