DUYGULARIN YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
MESLEKİ EĞİTİM.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
DUYGULAR VE DUYGU DURUMLAR
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
DUYGUSAL ZEKA.
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
REHBERLİK.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
REHBERLİK DERSİ III.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK A. Salih TAŞDELEN.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
DUYGULAR VE DUYGU DURUMLAR
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
1 Psikososyal Etmenler. 2 İş Yerinde Görülen Psikososyal Etmenler 1.Çalışanlar arasındaki ilişkileri içermekte 2.Çalışanın, ruhsal ve sosyal iyilik durumunu.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
1. içindekiler DUYGUSAL ZEKA DUYGUSAL ZEKANIN NİTELİKLERİ DUYGUSAL ZEKANIN ETKİLERİ DUYGUSAL ZEKAYI NASIL YÜKSELTEBİLİRİZ DUYGUSAL ZEKANIN YÜKSEK OLMASI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
BİREYSEL FARKLILIKLAR
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

DUYGULARIN YÖNETİMİ

Son yıllarda, duyguların da en az yapısal unsurlar kadar yönetsel etkilikte pay sahibi olduğunu gösteren araştırmaların etkisiyle, liderlerin bürokratik rollerinin yanında duygusal rolleri de vurgulanmaya başlamıştır. Yönetim alanında böyle bir paradigma değişimi yaşanırken, psikoloji alanındaki araştırma bulguları da, duygusal zekanın en az bilişsel zeka kadar bireylerin hayattaki başarılarında etkili olduğunu göstermektedir.

Öğretmenlerin iş doyumlarına ve örgütsel adanmışlıklarına zarar veren ve onların olumlu davranışlar göstermelerine engel olan, böylece hem işgörenlerin iyi halleri hem de okulun genel olarak performansı üzerinde olumsuz etkilerde bulunan olumsuz duygularla mücadele edilmesi gerekmektedir.

İşyerindeki olumsuz duyguların kaynağı, bireylerin geçmişten getirdikleri olumsuz duygusal kalıpları olabileceği gibi, çalışma hayatı içinde yaşadıkları olumsuz deneyimler ve diğer bireylerden gördükleri kötü muameleler de olabilir.

Duygusal Zeka Modelleri Üç tane temel model bulunmaktadır: A) Mayer ve Salovey (1990)’in geliştirdiği ve bu kavramı bilişsel yeteneklerle açıklayan yetenek modelidir. Bu modelde duygusal zekâ; duyguları tanıma, anlama, yönetme ve düşünmeyi kolaylaştırmak için duyguları kullanmayı kapsayan dört temel beceri alanı içinde tanımlanmaktadır.

Duygusal Zeka Modelleri B) Goleman (1995)’ın geliştirdiği, yeterlik veya kişilik modelidir. Bu modelde duygusal zekâ, yönetsel performansa yol açan yeterlikler ve beceriler dizisi şeklinde ele alınmaktadır. kendi duygularının ve diğerlerinin duygularının farkında olma ve kendi duygularını ve diğerlerinin duygularını yönetme şeklinde tanımlanmıştır.

Duygusal Zeka Modelleri C) Bar-On (1997)’un öncülüğünü yaptığı karma modeldir. Bu modelde duygusal zekâ, birbiriyle yakın etkileşim içinde bulunan duygusal ve sosyal nitelikteki yeterliklerin ve becerilerin bütünü şeklinde ele alınmaktadır. Bu modelde; bireyin içsel yeterlikleri (öz saygı, öz farkındalık, iddialılık, bağımsızlık ve kendini gerçekleştirme), kişiler arası ilişkilerle ilgili yeterlikler, stres yönetimi (strese dayanma ve dürtü kontrolü), uyum yeteneği ve genel ruh hali (iyimserlik ve mutluluk) duygusal zeka kapsamında ele alınmaktadır.

DUYGUSAL EMEK Duygusal emek, işgörenlerin müşterilere veya kurum içindeki diğer bireylere yönelik, kurumun amaçlarına hizmet edecek şekilde duygusal dışavurumlarda bulunabilmek için kendi duygularını düzenlemeye çalışmalarıdır.

Duygusal Emek Yoğun bir sosyal içeriğe sahip olan öğretmenlik mesleği de yüksek düzeyde duygusal emek gerektiren işler arasındadır.

Duygusal emeğin boyutları 1) Yüzeysel rol : İşgörenin aslında içinde hissetmediği fakat kurumun amaçlarına hizmet edecek olan duygusal dışavurumlar içinde olmasıdır. 2) Derinden rol : İşgörenin kendi içindeki duyguları, kurumun amaçlarına hizmet edecek olan duygularla uyumlu hale getirme gayretidir.

Duygusal Zeka ve Duygusal Emeğin Sonuçları Yüzeysel rol yapan bireylerde stres, tükenmişlik ve depresyon daha fazla görülürken, derinden rol yapan bireylerin psikolojik iyi halleri daha iyi olmaktadır. Ayrıca duygusal zekası yüksek olan bireylerin de psikolojik iyi halleri daha iyi olmakta, stres, tükenmişlik ve depresyonu daha az yaşamaktadırlar.

Duygusal Zeka ve Duygusal Emeğin Sonuçları Duygular bulaşıcıdır. Yönetici ve işgörenlerin sahip oldukları duygusal zeka ve duygusal emeğin bir sonucu olarak sergiledikleri olumlu duygusal dışavurumlar, hem diğer çalışma arkadaşlarının hem de müşterilerin daha olumlu duygular hissetmelerine yol açmakta, böylece bireysel ve kurumsal performans artmaktadır.