Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Advertisements

Acil Olguya İlk Yaklaşım
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
İsmail Okan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi ve
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
İNTERNLERİN DİLİNDEN !!GRUP TUS!!.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Dönem VI
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
G R U P ANGE R D.
HEMŞİRE NE YAPAR?.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Hastane Odası Tefrişi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Dr Gürsel ÖZER Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu (AHEF) Yönetim Kurulu Başkanı Esenyurt Hamit Demir ASM.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Klİnİk öğretİmde etİk.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Hastalıklar ve Hastaneler
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
KOÜ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİMİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu Bütün internlerimize ithafen 26 Haziran 2014 Balo 02 Temmuz 2014 Mezuniyet Töreni

Bizlere her zaman destek olan, bizleri gerçekten dinleyen, daha iyisi daha güzeli olsun diye çabalayan, yardımlarını esirgemeyen, fakültemizi hep daha iyiye götüren, aramızda yaşayan Dekanlığımıza ne kadar teşekkür etsek azdır..

İnternlik adına emeği geçen hocalarımıza teşekkürü borç biliriz..

Sunum Akışı; İntern doktor kimdir? Servis eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Poliklinik eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Ameliyathane eğitiminin olumlu-olumsuz yönleri ve öneriler Genel bakış

İNTERN DOKTOR KİMDİR?

ÖĞRENCİ ? HEMŞİRE? NST ELEMANI ? SEKRETER ? PERSONEL ? DOKTOR ??

'İntörn doktor’un kelime anlamı ‘ön hekim’dir!

Peki biz ön hekimlik yapıyor muyuz? Hastanede neler yapıyoruz?

BİR D-VI ÖĞRENCİSİNİN RUH HALİ BİREYSEL GELECEK KAYGISI İNTERNLÜK RUTİNLERİ İYİ BİR GELECEĞİM OLMASI İÇİN GÜNDE 10 SAAT TUS ÇALIŞMALIYIM NÖBETLERİNİ TUT, İNTERNLÜK SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİR , TOPLUMSAL-AİLESEL BASKI EĞİTİM KAYGISI MEZUN OLUNCA NASIL BİR DOKTOR OLACAĞIM. ZORUNLU HİZMETTE NE YAPACAĞIM? EĞİTİM AÇISINDAN KENDİNİ TAMAMLAMALIYIM NE DOKTORU OLACAKSIN?TUSTA İYİ PUAN YAPIP AİLENE YAKIN ŞEHİRLER KAZANMALISIN

Bi’intörn lazım

SERVİSTE İNTERNLİK…

 OLUMLU YÖNLERİ  Asistan ve hoca gözetiminde hasta tanı ve tedavi aşamasına katıldığımız, eğitim için bulunduğumuzun farkında olan bölümlerin olması; kardiyoloji, acil servis, psikiyatri, pediatri, dahiliye endokrin ve nefroloji. Pediatri, Halk Sağlığı ve Psikiyatri gibi bazı bölümlere özel intern eğitimi geribildirim toplantıları gerçekleştirilmesi ve bu geribildirimler doğrultusunda sorunlarımızın çözülmeye çalışılması, Sunum çalışmaları

 OLUMLU YÖNLERİ  Kardiyoloji servisinde hoca- asistan-intern-sekreter birliğinin olması, Psikiyatri servisinde başarıyla uygulanan intern karnesi sayesinde yeteri kadar vizitlere ve hasta görüşmelerine katılabiliyor olmamız, Klinik farmakoloji stajında reçete pratiğimizin perifere yönelik yapılıyor olması, Pediatrideki sabah toplantıları

 olumsuz yönleri   Günümüzün çoğunu epikriz yazmak, hasta sonuçlarını işlemek olduğu serviste geri kalan zamanımızda kan şekeri bakmak, sonda çekmek, dosya getirip götürmek, TİT ve balgam kabı vermek, durumu kritik olmayan hastayı MR/BT ‘ye giderken refakat etmekle geçmesi.  Servislerin çoğunda vizit yapılırken internlerin servis işlerini yürütmesinin istenmesi, hocaların bizleri görmemesi, bizden haberdar olmaması  Dahiliye ve cerrahi stajlarında birkaç bölüm görebilmemiz, adaletsiz dağılımın söz konusu olması, kadın doğumda da adaletsiz dağılım nedeniyle internler arasında sıkıntı yaşanması

 Katıldığımız vizitlerin ise intern eğitimine yönelik olmaması,  Bazı asistanların sırf intern var diye angaryaların sayısını katlaması ve çoğunun gereksiz olması ve bu durumun asistan insiyatifine bırakılması  İntern eğitimi için yapılan derslerin acil ve pediatri dışında yapılmaması  Kadın doğum servisinde yaklaşık günlük 60 NST çekilmesi (60x30:1800)

ÖNERİLER: İntern hemşirelerin de sonda çekmek, kan almak, TİT/ balgam kabı vermek gibi servis işlerinde aktif olması, Psikiyatri servisinde nöbete kalmanın gerekliliğinin tartışılması, Hocalarımızla birlikte hasta değerlendirilmesi, tanısının tartışılıp tedavisinin reçete edilmesi, bunun öğretmek amaçlı yapılması ve asıl amaç bir süre sonra bizlerin öğrenmekten korkmayıp bu sürece aktif katılımımızın sağlanması,

ÖNERİLER: Acil ve pediatride yapılan birinci basamağa yönelik eğitim derslerinin diğer bölümlerde de uygulanması Her serviste hoca- asistan- intern- hemşirenin ortak kararıyla görev sorumluluklarının belirlenmesi NST elemanının alınmasına yönelik çalışmaların yapılması, Kardiyoloji servisinde uygulanan tıbbi sekreter alımının diğer servislerde de uygulanması Halk sağlığındaki Adli Tıp dersinin tüm gruplara verilmesi

POLİKLİNİKTE İNTERNLÜK…

 Bazı polikliniklerde hasta çağırma, dosya çıkarma- yerleştirme, 1 ay boyunca birikmiş ICD’leri kapatma ( doğru tanı girdiğimiz tartışmalı bir konu) durumlarına maruz kalmak  Hocamızın poliklinikteki sorumlu hemşireler aracılığı ile asistanların ve internlerin takiplerini yapması sonucunda, kendilerine haklıca pay çıkaran hemşirelerin kendilerini ‘ hoca’ gibi görmesi ve bizlere karşı böyle bir tutum sergilemesi,

 Kadın doğum polikliniğinde birer NST ve tıbbı sekreter elemanı gibi çalışmamız  Bazı polikliniklerde asistan gözetiminde poliklinik hastalarına yaklaşımda bulunmak; mesleğimize yönelik daha anlamlı ve yararlı olmaktadır.

AMELİYATHANEDE İNTERNLÜK…

 Sterilizasyonun Öğretilmesi  Dikiş atma gibi temel el becerilerini edinme  Ekartörlük ( Tıp Eğitimi boyunca süregelen bir durum), ameliyathanede iş olur mu diye beklemek..

Öneriler : Ameliyathaneye katılım sürelerinin azaltılması Sterilizasyon öğretilirken sorumlu hemşirenin tavrının daha yapıcı olması

Genel Bakış… Öncelikle intern doktor kimdir? Görev ve sorumlulukları nelerdir? Her serviste hoca-asistan-intern- hemşire eşliğinde görev paylaşımının düzenlenmesi, 5 yıl boyunca aldığımız teorik eğitimin usta-çırak ilişkisi çerçevesinde pratikleştireceğimiz son senede hocalarımız ve asistanlarımız bizleri yalnız bırakmaması, Fakülte geneli ‘ intern yapar !!!’ anlayışının artık değişip eğitim için bu fakültede olduğumuzun bilincinin yerleşmesi, Servisler ve polikliniklerin eğitim amaçlı da kullanılması, Bulunduğumuz yerlerde bize karşı olan hoca ve asistan tavrına göre personel ve hemşirelerin de ona göre bir tutum sergilemesi, bunun sonucunda her şeyde bizi öne atmaları,

Hazırlanan intern karnesinin daha uygulanabilir hale getirilmesi ( psikiyatri stajı gibi), Yoğun iş temposuna intern hemşirelerin de katılması, 1. basamağa yönelik ana hatlarıyla ders anlatılması, Bu dersler sayesinde yetişen ve periferde görev alan hekimler sayesinde 3. basamağa yansıyan 1. basamak hastaların sayısında belirgin azalma sağlanmış olmaz mı?

Servislere binerken hala sıkıntı yaşamamız, servislerin bizi kabul etmemesi, Maalesef bir ilişki sürtüşmesi yaşandığında haklı olsak da geçici olduğumuz için bazı asistan ve hocaların kalıcı olan tarafı tutması, siz intörnsünüz biz neler yaşadık sizin yerinizdeyken gibi sözleriyle geçici olduğumuzu bir şekilde ima etmesi, İntern tanımı olmadığı için serviste, poliklinikte, ameliyathanede intörn yapsın kavramı nedeniyle bütün işlerin bize kalması ve bir süre sonra kendi görevimiz olan işleri yaparken bile mutsuz olmamız ve bizi kimsenin kurtaramayacağını düşünmemiz…

Ve fakülte geneli artık TUS gerçeğinin kabullenilmesi, Pek çok büyük tıp fakültelerinde internlere daha çok serbest çalışma zamanının tanınıyor olması. Fakültemizde ise bu durumun yanlış algılanması ve bunun bazı bölümlerde bazı hoca ve asistanlar tarafından tehdit unsuru olarak kullanılması,

İnternlük süreci boyunca tüm sorunlarımızla yakından ilgilenen çözümler üretmeye çalışan bizleri destekleyen ve bu konuda çok emeği geçen Sayın Dekanımız Prof. Dr. Şükrü HATUN, Dönem Koordinatörümüz Metin AYDOĞAN, Serkan İŞBİLİR hocalarımıza çok teşekkür ederiz.

2014 Mezunları adına tüm hocalarıma her şey için teşekkür ederiz. Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakülteli olmaktan gurur duyuyoruz… 26 Haziran 2014 Mezuniyet Balomuzda 02 Temmuz 2014 Mezuniyet Törenimizde Sizleri aramızda görmekten mutlu olacağız

SONUÇTA HEPİMİZ İNTÖRNÜZ