Bilgi Sistemleri ve Güvenliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar Ağları ve İnternet
Advertisements

Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
Zafiyet Tespit Araçları – Eksileri/Artıları
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Open journal systems ve Türkİye'de KULLANIMI
(Bilişim Sektörüne Nitelikli Ara Eleman Yetiştirilmesi Projesi)
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
ELEKTRONİĞE GİRİŞ LABORATUVARI /BAHAR DÖNEMİ
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü
YMT 311- Information Security Lab
SQL Enjeksiyon Saldırı Uygulaması ve Güvenlik Önerileri
Açıköğretimde E-öğrenme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar.
YMT 311- Information Security Lab by Muhammet Baykara
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
Şirket Tanıtım Sunumu.
Bilişim Güvenliği Information Security
Muhammed ALTINTAŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni 2012
KOBİ’lere Yönelik Destek ve Teşvik Programları
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Fulya Tuğçe OMUZLUOĞLU Yrd.Doç.Dr. Bünyamin TAMYÜREK
Doç. Dr. Atilla SANDIKLI BİLGESAM Başkanı
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MAMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ YGS BİLGİLENDİRME VE MOTİVASYON SEMİNERİ FARUK SÜZER PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Strateji Geliştirme Başkanlığı. Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Yrd.Doç.Dr.Mehmet Akif Ocak.  Oyun ve oyunun özellikleri  Oyunun psikolojik ve sosyolojik incelemesi  Bireylerin gelişimsel özellikleri ve oyun ilişkisi.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLG 121 AĞ TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
BİLİŞİM HUKUKUNUN 10 YILI: MOBİL İMZA ve TRUSTED SERVICE PROVIDER KONSEPTİ İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ & ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN.
INF 101 Basic Information Technologies
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
BİLG 121 AĞ TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
EDREMİT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Yönetim Paneli Kullanımı
Bilgisayar ve Ağ Güvenliği
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
Yrd. Doç. Dr. Hidayet Takcı. Ders Hakkında Bu ders; veritabanı tasarım ve uygulama işlevi bir yazılım geliştirme görevi olarak ele alınacaktır. Derste.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Sunum transkripti:

Bilgi Sistemleri ve Güvenliği YMT 311 Bilgi Sistemleri ve Güvenliği Yard.Doç.Dr. Resul DAŞ resuldas@gmail.com

Yrd.Doç.Dr. Resul DAŞ 1975, Elazığ. E-posta resuldas@gmail.com Web Adresi http://web.firat.edu.tr/rdas/ İlgi Alanları Computer Networks, Digital Forensic, Network Security, Data and Web Mining, SAS Base Programming, Knowledge Discovery, Information Technologies. EĞİTİM DURUMU DOKTORA Fırat Üniversitesi, Elektrik–Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı (2002 – 2008) Telekomünikasyon Bilim Dalı   YÜKSEK LİSANS Fırat Üniversitesi, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı (2000 – 2002) Bilgisayar Sistemleri Bilim Dalı LİSANS Fırat Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, (1995 – 1999) Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Bilgisayar Öğretmenliği TEKNİK LİSE Elazığ Merkez Teknik Lisesi, (1989 – 1993) Elektrik Bölümü

İŞ TECRÜBESİ 2011 – Devam Fırat Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Yazılım Mühendisliği / ELAZIĞ Yazılım Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı (2012–Devam) 2000 – 2011 Fırat Üniversitesi, Enformatik Bölümü, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / ELAZIĞ Öğretim Görevlisi (2000- 2011) F.Ü. Enformatik Bölüm Başkan Yardımcısı (2004–2006) Cisco Networking Academy Programı Üniversite Koordinatörü (2000–devam ediyor) Cisco Networking Academy Programı Eğitmeni (Cisco NetAcad) (2000– devam ediyor) Fırat Üniversitesi Web Sayfaları Genel Sorumlusu (2000–2003) 2008 – 2009 Askerlik: Jandarma Okullar Komutanlığı, Öğretim Başkanlığı, Sosyal Dersler Bölümü, Bilgisayar Ders Öğretmeni - Beytepe/ANKARA. (Yedek Subay- 1.12.2008 – 30.11.2009) 1999 – 2000 Milli Eğitim Bakanlığı, Aydın Anadolu Teknik ve Teknik Lisesi / AYDIN Bilgisayar Öğretmeni 1997 – 1999 İnternet Bilgisayar Sistemleri Ltd. Şti. /ELAZIĞ Teknik Servis Sorumlusu

DERSE İLİŞKİN TEMEL BİLGİLENDİRMELER Ders Sorumlusu : Yrd. Doç. Dr. Resul DAŞ Ders. Lab. Yardımcısı : Arş. Gör. Muhammet BAYKARA Ders Saatleri : 3 saat teori, 2 saat laboratuar Dersler ve uygulamalar, Bilgisayar Lab-2 ‘de yapılacaktır. Devam / Devamsızlık Durumu : Teori : %30 – Uygulama : %20 Dersin Amacı : Bu derste; bilgi ve bilgisayar güvenliği konuları, unsurları ve süreçleri üzerinde durulacak ve yüksek derecede bir güvenlik için uygulanması gerekenler anlatılacaktır. Bunun sonucunda; bilgi ve bilgisayar güvenliğine neden önem verilmesi gerektiği ve bilgi güvenliğinin en temel anlamda nasıl oluşturulabileceği gibi sorulara kapsamlı cevaplar aranmaya çalışılacak, bu kapsamda bilgi güvenliği yazılımları ve proje uygulamaları ortaya konulacaktır.

İLGİLİ BAZI REFERANS KİTAPLAR Kamil Burlu, Bilişimin Karanlık Yüzü , Nirvana yayınları, 3.baskı, 2010. G. Canbek, Ş. Sağıroğlu, Bilgi ve Bilgisayar Güvenliği: Casus Yazılımlar ve Korunma Yöntemleri, Grafiker Ltd. Şti. Aralık 2006. Türkay HENKOĞLU, Adli Bilişim : Dijital Delillerin Elde Edilmesi ve Analizi, Pusula Yayınları, 2011. Veri ve Ağ Güvenliği Ders Notları, İ.Soğukpınar, G.Y.T.E.Bilg.Müh.Bölümü Hamza Elbahadır, Hacking Interface, Kodlab Yayınları, 2010. Kevin D. Mitnick, Çevirmen( Nejat Eralp Tezcan) Aldatma Sanatı Canan Çimen, Sedat Akleylek, Ersan Akyıldız, Şifrelerin Matematiği: Kriptoğrafi, ODTU Yayınları, Ankara. Computer and Information Security - Handbook Elements of Computer Security Book Cryptography And Network Security Principles And Practices" Stallings Will, Prentice Hall, 2003. Security Engineering, R. Anderson, Wiley, New York, 2001.

DERS KONU BAŞLIKLARI Bilgi ve Bilgisayar Güvenliğine Giriş Güvenlik ve Sosyal Mühendislik Virüsler, Wormler ve Trojanlar Güvenliği Sağlama Teknikleri Bilgi Toplama Yöntemleri Sistemlere Giriş Yöntemleri Network Paket Kaydedicileri Saldırı Türleri (DoS, Saldırı Tespit Sistemleri, Güvenlik Duvarları Web Sunuculara Giriş Web Tabanlı Şifre Kırma Yöntemleri

SQL Enjeksiyon Kablosuz Networkler Fiziksel Güvenlik IDS/IPS, Güvenlik Duvarı ve Honeypotlar Kriptografi Sızma Testleri (Penetration Testing) Risk Analizi ve Risk Yönetimi Kurumsal Bilgi Güvenliği (ISO 27001, 5651, vb.) Bilgisayar Güvenlik Modelleri ve Standartları

ARAŞTIRMA VE UYGULAMA PROJE KONULARINDAN BAZILARI Sızma Testleri SQL Enjeksiyonu XSS ve XSRF Open Source Yazılımlarda Güvenlik Uygulamaları Casus Yazılımlar Güvenli Yazılım Geliştirme Güvenlik Standartları Internet Bankacılığında Güvenlik Uygulamaları Mobil Ortamlarda Güvenlik Açıkları Mobil Teknoloji Güvenlik Açıkları Elektronik İmza Saldırı Tespit Sistemi Geliştirme (IDS/IPS) Açıklık Tarayıcı Yazılım Geliştirme Sızma Test Yazılımı Geliştirme Veri Şifreleme Algoritması Geliştirme

Bilgi Sistemleri ve Güvenliği LAB Uygulamaları 1.Hafta: 2.Hafta: 3.Hafta: 4.Hafta: 5.Hafta: 6.Hafta: 7.Hafta: 8.Hafta: 9. Hafta: 10. Hafta: 11. Hafta: 12.Hafta:

TUBITAK Projesi Hazırlama, Başvuru ve Sunma

TUBITAK Projesi Konu Belirlemede Dikkat Edilecek Hususlar Proje, Proje Analizi: Projenin tanıtımı , Veri / Gereksinimlerin Analizi ve Dokümantasyonu tam olmalı. Var olan çalışmalar dan artı yanları araştırılmış olmalıdır Proje ekip halinde yapılacağından ekip yapısı ve iş paylaşımı net olarak ortaya konulmalıdır. Proje mümkün olan en yüksek oranda özgün olmalı veya var olan bir sistemi iyileştirmelidir. Proje değerlendirme kriterleri açısından yazılım mühendisliğine giriş dersindeki kriterler göz önüne alınmalıdır. Projelerin geliştirilmesinde ve raporlama da TUBİTAK’ın istediği özel kriterler mutlaka değerlendirilmelidir.

DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ders için yapılacak olan Teorik sınav ve Lab. Uygulamaları dersi dikkate alınacaktır. Ara Sınav : Teorik dersten sınav x (0.50) + Laboratuar x (0.50) Genel Sınav : Teorik dersten sınav x (0,40) + Proje x (0,60) Geçme Notu = 0.4 x Ara + 0.6 x Genel (Bağıl Değerlendirme Sistemine Göre) NOT: Mazeret Sınavı, öğrencinin mazeretini resmi geçerliliği ile ibraz edilmesi durumunda yapılır.

SONUÇ