Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Organize Sanayi Bölgeleri Bilgi Sitesi Kullanıcı Rehberi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Network Marketing Dünyasına Hoşgeldiniz!
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ADIM ADIM BAŞARIYA Yeni Distribütör Oryantasyonu
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
E- Ticaret Altyapısı.
STOK MALİYETİ.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
FİNANS VE MUHASEBE H04.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HAZIRLAYAN Ertuğrul KARAKUŞ
İŞLETME DEFTERİ NAZAN PAT
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Ürün Adı.
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi üzerinde derin,ani ve kalıcı bir etkisi vardır.İşletmeniz e-ticaret içeriyorsa müşterilerinizi belirlemek,izlemek,hedeflemek ve onlara yakın olmak için önemli bir fırsata sahipsiniz.Üstelik oldukça mantıklı olarak,müşteri geribildirimlerini süzecek ya da yorumlayacak dağıtım kanallarınızdaki alıcılar yoluyla iletişim kurmak yerine kendi müşterilerinizle doğrudan etkileşime girebilirsiniz.

Müşteri hizmeti aşağıdaki amaçları kapsar: Müşteri bağlılığını genişletmek ve korumak Satışları artırıp giderleri azaltarak kârı yükseltmek Bir ürünün ya da hizmetin pazara girmesi için gereken zamanı en aza indirmek Ürünleri ve hizmetleri müşterilerin gereksinimleri ve istekleri doğrultusunda geliştirmek

Hizmetin gerçekten ne demek olduğunu bir düşünelim.E-ticaret web sitenizin amacı ne olursa olsun,bir müşteri sitenize ulaştığında hizmet vermek sitenizin hedefi olmalıdır.Doğal olarak bir satış sitesi için hizmetin hedef alınması,ürünlerinizin kolay görünür,denenebilir ve alınır olması demektir.Isıtıcı satan,kuran ve hizmetini veren bir şirket olduğunuzu düşünün.Web sitenizin bütün yapması gerekenin şirket iletişim bilgilerini vermek ve bütün hizmetlerinizi açıklmamak olduğunu düşünebilirsiniz.Öyle olursa,hizmet sağlama,akışı etkileme ve olası müşterilere şirketinizin hizmet merkezli olduğunu belirtme şansını kaybedersiniz.

Web sitenizde,bir ev sahibinin veya şirketin gerekesinim duyabileceği hizmetlerin dönemlik anımsatmaları yerleştirebilir,basit bir çevrimiçi formla programlı bir hizmet sağlayabilir ve ısıtma sistemlerinin düzenli olarak bakımını yaptırarak ısınma giderlerini belli bir çizgide tutmak için ipuçları verebilirsiniz.Aynı zamanda kullandığınız ürünleri görüntüleyerek müşterilerinizin sizden posta yoluyla bir broşür beklemelerini ortadan kaldırabilirsiniz.(Böylece broşür stoklarınızı da denetlemeniz gerekmez.)Kısaca hizmet ve ürünlerinizi çok daha etkili pazarlayabilirsiniz

Burada bir web sitesinin genel stratejisi içinde kullanılan bazı diğer müşteri hizmeti örnekleri vardır: Bir sağlık sigortacısının web sitesi,sigorta planını kabul eden doktorların listesini sağlayabilir.Benzer biçimde bir çocuk doktorunun bürosu,bağışıklık kazanma planı ve hastalarını ilgilendiren bilgileri de içeren kabul ettiği sigorta planlarının bir listesini sunabilir. Yerel bir hizmet şirketi ya da bir elektrikçi,işletmelerin,ev sahiplerinin ve kiracıların,taşınma sonrasında elektrik hizmetlerini nasıl düzenleyeceklerini açıklayabilir.

Çevrimiçi müşteri hizmeti siteleri,var olan müşteriler ve olası müşterilerle etkili bir biçimde iletişim kurabilir,onlara hizmet ve destek sağlayabilir,geleneksel müşteri hizmeti iletişimlerini güçlendirebilir ve müşteri hizmeti ya da diğer konularda içsel iletişimler sunabilir. Ancak bilgi isteyen bir müşterinin bunun için çevrimiçi seçeneğini kullanmayı yeğlerken,bir hesap pusulası ya da fatura konusunda konuşmak isteyen müşterinin bir insanla görüşmek istediğini unutmayın.

Müşteri Hizmetinin Önemi 1. Web siteniz sizsiniz: Çevrimiçi müşterileriniz web sitenizi sanki sizin işyerinizde geziniyormuş gibi görür. 2. İlk izlenimler kalıcıdır: Buradaki temel nokta aradığını bulamazsa ya da kendisini yanlış anlaşılmış veya aklı karışmış hissederse sitenizde durmayacağı ve satın almayacağıdır. Yalnızca iyi görünümlü değil aynı zamanda da işlevsel olmasını sağlayın.

Müşterilerin en çok şikayetçi oldukları konular şunlardır: Ismarlanan ürünlerin ya da hizmetlerin alınmaması Hasarlı mal alınması Geri ödemeler ve iade edilen ürünlerde sorunlar yaşanması Fazla fiyat ödenmesi Reklamın yanlış ya da saptırılmış olduğuna inanılması

3. En iyi ürünü ya da hizmeti sağlayın. 4. Kolay ulaşılır olun. 5. Anında yanıt verin. 6. Müşteri hizmetini E-posta yoluyla sunun. 7. Aranabilir, kullanımı kolay bir SSS sunun.

SSS’nızı oluştururken aşağıdaki noktaları unutmayın. Kolay bulunmasını sağlayın. Hızlı erişilmesini sağlayın. Düzenini gözle görülür yapın. Müşteriye odaklanın. SSS’ı müşteriye göre belirleyin. Kısa, sonuca varan yanıtlar sağlayın. Açık olun, dürüst olun, eksiksiz olun. Güncel tutun. Müşterileriniz yanıtınız olmayan ya da yanıtlamak istemediğiniz soruları sık sık sorarlarsa, yanıt bulunduğu ya da bu tür soruları yanıtlama işinde olan diğer sitelere bağlantılar kurmayı düşünün.

8. Sistemlerinizi Hizmeti kolaylaştıracak biçimde kurun. 9. Bir sorun olduğunda sözünüzü tutun. 10. Müşterinize sorun ve onu dinleyin. 11. E-posta geri bildirimini izleyin. 12. Anketler yapın. 13. Sitenizin hedefi ne olursa olsun amacı hizmet olmalıdır. Başarılı olmak için olabildiğince çok sayıda hedef müşterinize hizmet etmelisiniz.