2013 GENEL DM SUNUMU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAPERWORK DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
2012
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Sarnıç Depo Tanıtımı 9500 m2 kapalı alan.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME SİSTEMİ Bilimsel Programlar Uzm.Yrd.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
Restaurant Yönetim Sistemi
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
TERZİ USULÜ VE SİPARİŞ ESASLI İŞ MODELİNDE ÇİZELGELEME İHTİYACI
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Denetim Planının Hazırlanması
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Driving Continuous Excellence in Safety, Health & Environmental Sustainability SHE KPI – ZAMAN KAYIPLI KAZA.
M İ RONM İ RON İ HALE BAZLI LOJ İ ST İ K YAZILIMI Yazılım Kapsamındaki Süreçler.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
HARİCİ FİRMA YÖNETİMİ Tuncay ÖZKAN BOSCH Termoteknik San. Ve Tic. A.Ş
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
KONU: DM’LERİN STOK DEPOLAMA ALANLARININ ANALİZİ 1- Depolama Stok Alanı Revizyonu 2- DM Stoklama Şekilleri 3- Depolama Alanı Analizi 4- DM Bilgileri.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Strateji Geliştirme Başkanlığı
1 Hububat ve Çeltik Alım ve Satış Esaslarına İlişkin Uygulama Yönetmelikleri İle Gelen Yenilikler
24 yıl önce Ankara'da bir otomotiv markasının bayiliğini yapan Durmuş Döven, sıfır araçların Ankara'dan İstanbul'a şoförlerle taşınmasını doğru bulmuyor.
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Günlük Haftalık /Günlük Aylık / Günlük Uzun Süreli TL TL Proje Tarihine Göre Fiyatlandırılacaktır TL TL
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Başabaş ve Kaldıraç Analizi
ANALİTİK BÜTÇE MODÜLÜNDEN İHALE ONAY BELGESİ ve İHALE YÖNETİMİ İBRAHİM ARAÇ DÖNER SERMAYE.
OLYMPOS ZİNCİR MARKET UYGULAMALARI HAKKINDA GENEL BİLGİLER
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
EKS PROJESİ ( Elektronik Kartlı Sayaç )
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
GENEL MUHASEBE ıı Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan
Alacak ve Stok Yönetimi
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
DEPO ve STOK YÖNETİMİ Eğitimi
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

2013 GENEL DM SUNUMU

SUNUM İÇERİĞİ DAĞITIM MERKEZLERİ (DM) SÜRECİ DM’NİN BULUNDUĞU İLLER DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ DM ORGANİZASYON ŞEMAMIZ DM’LERDE ÇALIŞAN SAYISI VE GÖREV DAĞILIMI DM’LERDE İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ DM’NİN ANALİZLERİ GELİŞTİRMEMİZ GEREKEN YÖNLERİMİZ VE BEKLENTİLERİMİZ

1-DM SÜRECİ Sürecimiz DM Satış talebinin üretici şirketlere geçilmesi ile başlıyor. 3. parti ürünlerin siparişi (Soda, meyve su, mineralli sular, gazoz, vb.) satış ekibinin bilgisi dahilinde DM şefi tarafından tedarikçilere mail yolu ile iletilmektedir. Ürünler, üretici şirketlerden siparişlere göre AX sistemi üzerinden takip edilmektedir. Bu takip işlemi Talep Planlama ekibi tarafından yürütülmektedir. DM gelen ürünler stoklarına kabul edilirken ‘Ürün Kabul Talimatı’ dikkate alınır. Ürün kabulü izlenebilirlik yapılabilmesi için Retail’de barkod okutulup yapılır. HOD için bu sistem manuel olarak yapılır. ( gelen ürünlerin üretim tarihi ve hat kodu excel üzerine yazılır ve buradan giriş çıkış hareketleri takip edilir) Olası olumsuzluklarda (iade, bloke altına alma, vb.) ‘Ürün İade ve Bloke Talimatı’ dikkate alınır. DM’lerde ay sonları stok sayımları yapılır. DM yöneticisi stoklarını kontrol altında tutmak için günlük ve/veya haftalık sayımları yapabilir. Sahadan alınan satış siparişleri (Retail’de) Satış temsilcileri tarafından el terminalleri vasıtasıyla sisteme alınır. Bu alınan sipariş için bir rota planı oluşturulur. Sonrasında sipariş hazırlanır buna istinaden faturaları kesilir ve araç sevke hazır hale gelir. ürünler hazırlanırken barkod okutulup izlenebilirlik takibi sistem üzerinden devam edilir. Sistemde barkodla takip yalnız tam paletlerde yapılmaktadır. Bu nedenle parçalanan ürünlerin takibi için ürünü bozma işlemi sistem üzerinde yapılıp ilgili paletin hangi müşterilere gittiği takip edilebilmektedir. Sahadan alınan satış siparişleri (HOD’de) DM yöneticisi tarafından sisteme girilir. Bu alınan sipariş için bir rota planı oluşturulur. Sonrasında sipariş hazırlanır buna istinaden faturaları kesilir ve araç sevke hazır hale gelir. Ürünlerin izlenebilirliğinin takibi manuel excel üzerinden giden her palet hangi hizmet noktasına gidiyorsa dağıtım merkezi elemanı tarafında bir belgeye not alınır ve faturalamadan sonra yine excel üzerinde aynı ürünün çıkış işlemi olarak işlenir. Müşteriye teslim edilen ürünler için müşteriden faturaların bir nüshasına ürünü sağlam ve doğru olarak teslim aldığına dair imzası alınır. Ayrıca müşteride satılan ürün peşin ödeme ise tahsilat işlemi yapılır. Bu tahsilat işlemi için bir tahsilat makbuzu kesilir. İmzalanan bu fatura nüshaları ve tahsilat makbuzu koçanı DM yöneticisine veya Ticaret Servisi Birimine teslim edilir.

2-DM’NİN BULUNDUĞU İLLER Ankara Antalya İzmir Bursa Adana Istanbul İzmit

Bursa Distribution Center Adana Distribution Center 3- DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ Bursa Distribution Center Adana Distribution Center İzmit Distribution Center BURSA DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı DM.Uzman Yrd. 2 Forklift Operatörü Forklift Sayısı Dağıtım Aracı 21 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli 36 Temizlik Elemanı Depo Açık Alan (m2) 1.389 Depo Kapalı Alan (m2) 1.344 ADANA DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM. Uzman Yrd. Forklift Operatörü 3 Forklift Sayısı Dağıtım Aracı 7 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli 14 Depo Açık Alan (m2) 1.800 Depo Kapalı Alan (m2) 1.350 İZMİT DC INFORMATION DM.Şefi 1 Forklift Operatörü 2 Forklift Sayısı Dağıtım Aracı Personel Personeli Depo Açık Alan (m2) Depo Kapalı Alan (m2) 140 Adana ve Bursa Odunluk DM sinde sadece Pet ürün , Kocaeli DM de PC ürün grubu dağıtılmaktadır.

Sefaköy Distribution Center Samandıra Distribution Center 3- DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ Sefaköy Distribution Center Samandıra Distribution Center SEFAKÖY DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı DM.Uzman Yrd. Forklift Operatörü 6 Forklift Sayısı 5 Dağıtım Aracı Pet 29 Dağıtım Aracı HOD 14 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli Pet 7 Dağıtım Personeli PC 16 Temizlik Elemanı 2 Depo Açık Alan (m2) 2.690 Depo Kapalı Alan (m2) 2.000 SAMANDIRA DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı 2 DM.Uzman Yrd. Forklift Operatörü 10 Forklift Sayısı 8 Dağıtım Aracı Pet 7 Dağıtım Aracı HOD 15 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli Pet 55 Dağıtım Personeli PC 12 Temizlik Elemanı Depo Açık Alan (m2) 5.850 Depo Kapalı Alan (m2) 6.074 İstanbul da Avrupa ve Anadolu Yakası olmak üzere iki adet DM Mevcuttur.

Antalya Distribution Center İzmir Distribution Center 3- DM’NİN RESİMLERİ VE GENEL BİLGİLERİ Antalya Distribution Center İzmir Distribution Center Ankara Distribution Center ANKARA DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı DM.Uzman Yrd. 2 Forklift Operatörü 6 Forklift Sayısı Dağıtım Aracı Pet 23 Dağıtım Aracı HOD 11 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli Pet 44 Dağıtım Personeli PC 10 Temizlik Elemanı 3 Depo Açık Alan (m2) 4.500 Depo Kapalı Alan (m2) 6.000 ANTALYA DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı DM. Uzman Yrd. Forklift Operatörü 2 Forklift Sayısı 3 Dağıtım Aracı Pet 15 Dağıtım Aracı HOD 4 Dağıtım Merkezi Elemanı Dağıtım Personeli Pet 27 Dağıtım Personeli PC Temizlik Elemanı Depo Açık Alan (m2) 5.957 Depo Kapalı Alan (m2) 3.842 İZMİR DC INFORMATION DM.Şefi 1 DM.Uzmanı DM.Uzman Yrd. 2 Forklift Operatörü 6 Forklift Sayısı 4 Dağıtım Aracı Pet 17 Dağıtım Aracı HOD 10 Dağıtım Merkezi Elemanı 3 Dağıtım Personeli Pet 35 Dağıtım Personeli PC 9 Temizlik Elemanı Depo Açık Alan (m2) 2.500 Depo Kapalı Alan (m2) 4.300

DM FİLO UZMANI DM.LERİ ŞEFİ DM FİLO UZMANI DM.LERİ MÜDÜRÜ SUNAY COŞKUN ÜMİT GÜRKAN DM.LERİ UZMANI MERYEM ÇELİKBAŞ DM.LERİ ŞEFİ TARIK ÖZER DM FİLO UZMANI MEHMET DOĞAN DM.LERİ UZM.YARD. NURHAN İBRİKÇİ DM FİLO UZM.YARD.YAŞAR ÜRKMEZ SAMANDIRA DM ŞEFİ ZEKİ AKTAŞ SEFAKÖY DM ŞEFİ TARKAN ACAR ADANA DM ŞEFİ GAZİ KOCAKAPLAN ANKARA DM MEHMET AKKURT ANTALYA DM ŞEFİ SÜLEYMAN ERKARA BURSA DM ŞEFİ SELEN BUĞA İZMİR DM ŞEFİ SERDAL ERDOĞMUŞ KOCAELİ DM ŞEFİ FECRETTİN KETEN UZMAN ERCAN YAMAN UZMAN EŞREF YILMAZ UZM.YARD. A.SAMED ÇOĞAÇ UZMAN METİN ŞAHİN UZMAN ŞÜKRÜ ÖKSÜZ UZMAN ÖZGÜR ASA UZM.YARD. SALİH BALTALI UZMAN CANER BAYRAKTAR UZMAN YARD. ARİF UZM.YARD. RIZA ÇINAR UZM.YARD. HÜSEYİN ÇEVİK UZM.YARD. SERVET DEMİR UZM.YARD. ALİŞAN BEŞET UZM.YARD. EMRE ERGUN UZM.YARD. MUSTAFA YAĞCI UZM.YARD. KAZIM DİRİOĞLU UZM.YARD. BURAK ÇİÇEK UZM.YARD.ALİ BAŞAK

DAĞITIM PERSONELİ (ŞOFÖR/MUAVİN) 5-DM’LERDE ÇALIŞAN SAYISI VE GÖREV DAĞILIMI MÜDÜR 1 ŞEF 9 UZMAN 8 UZMAN YRD. 13 FORKLİFT OPERATÖRÜ 37 DAĞITIM PERSONELİ (ŞOFÖR/MUAVİN) 271 TEMİZLİK PERSONELİ 10 TOPLAM PERSONEL 349

6-DM’LERDE İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI Dağıtım Merkezlerimizde önceliğimiz İş Güvenliği ve İşçi Sağlığıdır (SHE). Bu önceliğimiz için Çevre İş güvenliği Müdürlüğümüz ve İnsan Kaynakları Departmanımız ile birlikte çeşitli çalışmalar yaptık, bunlardan bazıları; Şirket dışından SHE konusunda devletimizin çeşitli mevkilerinde çalışmalar yapmış deneyimli bir kişiden eğitimler aldık. Çalışanlarımıza her hafta SHE birimi tarafından hazırlanan konularla ilgili olarak DM yöneticileri tarafından eğitimler verilmektedir. SHE davranışlarını performans değerlendirmesine koyduk ve bu davranışlarının olumlu olması durumunda ödül olumsuz olması durumunda caydırıcı uyarılar yapılmaktadır. Uyarılar ve ödüller çalışanlara her ay bilgilendirilmektedir. Ayrıca performansın olumlu-olumsuz yansıması maaş uygulamasını etkileyecektir. Pet araçlarımızda iş güvenliğini sağlamak amacıyla araçlara ilave basamak takılması için pilot çalışma yapıldı. Bu çalışmada olumlu sonuç gözlemlendiği için teknik açıdan sıkıntı yaşanmayacak araçlara basamak takılması planlanarak oluşacak maliyet 2014 bütçesinde talep edilmiştir.

7-DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ Özetle; Rut Optimizasyonu çalışması 2013 itibari ile tüm DM lerde başlatılmış ve sürecin iyileştirilmesi için sürekli analizler yapılarak eksiklikler tespit edilmekte ve gerekli departmanlar bildirilmektedir. HOD Tırlarının fabrikaya dönüşünde Dorse’nin arkasında oluşan boşluklara iade palet koyulmaya başlanmıştır. Böylece iade palet nakliye sinden saving elde edilmeye devam etmektedir. ** 2012 yılı toplamında 272 tır nakliyeden saving sağlanmıştır. Bir tırın yaklaşık nakliye fiyatı 700 TL civarındadır. 192,500,00 TL lik saving sağlanmıştır. ** 2013 yılı ilk 8 ayında 286 tır nakliyeden saving sağlanmıştır. Bir tırın yaklaşık nakliye fiyatı 800 TL civarındadır. 228.500,00 TL lik saving sağlanmıştır. Tüm DM lerde DM ye uzak olan bayilerin çoğunda fabrikadan direk mal sevkiyatı sağlanmaya başlanılmıştır. Daha çok verim alınabilmesi adına gelişme ve görüşmeler devam etmektedir. 2013 yılı 1.quarter itibari ile izlenebilirlik adına Pet grubu Ax üzerinde, HOD grubuda manuel olarak takip edilmeye başlamıştır. 2013 yılı içerisinde KPI raporlarımızın çoğu Ax üzerinde rapor alanı oluşturulmuş olup, verileri sistemden almaya başladık.

7-DM’LERDE BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ STOK ALANLARINI ETKİN KULLANMAK; En büyük maliyet giderlerimizden biri olan stoklama giderlerine tedbir almak için mevcut stok alanlarını verimli ve etkin kullanmak için çalışmalar yaptık. Bu çalışmalar sonucu ürünleri çift kat uygun koşullarda istifleye bilmek için ürünler arasına mukavemeti yüksek 2-3 ürün (sunta, kontraplak, plastik separatör) denemeler yaptık ve bu denemeler sonucunda sunta malzemenin hem fiyat hem de kullanış açısından uygunluğu tespit ettik. Uygulama ile 5-8-10 LT ürünler farklı istifleme metotları çift kat istifleye bilmekteyiz. Uygulama ile çift kat konmadan kaynaklı ürün zayileri minimize edilmiş oldu ve büyük ürünleri çift kat istifleme avantajından dolayı yaklaşık %10 depolama alanı kazancımız oldu.

7-DM BAŞLICA FAALİYETLERİMİZ YÖNETMELİKLERDE DEĞİŞİKLİKLER OLMASI İLE ARAÇLARIMIZIN TAŞIMA KAPASİTELERİ DEĞİŞTİ; Araçlarımız ile ilgili olarak takibin daha iyi yapılabilmesi adına DM ler kendi aralarında 3 gruba ayrılmış ve filo sorumlusu atanmıştır. Araçların günlük,haftalık,aylık takipleri sağlanmaya başlanmıştır. Araçlardaki eksiklikler , daha verimli kullanılabilmesi için çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Araçlara ek lastik eklenerek taşıma kapasiteleri güçlendirilmiş, Bu durumda değişen araçlarımızın taşıma kapasitesi yaklaşık %20 dolaylarında artmıştır. Tonajdan avantaj sağlayabilmemiz için bazı araçlarda arka kapaklar iptal edilip çekmeli branda yapılmıştır.İlgili uygulama Sefaköy DM de başlamıştır.

8-DM’NİN ANALİZLERİ İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. 1-İzmit te oranın yüksek olmasının nedeni tek aracın çalışması ve satış rakamının düşük olmasından kaynaklıdrr.Satışın artması ile birlikte verimlilik te aratacaktır. 2-2014 yılı içinde verimliliği daha çok artırabilmek için sefere çıkan bir araçtaki müşteri sayısını azaltıp siparişi çoğaltmaktır. Satış ekibi ile koordineli olunması sağlanacaktır.

AYLIK MÜŞTERİYE UĞRAMA SIKLIĞI RETAİL&HOD İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. Dağıtım Maliyetlerimizin içinde müşteriye uğrama sıklığı en büyük giderlerimizden biridir. Bir defada ne kadar çok ürün giderse uğrama sıklığı azalıcak ve doalyısı ile maliyetlerimiz düşecektir. Hedefimiz satış ekibimiz ile koordineli bu gelişimi sağlamaktır. Bu verileri en az %10-15 arasında km aşağıya çekebilmeyi hedefliyoruz.

SEFER BAŞINA ORTALAM SEVKİYAT MESAFESİ RETAİL&HOD (KM) İlgili veriler 2013 yılının ilk 8 ayını kapsamaktadır. Maliyetlerimizin önemli gider kalemlerinden biri de akaryakıt giderleridir. Ne kadar kısa mesafede dağıtım gerçekleştirirsek o derece dağıtım maliyetleri düşecektir. Hedefimiz satış ekibimiz ile koordineli bu gelişimi sağlamaktır. Bu verileri en az %10-15 arasında km aşağıya çekebilmeyi hedefliyoruz.

2013 Yılı ilk 8 ayı kapsamaktadır.

6 X DC Premium Water FJ Ice Tea Soda Energy Drink Bursa DC Ankara DC Antalya DC İzmir DC Adana DC İst – Asia DC 6 X DC BEVERAGE PORTFOLIO Premium Water FJ Juss Ice Tea SP BB Ice Tea CSD ( Plain & Flavored ) Uludağ Uludağ Uludağ Soda Kızılay Kızılay Sarıkız Kızılay Kızılay Kınık Beypazarı Kızılay Replay Buzzer Energy Drink Kula FG Other ( Fermanted Carrot Juice ) Adania

GELİŞTİRMEMİZ GEREKEN YÖNLERİMİZ VE BEKLENTİLERİMİZ Şirketimiz satış odaklı bir şirket olduğu için satış ekibimizin rakiplerimize karşı elinin güçlü olması ve aynı zamanda müşterilerimize ürünlerimizi daha uygun fiyatlarla sunabilmesi için önemli değişken ve sabit maliyetlere sahip olan lojistik giderlerini minimize etmeliyiz. Bunun içinde yeni projeler üretmeliyiz. Yeni dönem uygulamaya almayı düşündüğümüz ve başta satış ekibimiz olmak üzere çeşitli departmanlarımızdan destek alarak geliştirmemiz gereken noktalarımız; Rut optimizasyonu, (Çalışmalara başlandı ve devam etmektedir.) Sevkiyat planlaması, (Müşteri stok kapasitelerini artırması yönünde Satış ekibimizle çalışmalar yapmalıyız) müşteriye bir defada ne kadar fazla sevk yapılırsa lehimize maliyet avantajı oluşacak dolayısıyla müşterimizin de bu durum lehine olacaktır. Lojistik olarak satış ekibimiz ile birlikte müşteri ziyaretlerimizin etkili olacağını düşünüyoruz. Müşterilerimizde gerçekleştirdiğimiz elleçleme çalışmalarımızda zaman kaybı ve maliyet olarak zararımız var. Bu süreci geliştirmek için çalışmalar yapmalıyız. Aynı uygulama içinde 2012-2013 yılında SHE açısında çeşitli zaman kayıplı iş kazaları da yaşadık. Bu konuda yapılan uygulamalar için müşterinin bu yönde bilinçlendirilmesi için gerekli olduğu durumlarda ilgili birimlerimiz ile birlikte mini eğitimler verebilir yada verdirebiliriz. 2014 için hedefimiz elleçleme yapılan müşterilerimiz için ayrı bir araçla ve ayrı bir ekiple dağıtım yapmaktır. Araç parkımızı yeniler iken daha fazla yük taşıma ve taşınmasını sağlayacak araçları tercih edeceğiz. Mevcut araçlarımızın kapasitelerini arttıracak veya uygun kullanabilecek çalışmaları yapmalıyız. Prim sistemine dayalı maaş sisteminde yeni çarpanlar belirlenecektir. Çalışma yenilenecektir. Kazaya Ramak Kala, Kaçan Kaza ve BBS ’in önemi tüm DM ’lere anlatılacaktır ve teşvik amaçlı en çok kayıt açan personele performans puanı verilmektedir. Performans Değerlendirmeler devam edecek ve bu doğrultuda zam oranları belirlenecektir.

TEŞEKKÜRLER