İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
Advertisements

Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Ankara’da açılacak olan meclis için seçimler yapıldı
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI TARİHİ
FINDIKLI KURABİYE Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
OYALAR VE ANLATTIKLARI
Gündem İç Politika – Dış Politika A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
ENVIRONMENTAL ACTIVISM ÇEVRE EYLEMCİLİĞİ
İslamiyette Çokkültürlülük
GENELGELER VE KONGRELER
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
MİLLİ DIŞ POLİTİKA Atatürk dönemindeki dış politikamızın temel esasları;milli gücümüze dayanmak ve bağımsızlığımızı korumak olmuştur. Milli egemenliğimize.
ATATÜRK DÖNEMİ’NDE DIŞ SİYASET
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İlk Zaferimiz
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
MİSAK-I MİLLİ (28 OCAK 1920).
ABİLİTY: KABİLİYETLİ ACCONDANCE: UYUM AGREE WİTH: AYNI FİKİRDE OLMAK.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten.
KURTULUŞTAN KURULUŞA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ ÜN GİTTİĞİ OKULLAR
MİLLİ MÜCADELE (KURTULUŞ SAVAŞI).
CUMHURİYET BAYRAMI.
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University.
SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ (23AĞUSTOS-13EYLÜL1921)
Atatürk’ün Katıldığı Savaşlar
Birinci Dünya Savaşı.
LOZAN BARIŞ KONFERANSI VE ANTLAŞMASI
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
ÜLkeLer Arası KöprüLer
Hazırlayan: Yasin tunç
Module 2: CRAFTSMANSHIP AND ARTISANS
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
EGEMENLİK ANLAYIŞI. EGEMENLİK ANLAYIŞI Millî Egemenliğin en kısa tanımı şudur; “Egemenliğin tek meşru kaynağı ve sahibi Millettir.” Millet iradesi,
ESERLER İ RONI MARGULIES A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison July.
Osmanlı İmparatorluğu’ndan seçmeler Celile Ökten A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of.
Yunanistan temsilcisi Mazarakis, görüşmelere
KAZANIMLARIMIZ Bireyde var olan adalet bilincini geliştirebilme.
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
MUSTAFA KEMAL’ E SUİKAST GİRİŞİMİ BİR DEVRİN ANALİZİ: NUTUK
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
Hazırlayan: Yasin Tunç
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER
BAĞIMSIZLIK SAVAŞI.
Geleceği Okuma Teknikleri
Prepared by Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Prepared by Esra Alagöz.
ANADOLU KASIM İLKBAHAR 1921
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ.
KURTULUŞ SAVAŞI CEPHELERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
Radyoyla ilgili meslekler Professions In Radio Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education.
Osmanlı Devleti X İtilaf Devletleri
Çalışma soruları 8. video
Ait Ders çalışma soruları.
Çalışma Soruları 8.ders. Türkiye Cumhuriyeti daha önce kaybettiği Boğazlar üzerindeki tam egemenlik hakkını hangi antlaşmayla yeniden elde etmiştir? A.
100. YIL MAŞI VE ANADOLUNUN SESİ
MİLLİ MÜCADELE.
10 Ağustos 1920  10 AĞUSTOS 1920  I. Dünya SavaşıI. Dünya Savaşı sonrasında İtilâf Devletleri ile Osmanlı İmparatorluğu hükümeti arasında 10 Ağustos.
Niçin Bayram Yapıyoruz ? Cumhuriyet ilan edilmeden önce devletimizin adı Osmanlı Devleti’ydi. Osmanlı Devleti padişahlar tarafından yönetiliyordu. Bazı.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR.
SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ (23AĞUSTOS-13EYLÜL1921) Yunanlıların Ankara’yı hedef seçerek 23 ağustos 1921’de yeniden ilerlemeye başlamaları üzerine savaş.
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ YUNUS EMRE ÇAY YUNUS EMRE ORTAOKULU ESRA KABADAYI Yunus Emre ÇAY1.
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
20-22 Ekim 1919 Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri Anma Günü
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sağlık Alanındaki Gelişmeler
1914 yılında Dünya üzerinde bir çok devletin katıldığı 1. Dünya Savaşı başladı.Osmanlı Devleti istemese de Almanya ile birlikte katılmak zorunda.
İKİ SAVAŞ ARASI DÜNYA VE MİLLETLER CEMİYETİ
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
Sunum transkripti:

İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş Celile Ökten A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison

Yeni Dünya Düzeni Dünyadaki barışın korunması ve hukuka dayalı yeni bir düzenin kurulması için Milletler Cemiyetinin çalışmaları başlar. Osmanlı İmparatorluğu, Çanakkale zaferini kazanmasına rağmen I. Dünya Savaşı sonunda Almanya ile birlikte yenik sayılmıştır. Milletler Cemiyeti: united nations Zafer: victory Yenik: defeated

Yeni Oluşumlar I. Dünya Savaşının hemen sonrasında Türk halkının Kurtuluş Savaşı mücadelesi başlamıştır. Milletler Cemiyeti, Osmanlı İmparatorluğu’nun toprak bütünlüğüne önce ılımlı yaklaşırken daha sonra bu tavrını değiştirmiştir. Kurtuluş Savaşı: independence war Mücadele: struggle Toprak bütünlüğü: territorial integrity Tavır: attitude

Yeni Türk Devleti Osmanlı ülkesi toprakları Ermenistan, Kürdistan ve “Vatikanlaştırılmış bir İstanbul” şeklinde paylaştırılmıştır. Halbuki İngiltere, Fransa, ABD’nin savaşın sonunda Almanya, Avusturya-Macaristan, Osmanlı İmparatorluklarını mağlup etmesi, demokrasinin zaferi olarak tanımlanmıştı. Paylaştırmak: to allocate Mağlup etmek: to defeat

Türkiye Cumhuriyeti İç politikada “milli egemenlik”, dış politikada “misâk-ı milli” hakim olacaktır. Kemalist devlet kuramı esas alınacaktır. Hukukun laikleştirilmesi ve batılı yönetim tarzı gündemdedir. Türkiye, Avrupa burjuva toplumlarının yapısına benzemeye başlamıştır. Misâk-ı milli: national pact Hakim olmak: to dominate Kuram: theory Gündem: agenda

Kemalist devlet kuramı Türk tarihinde devlet milletten önce gelir. Devlet, devlet ile meşrudur. Kemalist devlet kuramı, burjuva devletlerinin yapısını çağrıştırır. Ziya Gökalp’in dayanışmacı devlet kuramı örnek alınır: Devlet iktidarı bir sınıfa ait değil, tüm millete ait tarafsız bir kurumdur. Meşru: legal Çağrıştırmak: to evoke Örnek almak: to model

Türkiye Cumhuriyeti’nin temel taşları Kemalist devrimler Her devrimin gelişim çizgisinde farklılıklar gözlemlenir. 1920’lerin jakoben devrimci Kemalizmi ile 1930’ların muhafazakar devletçi seçkinleri arasında faklılıklar vardır. Devrimin, dayanışmacı heyecanı zamanla azalmış ve devletçilik önem kazanmıştır. Muhafazakar: conservative Seçkin: elitist Devletçilik: etatism

Kaynakça Akın, Rıdvan (Nisan 1997). "Osmanlı Mebusan Meclisi'nden TBMM'ne Misak-ı Milli Tezinin Devamlılığı" Belgelerle Türk Tarihi Dergisi, sayı:3, ss.45-49. Akın, Rıdvan (Temmuz 2000)."Kemalist Devrim ve Devlet Tartışmasına Katkı", Toplumbilim (Aydınlanma Özel sayısı), sayı:11, İstanbul, Bağlam Yayınları, ss.173-188.