İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Algı, Benlik ve İletişim Human Communication [Bölüm 2]
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Şekil: Temel İletişim Süreci
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ROL OYNAMA.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
21. Yüzyıl becerileri.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
PEER SUPPORT TEAM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
AİLEDE İLETİŞİM.
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1] PSK 172 – İletişim Becerileri İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]

İletişimi bilimsel olarak çalışmak neden gerekli? İletişim hakkında bilgi sahibi olmak kendinizi algılama biçiminizi geliştirir. İletişimle ilgili bakış açısınız davranışlarınıza yansır.

2. İletişim hakkında bilgi sahibi olmak diğer insanların sizi nasıl algıladıklarına katkıda bulunur. Davranışımızı belirli ölçülerde kontrol edebilmek diğerleriyle girdiğimiz iletişimde olumlu sonuçlar doğurur Kimlik yönetimi (identity management) Denetim odağı (locus of control)

3. İletişim hakkında bilgi sahibi olmak insan ilişkileri açısından önemli katkılar sağlar.

4. İletişimi bilimsel olarak çalışmak önemli yaşam becerileri kazanmanızı sağlar. Eleştirel düşünme Problem çözme Karar alma Çatışma çözme Takım oluşturma Medya okur yazarlığı Topluluk önünde konuşma 5. İletişim profesyonel yaşamın önemli bir unsurudur.

Communicare Latince : Ortaklaştırmak, paylaşmak İletişim: Anlam oluşturmak için iletileri kullanma süreci Düşünce1 Gönderilen ileti Alınan ileti Yanlış yönlendirmelere neden olabilecek bir iletişim anlayışı

GÖNDERİCİ ALICI FİLTRELER GİRDİ İLETİLER KANAL KETLEME 1. İLETİŞİMCİ 2. İLETİŞİMCİ

Kaynak (Source) İletiyi gönderen Alıcı (Receiver) İletiyi alan İnsanlar kaynak ve alıcı rollerini bağımsız olarak sürdürmezler. İletiler eşzamanlı verilir ve alınır. (Süreç yaklaşımı) İleti (Message) Bir insanın bir diğer insana ya da bir gruba aktarmak istediği sözel ya da sözel olmayan bir fikir, düşünce ya da duygu İletiler etkileşimin içeriğini oluştururlar Kanal (Channel) İletinin kaynaktan alıcıya ulaşmasını sağlayan araçlar (Hava, bakır ve fiberoptik kablolar…) Geribildirim (Feedback) Alıcının iletiye verdiği sözel ve sözel olmayan tepkiler İletişimin en önemli boyutlarından biridir.

Kod (Code) İnsanların zihninde anlam yaratabilmek için kullanılan sembollerin sistematik düzeni Arkadaşın sen caddeye yaklaşırken “Dur” dediğinde DUR: Tehlikeyi belirten bir sembol olarak yorumlanır Sözel kodlar ve sözel olmayan kodlar Kodlama (Encoding) Deşifre etme (Decoding) Gürültü (Noise)

İletişimin temel ilkeleri

İletişim benlikle başlar Her birey kendisinin merkezi olduğu sürekli değişen bir deneyim dünyasında varolur (C. Rogers) İnsanların davranışı diğerlerinin onlara nasıl davrandığından etkilenir. İletişimi yalnızca dışsal, soyut ve sistematik süreçlerle kavramak olanaksızdır. İletişim katılımcı bir süreçtir ve kendi deneyimimiz olmadan bu süreci çözümlemek imkansızdır.

Diğerleri olmadan iletişim olmaz Karşılıklı konuşmalar en önemli iletişim etkinliğidir

İletişimin iki temel boyutu: İçerik ve ilişkisellik İletinin içeriği beklenen davranışın nasıl olacağını betimler İlişkisel iletiler ise içeriğin nasıl yorumlanacağını belirler İleti: “Yerinize oturun” İçerik? İlişkisel boyut?

İletişim sürekli, karmaşık ve karşılıklı bir süreçtir

İletişim miktarı iletişimin kalitesini artıran bir unsur değildir.

İletişim tekrarlanamaz ve geri döndürülemez

İletişim Bağlamları Bireyin içsel iletişimi (intrapersonal communication) Kişilerarası iletişim (interpersonal communication) İkili iletişim (Dyadic communication) Küçük grup iletişimi (Small-group communication) Toplum iletişimi (Public communication) Kitle iletişimi (Mass communication) Bilgisayar ortamında iletişim (Computer-mediated communication)