EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİMİ OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
GÖRME ENGELLİLER 1.
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
Gelişime Giriş.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ZİHİNSEL ENGELLİ.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ “ ADIM ADIM SAĞLIK ” EĞİTİMLERİ.
Özel Eğitime Giriş Şeyda Demir.
ZiHiNSEL ENGELiLi ÇOCUKLARIN ÖZELLiKLERi
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
SAYILARLA MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
“ÖZEL EĞİTİM” Ayça YALÇIN Ecem EVGİN
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
OTİZM.
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
İşitme engelliler.
Zihinsel engellilerde tanımı sınıflama ve nedenleri
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Nazilli Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE SINAV UYGULAMA KLAVUZU 1.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
Görme Engelliler.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
GÖRME ENGELLİLER.
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Özel Gereksinimli Çocuklar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PDR 1.Sınıf öğrencisinde kavram eksikliği
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı.
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Özel EĞİTİM Doç. Dr. Necati HIRÇA.
Zeka Dr. Ege Akgün.
Zihinsel Engelliler Genetik Bozukluklar.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sunum transkripti:

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

ÖZEL EĞİTİM EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

TEMEL KAVRAMLAR ZEDELENME – SAPMA : Bireyin psikolojik, anatomik yada fizyolojik özelliklerindeki kalıcı yada geçici kayıp, yapı veya işlev bozukluğudur. Örneğin: el, ayak, kol, bacak gibi organların olmayışı, göz veya kulaklardaki işlev bozukluğu, zeka geriliği gibi durumlardır. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

TEMEL KAVRAMLAR YETERSİZLİK : Zedelenme yada sapma sonucu, insanlar için normal kabul edilen bir etkinliğin sınırlanması veya önlenmesidir. Örneğin: Görememe, işitememe, konuşamama, okuyup yazamama, yürüyememe vb. durumlardır. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

TEMEL KAVRAMLAR ÖZÜR – ENGEL: Bireyin yaşamın her alanında yapması gereken rol ve etkinlikleri bazı yetersizlikler nedeniyle yerine getirememesi durumudur. Örneğin: Göremeyen bir çocuğun görsel dersleri takip edememesi, işitemeyen birinin işitsel iletişim kuramaması gibi. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUK: Beden, zihin, sosyal yada duygusal yönden özür veya üstün özellikleri nedeniyle normal eğitim – öğretim imkanlarından yeterince yararlanamayan, bu nedenle özel eğitim imkanlarına gereksinimi olan bireylerdir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

TEMEL KAVRAMLAR ÖZEL EĞİTİM: Özel eğitime muhtaç çocukların eğitimi için, özel olarak geliştirilmiş programlar ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile bu bireylerin özelliklerine uygun ortamlarda yapılan eğitim etkinlikleridir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Özel eğitimin amacı ve önemi EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ OLANLARIN SINIFLAMASI EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

BEDENSEL ENGELLİLER AÇIDAN : ortopedik engelliler görme engelliler işitme engelliler ZİHİNSEL AÇIDAN ENGELLİLER : Eğitilebilirler Öğretilebilirler Klinik bakıma muhtaç olanlar Üstün zekalılar SOSYAL AÇIDAN ENGELLİLER: Davranış bozuklukları Duygusal bozukluklar Alışkanlık bozuklukları Ağır ruhsal bozukluklar EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

BEDENSEL ENGELLİLER EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

BEDENSEL ENGELLİLER ORTOPEDİK ENGELLİLER: Bütün düzeltmelere rağmen iskelet, sinir sistemi, kas ve eklemlerindeki özürleri nedeniyle normal eğitim – öğretim imkanlarından yeterince yararlanamayan bireylerdir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Ortopedik engellerin nedenleri Kalıtım ve doğuştan olan nedenler. Bulaşıcı ve ateşli hastalıklar Metabolizma bozuklukları Kaza ve travmalar Diğer nedenler. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

BEDENSEL ENGELLİLER GÖRME ENGELLİLER: AZ GÖREN : Bütün düzeltmelere iki gözle görmesi 1/10 ile 3/10 arasında olan ve görememe nedeniyle normal eğitim – öğretim imkanlarından yeterince yararlanamayan bireylerdir. KÖR : Bütün düzeltmelere iki gözle görmesi 1/10 dan aşağı olan ve görememe nedeniyle normal eğitim – öğretim imkanlarından yeterince yararlanamayan bireylerdir. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Görme engellerin nedenleri Kalıtsal nedenler Doğal körlükler Doğum sonrası nedenler EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Görme engellerin eğitimi YÖNELİM : Görme engeli olan bireyin çevreyi tanıması, anlaması ve çevredeki nesnelerle kendi ilişkisini anlaması. DOLAŞMA : Özel teknikler, görme kalıntısı ve sağlam olan duyu organlarının yardımıyla bir yerden bir yere gidebilme becerisi. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

BEDENSEL ENGELLİLER İŞİTME ENGELLİLER: İŞİTME ENGELİ: İşitme duyarlığının, ( İşitme yeterliği ) kişinin gelişim, uyum ve iletişim görevlerini yeterince yerine getirememesi durumudur. İŞİTME ENGELİ: İşitme duyarlıkları, ( İşitme yeterliği ) gelişim, uyum ve iletişim görevlerini yeterince yerine getirememesi nedeniyle özel eğitime ihtiyaç duyanlar. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

İşitme engellerin nedenleri Doğum öncesi nedenler Doğum anı nedenleri Doğum sonrası nedenler EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Görme engellerin eğitimi SÖZLÜ İLETİŞİM YÖNTEMİ İŞARET YÖNTEMİ KARMA YÖNTEM EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

ZİHİNSEL ENGELLİLER EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

ZİHİNSEL ENGELLİLER EĞİTİLEBİLİRLER ÖĞRETİLEBİLİRLER KLİNİK BAKIMA MUHTAÇ OLANLAR ÜSTÜN ZEKALILAR EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Zihinsel engellerin nedenleri Bulaşıcı hastalıklar ve zehirlenmeler Fiziksel etkiler ve travma nedeniyle beyinde oluşan hasar Metabolizma ve beslenme bozuklukları Bebeklik hastalıkları Doğum öncesi belirsiz nedenler Kromozom bozuklukları Gebelik bozuklukları EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

SOSYAL AÇIDAN ENGELLİLER EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

UYUMSUZ ÇOCUKLARIN SINIFLAMASI Davranış bozuklukları : Hırçın, geçimsiz, sinirli, yalan söyleyen ve hırsızlık alışkanlığı olan çocuklar gibi. Duygusal bozukluklar : Korku, kaygı, saplantı, takıntı gibi sorunları olan çocuklar. Alışkanlık bozuklukları : Parmak emme, altını ıslatma vb. davranışlar sergileyen çocuklar. Ağır ruhsal bozukluklar : gerçeklikle ilişiği kesilmiş ağır ruhsal hastalığı olan çocuklar. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008

Zihinsel engellerin nedenleri Bulaşıcı hastalıklar ve zehirlenmeler Fiziksel etkiler ve travma nedeniyle beyinde oluşan hasar Metabolizma ve beslenme bozuklukları Bebeklik hastalıkları Doğum öncesi belirsiz nedenler Kromozom bozuklukları Gebelik bozuklukları EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ERCÖMERT - 2008