HAZIRLAYAN :ADEM SARAÇ. Üretim Birimi Yaygın-Örgün Eğitim Kurumları Yönetim Birimi Eğitim sisteminde yönetim birimleri ile genel yönetim ilkeleri arasında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Advertisements

Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
SAĞLIK EKONOMİSİ.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
SERMAYE( KAYNAK) MALİYETİ
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Sosyal koruma harcamalarının izlenmesinde uluslararası olarak kullanılan iki yöntem bulunmaktadır. Bunlardan birincisi AB’nin kullandığı ESSPROS ikincisi.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
SOSYAL GÜVENLİK. Sosyal Güvenlik Sistemine Bütçeden Yapılan Transferler ve Sosyal Güvenlik Açığı (Cari Fiyatlarla, Milyar TL)
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ. AÇIKLAMA BÜTÇ E ÖDENEGİ AYRILAN PAY (%) 01 Personel Gideri Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Primi Gid. 4,886,500.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
YÜKSEK ENFLASYONLU EKONOMİLERDE FİNANSAL RAPORLAMA
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
EĞİTİM MALİYETİ VE HARCAMALAR
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
2015 YILINDA UYGULANACAK BRÜT ASGARİ ÜCRET TUTARLARI
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Ekonomi nedir? EKONOMİ toplumun... üreteceğine... Neyi Kimin İçin
Katsayılar Göstergeler
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
Özkaynak maliyeti Burada araştırılan hisse senedi maliyetidir.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FONKSİYONEL SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK İCMALİ 1. GENEL KAMU HİZMETLERİ , ,00 2. SAVUNMA HİZMETLERİ , ,00 3. KAMU DÜZENİ.
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 ŞUBAT AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
OCAK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 MAYIS AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 2017 NİSAN AYLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ RAPORU
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN :ADEM SARAÇ

Üretim Birimi Yaygın-Örgün Eğitim Kurumları Yönetim Birimi Eğitim sisteminde yönetim birimleri ile genel yönetim ilkeleri arasında farklar vardır.

Eğitim hizmetlerinin genel olarak 2 tür girdisi vardır.  İnsan Kaynakları *Öğretmenler *Eğitim Yöneticisi *Eğitim Uzmanı *Denetçiler *Eğitimci olmayan personel Fiziksel Kaynaklar *Okul *Derslikler *Çok amaçlı salonlar *Uygulama ve oyun bahçeleri

EĞİTİM MALİYETİ Devletin bütçesinden ayırdığı kaynak,mal- hizmet alımı.Bunun Yanı sıra özel kişi ve kuruluşların Yaptığı yatırımlar. Bireyin eğitimi için yapılan, dolaylı,dolaysız,bireysel, Toplumsal harcamalar; Vazgeçme(fırsat)maliyeti, gelir kaybı toplamı ile bireyin eğitimden sağlayacağı toplam kazançları ve üretime yapacağı katkının karşılaştırmalı verimliliğini tahmin etmek için uygulanan ekonomik çözümlemelerdir.

1- GERÇEK MALİYET *İnsan Kaynakları *Fiziksel Kaynaklar *Personelin ve Öğrencinin Zamanı toplamıyla elde edilir.

* İnsan kaynaklarının ücreti ile fiziksel kaynakların piyasa fiyatlarına bakılarak para cinsinden ortak bir ölçüye dönüştürülmesiyle parasal maliyet hesaplanır. * İnsan kaynaklarının ücreti ile fiziksel kaynakların piyasa fiyatlarına bakılarak para cinsinden ortak bir ölçüye dönüştürülmesiyle parasal maliyet hesaplanır.

Öğrenim Maliyeti *Harçlar *Kitap- Kırtasiye *Okul *Giysi *Bağışlar Öğrencinin okula gitmesi nedeniyle ücretli bir işte çalışamamasından doğan,gelirde düşüş. Yeme-içme, barınma ve ulaşım harcamaları. Vazgeçme (Fırsat) Maliyeti Yaşam Maliyeti

EĞİTİMDE VAZGEÇME MALİYETİ Bir şeyi elde etmek için vazgeçilen en iyi alternatife vazgeçme maliyeti denir. Bir şeyi elde etmek için vazgeçilen en iyi alternatife vazgeçme maliyeti denir. Bir ekonomide veya toplumsal faaliyet içinde öteki mal ve ekonomik faaliyetlerden vazgeçilmekle yapılan fedakarlık olarak tanımlanmaktadır. Bir ekonomide veya toplumsal faaliyet içinde öteki mal ve ekonomik faaliyetlerden vazgeçilmekle yapılan fedakarlık olarak tanımlanmaktadır. Mal üretimi kıtlıkla mücadele olup insanların çok sayıda gereksinmelerini sınırlı olanaklarla karşılamak zorunlu olduğundan vazgeçme maliyetinin ekonomide önemli bir yeri vardır. Mal üretimi kıtlıkla mücadele olup insanların çok sayıda gereksinmelerini sınırlı olanaklarla karşılamak zorunlu olduğundan vazgeçme maliyetinin ekonomide önemli bir yeri vardır.

4-KAMUSAL MALİYET *Eğitim ve yetiştirme hizmetinin sunumu için devletin yüklendiği harcamalardır.

Ortaöğretim kurumlarında 3.378,96 TL (8 ay çalışacağı düşünülerek hesaplanmıştır) Yükseköğretim kurumlarında 5.958,36TL(12 ay çalışacağı düşünülerek hesaplanmıştır) 16 yaşından küçükler için asgari ücret(temmuz 2009):422,37TL 16 yaşından büyükler için asgari ücret(temmuz 2009):496,36TL Kaynak:DPT,1989,s.61

5-TOPLUMSAL MALİYET *Bireysel maliyet ve kamusal maliyetin toplamı “Toplumsal Maliyet”i verir.

EĞİTİMİN TOPLUMSAL MALİYETİ Eğitimin toplumsal maliyeti hesaplanırken, düzenli bir şekilde okula giden ve ders ya da sınıfını geçen öğrencilere sağlanan eğitimden fiilen yararlanan öğrenci sayısı esas alınır. Eğitimin toplumsal maliyeti hesaplanırken, düzenli bir şekilde okula giden ve ders ya da sınıfını geçen öğrencilere sağlanan eğitimden fiilen yararlanan öğrenci sayısı esas alınır. Maliyeti etkileyen başlıca unsurlar: Maliyeti etkileyen başlıca unsurlar: --Devamsızlık --Devamsızlık --Kayıplardır. --Kayıplardır.

TOPLAM, ORTALAMA, MARJİNAL MALİYET 1) TOPLAM MALİYET: 1) TOPLAM MALİYET: Üretimde kullanılan tüm kaynakların maliyetlerinin toplamıdır. Üretimde kullanılan tüm kaynakların maliyetlerinin toplamıdır. Toplam maliyetler öğrenci sayısı arttıkça artar. Toplam maliyetler öğrenci sayısı arttıkça artar.

TOPLAM, ORTALAMA, MARJİNAL MALİYET 2) ORTALAMA MALİYET: 2) ORTALAMA MALİYET: Öğrenci sayısının çıktı olarak ele alınması durumunda toplam maliyetin öğrenci sayısına bölünmesidir. Öğrenci sayısının çıktı olarak ele alınması durumunda toplam maliyetin öğrenci sayısına bölünmesidir. Öğrenci sayısı arttıkça ortalama maliyet ölçek ekonomisi nedeniyle düşebileceği gibi aynı da kalabilir veya artabilir. Öğrenci sayısı arttıkça ortalama maliyet ölçek ekonomisi nedeniyle düşebileceği gibi aynı da kalabilir veya artabilir.

TOPLAM, ORTALAMA, MARJİNAL MALİYET 3) MARJİNAL MALİYET: 3) MARJİNAL MALİYET: Öğrenci sayısı çıktı olarak alındığında, öğrenci sayısı arttıkça en son öğrenci artışıyla birlikte toplam maliyette meydana gelen değişmelerdir. Öğrenci sayısı çıktı olarak alındığında, öğrenci sayısı arttıkça en son öğrenci artışıyla birlikte toplam maliyette meydana gelen değişmelerdir.

ORTAK MALİYETLER Okullar birden fazla çeşit ürün üretirler. Okullar birden fazla çeşit ürün üretirler. Bu ürünlerin topluma yararları farklı olabilir. Yararın farklılaşmasının eğitim finansmanı açsından bir sonuç getirebilmesi için, aynı süreç içinde birlikte üretilen bu ürünlerin maliyetlerinin de ayırt edilebilmesi gerekir. Bu ürünlerin topluma yararları farklı olabilir. Yararın farklılaşmasının eğitim finansmanı açsından bir sonuç getirebilmesi için, aynı süreç içinde birlikte üretilen bu ürünlerin maliyetlerinin de ayırt edilebilmesi gerekir.

ORTAK MALİYETLER Maliyetlerin faaliyetlere göre dağıtılmasının eğitim sürecinin ürünleri çeşitlide olsa maliyetlerin ortak maliyetler biçiminde ele alınması gerektiği görüşü vardır. Maliyetlerin faaliyetlere göre dağıtılmasının eğitim sürecinin ürünleri çeşitlide olsa maliyetlerin ortak maliyetler biçiminde ele alınması gerektiği görüşü vardır. Ürün çeşitliliğinin bulunduğu durumlarda kullanabilecek en basit toplam maliyet fonksiyonu Verry’ye aittir. Ürün çeşitliliğinin bulunduğu durumlarda kullanabilecek en basit toplam maliyet fonksiyonu Verry’ye aittir.

ORTAK MALİYETLER Maliyet fonksiyonu, atlama noktalarını içeren aşamalı bir fonksiyondur. Maliyet fonksiyonu, atlama noktalarını içeren aşamalı bir fonksiyondur.

ORTAK MALİYETLER Maliyet fonksiyonu oluşturmak için yapılan amprik çalışmalarda kullanılan yaklaşımlardan biride öğrenci sayıları ve öğrenci sayılarındaki maliyetle ilgili verileri toplayarak regresyon analiziyle fonksiyonun elde edilmesidir. Maliyet fonksiyonu oluşturmak için yapılan amprik çalışmalarda kullanılan yaklaşımlardan biride öğrenci sayıları ve öğrenci sayılarındaki maliyetle ilgili verileri toplayarak regresyon analiziyle fonksiyonun elde edilmesidir. Bu yol verilerin toplanması ve fonksiyonun çeşitli okullarda sınanması açılarından kolaylıklar içermektedirler. Bu yol verilerin toplanması ve fonksiyonun çeşitli okullarda sınanması açılarından kolaylıklar içermektedirler.

ORTAK MALİYETLER Eğitim maliyetinin analizi, eğitim yatırımları ile ilgili kararlarda kullanılabilen önemli araçları içerir. Eğitim maliyetinin analizi, eğitim yatırımları ile ilgili kararlarda kullanılabilen önemli araçları içerir.

EĞİTİMİN BAŞLICA FİNASMAN KAYNAKLARI Merkezi bütçeden ayrılan ödenek, İl özel idareleri bütçesinden ayrılan kaynaklar, Eğitime katkı payı gelirleri (4306 sayılı Yasa gereğince) Dış ülke ve kuruluşlardan sağlanan dış krediler, burslar ve bağışlar, Halkın, kişi ve kuruluşlar olarak eğitime katkıları, bağışlar, Okul aile birliği gelirleri.

2009 yılı bütçe tasarısı ile Milli Eğitim Bakanlığına;  Personel Giderleri: TL  Sosyal Güv. Kur.Dev.Primi Gid: TL  Mal ve Hizmet Alım giderleri: TL  Cari Transferler: TL  Sermaye Giderleri: TL  Sermaye Transferleri: TL  olmak üzere toplam TL ödeneğin tahsisi öngörülmüştür.(DPT, 2009)

2009 Mali Yılı Milli Eğitim Bakanlığı Bütçe Tasarısının 2008 Mali Yılı Kesintili Bütçe Ödeneği (KBÖ) Oranı ÖDENEK TÜRÜ 2008 Yılı KBÖ 2009 Yılı Bütçe tasarısı Oran % 01 PERSONEL GİDERLERİ TL TL TL 20,02 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ TL TL 17,38 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ TL TL TL 29,45 05 CARİ TRANSFERLER TL TL TL 19,42 06 SERMAYE GİDERLERİ TL TL TL 19,24 07 SERMAYE TRANSFERLERİ TL TL TL 183,74 TOPLAM TL 21,68

YILLARGSMH Merkezi yönetim bütçesi MEB Bütçesi Milli Eğitim Bakanlığı Bütçesinin GSMH ye oranı % Konsolide Bütçeye Oranı % , , ,3010, Kaynak:APK ,5110,64

Tablodan da gördüğümüz üzere, eğitime yapılan harcamanın GSMH’a oranı her geçen gün azda olsa artmaktadır. Fakat diğer ülkelerle karşılaştırdığımızda bu rakamlar çok küçük kalmaktadır. Tablodan da gördüğümüz üzere, eğitime yapılan harcamanın GSMH’a oranı her geçen gün azda olsa artmaktadır. Fakat diğer ülkelerle karşılaştırdığımızda bu rakamlar çok küçük kalmaktadır.

 Eğitime ayrılan kaynakları daha rasyonel kullanılması,  Eğitim planlarının gerçekçi yapılması ve devamlılığın sağlanması,  Gelecekteki eğitim maliyetini tahmin etme,  Aynı amaca ulaşmanın alternatif yollarını ve etkin veya en ekonomik olanını seçmek üzere karşılaştırma. ÖNERİLER…

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.