İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Edirne Bölge Müdürlüğü
Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
MEHMET NURULLAH KURUTKAN
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Merkezi Randevu Sistemi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
20. Sağlık insangücü planlaması
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
BAŞHEKİMLERİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
27 TEDAVİ PLANLARI.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
Sunum transkripti:

İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ TIBBİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI KALİTE GELİŞTİRME VE GÖZLEM HİZMETLERİ BİRİMİ UZM.ÖZLEM YILMAZ

Hizmet kalitesini sürekli iyileştirmek ve geliştirmek için, HİZMETİN Verimliliğini Etkinliğini Sonuçlarını Uygulanabilirliğini SAYISALLAŞTIRMAK DEĞERLENDİRMEK ÖLÇMEK İNDİKATÖR

İNDİKATÖR: Gösterici,belirtici,haber verici,kılavuz ve gösterge anlamlarını taşıyan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bir konunun sayısalllaştırılması ve ölçülebilir hale getirilmesiyle o konuda iyileştirme faaliyeti yapılmasına katkı sağlayan bir araç olarak tanımlanabilir.

NEDEN İNDİKATÖR YÖNETİMİ? Kalite yönetiminde kararlar kanıta (veriye) dayalı olmak durumundadır. Yani; hizmetin kalitesini, verimliliğini, etkinliğini, sonuçlarını izlemek, hesap verebilirlik, ileriye dönük politikalar oluşturmak, planlama ve karşılaştırma yapabilmek için ölçmek ve ölçüm sonuçlarını değerlendirmek gerekmektedir.

SAĞLIKTA İNDİKATÖR YÖNETİMİ İndikatör sonuçları işaret eder, soru sorar, uyarır. Bu nedenle alacağımız kararlara destek olur. Sonuçları değerlendirirken her zaman "Neden" diye sormak önemlidir. Sebepleri farklı açılardan, çok yönlü olarak sorgulamak sistemi iyileştirirken isabetli adımlar atılmasını sağlayacaktır.

SAĞLIKTA İNDİKATÖR YÖNETİMİ İndikatör takibinde, kart ve formlar ölçme ve değerlendirme işlemi için birer araç olarak kullanılmalıdır. Asıl hedef, ölçmek, değerlendirmek, iyileştirmek, bu aşamaların sağlıklı ve sürekli bir şekilde tekrarlanmasını sağlamak ve nihayetinde hizmet sunumunun kalitesini artırmaktır.

ASIL HEDEF ÖLÇMEK DEĞERLEN-DİRMEK İYİLEŞTİR-MEK KALİTEYİ ARTIRMAK

İNDİKATÖR KULLANMANIN FAYDALARI: 1.Konu ile ilgili yönetimsel başarıyı ortaya koyar. 2.Üzerinde çalışma yapılan bölümle ilgili başarı veya başarısızlık trendini ortaya koyar. 3.Bölümler arasında kıyaslama yapılmasına imkan verir. 4.Kıyaslamadan hareketle bir planlama yapılmasını sağlar. 5.Kurumlarda ve süreçlerde iyileştirme yapılmasını sağlar.

İndikatör Takibi İndikatörlerin izlenmesi ve yönetiminde yapılacak çalışmalar : İndikatör kartının hazırlanması Veri toplama kaynaklarının belirlenmesi Veri toplama Verilerin analizi İndikatör sonuçlarının değerlendirilmesi İyileştirme çalışmalarının yapılması.

İndikatör Kartının Hazırlanması İndikatör kartları bir anlamda indikatörlerin kimliği niteliğindedir. Her indikatör kartında bulunması gereken parametreler aşağıda belirtilmiştir: İndikatörün Adı Kısa Tanım Gerekçe Hesaplama yöntemi Alt indikatörler Hedef değer Veri kaynağı İlgili formlar Sorumlular Veri toplama periyodu Veri analiz periyodu Çıkış Noktası Dikkat edilecek hususlar Böylelikle indikatör kartında neyi ölçeceğimiz, hangi yöntemlerle nasıl ve ne zaman ölçeceğimiz, ne zaman değerlendireceğimiz, sorumluların kimler olduğuna ilişkin soruların cevabını bulmuş olacağız.

Alt İndikatörler İndikatör takibi sırasında sonucu yorumlayabilmek ve gerektiğinde geriye dönüp kök neden analizi yapabilmek için ek bilgi ve veriye ihtiyaç duyulabilmektedir. Bu nedenle veri toplamaya başlamadan önce indikatörle birlikte hangi ek bilgi ve verilere ihtiyaç bulunduğuna karar verilmelidir. Bu amaçla indikatörün özelliğine göre alt indikatörler de oluşturulabilir ve bunlara indikatör kartında yer verilebilir.

HEDEF DEĞER Belirli, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, Sonuca yönelik ve Zamanlı Olmalıdır.

Analiz Sonuçlarının Değerlendirilmesi İndikatör sonuçlarının değerlendirilmesi; üst yönetim, ilgili bölüm sorumluları, kalite yönetim birimi, ilgili komite sorumlularının da katılımı ile gerçekleştirilmelidir. Sonuçlar; aşağıdaki sorular üzerinden değerlendirilmelidir. Hedefin neresindeyiz? Neden buradayız? Hedefe ulaşmak için ne yapmalıyız? Sürdürülebilirliği nasıl sağlamalıyız?

Kalite yönetimini ilgilendiren her konuda olduğu gibi burada da yönetimin önderliği ve desteği gereklidir. Çünkü ölçme ve değerlendirme sürekli bir çaba, sabır ve mücadele gerektiren bir çalışmadır.

KALİTE İNDİKATÖRLERİ 19 ADET

KALİTE İNDİKATÖRLERİ Kesici delici alet yaralanmaları izlenmelidir Kan ve vücut sıvılarının sıçramasına maruz kalan çalışanlar izlenmelidir Yoğun bakım mortalite oranları izlenmelidir Yoğun bakım ünitesinde bası ülseri oranları izlenmelidir Yoğun bakım ünitesinde hastane enfeksiyon hızları izlenmelidir Cerrahi alan enfeksiyon hızları izlenmelidir Düşen hasta oranı izlenmelidir Sezaryen oranı izlenmelidir Ameliyat masası kullanım oranı izlenmelidir Yoğun bakımda tekrar yatış oranları izlenmelidir Acil servise 24 saat içerisinde aynı şikayetle tekrar başvuran hasta sayısı ve oranı izlenmelidir Bir başka sağlık merkezine sevk edilen hasta sayısı, oranı ve teşhis dağılımı izlenmelidir Müşahede odasında yatan hastaların kalış süreleri izlemelidir Acil servise çağrılan konsültan/icapçı hekimin acil servise ulaşma süresi izlenmelidir Sitolojik ve patolojik tanı arasındaki uyum değerlendirilmeli ve uyum oranları izlenmelidir Hemşirelerin bölüm değiştirme oranı izlenmelidir Eksiksiz doldurulan hasta dosyası oranı izlenmelidir Hekim başına düşen poliklinik odası oranı izlenmelidir Cerrahi profilakside antibiyotiklerin doğru kullanım oranları izlenmelidir.

DİKKAT ! Yoğun bakım mortalite oranları izlenmelidir. (1. ve 2. basamak yoğun bakım ünitelerinde değerlendirme dışıdır.) Yoğun bakım ünitesinde bası ülseri oranları izlenmelidir. (Yeni Doğan Yoğun Bakım Ünitelerinde, Çocuk Yoğun Bakım Ünitelerinde ve 1. Basamak Yoğun Bakım Ünitelerinde değerlendirme dışıdır.) Acil servise çağrılan konsültan hekimin acil servise ulaşma süresi izlenmelidir. Konsültasyona çağrılmaları durumunda,icap nöbeti tutan hekimlerin de acil servise ulaşma süreleri bu indikatör kapsamında izlenmelidir.

ÖRNEK: *……………………………….oranı izlenmelidir *İndikatör kartı hazırlanmalıdır. *İndikatör kartına göre takip yapılmalıdır. *İndikatörle ilgili dönemsel analizler yapılmalıdır *Gerektiğinde Düzeltici – Önleyici faaliyet başlatılmalıdır.

Hızlı yol almak istiyorsanız yalnız yürüyün, uzağa gitmek istiyorsanız birlikte yürüyün”

TEŞEKKÜRLER...