Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen «Açık ve Uzaktan Öğretimde Yeni Eğilimler» Panelinde sunulmuştur. Akademik Bilişim 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya Ocak 2013
Yeni Kavramlar Open Data / Open Science Data Science 2.0 Open Innovation Open Science Open research e-Learning 2.0 Open Textbook Research 2.0 Open Education Resources Open Content Creative Commons e-Science Personal Learning Networks Open Education Personal Research Environments Science Commons Self-archiving Open Peer Review e-Research Personal Learning Environments Open Access Personal Research Networks Open journals Open Notebook Science Virtual Research Environments
Content is King! 1990’larda ve 2000’lerin başında içerik kraldı. Web 2.0 ve “Open…” hareketi bunu değiştirdi. İçerik artık açık ve her yerde.
Açıköğretim – Açık İçerik Deneyimler – Açıköğretim Uzaktan Eğitim Programları Kapalı içerik, kitap desteği – Açıköğretim e-Öğrenme Portalı Öğrencilik ilişkisi kurmuş herkese açık içerik – Yunusemre Öğrenme Portalı Açık içerik – Günümüzde açıköğretim yeniden yapılandırılıyor İçerik ne durumda olacak?
Öğretim – İçerik İlişkisi Açık ve Uzaktan Öğretimde İçerik öğretim ortamının dışında tutulmalı ve açık hale getirilmeli Öğretim öğrenciye içeriğin “itilmesi” şeklinde değil, öğrencinin içeriği “çekmesi” şeklinde tasarlanmalı
Öğrenme Ortamları Eğitim kurumlarının öğrenenlerin kişisel öğrenme ortamlarını oluşturmalarına destek olması ve yol göstermesi gerekiyor. Öğrenenler dersler sona erdiğinde ya da bir başka öğretim kurumuna yatay – dikey şekilde geçtiklerinde kişisel öğrenme ortamlarını kullanmaya devam edebilmelidirler.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler -MOOC KAÇD hareket giderek yayılıyor. Son listeler Stephen Downes’a ait sitesinde bulunmakta. KAÇD (özellikle Connectivist MOOC’lar) öğrenenlerin kendi kişisel öğrenme ortamlarını oluşturmalarını ve öğrenmeyi bu ortam üzerinde içeriği açık kaynaklardan elde ederek sürdürmelerine olanak sağlıyor. Kitlesel öğrenmenin değerlendirilmesi için Learning Analytics adlı araştırma alanı geliştiriliyor.
Açıköğretim - KAÇD Mega üniversiteler zaten kitlesel açık öğretim yapıyorlar. – Anadolu Üniversitesinde ’den fazla öğrencinin kayıtlı olduğu dersler bulunmakta. Online ders içerikleri sunulmakta – Açıköğretim e-Öğrenme Portalına yılda bir milyondan fazla öğrenci erişmekte. Aradaki farklar neler? – Kitlesel, açık, çevrimiçi, ders
Teşekkürler…