ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi

ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
Windows Intune ile Modern Cihaz Yönetimi
DEPOCU Depolarda çalışan arkadaşlara işlerinde yardımcı olalım istedik, DEPOCU yu hazırladık Depoların tüm giriş ve çıkışlarında barkod okuyuculu el terminallerinin.
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
AKÇAM BİLGİSAYAR VE OTOMASYON SİSTEMLERİ LİMİTED ŞİRKETİ
Mustafa KARABAĞLI Genel Müdür.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
CWIZ CALL CENTER.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
Ferhat Çetin Akçalı-Projeler
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Finans ve Bankacılık Etkinliği
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
ERP (Enterprise Resource Planning)
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Görüntülü Reklam Kampanyalarınızın toplam değerini ölçün Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinde Görüntüleme Dönüşümlerini İzleme.
Ingentis. Ingentis ile ilgili bilgiler Ilk versiyonu 1999 yılında özel bir müşteri isteği sonucunda yaratılmıştır. Dünyada 300’den fazla şirket tarafından.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
ÜRETİM KONTROLLÜ DEPO OTOMASYON SİSTEMİ
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Anet Founa Loglama Arayüzü
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
YAZILIM.
YAZILIM.
İş Zekası Business Intelligence Sunum
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
1 6 Sigma Finansman Mayıs İzmir. 2 Lean uygulamaları – Sağlanan faydalar adet/adam adet/adam
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
Belge, Doküman ve İş Akışı Yönetim Sistemi
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
Üniversiteler Ortamında Açık Kaynak Kodlu Bulut Bilişim Kullanımı
SAP HALİDİN SÖNMEZ
Kullanıcı Kılavuzu: Hızlı İpuçları
BAĞLANTI ŞEMASI DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ Fatma tekin no:
Bilgi Sistemleri Hafta4
ELEKTRİK ARK SPREY KAPLAMA TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Hazırlayan: BÜŞRA BARDAK
Hazırlayan: GÖZDE BOZ.
Felaket Merkezi Berk Aydoğdu
BOZOK ÜNİVERSİTESİ Merkezi Kimlik Doğrulama Sistemi
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
Istanbul Kullanıcı Grubu
Sunum transkripti:

ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi Erdem Aksoy Yönetim Bilgi Sistemleri Hizmet Yönetimi Şefi ÇİMTAŞ’ta IT Hizmet Yönetimi

ÇİMTAŞ 1973 yılında ENKA’nın yapı çeliği imalatı ve montajı şirketi olarak kurulan ÇİMTAŞ, günümüzde dünya çapında 14 grup şirketi ve 2500’ün üzerinde çalışanıyla dünya standartlarında bir mühendislik, fabrikasyon, montaj ve mekanik-elektrik müteahhit firma haline gelmiştir. Türkiye’de 4, Çin’de ise 1 fabrika ile üretimlerini gerçekleştiren ÇİMTAŞ, uluslararası pazarlarda geniş ürün yelpazesiyle boy göstermekte olan, Türkiye'nin alanında en büyük imalatçı konumunda bulunan teknoloji lideri bir firmadır.

ÇİMTAŞ ürün yelpazesi, dünyanın 50’den fazla noktasına gönderilen basınç kazanları, reaktörler ve ısı dönüştürücüleri, gökdelenler, köprüler, çelik rüzgar kuleleri, depolama tankları, ısı geri kazanımlı buhar jeneratörleri, proses kızakları, gemiler ile güç santralleri, boru hatları, rafineriler, petrokimyasal ve kimyasal fabrikaları kapsayan yapı çeliği, mekanik ve elektrik montaj işleri şeklindedir.

ÇİMTAŞ ve Bilgi Teknolojileri ÇİMTAŞ’ta 90’lı yılların sonundan bu yana ERP geliştirmeleri ile başlayan yazılım geliştirme hizmetleri bugün ERP’nin yanısıra sayıları 70’e varan müşteri ve departman portalları, HR ve CRM uygulamaları, web siteleri ile rutin yazılım ve donanım desteklerinin verildiği, başlı başına yönetilmesi gereken bir yapıya dönüşmüştür. ISO 27001, COBIT ve ITIL tabanlı yapılan süreç çalışmaları ile prosedürel anlamda belli bir noktaya gelinse de işlerin takibinde süreçleri besleyen ve paralelinde yürüten bir platform eksikliği baş göstermiştir.

ÇİMTAŞ ve Manage Engine Piyasadaki emsalleri içerisinden seçilip bir süreliğine kiralanan ManageEngine ürünleri donanım varlıkları ile ağın izlenmesinde iyi sonuçlar verse de hizmet yönetimi kısmında çok verimli sonuçlar vermemiş ve kiralama süresi sonunda içinde ManageEngine’in de bulunduğu piyasa lideri firmalarla en son teknolojilerilerinin satın alınıp süreçlerle entegre edilmesi konusunda bir çalışma başlatılmıştır. Bu süreçte farklı firmaların dünya çapında kullanılan hizmet ve IT kaynakları izleme/yönetim araçları incelenmiş ve sonuçta ManageEngine ürün ailesinin yeni versiyonlarının satın alınmasına karar verilmiştir.

Neden ManageEngine? Diğer ürünlerle yaptığımız demo çalışmaları ve ürünleri kullanan firmalara yaptığımız ziyaretler ürünlerin kötü olmadığını, buna rağmen kurulum ve süreç entegrasyonu sürecinin uzun ve sancılı geçtiğini, hatta ihtiyaca özel kod geliştirme ve destek hizmeti alındığını gösterdi. Yeni başlayan büyük ölçekli projeleri de göz önüne aldığımızda en kısa zamanda devreye alacağımız ürünü seçmemiz kaçınılmazdı. Temel ITIL süreçlerini ihtiyacımıza en uygun şekilde karşılayan ve en kısa kurulum ve devreye alma zamanını taahhüt eden ManageEngine ve Vitel ile çalışma kararı aldık.

Avantajlı gördüğümüz yönler: Hızlı kurulum Süreçlerin ITIL uyumlu olması sebebiyle kullanıma geçişin küçük ayarlar sonucunda hızla yapılabilmesi Fiyat/Performans oranı Farklı ManageEngine ürünlerinin entegre çalışması ile daha kontrollü bir IT yönetimi sağlaması Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olması

ServiceDesk Dashboard

ServiceDesk Requests

ServiceDesk Reports

ServiceDesk Plus Mobil arayüzü

ADManager Dashboard -  Domain ile ilgili işlemleri her an ve herhangi bir yerden yapabilme esnekliği tercih sebebi

Son 30 gün login olmayan bilgisayarların listesi, Domain Computers temizliği için rahat erişim raporu.

Üyesi kalmamış grupların tespiti ve silinmesi

AppManager Dashboard

AppManager – Oracle DB erişilebilirlik

Oracle standart versiyonunu kullanmamıza rağmen Enterprise versiyonunda bulunan Performans kriterlerini AppManager Oracle DB Monitöründen takip edebiliyoruz.

Business View ile DB lerimizin sorunsuz çalışıp çalışmadıklarını tek bir bakış ile anlayabiliyoruz.

AppManager ile SLA takibi

SLA takip ettiğimiz ERP Monitör grubunun ayrıntı ekranı

DesktopCentral – Uzaktan bağlantı

DesktopCentral – Uzaktan yazılım yükleme

DesktopCentral – Yama/Eklenti Yönetimi

DesktopCentral – Envanter takibinde kullanılabilir

DesktopCentral – izinsiz donanım ve yazılım ekleme/çıkartma işlemleri kontrol edilebilir (kullanıcılara bu hakkı vermiyoruz)

OpManager - Donanım performansı ve işletim sistemi göstergeleri bazında sistem takibi

OpManager - Active Directory göstergeleri takibi, threshold aşımlarında uyarı mailleri

OpManager – Network cihazları kontrolü (Firewall)

OpManager – Network cihazları kontrolü (Switch)

Teşekkürler... Erdem Aksoy ÇİMTAŞ