SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

HABER YAZILARI.
Acil Olguya İlk Yaklaşım
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Görsel Tasarım İlkeleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitim Öğretimde Planlama
Özel Öğretim Yöntemleri
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Anket Tekniği.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri Mustafa Kemal YALINKILIÇ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Ders Kitabında Görsel Düzen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
Öğrenme Öğretme Süreci
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
AKADEMİK ÇALIŞMALARDA YAZIM TEKNİKLERİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
GÖRSEL TASARIM.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
HOŞGELDİNİZ .
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Yapılandırmacı Öğrenme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Neden Bilişim
Bilgisayarın Kullanım Alanları
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
Bitirme tezi nasıl yazılır
Laboratuvar Bilgi Sistemleri
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci Gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgular

NASIL BİR KURGU ? Amaç, öğrenciyi belirli süreçler içinde istenilen öğrenme hedeflerine ulaştırmaktır. Merak uyandıran sorunlar olmalı Hedefe giderken yeni ipuçları sunmalı Öğrenme dürtüsünü sürekli ayakta tutmalı

PROBLEMLER NEREDEN SEÇİLMELİ ? YAŞAMDAN Gerçek olgular Klinik sorunlar Gazete haberleri Temel bilim ağırlıklı Klinik ve temel bilimler bir arada

OLGULAR NASIL SEÇİLMELİ ? Gerçek hastalar : Tutarsızlıklar en aza indirilmiş olur. Olgular hiçbir zaman tümüyle “uydurulmuş” olmamalıdır. Sık rastlanan, öğrencilerin sık karşılaşabilecekleri sorunlar Sık olmamakla birlikte, sonuçları ağır olan olgular (menenjit) Sosyal ve ekonomik önemi olan olgular (AIDS) Temel bilimlerde önemli kavramların verilmesini sağlayan olgular

SENARYO YAZIMINDAN ÖNCE YANITLANMASI GEREKENLER Hangi öğrenim hedeflerine ulaşılmak amaçlanıyor? Hangi düzeydeki öğrenci için ? Tartışılma süresi ne kadar olacak ? Kaç oturum sürecek ?

UYULMASI GEREKLİ ANA KURALLAR Gerçeğe uygun olmalı Öğrenme konuları ile ilgili olmalı Öğrencinin düzeyi dikkate alınarak hazırlanmalı Anlaşılır bir dil kullanılmalı Olgu ile ilgili kimlik tam verilmeli

UYULMASI GEREKLİ ANA KURALLAR Sorun kesin bir sonuca bağlanmalı Temel bilimci klinisyen işbirliğiyle hazırlanmalı Görsel materyal ile desteklenmeli İnterdisipliner ve toplumda sık görülen bir sorunla ilgili olmalı

SENARYO TİPLERİ Yazılı – sözel Görsel – işitsel (Röntgen, video, fotoğraf, film, gazete haberi) Standardize hasta-gerçek hasta Bilgisayar ortamında

SENARYO BÖLÜMLERİ En az 2 bölüm olmalıdır. Genellikle 3 bölümlü senaryolar kullanılır. PDÖ oturumlarında işlenmesi bölümlemelere uygun olmalıdır. Bölümlendirmenin amacı, önceki bölümde çıkartılan hedeflerin arada öğrencilerce araştırılıp, sonraki oturumda tartışılmaya hazırlanmadır.

İKİ BÖLÜMLÜ SENARYOLAR İki bölümlü daha çok ileri sınıflarda kullanılır (bilgi birikimi olan öğrencilere) Daha fazla bölüme ayrılabilir.

KAPAK YAPILMALI ÖĞRENCİ İÇİNDİR DÖNEM 2 MODÜL 2 HOŞGELDİN BEBEĞİM HASTA SENARYOSU

BİRİNCİ OTURUM SORUN SORUNUN MEKANİZMASI

BİRİNCİ OTURUM LABORATUVAR HİPOTEZİ GÖZDEN GEÇİR NELER ÖĞRENMELİYİM?

İKİNCİ OTURUM Öğrenilen konuların paylaşılması Yeni bilgiler ışığında gelinen noktanın gözden geçirilmesi Yeni ipuçları Hipotezlerin yeniden gözden geçirilmesi

SON OTURUM Öğrenilen konuların paylaşılması Yeni bilgiler ışığında gelinen noktanın gözden geçirilmesi Tanı, tedavi, prognoz Sosyal, etik, kültürel, davranışsal sorunlar

İPUÇLARI Olgunun gerçekliği anlaşılmalı (Şeytan ayrıntıda gizlidir !) Gereksiz sorunlarla uğraşılmaması için “diğer bulgular normal” denilebilir Özellikle ilk yıllarda tıbbi terimler giderek artan biçimde senaryolarda yer almalıdır

İPUÇLARI Sayfa sonları karar verme noktalarında olmalı Olgu mantıklı gelişmeli ve yönlendiricinin “yönlendirmek” için fazla “yönlendirmesi” gerekmemelidir. Önemli mesajlar için gereksiz gibi görünen bazı ayrıntılar eklenebilir.