KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ÜZERİNE FİRMA ÖRNEKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOTED THE BEST OF THIS YEAR
Advertisements

Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY.
UNIT 5 Whenever wherever. -ever gives the idea of “ANY”. You may leave WHENEVER you want. You can go WHEREVER you want.
Esranur ÇİNKO 6-B 314 PaskalyaYeni YılRamazan BayramıCadılar Bayramı.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Çin’de temsilcilik ofisi açma
CONDITIONALS (IF CLAUSES) Type -1
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
MUST.
İNTERNET VE İNTERNET ÜZERİNDEN PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN BAŞLAMASININ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ BTEP 301 – KONU 6.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (Rivayete göre 2009 yılının en iyi e- postası seçilmiş)
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
Where did you come from to Kocaeli ? Karaman, Balıkesir, Egytp,Zonguldak, Eskişehir,Ağrı, Konya, Bolu, Tokat, Gümüşhane,Hatay, Rize,Urfa,Erzurum ( 2 )
THE SIMPLE FUTURE TENSE
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
UNIT- 3 OUR NATURAL HERITAGE.
Make.believe.
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
If you don‘t like your job, just be glad that … Eğer yaptığınız işi beğenmiyorsanız, bu sunumu izlediğinizde mutlu olacaksınız.
ingilizce biliyor musunuz?
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 6.
 Daha fazla iç ve dış satış.  Yüksek karlılık (EBITDA).  Yüksek şirket değeri.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
Ben İstanbul'um I'm Istanbul Poem : Nilufer DURSUN Translated by : Can AKIN.
SIK kullanılan CÜMLELER
What is lost in translation?
LITERARY TRANSLATION 2 Week 5. In-class translation workshop.
Practice your writing skills
HAPPY EASTER! MUTLU PASKALYALAR ! Hepinizin Paskalya Bayramını kutluyoruz. Paskalya bizim kültürümüzde kutlanan bir bayram değil ama aynı dönemde bizim.
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
TATA MOTORS.
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
ADA BİYOCOĞRAFYASI.
Muhammed YAYLA
BAGS TO DO İN YOUR CİTY “ŞEHRİNDE YAPACAK ÇOK ŞEY VAR”
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
Superstitions Grade 7 Unit Bilginbakterim.com
Soldiers Who Died In Canakkale
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
FUTURE TENSE (WİLL).
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.

MUST.
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
8. SINIF 1. ÜNİTE söz kalıpları
İMTİYAZ HAKKI (FRANCHISING)
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
CLASSROOM RULES 4-1 START
NAME:MERYEM SURNAME:ACAR CLASS:7/E NUMBER:628. UNIT 7 DREAMS.
Should / Shouldn’t Prepared by Salih Hoca.
MUST.
Sunum transkripti:

KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ÜZERİNE FİRMA ÖRNEKLERİ

KELLOGG’S CORN FLAKES Kellogg’s Hindistan’da Corn Flakes satışına başlar. Fakat satışları umdukları gibi gerçekleşmez. Peki, bu başarısızlığın sebebi neydi?

VITRO MONTEREY & CORNING INC. Vitro Meksikalı bir cam üreticisidir. Corning ise özellikle fırınlanmış cam üretimiyle ün yapmış bir Amerikan firmasıdır. Her iki firmanın da başarılı bir geçmişi vardır ve benzer kültürel özelliklere sahip olduklarını düşünmektedirler.

VITRO MONTEREY & CORNING INC… Vitro ve Corning benzer geçmişlerine, kültürlerine, felsefelerine ve hedeflerine dayanarak aralarında Joint Venture oluştururlar. Başlangıçta bu birleşmenin kolayca başarılı olacağı düşünülür. Ancak kültürler farklılık gösterir ve bu onların deyimiyle “cehennemde yapılmış bir evliliktir”

VITRO MONTEREY & CORNING INC… İkinci yılın sonunda bu ortaklık feshedilir. İdeal gibi gözüken bu ortaklığı sonlandıran sebepler nelerdi? Çalışma Yaklaşımları Zaman kavramı Karar verme süreci

“Think Global, Be Local” MC DONALD’S Hindistan’da McAloo Tikki Burger, Curry Pans… Türkiye’de McTurko… “Think Global, Be Local”

IKEA Ikea mobilya ve ev aksesuarları üreten İsveç kökenli uluslar arası bir firmadır. Kültürel farklılıklardan dolayı Amerikan pazarına ilk girdiğinde karşılaştığı zorluklar…

Uluslar Arası Firmaların Dil Farklılıklarından Dolayı Karşılaştıkları Sorunlar

Pepsi “Come Alive with the Pepsi Generation “ sloganı Tayvan’da… … “Pepsi will bring your ancestors back from the dead”… şekline dönüşmüştür.

Salem Cigarettes Salem Sigaralarının “Salem- Feeling Free” Amerikan sloganı… … Japonca’da “When smoking Salem you feel so refreshed that your mind seems to be free and empty.” şeklini almıştır.

General Motor Chevy Nova General Motor, Chevy Nova markalı otomobilini Güney Amerika piyasasına sunduğunda “no va”nın “it won’t go” anlamına geldiğinden habersizdir. Bunu farkettiklerinde İspanyol pazarına “Caribe ” ismiyle girmeye karar verirler.

Coca-Cola Coca Cola Çin’de ilk olarak “ke-kou-ke-la” olarak sunulur. “ke-kou-ke-la” nın “bite the wax tadpole” ya da “female horse stuffed with wax” anlamlarına geldiğini öğrendiklerinde ise onu “ko-kou-ko-le“ olarak değiştirirler. “ko-kou-ko-le“ ise “happiness in the mouth“ anlamına gelir.

Kentucky Fried Chicken “finger-lickin’ good” sloganı Çin’de… …“eat your fingers off.” anlamına gelmektedir.

Schweppes İtalya’da “Schweppes Tonic Water” markası… …”Schweppes Toilet Water” anlamına gelmektedir.

Doing Business in Japan Bir Amerikan şirketi ile bir Japon imalat firması aralarında bir sözleşme imzalarlar. Fakat Japonların ve Amerikalıların sözleşmeye bakış açıları farklı olduğundan bir takım anlaşmazlıklar ortaya çıkar. Japonlar için sözleşmeler bir kağıt parçasından ibarettir, oysa ki Amerikalıların bu konudaki tutumları tam tersi şekildedir.

Kültürel Farklılıklarla Mücadele Pazar Araştırması Kültürel Adaptasyon Doğru İletişim Teknikleri Doğrudan-Dolaylı Yatırım Web Marketing

KÜLTÜREL BENZERLİKLERİN FİRMALAR ÜZERİNE ETKİLERİ

KÜLTÜREL BENZERLİKLER… Coğrafi olarak yakınlık Ortak bir dil, din veya etnik kökene sahip olma Tarihsel süreçteki benzerlikler

Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz… Sunanlar… Canan Kesik Ayşen Karsan Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz…