TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ DİYARI MEVLANA İYİLEŞTİRME TAKIMI Müdürlük Bilgi Sistemi
Bilgi sistemleri yönetiminin önemini anlayabilmek için ilk önce bilgi kavramının üzerinde durmak gerekmektedir. Bilgiyi, ham olgu olarak nitelendirilen verilerin bilgi işlem yardımıyla bir dönüşüm sürecinden geçirilerek yararlı ve anlamlı sonuçlara dönüştürülmüş biçimi olarak tanımlayabiliriz.
Ham bilginin hazırlanması, işlenmesi ve iletişimi gibi bir takım işlemler dizisinden geçerek kullanıcıların gereksinimine uygun ve yararlı bilgi durumuna dönüştürülmesi süreci, bilgi sistemini oluşturmaktadır. Bilgi sistemleri, yönetimin ihtiyaç duyduğu veri ve Bilgileri kurumun makro ve mikro çevresinden toplayan, organize eden, özetleyen ve ihtiyaç duyan alt sistemlere ve yöneticilere raporlayan sistemlerdir.
Bu bağlamdaki ihtiyaçtan ötürü Bölge Müdürlüğümüz tarafından ‘Müdürlük Bilgi Sistemi’ oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışma prensibi web tabanlı olup; www.konyatkbm.gov.tr adresi üzerinde bulunan ‘Müdürlük Bilgi Girişi’ butonu sayesinde sisteme giriş yapılabilmektedir. Bölge Müdürlüğümüz Bilgi İşlem Merkezi tarafından tanımlanan kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılmaktadır.
Personel Bilgileri Görüntüleme Ekranı
Personel Bilgileri Düzenleme Ekranı
Fen Kayıt Defteri
Fen Kayıt Defteri Giriş Ekranı
Fen Kayıt Defteri Sorgulama Ekranı
Fen Kayıt Defterinin Excel’e Aktarılmış Hali
Tapu Müdürlükleri Aylık Bilgi Giriş Ekranı
Geçici Görev Giriş Kısmı
Müdürlükler Dosya Gönderme Ekranı
Bölge Müdürlüğümüz yetki alanında bulunan tüm müdürlüklerle ilgili verilere; *Personel bilgileri görüntüleme, *Personel bilgileri düzenleme, *Geçici görev bilgilerini düzenlemek mümkün olmaktadır. Kadastro Müdürlüklerinin otomasyonu da bu sistem ile sağlanmaktadır. “Fen Kayıt Defteri” butonu yardımı ile bilgi girişi sağlanmakta bu bilgilerin sorgulaması yapılmakta ve bu veriler Excel ortamında tek tuş yardımı ile raporlanabilmektedir.
Ayrıca Tapu Müdürlüklerinin göndermiş oldukları ‘aylık bilgiler’ (yevmiye sayısı, işlem sayıları, personel sayıları, tahsil edilen harç-döner sermaye miktarları) de otomasyon altına alınarak raporlanması sağlanmaktadır.
Bölge Müdürlüğümüz tarafından yetki alanı içerisindeki müdürlüklere resmi yazı-evrak gönderimi de bu program sayesinde kayıt altına alınabilmektedir. İşletme maliyetleri (kırtasiye-faks ücreti-posta ücreti vs) minimum seviyeye inmesinin yanında, denetim açısından da bize kolaylıklar sağlamaktadır. Sistemde ilgili müdürlüğe gönderilmiş olan dosya (ilgili yazı), müdürlük tarafından sistemde açıldığı anda bir uyarı olarak görünmektedir.
Bundan sonraki aşamada Bölge Müdürlüğümüz tarafından çalışmaları devam eden ‘Müdürlük Bilgi Sistemi’ ile ‘Elektronik Evrak Takip Sistemi’ nin birbiri ile entegrasyonu yapılarak tek sistem üzerinden çalıştırılması planlanmaktadır.
TEŞEKKÜRLER