KARAYOLU YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN ARAÇ İŞLETME MALİYETİNE ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

Kütle varyansı için hipotez testi
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Filonuza ait tüm detayları kayıt altına alın.
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
MERKEZİ YIĞILMA (EĞİLİM) ÖLÇÜLERİ
COPERT 4 Eğitimi 3. Faaliyet Verileri – Başlangıç Rehberi.
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Sensörler Transduserler
Maliyet Davranış Kalıpları
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
Elektrikli Hidrolik Sistem
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Yol Üst Yapısı Plentmiks Temel.
Avrupa Birliği Hayvancılık Politikaları Dr.Mustafa ALTUNTAŞ Uzman Veteriner Hekim.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Ek 2A Diferansiyel Hesaplama Teknikleri
Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 6. Ders.
Marmara 1991 yılında Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nde açılan Klinik Farmasi Yüksek Lisans Programı ile ülkemizde de klinik eczacılık.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
Akıllı Şebekelerde Örnek Uygulamalar
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
PARAMETRİK VE HEDEF PROGRAMLAMA
İçindekiler: Marjinal Hâsılat Fonksiyonunun Ortalama Hâsılat Fonksiyonundan Elde Edilmesi 2. Marjinal Maliyet ve Ortalama Maliyet Fonksiyonları Arasındaki.
Karayolu Ulaşım Güvenliğinde
Karadeniz İklimi Hazırlayanlar: Onat Özçelik, Meltem Tutar,
AMACIMIZ: Dim Barajı ile deniz arasındaki alanın yönetim planının çıkarılması, turizm alanında daha fazla yararlanmak, denizden içeriye doğru 1 km’lik.
ÖLÇÜM YÖNTEMLERİNİN SEÇİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
FİRMA DAVRANIŞI VE ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON
Temel İstatistik Terimler
Yol Geometrik Standartlarının Seçimi
Kanalların eğimi, min. ve maks. hızlar
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
© Verlag Heinrich Vogel12 Kurioses zum SchlussFolie 1 EKONOMİK SÜRÜŞ Timuçin Özsöylev BİLİNÇLİ ARAÇ KULLANIMI ŞOFÖR TALİMATLARI Ekonomik.
Beklenen trafik= Başlangıç trafiği +Trafik artışı
BİTKİ KATSAYISI, SULAMA RANDIMANI, ETKİLİ YAĞIŞ
Merkezi Eğilim (Yer) Ölçüleri
EŞANLI DENKLEMLİ MODELLER. Eşanlı denklem sisteminde, Y den X e ve X den Y ye karşılıklı iki yönlü etki vardır. Y ile X arasındaki karşılıklı ilişki nedeniyle.
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİ
3- Ana-tali yol kavşağı TRAFİK KURALLARI.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
GSYH ve TÜFE: Makroekonominin İzlenmesi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri

©McGraw-Hill Education, 2014
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. 2 ENDÜSTRİ YAPISINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER: TALEP VE MALİYET ile ÖLÇEK EKONOMİLERİ YÖNTEMİ Bu.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLAR
2017.
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
İŞLETME BÜTÇELERİ Bu sunudaki değerler “file:///C:/Users/kullanici/Documents/%C4%B0%C5%9Fletme%20B%C3%BCt%C3%A7eleri%20(Do%C3%A7.%20Dr.%20R.%20%C4%B0.%20G%C3%B6kbulut).pdf”
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
FİNANSAL YÖNETİM.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
ÖLÇÜM SİSTEMLERİ ANALİZİ
KARAYOLUNUN KULLANILMASI 1-KARAYOLUNDA TRAFİĞİN AKIŞI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
Sunum transkripti:

KARAYOLU YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN ARAÇ İŞLETME MALİYETİNE ETKİSİ

KARAYOLUNUN ÖNEMİ ETKİN ULAŞIM AĞI, SOSYAL ve EKONOMİK GELİME İÇİN ÖNEMLİDİR YOL YAPIMI ve BAKIMI, ULUSAL BÜTÇENİN ÖNEMLİ BİR BÖLÜMÜNÜ TÜKETMEKTEDİR YOLUN ALTERNATİF KULLANIMI YOKTUR

KARAYOLU KULLANICI MALİYETLERİNİ NELER ETKİLER? KARAYOLU GEOMETRİK STANDARTLARI KARAYOLU ÜSTYAPISI KONDÜSYONU ARAÇ İŞLETME MALİYETLERİ

GENELLEŞTİRİLMİŞ MALİYET ARAÇ İŞLETME MALİYETİ ORTALAMA YAKIT FİYATI(TL/lt) 100km’de TÜKETİLEN ORTALAMA YAKIT MİKTARI(lt) otomobil-km BAŞINA YAKIT TÜKETİM MALİYETİ ZAMAN DEĞERİ(TL/dk) KİŞİ BAŞINA GSYİH YILLIK ÇALIŞMA SAATİ ARAÇLARIN DOLULUK ORANI DİĞER MALİYETLER KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİ PARALI YOL OTOPARK ÜCRETİ...

YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜ ÜSTYAPIDAKİ TAHRİP, ÇARPIKLIK… ARAÇ TİPİ ve HIZINA BAĞLI OLARAK FARKLI ETKİ GÖSTERİR SÜRÜŞ KONFORSUZLUĞUNU YOL AÇAR YOLUN SERVİS KABİLİYETİNE (LOS) ETKİR

ARAÇ İŞLETME MALİYETİDE GEOMETRİK DÜZGÜNSÜZLÜĞÜN ETKİSİ SÜRÜŞ KONFORUNA ETKİMESİYLE TAŞITIN BOZULMASINA YOL AÇARAK FONKSİYONEL OLARAK ÜSTYAPI PERFORMANSINA ETKİSİYLE

İNCELENEN ÇALIŞMA KGM TARAFINDAN YAPIMI DEVAM EDEN 14 FARKLI YOL KESİMİNDE (toplam 268,18km), PROFİLOMETRE ile IRI DEĞERLERİ ÖLÇÜLMÜŞ ve HDM3 KARAYOLU PROJELENDİRME YAZILIMI ile DEĞERLENDİRİLEREK, HER YOL KESİMİ İÇİN ARAÇ İŞLETME MALİYETLERİ BELİRLENMİŞTİR.

İNCELENEN ÇALIŞMA ELDE EDİLEN DEĞERLER, YOL KESİMLERİ İÇİNDE EN DÜŞÜK IRI DEĞERİNE SAHİP YOLA AİT ARAÇ İŞLETME MALİYETLERİYLE KARŞILAŞTIRILARAK HER YOL KESİMİNDE OLUŞAN EKONOMİK KAYIPLAR BELİRLENMİŞ ve 268km’lik YOL AĞINI OLUŞTURAN YOLLAR İÇİN TOPLAM KAYIPLAR HESAPLANMIŞTIR.

A.İ.M.’nin BELİRLENMESİNDE YAPILAN KABULLER A.İ.M.leri; HDM3’te, FARKLI ARAÇ GRUPLARININ (treyler, kamyon, otobüs ve otomobil) BELİRLİ BİR HIZI İÇİN (80km/sa) HESAPLANMIŞTIR. YAZILIMIN DİĞER GİRDİLERİ OLAN; boyuna eğimler, kurb yarıçapları, hız değerleri, deverler ve sapma açıları HER YOL İÇİN SABİT KABUL EDİLEREK, ÇOK DEĞİŞKENLİ OLAN GİRDİLER, TEK BİR DEĞİŞKENE (geometrik düzgünsüzlüğe) İNDİRGENMİŞTİR. HDM3’te A.İ.M.’nin BELİRLENMESİNDE; kullanıcı maliyeti, yakıt-yağ maliyetleri, lastik maliyeti ve bakım maliyeti DİKKATE ALINMIŞTIR.

YÜZEY DÜZGÜNSÜZLÜĞÜNÜN BELİRLENMESİ 14 YOLUN, AŞINMA TABAKASI SEVİYESİ TAMAMLANMIŞ OLARAK TRAFİĞE AÇILMIŞ KESİMLERİNDE ÖLÇÜMLER YAPILMIŞ 268,18km’lik YOLDA, 100m ARALIKLARLA ÖLÇÜMLER YAPILIP, IRI DEĞERLERİ HDM3’e GİRİLMİŞ ÖLÇÜMLER SIRASINDA BİRİM OLARAK metrik sistem KULLANILMIŞ AMERİKA’DA YAPILAN BİR ARAŞTIRMA SONUCU, IRI DEĞERLERİNİN 0~15,78 (m/km) ARASI DEĞİŞTİĞİ GÖRÜLMÜŞ

ÖLÇÜMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ IRI DEĞERLERİ 0.70(m/km)~1.66(m/km) ARALIĞINDA DEĞİŞMEKTEDİR BUNA GÖRE; IRI = 0.70 m/km DEĞERİ, A.İ.M.lerinin BELİRLENMESİNDE MİNİMUM LİMİT OLARAK ALINMIŞTIR FARKLI ARAÇ GRUPLARI İÇİN GÜNLÜK TOPLAM A.İ.M. ŞU ŞEKİLDE HESAPLANMIŞTIR: YOL KESİMİNİN UZUNLUĞU*YOGT*(ÖLÇÜLEN IRI İÇİN GÜNLÜK A.İ.M - min IRI İÇİN A.İ.M)

SONUÇ GEMOTRİK DÜZGÜNSÜZLÜĞÜN, YAPIM AŞAMASINDA EN DÜŞÜK SEVİYEDE TUTULMASI, UZUN VADEDE A.İ.M.’lerinde ÖNEMLİ KAZANIMLAR SAĞLAR!! GEREK İDARE, GEREK DE YAPIMCI FİRMALAR, GEOMETRİK DÜZGÜNSÜZLÜĞÜ’NÜN, YAPIM AŞAMASINDA EN AZ SEVİYELERE ÇEKİLEBİLMESİNİN TEDBİRLERİNİ ALMALIDIR!!