[klinik stajlar] Uygulama Sınavı (deneyimleri paylaşıyoruz)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Performans Değerlendirmesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
HEKİM ADAYI OLARAK İŞARET DİLİNİN ÖĞRENİLMESİ VE ÖĞRETİLMESİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Prostat Hastalıkları: Doğru Sanılan Yanlışlar, Bilinmeyen Gerçekler
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
BİRİNCİ BASAMAKTA ÜROLOJİK HASTALIK YÖNETİMİ. Yard. Doç
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
SINIF GEÇME.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Eskişehir Osmangazi Ü. Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları ABD
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Diferansiyel Denklemler
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
MİSYONUMUZ İNSANİ VE TOPLUMSAL DEĞERLERİ ÖZÜMSEMİŞ, ÖZ GÜVENİ YÜKSEK, SORUMLULUK SAHİBİ, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILAN, DONANIMLI ÖĞRENCİLER.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
AKTS Hesaplaması.
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Sunum transkripti:

[klinik stajlar] Uygulama Sınavı (deneyimleri paylaşıyoruz) Dr. Haluk EROL (Üroloji AD) 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sunumun Amacı Uygulama sınavı nedir / ne olmalıdır? Nasıl olmalıdır Ne gibi zorluklarımız var Kimler, nasıl yapıyor Yapılan hatalar / eksikler nelerdir Nasıl daha iyi yapabiliriz Felsefe (bilgi ve farkına varma) Durum değerlendirmesi Gözlem / Paylaşma Eleştiri (analiz) İyileştirme Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 gerekçe Eğitim sistemimizde uygulama sınavları (ve bunların not payları) var; Yönergemizde tarif ediliyor, yükümlülük veriyor. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

ve ‘not payları’ Örnek:

Senato kararları (staj uygulama ilkeleri) Adnan Menderes Üniversitesi Senatosunun 09.07.2002 tarih ve 11 sayılı kararı ile: Staj eğitim programı oluşturulmalı Öğrenci merkezli olmalı Olumlu eğitim ortamı sağlanmalı Staj klavuzları hazırlanmalı Değerlendirme uygun teknikle yapılmalı Zaman etkin kullanılmalı vs vs Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Örn. program: Staj K. hedefleri Bilgi 1 Genitoüriner sistem (GÜS) hastalıklarına özgü semptom ve bulguların değerlendirilmesi 2 GÜS hastalıklarında klinik tanı ve laboratuvar değerlendirme 3 Hematürili hastaya yaklaşım 4 Proteinürili ve ödemli hastaya yaklaşım 5 Hipertansiyonlu çocuğa yaklaşım 6 Tubulopatilere yaklaşım 7 GÜS hastalıklarında ayırıcı tanı 8 GÜS hastalıklarında spesifik tanı yöntemleri 9 GÜS hastalıklarında tedavi yaklaşımı 10 GÜS travmalarında yaklaşım 11 GÜS obstrüksiyonlarında tanı ve tedavi yaklaşımı 12 Postoperatif hasta bakımı 13 Endoskopik ve laparoskopik tanı ve tedavi yöntemleri 14 GÜS'de infeksiyon yapan mikroorganizmaların morfoloji, kültür, tam identifikasyon ve patojenite mekanizmalarının öğretilmesi 15 Genitoüriner sistem hastalıklarının bir bölümünün patogenezi ve morfolojik değişikliklerinin öğrenilmesi Beceri 1 Radyogramların okunması 2 Çocuk ve yetişkin hastalardan GÜS anamnezi alınması 3 Spesifik sorgulama formlarının kullanılması ve değerlendirilmesi 4 Kadın genital muayenesinin yapılması 5 Erkek genital muayenesinin yapılması 6 Rektal yolla prostat muayenesinin yapılması 7 Çocuk ve yetişkin hastada kan basıncı ölçümü ve değerlendirilmesi 8 İdrar kültürü alma, gönderme ve ekimi 9 Üriner kateterizasyon (çocuk, kadın ve erkek) 10 İdrarın makroskopik ve mikroskopik değerlendirilmesi 11 İdrarın strip ile değerlendirilmesi 12 İdrar toplama yöntemleri 13 Akut-kronik böbrek yetmezlikli hastaya yaklaşım 14 Sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi tedavisinin düzenlenmesi Tutum 1 Diğer sağlık personeli ve hasta yakınları ile ilişkiler, gerekli hallerde yardımlaşma

Yönergemizden alıntılar MADDE 24 - (1) Fakültede yapılan sınavlar; … c) Bu sınavlar birden çok anabilim/bilim dalı ve klinik tıp bilimleri döneminde ilgili staj kurulunda dersi olan TEB alt birimlerinin katılımıyla gerçekleştirilen, uygulamalı ve kuramsal yanları olan sınavlardır. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 önce uygulama… MADDE 24 - (1) Fakültede yapılan sınavlar; … e) (Değişiklik 13.05.2009 tarih ve 2009/7 sayılı Üniv. Sen.) Burada tanımlanan ders/staj kurulu kuramsal sınavlarından önce (klinik staj rotasyonlarının bitiminde veya ders/staj kurulu sonunda) ders/staj kurulunda uygulaması olan anabilim/bilim dalı ve/veya TEB alt birimleri, öğrencilerin uygulamalardaki başarı düzeylerini belirlemek için uygulama sınavlarını yapar. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 barajdır… f) Ders/staj kurulu kuramsal sınavlarına herhangi bir ders için girebilecek öğrenci, ders/staj kurullarında ilgili anabilim/bilim dalı ve/veya TEB alt birimi dersi uygulamalarından ve kuramsal derslerinden devam almış olmak ve uygulama sınavında en az %50 düzeyinde başarılı olmak zorundadır. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

objektif belgelere dayanır… g) Anabilim/bilim dalı ve/veya TEB alt birimi başkanları veya sorumlu öğretim üyeleri tarafından, anabilim/bilim dalı ve/veya TEB alt birimi dersi uygulamalarından varsa devamsız olan öğrencilerin listesi ve uygulama sınavı not çizelgeleri, ders/staj kurulu kuramsal sınavlarından önce ders/staj kurulu başkanlarına verilir. Teslim edilen uygulama not çizelgelerindeki uygulama notları sonradan objektif belgelere dayandırılan maddi hatalar dışında değiştirilemez. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 çünkü Biz ‘uygulayabilen / uygulayıcı’ doktorlar yetiştirmeyi amaçlıyoruz… Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 “Uygulama” nedir? Kullanma’dır! Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

“uygulama” sınavı nedir? Klinik beceri? (salt?!) Uygulama becerisi (öğrendiklerini, gördüklerini, türettiklerini [sentez] kullanabilme) Aslında teorik bir bilgiyi kullanabilmesi de, “uygulama” değil midir? (zaten teorik birikim olmaksızın, bir beceri ‘güvenli olur mu?’) (intörnlük, uygulama dönemi) Örneğin, “mea stenozu nedir?” sorusunun cevabını bilmesi, teorik bir birikim gerektirir; Oysa “mea stenozlu hastayı tanıması”, bu bilginin bir uygulamasıdır. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Öğretim üyesinden istenen 11 öğrenciniz var; Klinik staj süresi tamamlandı; Artık öğrencilerin “uygulama becerilerini” değerlendireceksiniz; NASIL YAPARDINIZ? (mümkünse objektif belgelere dayandıralım) Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sıkıntılı noktalar Günler içinde verdiğimi, ‘kaç dakikada’ soracağım? Her birine 10 dakika ayırsak? Zaten staj süresince bir kanaat oluşmuştu… gene de 11 x 10 = 110 dk ediyor. Nerden baksan 2 saat! Öğrencileri ‘bölüşsek’ mi?! Aynı soruyu sormazsam nasıl adil olacağım? Soruları birbirlerine söylemelerini nasıl önlemeliyim! Bu sınavı nerede yapacağım? Poliklinik aksıyor! İdare yer göstermiyor! Bugün ameliyat günü, 11 hastayı nerden bulayım? Serviste zaten 7-8 yatağım var… Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 kısaca Yer Zaman Materyal Yöntem sıkıntılı. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Elimizde olanlar Poliklinik odası – servislerdeki yataklar Yarım gün süre (sabahtan teorik dersler var) Bu saate ‘yeni hasta’ kalmadı Kontrol hastaları bekliyor Birkaç tanede ‘özel hasta’ var Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Uygulama sınavından beklenenler? Uygulamaya yönelik olmalı; Uygulamada ‘paylaşılanları’ kapsamalı; [yapılandırılmış] Şans faktörünü azaltacak şekilde ‘çok alanlı’ olmalı. Objektif olmalı; Cevapları önceden belli (puanlama tablosu var) Adil olmalı; Herkes aynı soruları yapmalı, aynı hocadan girmeli Eksikleri ortaya koymalı ve hatta giderilmeli. ‘öğrenci lehine’ olmalı Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Kimler / Nasıl yapıyor? Üroloji Kadın Hastalıkları ve Doğum Çocuk Hastalıkları Anesteziyoloji Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 üroloji Öncelikle Staj Kurulu HEDEFLERİMİZ Yapılandırılmış Staj PROGRAMIMIZ Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

HEDEFLERİMİZ

Yapılandırılmış Staj Programı Hafta Gün Klinik Stajda Öğrenme Hedefi (Uygulama Konusu) Sorumlu Öğretim Üyesi Poliklinik Servis 1. HAFTA 1 Sorgu formları Dosya düzenleme haftanın poliklinik sorumlusu Grup staj sorumlusu ve haftanın servis sorumlusu Öykü alma Tetkik doldurma Order verme Semen analizi İdrar analizi 2 Fizik bakı-1 (batın) Ameliyata katılım 3 Pansuman (gözlem) DÜSG okuma Vizite hazırlık ŞDÖ (hematüri) 4 Pansuman yapma Konseye hazırlık Üroflow (gözlem) Kateter (gözlem) 2. HAFTA Fizik bakı-2 (genital) Reçete yazma Sonda hazırlığı İntrakavernozal inj. Sonda temizliği Uretral sekret Pansuman Dikiş alma İntrakaviter ilaç uyg, İVP okuma Kateter takma ŞDÖ (boş skrotum) Konseye katılım Ürodinami (gözlem) Uretra dilatasyonu Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Biz nasıl yapıyoruz? İki öğretim üyesi görev alıyor İkisi de tüm öğrencileri değerlendiriyor Bir basamak mutlaka ‘film okuma’ Diğer basamak … Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Diğer basamak Öğrenci sayısının yarısından daha fazla soru hazırlanıyor. Bu sorular öğrenci sayısı kadar çoğaltılıyor. “puanlama tabloları” hazırlanıyor. Öğrenciler iki gruba bölünüyor. Bir grup topluca odaya alınıyor. Fazla hazırlanmış sorulardan birini kendileri eliyor… Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Materyal Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

soru

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Ne değerlendiriliyor? Sonda hazırlığı Reçete yazma Kateter takma ?? Entelektüel beceriler Bilginin hatırlanması Verilerin kullanılması Problem çözme İletişim becerileri Dikkat Cevap Empati Uygulamalı beceriler Taklit Kontrol otomatikleşme Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Puanlama Tablosu Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sınav kağıdı Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Yer Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Şanslı bir poliklinik odası Koltuk - Yatak Muayene masası masa Pc masa Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 45 sn

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 İstasyon mantığı koltuk Muayene masası 5 4 6 3 Pc masa masa 2 1 Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 koltuk Muayene masası 4 3 5 2 Pc masa masa 1 6 Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 2:42

Diğer sorulara örnekler (puanlama tablosu ve sınav örnekleri olarak) Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Derste de aynısı yapılmıştı… Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

etyopatogenez klinik yaklaşım semptom Tablo-(tipik) Tablo-(2.sık) Tablo-(atipik) ÖYKÜ FM LABOR GÖRÜNTÜ İLERİ TETK. 1. Bsmk TD

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 17 saattir işeyemeyen erkek hasta, Sağlık Ocağınıza getirildi. Glob (+); 20 F Foley sondanız var; Denediniz; Meadan geçmedi. NE YAPARSINIZ? (anlatınız) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sıkıntılarımız vardı Yer: iki poliklinik odası Zaman: 2 (grup) x 6 (soru) x 6 (dakika) = 72 dk benzer süre içersinde diğer odada 11 öğrenci film okur. Öğrenciler grup halinde çıkıp – girdiklerinden soru transferi şansı yok Materyal: hastanın yetmemesi, humanistik olmama söz konusu değil; AMA sanal olma söz konusu Ancak zaten ALEM SANAL! Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

YÖNTEMİ tartışmadan önce Hani “eksikler ortaya konmalı, hatta giderilmeli” idi? Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sınav sonrası Kağıtlar ‘birlikte’ düzenlenir. Sorular ‘birlikte’ değerlendirilir. Görülen hatalar ‘ortaya’ söylenir; herkes cevap verebilir. Bir arkadaşınız 25 numara Foley takmak istedi. Sizce de uygun mu?… Bazen soru kurgusunda hata olduğu ortaya çıkar ve haklı bulunabilir. Bu da bir BONUS olur. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 birlikte Düzenleme Değerlendirme “sınavda öğrenilen asla unutulmaz” Alex Phylipovsky SORU-1 (Glob vesicale) SORU-2 (IPSS) SORU-3 (İncontinans) BONUS SORU-5 ve 6 (HEMATÜRİ) 3:46 4:14 3:44 12:44 8:50 Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 sonuçlar Glob vesicale IPSS İdrar kaçırma Bonus Hematüri 1 Hematüri 2 TOPLAM Mustafa UBAY 75 95 38 30 80,5 78 79,3 Ayvaz YELER 80 28 20 71,5 56 66,1 Halil Alperen KÖŞGER 90 34 84 65 78,6 Beytullah İsmet DEMİRHAN 40 76,5 78,5 67,0 İsmail ÇİFTÇİ 45 50 35 57 68,5 56,7 Gözde UZUNYAYLA 55 85 36 39 Vehbi FİDAN 25 24 39,5 40,7 Gökhan GÖKKAYA 60 42 53,5 52,5 59,6 Volkan ALTINOK 42,5 55,5 62,2 Sezgin TUTAK 58 73 71,2 Ayşenur BAŞ 79 61,5 76,1 Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Sonunda herkes geçti 41 alan öğrencimiz de film okumada biraz daha iyi olduğu için, “50” ortalama ile stajı bitirdi. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Şimdi de “gerçek” gerçekler Az önce vermiş olduğumuz bilgilere ek olarak: Yer: sıcak yuvanız Tercihan Pazar öğleden sonra Zaman: 11 (öğrenci) x 6 (soru) = 66 kağıt 66 (kağıt) x 5 (dakika) = 330 dakika = 5.5 saat Soru hazırlama süresi hariç Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Başka uygulama sınavı örnekleri Üroloji (nostaljik) Kadın Hastalıkları ve Doğum Anesteziyoloji Pediatri sınav Pediatri değerlendirme 0:56 1:08 Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Buyrun tartışalım Ama önce ANA MESAJ Uygulama sınavı, EMEK ister Uygulama sınavı, SABIR ister Uygulama sınavı, YARATICILIK ister EĞİTİM SEVGİ İSTER. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Sabrınız için teşekkürlerimle DİNLEYİCİ DE TEŞEKKÜR İSTER. Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Artık tartışalım mı? Yer Zaman Avantajları neler? Materyal Uygulamaya mı yönelik? Hedefe yönelik mi? Kapsayıcı mı? Adil mi? Objektif mi? Belgesi var mı? Öğrenci lehine mi? Eksikleri gideriyor mu? Avantajları neler? Dezavantajları neler? Uygulanabilir mi? Düşünür müsünüz? Nasıl daha uygun hale getirilebilir?

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 Gerçekten BİTTİ Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009

Ölçme Değerlendirme Kursu 2009 indeks Giriş – gerekçe Uygulama ve uygulama sınavı nedir? Sıkıntılı noktalar Beklentiler Üroloji nasıl yapıyor? Sınav sonrası Gerçekler Diğerleri nasıl yapıyor? Ölçme Değerlendirme Kursu 2009