TURİZM PAZARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Pazarlama Yönetimi Süreci
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
Diferansiyel Denklemler
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HEDEF PAZAR.
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARI

Turizm ürünlerinin pazarlanması, malların pazarlanmasından farklı mıdır? Turizm ürünlerinin pazarlanması ile malların pazarlanması özleri itibariyle birbirine benzemektedir.

Pazarı oluşturan unsurlar itibariyle;

Ekonomi disiplini açısından PAZAR; Alıcı ve satıcıların en kolay şekilde iletişim kurabilecekleri organizasyon şeklidir.

Pazarlama disiplini açısından PAZAR; Belirli bir mala/hizmete gereksinimi olan, satın almak için parası olan ve parasını harcamaya istekli olan kişi ve örgütler topluluğudur.

PAZAR Tanımındaki unsurlar; Belirli bir mal ya da hizmete olan GEREKSİNİM Mal veya hizmeti satın almak için PARASI OLAN KİŞİ/ÖRGÜT Mal veya hizmeti satın almak için parasını HARCAMAYA İSTEKLİ KİŞİ/ÖRGÜT

Turizm pazarı kaç kısımdan oluşur? 1) Tüketiciler Pazarı 2) Örgütsel Pazar

Bireylerin oluşturduğu pazardır. Satın almalar bireyseldir. TÜKETİCİLER PAZARI Bireylerin oluşturduğu pazardır. Satın almalar bireyseldir.

ÖRGÜTSEL PAZAR Örgütler tarafından yapılan satın alma davranışlarının oluşturduğu pazardır. Tur operatörlerinin paket tur oluştururken gerçekleştirdiği satın alma gibi.

Örgütsel pazarlar kaç kısımda incelenebilir? 1) Üretici işletmeler pazarı 2) Aracı turizm işletmeleri pazarı 3) Diğer işletmelerin pazarı

Üretici işletmeler pazarı: Bir konaklama işletmesinin; mutfak, servis, bar, pastane, çamaşırhane, odalar gibi bölümleri için gereksinme duyduğu mallar için gerçekleştirdiği satın almalar gibi.

Aracı turizm işletmeleri pazarı: Bir seyahat acentesinin rezervasyon, bilet satışı, araba kiralama gibi hizmetleri.

Diğer işletmelerin oluşturduğu pazar: Toplu alım gerçekleştiren turizm dışı işletmelerin –doğrudan turizm işletmesi kimliği taşımayan işletmelerin- gerçekleştirdiği satın almalardır. *Kongre ve fuar turizminde ortaya çıkan satın almalar gibi.

Pazar bölümlendirmede temel gerekçe; Pazarlama etkinliklerini bir noktada yoğunlaştırmak ve pazarlama bütçesini etkin bir şekilde kullanmaktır.

PAZAR BÖLÜMLENDİRME Kime? : Hangi pazar bölümlerine hitap edilecek? Neyi? : Tüketiciler turizm ürününde neyi arıyor? Nasıl? : Uygun pazarlama karması nasıl oluşturulabilir? Nerede? : Hizmetler nerede sunulabilir? Ne zaman? : Hizmetler ne zaman sunulabilir?

Turizmde Pazar Bölümlendirme Süreci Araştırma: görüşme, anket soru formu kullanımı gibi araştırma tekniklerinden yararlanılabilir.

Turizmde Pazar Bölümlendirme Süreci Analiz: elde edilen veriler çeşitli istatistiksel yöntemlerle analiz edilir.

Turizmde Pazar Bölümlendirme Süreci Gruplandırma: bölümlere ayrılan tüketiciler, üzerinde yoğunlaştıkları özelliklere göre gruplandırılır ve adlandırılır.

Sağladığı yararlar Yeni pazar fırsatları elde edilir. Pazar bölümlerinin gereksinimleri daha iyi belirlenir. Rekabet üstünlüğü elde edilir.

Sağladığı yararlar 4. Kaynaklar ve yetenekler uygun olarak kullanılır. 5. Daha bilinçli ve etkili olmayı sağlar. 6. Maliyet tasarrufu sağlar.

Sağladığı yararlar 7. Tüketici gereksinimlerini daha iyi karşılayan ürünler geliştirilir. 8. Daha kesin pazarlama amaçları geliştirilir. 9. Bütçe daha iyi hazırlanabilir.

Sağladığı yararlar 10. Daha etkili bir konumlandırma sağlar. 11. Pazarlama eylemleri daha iyi planlanabilir.

Sağladığı yararlar 12. Tutundurma araç ve yöntemleri daha doğru seçilebilir. 13. Seçilen pazar bölümlerine daha uygun pazarlama karmalarıyla girilebilir.

Pazar bölümlendirmenin koşulları Farklılaştırılabilirlik Ulaşılabilirlik Önemlilik Tepkisellik Eylemsellik Belirlilik Farklılaştırılabilirlik Ölçülebilirlik

Pazar Bölümlendirmenin Koşulları Ölçülebilirlik: Belirlenecek pazar dilimine yönelik olan talebin ölçülebilir olmasıdır. Ulaşılabilirlik: Tüketicilerin turistik ürünle ilgili her türlü bilgiye ulaşabilmesidir. Internet ile, gazeteler ile, dergiler ile, TV yayınları ile vs.

Pazar Bölümlendirmenin Koşulları 3) Önemlilik (Büyüklük): Pazarın yürütülecek pazarlama çabalarına değecek büyüklükte ve kar getirici nitelikte olmasıdır. 4) Tepkisellik: Yürütülecek pazarlama karması etkinliklerine tepki gösterebilmesidir.

Pazar Bölümlendirmenin Koşulları 5) Eylemsellik: Tutundurma karma elemanlarının kullanımının uygulanabilir ve rasyonel bir sonuç alınabilir olmasıdır (tüketicilerin eyleme geçmesi). 6) Belirlilik: Tüketicilerin demografik, coğrafik ve psikolojik özelliklerinin bilinmesi, pazar bölümünün adlandırılabilmesidir.

Pazar Bölümlendirmenin Koşulları 7) Farklılaştırılabilirlik: Pazar bölümünün; demografik, coğrafik ve psikolojik özellikleri itibariyle diğer pazar bölümlerinden gerçekten farklı olmasıdır.

Pazar Bölümlendirme Ölçütleri (genel kabul görmüş) 1. Coğrafik temele göre 2. Demografik temele göre 3. Psikografik temele göre 4. Davranışsal temele göre

Turizmde Pazar Bölümlendirme Ölçütleri 5. Beslenme ve sağlık temeline göre 6. Yarar temeline göre 7. Satın alma davranışları temeline göre 8. Satın almanın dönemine göre

Turizmde Pazar Bölümlendirme Ölçütleri 9. Turizme katılım amacı temeline göre 10. Motivasyon temeline göre 11. Bilgi arama temeline göre

Pazar bölümünün/bölümlerinin seçilmesinde tercih edilebilecek stratejiler; Tek pazar bölümünde yoğunlaşma, Seçimlik uzmanlaşma, Üründe uzmanlaşma, Pazarda yoğunlaşma, Tüm pazarı kapsama

Tek pazar bölümünde yoğunlaşma Pazar bölümlerinin yalnızca birinde yoğunlaşılır , Kaynaklar daha etkin ve verimli kullanılabilir, Pazarın beklentilerine uygun ürün ve hizmetler daha hızlı bir biçimde gerçekleştirilebilir, Bu strateji orta ve uzun vadede risklidir. Deniz-kum-güneş gibi... p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 P: Pazar bölümü, Ü: Ürün

Seçimlik uzmanlaşma Seçimlik uzmanlaşma p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 İşletmenin kaynaklarına uygun düşen birkaç turizm pazarında yoğunlaşmadır. Türk konaklama işletmelerinin yerli ve yabancı pazarlarda aynı anda yoğunlaşması gibi. p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 P: Pazar bölümü, Ü: Ürün

Üründe Uzmanlaşma Üründe uzmanlaşma p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 Turizm ürününde yoğunlaşılır. Belirlenen pazarlar üzerinde etkinlikler yürütülür. Sadece kültür turizminde uzmanlaşan seyahat acenteleri ya da termal turizminde uzmanlaşan konaklama işletmeleri gibi. p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 P: Pazar bölümü, Ü: Ürün

Pazarda yoğunlaşma Pazarda yoğunlaşma p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 Belli bir pazar bölümünün tüm ihtiyaçlarının karşılanmasıdır. İskandinav pazarına yönelik olarak çalışan tur operatörleri gibi. Kongre otelleri.. p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 P: Pazar bölümü, Ü: Ürün

Tüm pazarı kapsama Tüm pazarı kapsama p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 Büyük ölçekli turizm işletmeleri ya da turizm bölgeleri için geçerlidir. Farklılaştırılmış ya da farklılaştırılmamış pazarlama olmak üzere iki tür uygulamayı içerir. p1 p2 p3 ü1 ü2 ü3 P: Pazar bölümü, Ü: Ürün

Farklılaştırılmamış pazarlama (tüm pazarı kapsama) Pazar tek bir bütün olarak algılanır. Turizm ürünlerine yönelik pazarlama programları tüm tüketicilerin dikkatini çekecek bir biçimde hazırlanır. Tek tek tüketicilerin farklı gereksinimleri üzerinde durulmaz.

Farklılaştırılmamış pazarlama KARMASI PAZAR Tur operatörünün bir ülke pazarını bir bütün olarak algılaması gibi.

Farklılaştırılmış pazarlama (tüm pazarı kapsama) Turizm ürünü, her pazar bölümü için farklı niteliklerde üretilir. Turizm bölgeleri bu stratejiyi uygulayabilir. Pazar bölümlendirme kriterleri dikkate alınarak farklı pazar bölümlerine yönelik turistik ürünler geliştirilir.

Farklılaştırılmış pazarlama stratejisinde 1. Ürün farklılaştırılması, 2. Hizmet farklılaştırılması, 3. Personelin farklılaştırılması, 4. İmajın farklılaştırılması, 5. Dağıtım kanallarının/konumun farklılaştırılması sözkonusudur.

Ürün farklılaştırılması: McDonald’s’ın restoranlarına eklediği oyun bahçeleri, Days Inn’de odalara yerleştirilen kahve makineleri. Hizmet farklılaştırması: Sheraton’da verilen “odada check-in hizmeti”. Personelin farklılaştırılması: McDonald’s’ın tüm dünyada güleryüzlü personeli ile akla gelmesi. İmajın farklılaştırılması: Burger King-Alevde Izgara”, sağlıklı imajı. Feel Like a Star.. Dağıtım kanallarının/konumun farklılaştırılması: İnternetten satışı yapılan hizmetler, otelin konumunun çok iyi olması.

Pazar Konumlandırma Konumlandırma, rakip ürünlere ve işletmenin kendisinin ürettiği ürünlere karşı, işletmenin kendi imajının geliştirilmesidir. Turizm ürününün konumu; aynı zamanda ürünün tanımlanma şekli ya da bellekte rakip ürünlere göre yaratılan değerdir.

Pazar Konumlandırma Konumlandırma, ürün farklılaştırmayla birbirini tamamlayan bir kavramdır. Ürünün konumlandırılabilmesi için, tüketicilerin zihninde bir boşluk bulunması, bu boşluğun tüketicilerce önemli olarak algılanması gerekir. Temel amaç rekabet avantajı elde etmektir.

Pazar Konumlandırma Hizmet edilmek istenen tüketicilerin rakip işletmeler karşısında, işletme ile ilgili olarak neler düşünmeleri ve nasıl bir imajı algılamalarının arzulandığının planlanması gereklidir. Personel ve aracılar için de önemlidir.

Konumlandırma Türleri Nesnel ve öznel olmak üzere iki tür konumlandırma sözkonusudur.

Nesnel konumlandırma Turizm işletmesinin ya da bölgesinin fiziksel özellikleri kullanılmaktadır. Yer, olanaklar, dekorasyon, peyzaj, lobi, binalar, caddeler gibi.

Öznel konumlandırma Tüketicilerin hizmetleri ve hizmetin sunum sürecini nasıl algıladıkları ile ilgilidir. Yürütülen çalışmalar sonucunda tüketicilerin zihninde yaratılan imajdır.

Örneğin; McDonald’s: “Hızlı ve tutarlı bir biçimde lezzetli yemek yiyeceğimden emin olduğum, aileleri hedefleyen restoran”.