Verilerin değerlendirilmesi, özetlenmesi ve sunumu Tablo ve grafik türleri, kullanım alanları Prof.Dr.Alp Ergör Tıbbi Laboratuvar Teknikerliği ve Odyometri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

T.C. NİĞDE VALİLİĞİ STRATEJİK PLAN EĞİTİM SEMİNERİ
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Kİ-KARE TESTİ Uygulama amacına ve durumuna göre Ki-Kare Testi üç başlık altında incelenir; Ki-Kare Uygunluk Testi Ki-Kare Bağımsızlık Testi Ki-Kare Homojenlik.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Diferansiyel Denklemler
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Hafta 01: Veri (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2005 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Orman Genel Müdürlüğü İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı DS Muhasebe Ş ube Müdürlü ğ ü 1.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Hafta 02: Verinin Görsel Analizi (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
7.SINIF MATEMATİK DERSİ “TABLO VE GRAFİKLER”
OLASILIK ve OLASILIK DAĞILIMLARI
Tablo & Grafik Yapım Yöntemleri.
4 X x X X X
Tek ve İki Değişkenli Grafikler
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
100 Yetişkine İlişkin Kolesterol Değerleri
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-2.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Biyoistatistiğe Giriş: Temel Tanımlar ve Kavramlar
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ Doç.Dr.Alp Ergör Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı 2011 Bahar Yarıyılı - 2. Sınıf Şubat-Nisan 2011.
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
İstatistik 1.Bölüm EĞITSEL YAZıLıM GELIŞTIRME VE DEĞERLENDIRME.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Sayısal Tanımlayıcı Teknikler
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
İstatistik Sunum.
Istatistik.
1 Sayısal Data’nın Sunumu. 2 Data Sunumu Özet Tablo Nokta Grafik Pasta Grafik Sayısal Data Sunumu Çubuk Grafik Nitel Data Gövde&Yaprak Gösterim Frekans.
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

Verilerin değerlendirilmesi, özetlenmesi ve sunumu Tablo ve grafik türleri, kullanım alanları Prof.Dr.Alp Ergör Tıbbi Laboratuvar Teknikerliği ve Odyometri Programları 2011 Bahar Yarıyılı - 2. Sınıf Şubat-Nisan 2011 http://kisi.deu.edu.tr/alp.ergor/

Tarih İçerik 15 Şubat Dersin tanıtımı Sağlık alanında istatistiğin yeri Biyoistatistikle ilgili temel kavramlar 22 Şubat Veri tanımı ve türleri Örnekler - tartışma 1 Mart Verilerin toplanması ve gruplanmasında dikkat edilmesi gereken öğeler Verilerin değerlendirilmesi, özetlenmesi ve sunumu Tablo ve grafik türleri, kullanım alanları UYGULAMALAR 8 Mart 15 Mart Dağılım ve dağılım türleri, olasılık, istatistikle ilgili kavramlar Tanımlayıcı istatistiksel yöntemler 22 Mart Sağlık alanında araştırma ve araştırmanın yeri 29 Mart Örnek nedir? Neden örnek seçilir?

Geçtiğimiz haftanın sorusu: Sağlık alanında kullandığımız veri kaynakları nelerdir? Veri türleri ve özellikleri ile ilgili dağıtılan ev ödevini hazırlayınız.

Veri türleri Verilerin ölçüm yöntemleri Oransal Aralıklı Nicelik  Nitelik  Sınıflanmış Sıralayıcı Aralıklı Yapay nicellik Verilerin ölçüm yöntemleri Oransal Aralıklı Sıralayıcı (ordinal) Sınıfsal (adsal, nominal ölçüm)

Biyoistatistikten yararlandığımız alanlar Değerlendirme, çözümleme sorun, rutin işlem vd SORU veri Biyoistatistikten yararlandığımız alanlar değişken NİTEL NİCEL Değerlendirme, çözümleme Ölçüm, gözlem, kayıtlar Tanımlama

Verilerin değerlendirilmesi, özetlenmesi, sunumu

Frekans ya da sıklık: Ölçümlerde herhangi bir özelliği taşıyan olgu sayısı Sınıflandırma, özellikle olgu sayılarının fazla olması durumunda, verilerin üzerinde yapılacak hesaplamaları kolaylaştırarak anlaşılır biçimde sunulmalarını sağlar.

İşkolu Sıklık % Metal 46 50,5 Petrokimya 21 23,1 Tekstil 15 16,5 Diğer Olağan Dışı Durumlara Hazırlıkları Değerlendirilen İşyerlerinin İşkollarına Göre Dağılımları İşkolu Sıklık % Metal 46 50,5 Petrokimya 21 23,1 Tekstil 15 16,5 Diğer 9 9,9 Toplam 91 100,0

Olağan Dışı Durumlara Hazırlıkları Değerlendirilen İşyerlerinin İşçi Sayılarına Göre Dağılımları İşçi Sayısı Sıklık % 3 1 1,1 6 9 10 11 12 13 14 43 45 2 2,2 46 47 51 52 59 60 64 65 66 72 … Total 91 100,0

Sınıflandırmanın sınırları : alt ve üst değer sınıf aralığı vardır sınıf sayısı

Sınıflandırma kuralları: Sınırlar kesin olmalı - sınıflar birbirine karışmamalı Sınıflandırma tüm değerleri içine almalı Sınıf aralıklarının eşit olmasına özen gösterilmeli İncelemenin kolaylaşması ve dağılım hakkında yeterli bilgi alınabilmesi için sınıf sayısı genellikle 8 - 15 arasında seçilir Her sınıfta en çok görülen ölçüm değerleri o sınıfın SIKLIĞINI (FREKANSINI) belirler. Bu özellik dağılımı belirlemek için en sık kullanılan ölçütlerden biridir.

Neden sınıflandırma yapıyoruz? Elimizdeki bilgileri özet olarak sunabilmek için Sınıflandırma yaptığımızda verinin dilini çözebiliyoruz! Salık işkolu açısından: Girişim yapacağımız noktaların belirlenmesi için…

Tablo ve grafik türleri, kullanım alanları

Sınıflandırılmış veriyi nasıl sunabiliriz? Tablolar Grafikler Sıklık (frekans) tabloları Çapraz tablolar Şekil ve grafikler

Tablo özellikleri - kurallar: Başlık Satır ve sütunlar S - S başlıkları S - S ölçekleri Gerekirse n + % birlikte… Toplamlar Çizgiler (anlaşılırlık) Yalınlık

Grafik – Şekil türleri Çubuk grafik – Sıklıkla NİTEL v Daire grafik – NİTEL v Histogram – NİCEL – sürekli v Çizgi grafik - NİCEL Kutu – Yüzde dağılımı göstermek için …

Aytaç N ve ark. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2008; 9(3) : 9 - 15

Uçan Ö ve ark. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi Cilt: 9 Sayı: 2 2006

Özen M ve ark. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi

Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S. D. Ü Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S.D.Ü. Týp Fak. Derg. 2004;11(3):1-7

Çubuk Grafik Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S.D.Ü. Týp Fak. Derg. 2004;11(3):1-7

Çubuk Grafik Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S.D.Ü. Týp Fak. Derg. 2004;11(3):1-7

Çubuk Grafik Yorgancı K ve ark. Yoğun Bakım Dergisi 2002;2(1):58-63

Daire Grafik M Korkmaz. Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, Cilt:3, Sayı:9 (2008)

HİSTOGRAM ve ÇİZGİ Grafik

Kutu grafik

Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S. D. Ü Orak, SDÜ. öðrencilerinin sigara, alkol vb. alýþkanlýklarý. S.D.Ü. Týp Fak. Derg. 2004;11(3):1-7

Osman Gazi Üniversitesi 2006-6 Etkinlik Raporu

Histogram Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Çubuk Grafik Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Bir otel işletmesinin 100 müşteriye uyguladığı anketin şikayet nedenlerini gösteren tablosu aşağıda verilmiştir. Müşteri Şikayeti Sıklık Odalar 20 Personel 15 Sosyal Tesisler 25 Etkinlikler 40 Toplam 100 Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Bir otel işletmesinin 100 müşteriye uyguladığı anketin şikayet nedenlerini gösteren tablosu aşağıda verilmiştir. Müşteri Şikayeti Sıklık Göreli Sıklık Odalar 20 0,20 Personel 15 0,15 Sosyal Tesisler 25 0,25 Etkinlikler 40 0,40 Toplam 100 1,00 Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Bir firmaya ait 20 haftalık satış ve kar oranları $ bazında tabloda verilmiştir. 1 37.000 4.120 2 38.900 4.200 3 41.200 3.960 4 39.600 4.010 5 40.500 3.950 6 42.000 3.875 7 43.500 3.800 8 41.500 3.910 9 44.100 3.602 10 42.800 3.500 11 43.700 3.680 12 47.900 3.476 13 46.790 14 49.000 3.367 15 46.800 3.578 16 48.680 3.456 17 50.100 3.345 18 46.900 3.672 19 50.330 3.409 20 49.890 3.256 Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Aşağıdaki grafikte satış miktarı verisi haftalar bazında çizgi grafik olarak verilmiştir Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Haftalara göre kar grafiği Z Muluk, Y E Ataman. SBF 215 Biyoistatistik ve Araştırma Teknikleri, Ünite 5

Haftanın sorusu: Önümüzdeki hafta: Veri türlerini, ölçüm ve gruplama yöntemlerini irdeleyiniz Önümüzdeki hafta: Verilerin özetlenmesi ve sunumu, tablo ve grafik kullanımı ile ilgili uygulamalar 2 haftalık ev ödevlerinin değerlendirilmesi