OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ 16 Mayıs 2013, Ankara

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
TÜRKİYE’DE KALİTE STANDARTLARININ GELİŞTİRİLME SÜRECİ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
ÖZEN KARACA, UNICEF TÜRKİYE 19 HAZİRAN 2013
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Deprem Sonrası Van’da Kadınların Güçlendirilmesi
YERELDE AB SÜRECİ.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
BURSA BELEDİYESPOR ÇALIŞMALARI. Amacımız; Kent ve ülke sporuna başarılı sporcular yetiştirmek Bursalı hemşehrilerimize, kurum çalışanlarına ve ailelerine.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ (TR2010/ /001.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bilgilendirme Toplantısı
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ 16 Mayıs 2013, Ankara Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

Beyin Gelişimi ve Kamu Yatırımlarının Ters Orantısı Kümülatif Kamu Yatırımları Yaş Kaynak: Early Learning Left Out, Voices for America's Children and the Child and Family Policy Center, 2004.

İktisadi Bilimler ve Maliyet-Fayda Araştırmaları Nitelikli erken çocukluk programlarına yatırılan her 1 Dolar topluma 17 Dolar olarak dönmektedir. 1 $ Yatırım 17 $ Kazanım Yüksek nitelikli erken çocukluk programları olağanüstü ekonomik yatırımlar anlamına gelir! Kaynak: Schweinhart, L. (2005). The Perry results through age 40. Retrieved September 25, 2007 from http://www.highscope.org/file/Research/PerryProject/PerryApril_20052.pps

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ AVRUPA BİRLİĞİ UNICEF 2010 MEB Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE İLLERİ Adana, Ağrı, Ankara, Diyarbakır, Erzurum, Hatay, İzmir, Mersin, Şanlıurfa, Van Proje illeri şu kriterlere göre belirlenmiştir: a) toplumsal olarak dezavantajlı çocukların gündüz bakım ve okul öncesi eğitim hizmetlerine az katılabildikleri iller b) dezavantajlı kadınların işgücü piyasasına katılımının sınırlı olduğu iller

NEYİ AMAÇLIYORUZ? 0-66 ay grubunda bulunan her çocuğun -özellikle dezavantajlı çocukların- kaliteli erken çocukluk hizmetlerine ulaşmasını sağlamak Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE SONUÇ 1: MEB’e bağlı kurumların kapasitesinin geliştirilmesi; SONUÇ 2: Nitelikli toplum temelli erken çocukluk modellerinin geliştirilmesi ve kurumsallaştırılması, kalite çerçevesinin oluşturulması SONUÇ 3: İletişim çalışmaları ile erken çocukluk hizmetlerine yönelik arz ve talebin arttırılması Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

NE YAPIYORUZ? (Sonuç 1) Eğitim programını güncelliyoruz.... Eğitim materyallerini güncelliyoruz.... Öğretmenleri eğitiyoruz.... Öğretmen adaylarının yeni eğitim programını tanımalarını sağlıyoruz.... Dezavantajlı kadınların çocuk bakımı konusunda mesleki eğitim almalarını sağlıyoruz..... Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

NE YAPIYORUZ? (Sonuç 2) Çocukların kaliteli ve güvenli ortamlarda kaliteli eğitim almaları için standartlar geliştiriyoruz Eğitim ortamlarının geliştirilen standartlar temelinde düzenlenmesi için denetim ve rehberlik hizmetleri geliştiriyoruz Geliştirilen standartlar, rehberlik ve denetim hizmetlerinin hayata geçirilebilmesi için mevzuatı yeniden düzenliyoruz E-okul sistemini değişen ihtiyaçlar temelinde güncelleyerek çocukların ve çocuklar için üretilen hizmetlerin sürekli izlenmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi için çalışıyoruz Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

NE YAPIYORUZ? (Sonuç 2) Özellikle dezavantajlı çocukların erken çocukluk hizmetlerinden ücretsiz yararlanabilmesi için okul modelinden farklı toplum temelli modeller geliştiriyoruz... Toplum temelli modelleri yerel paydaşlarımız ile birlikte hayata geçirmek için saha çalışmaları yürütüyoruz... Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

NE YAPIYORUZ? (Sonuç 3) Çeşitli bağış kampanyaları düzenleyerek bağışçıların katkıları ile okulların durumlarını iyileştirmeye çalışıyoruz Okul öncesi eğitime daha fazla kaynak ayrılmasını sağlamaya yetkili karar vericilerin haritasını çıkarıyoruz ve doğru mesajlarla onları etkilemeye çalışıyoruz Tüm paydaşları (arz ve talep taraflarını) bilinçlendirmek ve birlikte çalışabilmek için iletişim kampanyaları ve toplumsal seferberlik çalışmaları yürütüyoruz Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

NASIL YAPIYORUZ? Türkiye’deki mevcut durumu gözden geçirip ihtiyaçları belirleyerek Uluslararası örnekleri ve uygulamaları inceleyerek Uzmanlar, akademisyenler, bilim insanları ve uygulayıcılar ile çalışarak İlgili bakanlıklar, mülki idareler, yerel yönetimler, kamu kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak Sahada görev yapan ve sahanın koordinasyonundan sorumlu ekiplerimizle sürekli iletişim halinde olarak Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE DEĞERLENDİRMESİ AMAÇ Proje çıktılarının AB’ye rapor edilmesi ve projenin hedeflediği alanlardaki değişimin ölçülmesi. EÇG alanındaki öncelikler, ihtiyaçlar ve güçlüklerin rapor edilmesi yoluyla ileriki dönemlerde planlanan/gerçekleştirilecek proje, program ve politikalara ışık tutmak/bilgi sağlamak Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE DEĞERLENDİRMESİ Bölüm 1 Toplum Temelli EÇG Hizmetlerinin Gözden Geçirilmesi (Sonuç 2) HAZIRLIK: Haziran 2013 SAHA: Temmuz 2013, 10 il Her ilde en fazla 5 mülakat Toplam 5 odak grup MASA BAŞI: Ağustos 2013 Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE DEĞERLENDİRMESİ Bölüm 2 toplum temelli EÇG modellerinin gözden geçirilmesi (BÖLÜM 1) güncellenen 0-36 aylık ve 36-66 aylık çocuklara yönelik programın etki analizi ve pilot uygulamaların değerlendirmesi (sonuç 1) iletişim kampanyasının gözden geçirilmesi (sonuç 3) kalite standartları ve güncellenen denetim sistemi, kurum açma mevzuatı ve e-okul sisteminin analiz raporu (sonuç 2) MASA BAŞI Eylül 2013 Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

PROJE DEĞERLENDİRMESİ Bölüm I i) Toplum Temelli EÇG Hizmetlerinin Gözden Geçirilmesi (Sonuç 2) Bölüm II ii Projenin tüm SONUÇlarının gözden geçirilmesi iii iv Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

TOPLUM TEMELLİ ERKEN ÇOCUKLUK MODELLERİ Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 1 Mobil Oyun Otobüsü Hedef Kitle: 3 - 5 yaş grubu çocuklar: -Yoksul -Herhangi bir kurumsal okul öncesi eğitim hizmetinden yararlanamayan -1 engelli çocuk kontenjanı Uygulama: -Haftada 6 gün çocuklara -Haftada 1 gün ailelere -Sabah ve öğleden sonra olmak üzere yarım günlük iki periyot -Çocuklar için haftada 2 yarım gün 2’şer saatten toplam 4 saat eğitim -Bir oyun otobüsü için 12 - 15 çocuk -Haftada 90 çocuk -Toplam 48 saat eğitim Aylık Maliyet (360 çocuk): 1600-4300 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 2 Oyun Odaları Hedef Kitle: 5 yaş grubu çocuklar ve ebeveynleri: -Yoksul -Herhangi bir kurumsal okulöncesi eğitim hizmetinden yararlanamayan -1 engelli çocuk kontenjanı Uygulama: -6 aylık eğitim dönemi -Haftada 2 ardışık gün -Günde en az 1 saat -Maksimum günde 3 saat Aylık Maliyet (120 çocuk): 1000-2500 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 3 Topluma Hizmet Gönüllüleri Merkezi Hedef Kitle: 3 – 5 yaş çocukları -Engelli çocuklar -Mahkum annelerin çocukları -Yoksul çocuklar, -Sokakta çalıştırılan çocuklar, vb. Uygulama: -Haftanın her günü yarım günlük periyotlar şeklinde -Üniversitelerde okutulacak Topluma Hizmet dersi süresince -Üniversitelerle yapılacak işbirlikleriyle gönüllü öğrencilerin sürece katılması ile Aylık Maliyet (80 çocuk): 1300-3000 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 4 Erken Eğitim Merkezi Hedef Kitle: 3 – 5 yaş çocukları Engelli Kültürel dezavantajlı Yoksul Ebeveynler Uygulama: 20 hafta, haftada 2 gün, günde 3 saat çocuklara 20 hafta, haftada 1 gün, günde 2 saat annelere Eğitim sürecinde en az 1 gün babalara Aylık Maliyet (80 çocuk): 1400-3700 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 5 Çocuk Evleri Hedef Kitle: 0-5 yaş çocukları Yaşadığı bölgede anaokulu bulunmayan Anaokulu olduğu halde özel gereksinimleri nedeniyle mevcut anaokullarından yararlanma olanağı olmayan Dezavantajlı çocuklar (engelli, yoksul, göçmen ve evlerinde farklı dillerde konuşan çocuklar) Aileler (anne, baba, kardeş ve büyük ebeveyn) Hafta sonu da dahil olmak üzere kesintisiz 12 ay hizmet Uygulama: tam günlük eğitim yarım günlük eğitim saatlik eğitim hafta sonu eğitimleri yaz dönemi tatil okulu eğitimleri Aylık Maliyet (100 çocuk): 1900-5250 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 6 Anne Çocuk Sağlık ve Spor Merkezi Hedef Kitle: Okul öncesi eğitimi almayan, okullaşma oranı düşük, erken çocukluk çağ nüfusu yüksek olan ve dezavantajlı bölgelerde yaşayan aileler ve bu ailelerin 6 ay - 3 yaşındaki çocukları Uygulama: haftada 3 gün 15 - 35 dakikalık periyotta hareket eğitimi kesintisiz 12 ay haftada 7 gün anneler için haftada 2 gün 2’şer saatlik periyotta 4 ay boyunca çocuk gelişimi, eğitimi, güvenliği, sağlığı ve beslenmesine ilişkin temel bilgilerin verildiği 1 saatlik sağlık eğitim programı ve 1 saatlik “Sağlık için Spor” programı Aylık Maliyet (100 çocuk) : 560-1700 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 7 Aile Kütüphanesi Hedef Kitle: Okullaşma oranı düşük ve erken çocukluk çağ nüfusu yüksek olan bölgelerdeki çocuklar, dezavantajlı bölgelerde yaşayan aileler ve bu ailelerin 5 yaşındaki normal gelişim gösteren çocukları ve görme engelli çocukları Uygulama: normal gelişim gösteren çocuklar için 12 ay boyunca haftanın en az 2 günü 2 saat görme engelli çocuklar için haftanın 3 günü 1’er saat aileler için 3 ay boyunca, haftada 1 gün 1 saatlik eğitim etkinlikleri Aylık Maliyet (60 çocuk): 550-1500 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 8 Çocuk ve Aile Bilim Sanat Kültür Merkezleri Hedef Kitle: Okullaşma oranı düşük, erken çocukluk çağ nüfusu yüksek ve dezavantajlı bölgelerde yaşayan aileler ve onların 3 - 5 yaşındaki okul öncesi eğitim almayan çocukları Uygulama: haftanın 7 günü 2 saatlik bilim, sanat, kültür etkinlikleri Eylül- Kasım, Aralık- Şubat, Mart- Mayıs ve Haziran- Ağustos olmak üzere üç aylık periyotlarda 12 ay boyunca Aylık Maliyet (60 çocuk): 1000-2800 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

MODEL ÖNERİSİ 9 Oyuncak Fabrikası/Atölyesi Hedef Kitle: Okullaşma oranı düşük, erken çocukluk çağ nüfusu yüksek ve dezavantajlı bölgelerde yaşayan aileler ve onların 0 - 5 yaşındaki çocukları, Uygulama: haftanın 4 günü ve hafta sonları olmak üzere 6 gün Eğitim materyallerini geliştirme sürecinde ebeveynler için 2’şer ve 3’er saatlik periyotlarda faaliyetler Anneler ve çocukları için haftada 1 gün 2 saat oyun odası etkinlikleri Aylık Maliyet (110 çocuk ve ebeveyn): 1700-4000 TL Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

İŞBİRLİKLERİ Milli Eğitim Bakanlığı Adalet Bakanlığı İçişleri Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sağlık Bakanlığı Gençlik ve Spor Bakanlığı sporcular spor kulüpleri kitapçılar yayınevleri çocuk edebiyatı yazarları TÜBİTAK sanatçı ve bilim insanlarından gönüllüler özel tiyatrolar ve devlet tiyatroları sinemalar Belediyeler İl Özel İdareleri Yerel yönetimler gönüllüler hayırseverler Sivil Toplum Kuruluşları Halk Eğitim Merkezleri Üniversiteler Oyuncak ve Eğitsel Materyal - Araç Firmaları marangozlar, terziler, anneler, babalar, aile büyükleri, ağabey ve ablalar Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.

TEŞEKKÜRLER Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından UNICEF’in teknik desteği ile yürütülmektedir. Bu proje Avrupa Birliği tarafından finanse edilmektedir.