T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY 2009-2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SU HALDEN HALE GİRER LALE GÜNDOĞDU.
Advertisements

Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ
Suyun Serüveni Hava bazen yağmurlu, sisli veya karlı olur. Yağmurun, sisin ve karın nasıl oluştuğunu hiç düşündünüz mü?
GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ
Sensörler Öğr. Gör. Erol KINA.
(FEN VE TEKNOLOJİ – FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ- VE MATEMATİK)
GÜNEŞ ENERJİSİ.
HÜCRESEL TELEFONLAR VE RADYASYON
SU HALDEN HALE GİRER.
Sıcak Hava Yükselir ve Soğuyup Yağış Bırakır
SU HALDEN HALE GİRER.
FOTOSENTEZ.
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
BÜROLARDA VERİMLİLİK.
SU DEĞİRMENLERİNİN ENERJİ SANTRALİNE DÖNÜŞÜMÜ
FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ 5.SINIF DERS SUNUSU
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
Suyun Serüveni Sıvı hâlde bulunan yeryüzü suları güneş enerjisinin etkisiyle hâl değiştirerek su buharı olarak atmosfere yükselir. Su damlaları ağırlaşır.
CEP TELEFONLARI VE RADYASYON
ENERJİ TASARRUFU.
 Su doğada hangi hallerde ve nerelerde bulunur?
MADDENİN HALLERİ ve ISI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ BURCU SARI
İŞYERİ ORTAM ÖLÇÜMLERİ
FEN ve TEKNOLOJİ / FOTOSENTEZ DENEYLERİ
GÜNEŞ ENERJİSİNDEN ELEKTRİK ÜRETEN SOLAR KİREMİT UYGULAMASI
Ev , okul ve iş yerlerini ısıtma ve aydınlatmada enerjiye ihtiyaç duyarız. Aynı şekilde arabaların çalıştırılmasında, fabrikalarda üretim yapılmasında.
ENERJİ TASARRUFU NEDİR?
COĞRAFİ KONUM Paraleller, Meridyenler, Enlem, Boylam
T.C.Milli Eğitim Bakanlığı-TÜBİTAK - BİDEB YİBO Öğretmenleri (Fen Ve Teknoloji,Fizik,Kimya,Biyoloji Ve Matematik)Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayı.
Güneş Koruyucu Kozmetik Ürün Teknolojisinde Yeni Gelişmeler
YALITIM.
ISI ve SICAKLIK.
ENERJİ KAYNAĞI GÜNEŞ Güneş, merkezinde meydana gelen patlamalar sonucunda büyük miktarlarda enerji üretir. Ürettiği enerjinin büyük bir kısmı uzayda kaybolur.
GÜNEŞ BİZE ÇALIŞIR.
DENEYLERİN ABC’si. Ağaç lifleri Bitkilerde bulunan ağsı yapılardır.
IŞIK VE SES.
GÜLSERİN GÜNAŞTI MESLEKİ VE TEKNİK LİSESİ
Güneş Enerjisi Güneş Enerjisi Nedir ?
Enerji Kaynağı Güneş.
B. ISI VE SICAKLIK Karların erimeye başladığı ilkbahar mevsiminde
ENERJİ KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ
Değerlendİrme.
BASED SPACE SOLAR ENERGY UZAYA KONUŞLANMIŞ GÜNEŞ ENERJİSİ.
ÇEVRE EKONOMİSİ ve MALİ POLİTİKALAR
Dünyamız.
ISI VE SICAKLIK.
KÜRESEL ISINMA NEDİR? Sanayi devriminden beri, özellikle fosil yakıtların yakılması, ormansızlaşma ve sanayi süreçleri gibi çeşitli.
DOĞAL KAYNAKLAR VE EKONOMİ İLİŞKİLERİ
Yeryüzü Suları Durgun sular Okyanus Deniz Göl BuzullarAkarsular Nehir Irmak Çay Dere.
BURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜBURSASAĞLIKMÜDÜRLÜĞÜ MENAPOZDA BESLENME.
FOTOSENTEZ.
SUDA ERİYEN VİTAMİNLER
FOTOSENTEZDE YAPAY IŞIKLANDIRMA
RÜZGAR ENERJİSİ VE RÜZGAR TÜRBİNLERİ
Her sistemin kendine özgü görevleri olmasına karşın bu görevleri diğer sistemlerden bağımsız olarak gerçekleştiremez. Egzersizle yukarıdaki açıklamanın.
LASER ve Tıpta Kullanımı
kontrol altına alınabilmelidir.
OKSİJENLİ SOLUNUM FOTOSENTEZ İLİŞKİSİ
FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ. GÜNEŞ ENERJİSİ Tükenmeyen tek enerji kaynağı güneştir. Güneş, hiçbir atığı olmayan temiz bir enerji kaynağıdır. İhtiyaç.
GÜNEŞ ENERJİSİ Güneş 1,39 milyon km. çapında ve yeryüzüne yaklaşık 150 milyon km. uzaklıkta, sıcak gazlardan meydana gelmiş bir kütledir. Yüzey sıcaklığının.
ENERJİ TASARRUFU.
GÜNEŞ ENERJİSİNİN ISI ENERJİSİNE DÖNÜŞÜMÜ Betül CANTÜRK.
ANT 311 Beslenme İlkeleri ve Beslenme Antropolojisi
ENERJİ TASARRUFU ENERJİ TASARRUFU NEDİR? Enerji tasarrufu, üretimde, konforumuzda ve iş gücümüzde her hangi bir azalma olmadan enerjiyi.
Hazırlayan Mehmet BİRİŞİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Karbondioksit+su güneşenerjisi klorofil Besin +oksijen
ELEKTİRİK NASIL DAHA VERİMLİ ELDE EDİLİR. Enerji kaynaklarının hepsi bize yaşantımızı devam ettirmek için gerek duyduğumuz enerjiyi sağlarlar.Enerji kaynakları:
Sunum transkripti:

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY

PROJE ADI: KUZEY CEPHELİ EVLERDE GÜNEŞ IŞIĞINDAN DOĞRUDAN FAYDALANMAĞINDAN DOĞRUDAN FAYDALANMA

GRUP DANIŞMANLARI: Prof. Dr. Zehra AKDENİZ Prof. Dr. Necati ECEVİT

PROJENİN AMACI Kuzey cepheli evlerde çukur ve tümsek ayna kullanarak güneş ışığından doğrudan faydalanılması.

Güneş dünyanın yörünge eksenine 1,366 watt/metre² enerji iletir, fakat yeryüzüne ulaşan enerji miktarı biraz daha azdır. Güneş enerjisinden yararlanma konusundaki çalışmalar özellikle 1970'lerden sonra hız kazanmış, güneş enerjisi sistemleri teknolojik olarak ilerleme ve maliyet bakımından düşme göstermiş, güneş enerjisi çevresel olarak temiz bir enerji kaynağı olarak kendini kabul ettirmiştir.

Deriden ve gözden organizmaya yayılan ışık, beyindeki fiziksel oluşumları düzenler, oksijen alımını hızlandırır, kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. Kan daha fazla oksijen taşır. Kalori kullanımı artar, kandaki yağ miktarı azalır. Cilt güzelleşir, böbrekler ve ciğerler daha iyi çalışır. Alyuvarlar güçlendiği için enfeksiyonlara daha kolay karşılık verir. Kalsiyum alınarak kemikler güçlenir. Depolanan güneş ışığı stresle baş etmemize yardımcı olur. Işık beyindeki gülme merkezini harekete geçirir ve pozitif enerji dışarı çıkar.

Güneş enerjisi aydınlatmada farklı yöntemlerle kullanılmaktadır. İç mekânlar gün içerisinde ışık tüpleri ile aydınlatılabilirler. Örneğin ışık tüpleri, çatıya yerleştirilmiş güneş ışınlarını toplayıcı bir çanağa bağlanarak, iç mekânlarda aydınlatma kaynaklı enerji giderlerini azaltarak, daha doğal bir aydınlatma yaratabilirler.

ABD ve Fransa’da evlerin güneye bakan duvarı gelen ışınları soğuracak şekilde tasarlanarak evin ısıtılması sağlanmıştır.

Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyodan yansıtıldığında

Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyo ile yansıtıldığında

Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyodan yansıtıldığında

Evdeki sıcaklık artış göstermiştir. Bu ölçümde tümsek ayna kullanıldığında elde edilen sıcaklık değişimi alüminyum folyoya göre daha fazla olmuştur.

Evdeki ışık şiddeti artış göstermiştir. Tümsek aynayı kullandığımızda ışık şiddeti bölgesel olarak değişim göstermiştir. Alüminyum folyo kullandığımızda ise ışık şiddeti ev içerisinde daha homojen olarak dağılmıştır. Ancak tümsek ayna kullandığımızda ışık şiddeti alüminyum folyodakinden fazla olmuştur.

Sıcaklık artışı evdeki nem oranında azalmayı sağlamıştır. Bu azalma tümsek aynada alüminyum folyodan daha fazla olmuştur.

Sistemin daha verimli hale getirilmesi için çukur ayna sensor yardımıyla güneşin konumuna göre hareket ettirilebilir.

Prof. Dr. Mehmet AY Prof.Dr. Necati ECEVİT Prof. Dr. Zehra AKDENİZ Neşe DİŞÇİOĞLU