Elif AKYOL & Halil BİLİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
Ek-2 Örnekler.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri ve ÖZTEK
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
Diferansiyel Denklemler
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
BBY 207: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I Y.T. SPSS (Statistical Package for the.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Elif AKYOL & Halil BİLİR Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin ve Çalışma Yapraklarını Öğrencilerin Başarısı ve Bilgisayara Karşı Tutumlarına Etkileri M. Hakan GÜLER & Necdet Sağlam Elif AKYOL & Halil BİLİR 1

Elif AKYOL & Halil BİLİR Özet Bilgisayar Destekli Öğretimin (BDÖ) geleneksel yönteme göre öğrencilerin biyoloji başarısına bilgisayara yönelik genel tutumlarına etkisini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Elif AKYOL & Halil BİLİR 2

Elif AKYOL & Halil BİLİR Özet Kontrol grubuna enzimler konusu geleneksel yöntem (çalışma yaprağı), Deney grubuna BDÖ ile bilgisayar laboratuarında birebir öğrenci tipi ders yazılımı (Vitamin) ile konu çalışılması sağlanmıştır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 3

Elif AKYOL & Halil BİLİR Özet Öğrencilerin enzimler konusundaki başarılarını ölçmek üzere geliştirilen başarı testi ve bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemek üzere “Bilgisayara Karşı Tutum Ölçeği” her iki gruba da uygulanmıştır. Uygulama sonunda her gurup için ön test ve son test uygulanmıştır Elif AKYOL & Halil BİLİR 4

Elif AKYOL & Halil BİLİR Özet Ön test ve son test arasındaki fark “t test” ile karşılaştırılmıştır. BDÖ’nün geleneksel yönteme (çalışma yaprağı) göre biyoloji başarısında anlamlı bir fark sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 5

Elif AKYOL & Halil BİLİR Giriş Biyoloji dersi ve yetişkinlerin bu alandaki eğitimi, biliminin artan önemi sebebiyle günümüz okulların ve yaygın öğretim kurumlarının sürekli daha önemli hale gelen bir görevi olmuştur. Bu yüzden dersin etkinlik ve verimliliğini artırma çalışmaları başlamıştır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 6

Elif AKYOL & Halil BİLİR Giriş Bilgisayarların sayı, yapı ve fonksiyonları arttıkça kullanım alanları da artmaktadır. Ancak bunların içerisinde “eğitim” daha çok dikkat çekmektedir. Bilgisayarın eğitimdeki en önemli rolü öğretim alanında, öğretimi destekleyici olmaktır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 7

Elif AKYOL & Halil BİLİR Giriş BDÖ, bir eğitsel ortam olarak, öğrenme ve öğretme süreçlerinde, öğretmenin hazırlanması, öğrencinin gerekli niteliklerini ve düzeylerini belirlemesi, yönlendirmesi ve alıştırması gibi etkinlikler sunması, öğretici konuya göre bilgisayarı değişik şekillerde kullanılmaktadır Elif AKYOL & Halil BİLİR 8

Elif AKYOL & Halil BİLİR Giriş BDÖ uygulandığı öğrencilerin, geleneksel yöntemin uygulandığı öğrencilere göre bilgisayara yönelik daha olumlu tutumlar geliştirmeleri beklenmiştir. Elif AKYOL & Halil BİLİR 9

Elif AKYOL & Halil BİLİR Yöntem Etkileşim süresince düz anlatım, tartışma metotları gibi yöntemler kullanılmıştır. İki ders saati süresince, deney grubu (bilgisayar); bilgisayar başında, geleneksel yöntem de çalışma yaprakları üzerinde enzimler konusuna çalışılmıştır Elif AKYOL & Halil BİLİR 10

Elif AKYOL & Halil BİLİR Katılımcılar 2001- 2002 öğretim yılı bahar döneminde Kuleli Askeri Lisesi 1. sınıfa devam eden 26 ve 25 kişilik iki sınıf halinde toplam 51 öğrenciden oluşmaktadır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 11

Elif AKYOL & Halil BİLİR Veri Toplama Araçları Veri toplama amacıyla “biyoloji başarı testi” ve “bilgisayara yönelik tutum ölçeği” kullanılmıştır. MEB Biyoloji Dersi Müfredatı’na göre hazırlanmış 12 adet soru ve testin güvenilirliği 0,71 olarak bulunmuştur. Tamamen Katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, kısmen katılmıyorum, tamamen katılmıyorum cevaplarını içeren 24 soruluk test hazırlanmış ve testin güvenilirliği 0,89’dur. Elif AKYOL & Halil BİLİR 12

Elif AKYOL & Halil BİLİR Analiz Yöntemleri Tüm veriler SPSS(Statik Package for the Social Sciences) paket programının 10.0 sürümü ile analiz edilmiştir. Tüm bulgular a=0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Veri analizi olarak f testi ve t testi kullanılmıştır. Elif AKYOL & Halil BİLİR 13

Elif AKYOL & Halil BİLİR Bulgular ve Yorum Grup N Xort S Sd T P ÇY 26 101,27 10,25 49 -1,94 0,057 BDÖ 25 106,64 9,40 >0,05 Grupların öğretim öncesi enzimler konusuna yönelik bilgi düzeylerini belirlemek için yapılan başarı testi Grupların öğretim öncesi bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemek için yapılan ön test Grup N Xort S sd T p ÇY 26 42,31 21,49 49 -0,62 0,536 BDÖ 25 45,92 19,80 >0,05 Elif AKYOL & Halil BİLİR 14

Elif AKYOL & Halil BİLİR Bulgular ve Yorum Çalışma yaprağı grubuna uygulanan enzimler başarı ve bilgisayara karşı tutum son testi ön testi Grup N Xort S sd T P ÇY 26 18,92 18,39 25 5,248 0,00 <0,05 -4,65 11,84 -2,004 0,056 >0,05 Grup N Xort S Sd T P BDÖ 25 19,72 15,11 24 6,526 0,00 <0,05 0,76 7,58, 0,501 0,621 >0,05 Bilgisayar destekli öğretim grubuna uygulanan enzimler başarı ve bilgisayara karşı tutum son testi ön testi Elif AKYOL & Halil BİLİR 15

Elif AKYOL & Halil BİLİR Bulgular ve Yorum Çalışma yaprağı ve bilgisayar destekli öğretim gruplarına ait enzimler başarı son test ve ön test puanlarının farkları ortalamalarının karşılaştırılması Grup N Xor S sd T P ÇY 26 18,92 18,39 49 -0,169 0,867 BDÖ 25 19,72 15,11 >0,05 Çalışma yaprağı ve bilgisayar destekli öğretim gruplarına ait bilgisayara karşı tutum son test ve ön test puanlarının farkları ortalamalarının karşılaştırılması Grup N Xor S sd T P ÇY 26 -4,65 11,84 49 -1,936 0,059 BDÖ 25 0,76 7,58 >0,05 Elif AKYOL & Halil BİLİR 16

Elif AKYOL & Halil BİLİR Bizim Açımızdan Önemi BDÖ’de başarılı olmak için; Öğrencilerin bilgisayarı kullanmaları sadece ders ile sınırlı kalmamalıdır. Derste kullanılacak eğitsel yazılımın kullanışlı ve düzeye uygun olanı seçilmelidir. Bilgisayarın öğretici yönünü ve faydalarını öğrencilere gösterilmedir. Elif AKYOL & Halil BİLİR 17

Elif AKYOL & Halil BİLİR Kaynak Güler, M. H. Ve Sağlam. N. : Biyoloji Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin ve Çalışma yapraklarının Öğrencilerin Başarısı ve Bilgisayara Karşı Tutumlarına Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2002 Sayı:23, 117-126 [URL]:http://www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr/2002 23M%20HAKAN%20G%DCLER.pdf Elif AKYOL & Halil BİLİR 18