ADIYAMANİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PORGRAMI Öğr. Gör. Arif YILDIZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
MÜŞTERİ TATMİNİNDE SÜREKLİLİK
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Zor insanla başa çıkma yolları
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
BAĞIMLILIK AİLE EĞİTİMİ
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
BÜRO YÖNETİMİ ALANI.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Pazarlama İlkeleri.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
FACTORING Dr. ÇAĞATAY ORÇUn.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Karabağlar Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

ADIYAMANİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PORGRAMI Öğr. Gör. Arif YILDIZ

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu ve özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır. Mesleğin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Hemen hemen her iş alanında iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş, yönetici asistanları tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticari kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de yapmaktadırlar.

Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Halkla İlişkiler ve Tanıtım İşletme Bilgi Yönetimi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Sağlık Kurumları İşletmeciliği Yönetim Bilişim Sistemleri

İKTİSAT ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ KAMU YÖNETİMİ MALİYE ULUSLARARASI İLİŞKİLER İŞLETME KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ

1) PAZARLAMA, 2) İLETİŞİM, 3) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)

MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ

“““ADAMINA GÖRE MUAMELE””” “““NABZA GÖRE ŞERBET””” “““BEŞ PARMAĞIN BEŞİ DE BİR DEĞİLDİR”””

“CRM yeni müşteri edinmek, var olan müşteriyi tutmak, müşteri sadakatini kazanmak ve karlılığını artırmak için anlamlı iletişimler yoluyla işletme çapında müşteri davranışlarını anlama ve etkileme yaklaşımıdır.” Kaynak: “Accelerating Customer Relationships”, Ronald S. Swift, Prentice Hall – 2001

1.Cross – Sell & Up – Sell Olanaklarının Geliştirilmesi 2.Müşteri Memnuniyetinin Arttırılması 3.Satış Gelirlerinin Arttırılması 4.Kalite Dönüşümünün Arttırılması 5.Daha fazla müşterinin elde tutulması 6.Kampanya Dönüş oranlarının arttırılması 7.Yeni Müşteriler Kazanmak 8.Müşteri Sadakatinin Arttırılması 9.Hizmet Maliyetlerinin Azaltılması 10.Operasyon Maliyetlerinin Azaltılması 11.Pazarlama Maliyetlerinin Azaltılması Gartner CRM Summit Pre-Conference Survey – Eylül 2008 Müşteri Sadakati ve Memnuniyeti Gelirleri Arttırma Maliyet Azaltma

SEGMENTASYON

1 FİL 6 ADAM

Recency = 5 Recency = 4 Recency = 3 Recency = 2 Recency = 1 TL = 5 TL= 4 TL = 3 TL = 2 TL = 1 Frequency = 5 Frequency = 4 Frequency = 3 Frequency = 2 Frequency = 1

Müşteri Skorlama

Müşteri Verilerine Göre Film Kategorisine Göre Yönetmene Göre

Ferrari Kişiselleştirme Atölyesi

1) TUTUCU TİP: 1) TUTUCU TİP: Bu tip müşteride yenilik korkusu vardır. Geçmişin atmosferinde yaşarlar. Bu durumları da onlara mutluluk verir. Yapabileceğiniz tek şey bu tip müşterilere onların anlayacağı dilden hitap etmektir. Bu tip müşterinizi onların havasına bürünerek elde edersiniz en iyi müşterileriniz arasına girerler. 2) ÇEKİNGEN,KARARSIZ TİP: 2) ÇEKİNGEN,KARARSIZ TİP: Bu tiplerin zayıf tarafı kolay karar verememeleridir. Bu durumda yapılacak eylem onların adına karar vermek olacaktır. Bu tür müşterilere mutlaka görsellerle hitap etmelidir. Rapor veya numune göstermek faydalı olacaktır. Bu tür müşterilerin satınalma gücünü methetmek de fayda sağlar.

3) KORKAK VE ÇEKİNGEN TİP: 3) KORKAK VE ÇEKİNGEN TİP: Bu tip müşteriler genellikle en iyi müşteriniz olacak tiplerdir. Yavaş ve yumuşak sunumlarla gülümseyerek arkadaşlıklarını kazanmanız yararınıza olacaktır. 4) İNATÇI TİP: 4) İNATÇI TİP: Çok zorlu ve sıkça rastlanan tiplerdir. Bunlar size hak verir görünmelerine rağmen hep kendi dediklerini savunurlar. İnatçı müşteriyi kazanmanın yolu onu hoş tutmak ve ufak komplimanlar yapmaktır. Bu tip müşterinize sizinle yapacağı alış verişin sağlayacağı karı ve sağlayacağı faydaları göstermektir. Kar ile inat karşılaştığında çok zaman müşterilerin karı seçtiği gözlemlenmiştir.

5) KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ BEĞENEN TİP: 5) KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ BEĞENEN TİP: Bu tip müşteriler kimsenin düşünce ve fikirlerini beğenmezler. Bu tip müşterilerin psikolojik durumlarını iyi anlamak ona göre sunum hazırlamak gerekmektedir. Bunların zayıf noktaları üzerine gitmek gerekmektedir. Bilgilerini övmek biraz pohpohlamak ve sevindirmek size fayda sağlayacaktır. Bu tiplere sunum yaparken biraz durup fikirlerini sorun. Göreceksiniz sizin söylediğinizi ve sizin birkaç kelimenizi süsleyerek size geri söyleyecektir. Bu müşteri tipini onların istediği şekilde motive ediniz ve kurallarına göre davranınız. 6) ŞİKAYETÇİ TİP: 6) ŞİKAYETÇİ TİP: Bunlar genellikle satılan maldan ve hizmetten memnun kalmamış kişilerdir. Bu tip müşterilerinizin şikayetleri başlayınca onları ilgi ile dinleyiniz ve içlerini dökme fırsatı veriniz.

7) MEMNUNİYETSİZ KAVGACI TİP: 7) MEMNUNİYETSİZ KAVGACI TİP: Bunlar gerçekten çok can sıkıcı müşterilerdir herkes de bu tiplerden kaçar. Bu tür müşterilere onların kullandığı silahlar ile karşılık vermeyiniz. Yani onlar gibi kavgaya hazırlıklı bir sunum yapmayınız. Tam aksi olarak tatlı dilli, tebessümlü bir ilişki içine girin. Soğukkanlılığınızı muhafaza edin fakat kendinizi de ezdirmeyin. Bu tür müşteriler ile fazla zaman harcamayın işinizi bitirip hemen oradan uzaklaşın. Programlanmış ziyaretlerinizi yapmayı da ihmal etmeyin. 8) ALAYCI TİP: 8) ALAYCI TİP: Çenesi kuvvetli ve mert insanlardır. Bir satıcı olarak sizi tanıdıklarından sizi devamlı eleştirirler. Gerçekte sizinle eşit koşullarda tartışmayı göze almak istemezler. Bu tür müşterilere sükunet ve soğukkanlılıkla yaklaşılmalı, ağır başlı hareket edilmelidir. Bu davranış biçiminiz onu utandırabilir, eğer utanıp davranışını düzeltir ise sorun yoktur aksi takdirde sessiz kalmanız daha doğru olacaktır. Böyle davranırsanız müzakerede siz öne geçersiniz ve onu sakinleştirerek derdinizi anlatma olanağına sahip olursunuz.

9) KÖTÜMSER TİP: 9) KÖTÜMSER TİP: Bu tip müşteriler hiçbir şeyi beğenmezler. Ekonomiden, politikadan hep yakınırlar bunlara göre her fert budaladır. Bu müşteri tipine hayatın hoş taraflarını gösteren sunum planlayın ve faydalanacağı imkanları vurgulayın. Ara sıra da "size hak veriyorum ama... " deyip konuşmanıza devem ediniz. Satıcı olarak göstereceğiniz şevk mutlaka olumlu sonuç verecektir. 10) DALAVERECİ TİP: 10) DALAVERECİ TİP: Bunlar açgözlü insanlardır. Daima kendi faydalarını ön planda tutarlar. Sizden hep daha fazla taviz koparmaya çalışırlar. Bu tip müşteriler satış konuşmanızı dinlerler ve hemen arkasından fiyatını sorarlar. Bu tiplere en ucuz fiyatlar teklif edilmelidir. Bu müşterilerle olan ilişkilerinize çok dikkat etmelisiniz taviz konusunda yakanızı kaptırırsanız bir daha önünü alamazsınız. Onların önerilerine hep kuşkulu yaklaşınız. Sunumunuz da kazanacakları para ve menfaatlerinden söz etmelisiniz.

11) GEVEZE TİP: 11) GEVEZE TİP: Bu müşteri tipi satıcıya zaman bırakmadan hep kendi konuşur. Bu tür müşterinize kompliman yapmak en geçerli yoldur. Müşteriniz nefes almak için sustuğu bir anda onun fikirlerinin doğru olduğunu vurgulayarak söze girip onun söylediklerini tekrar ediniz ve sonucu kendisine bırakınız. Bu davranışa memnun olurlar ve sizi ilgi ile dinlerler. 12) GÜVENMEZ TİP: 12) GÜVENMEZ TİP: Satıcının hiçbir sözüne inanmazlar. Bunların gözünde satıcı harika bir yalancıdır. Bu tür müşteri tipine sunumunuzu yaptıktan sonra konuşmanızı doğru bulup bulmadığını sorunuz. Böylece konuda adım adım ilerleme olanağına sahip olursunuz. Sık sık" konuyu izah edebildim mi?" "anlatabildim mi?" gibi sorularla güvensizliğine müracaat ediniz. Bu tür müşterilerinizde yapacağınız satış konuşmasında görsel materyallerde kullanmayı ihmal etmeyin.

13) UKALA TİP: 13) UKALA TİP: Bu tip müşteri sayısı az olmakla beraber bulunabilirlikleri de mevcuttur. Bunlar gerçekte çok az şey bilen ve bu zayıf bilgilerinin esiri olan kişilerdir. Ustalaşmış satıcılar bu tiplere karşı soğukkanlı davranır. Düşüncelerine ters gelen cevap vermez, onlara inanıyormuş gibi gözükerek psikolojilerini okşarlar. Onlardan fikir ve tavsiyede bulunmalarını ister güvenlerini kazanmaya çalışır. Onlara karşı değil de onun yanında olduğunu gösterir. 14) SUSKUN TİP: 14) SUSKUN TİP: Bu tip müşteriler hiç ağızlarını açmazlar. Bol bol dinlerler. Bu tür müşterilerinizi konuşmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Satış konuşmanızda onların gönlünü kazanacak sorular ile devam ederseniz başarılı olma olasılığınız yüksektir.

15) EĞLENCEYE DÜŞKÜN TİP: 15) EĞLENCEYE DÜŞKÜN TİP: Bu tip müşteriler küçük yerleşim yerlerinde fazlasıyla bulunmaktadır. Amaçları büyük şehirlerde eğlenmektir. Kendilerine bu konuda yardımcı olacak satıcıdan mal alacaklarını ifade ederler. Bunlara satış yapmak amacıyla bu tür sözler vermeyiniz. İşinizi ciddi tutunuz. Bu tür müşterilerin çok kere işini ciddiye alan satıcıları tercih ettikleri görülmüştür. 16) ACELECİ TİP 16) ACELECİ TİP: Bu tür müşteriler sabırsızdır. Sık sık satıcının sözünü keser ve satın alma arzularını değiştirirler. Çok çabuk sıkılırlar. Bu tür müşteri gurubuna sizinle çalışmasından sağlayacağı faydaları sık sık vurgulayın ve ziyaretinizi kısa kesmeye özen gösterin.

17) KİNCİ TİP: 17) KİNCİ TİP: Geçmişteki bir ticari ilişkiden memnun kalmadığından dolayı satıcıya kin besleyen müşteri davranışıdır. Ona yardımcı olacağınızı hissettirin. Bir daha böyle bir olumsuzluğun yaşanmayacağını kendisine söyleyin. Ve bunu da ispat etmek için size bir fırsat vermesini talep edin.

38 Bu “DOĞRUDAN PAZARLAMA” dır.

39 Bu “REKLAM” dır.

40 Bu “TELE PAZARLAMA” dır.

41 Bu “HALKLA İLİŞKİLER” dir.

42 Bu “MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİMİ” dir.

43 Bu “ARZ-TALEP UYUŞMAZLIĞI” dır.

44 Bu Pazar payınıza göz koyan “REKABET” tir.

45 Bu “YENİ PAZARLARA GİREMEMEK” tir.