Yaratıcı Drama Atölyesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
EĞİTİMDE DRAMA.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
BÖLÜM 2: DRAMA NE DEĞİLDİR? DRAMANIN AMAÇLARI DRAMANIN GELİŞİMİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİMDE DRAMA ÖZLEM ÖZKAN - TARİH TEZSİZ YÜKSEK LİSANS
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER-1
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Yaratıcı Drama Atölyesi Atölye Liderleri: Levent Yücel İlker Türkoğlu (Ankara Üniversitesi, D.T.C.F./Tiyatro Bölümü)

Yaratıcı Drama Nedir? Yaratıcı drama; doğaçlama, rol oynama v.b. tiyatro ya da drama tekniklerinden yararlanılarak, bir grup çalışması içinde, bireylerin bir yaşantıyı, bir olayı, bir fikri, kimi zaman bir soyut kavramı ya da bir davranışı, eski bilişsel örüntülerin yeniden düzenlenmesi yoluyla ve gözlem, deneyim, duygu ve yaşantıların gözden geçirildiği ‘oyunsu’ süreçlerde anlamlandırması, canlandırmasıdır. Kendi başına da bir sanat alanı olan drama, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanarak, oyun ve oyunsal süreçleri kullanan, dinamik bir süreç ve bir grup çalışmasıdır. Ancak, yaratıcı drama çalışmaları, tiyatro yapmak, oyunculuk değildir.” İnsanın, insanla giriştiği her tür dolaysız ilişki, etki-tepki alışverişi, araçla oluşan en az düzeyde bir etkileşim bile dramatik bir durum oluşturur.

Yaratıcı drama, tiyatro formlarından da yararlanan bir disiplindir Yaratıcı drama, tiyatro formlarından da yararlanan bir disiplindir. Özünde “oyun” kavramı bulunur. Ancak, drama olgusu bir tiyatro ya da oyunculuk örneği sergilemek de değildir. Yazılı bir metni yoktur. Sahneye koymak gibi temel bir amacı olmadığı halde, istenirse yapılan çalışmalar çok fazla değiştirilmeden gösteri olarak sunulabilir.   Drama çağrışımların, duyguların, bilgi ve deneyimlerin özgürleştiği bir ortamın sağlanmasıdır. Drama etkinliği, drama yaşantısının somut olarak duyumsanmasıyla kişinin evrensel, toplumsal, moral etik ve soyut kavramları anlamlandırmasıdır.

Yaratıcı Dramanın Etkileri Farkındalık kazandırır Bedensel/zihinsel ifade becerilerinin gelişimine eder Kendini ifade etmede güven kazandırır Bağımsız düşünmeyi sağlar İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirir Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlar Özgüven ve karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar Bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar Hata yapma korkusu olmaksızın davranış geliştirmeyi sağlar Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar Duygunun sağlıklı ve kontrollü boşalımına olanak verir Kendini tanımayı sağlar

Yaratıcı Drama Atölyesine Kimler Katılabilir? Drama Atölyesine katılım için herhangi bir eğitim, yaş, cinsiyet, kilo, engellilik sınırlaması yoktur. Kendisini ve çevresini daha iyi tanımak ve anlamak isteyenler, İşyerinde, sosyal yaşamda iletişim becerilerini geliştirmek isteyenler, Kişisel gelişim hedefleri olanlar, Sözel, bedensel ifadelerini geliştirmek isteyenler, İş – Yaşam streslerini deşarj etmek isteyenler, İşinde ve özel hayatında yenilik ve yeni bakış açıları arayanlar, Oyun oynama duygularını tatmin etmek isteyenler, Sosyal bir aktivitede yer almak isteyenler, Mesleki olarak dramayı kullanmak isteyenler.

Yaratıcı Drama Atölyesi’nde Grup ve Katılımcı Özellikleri Yaratıcı Drama Atölyesi’nde grup kaç kişiden oluşur? Gruplar minimum 20, maksimum 40 kişiden oluşur. Yaratıcı Drama Atölyesi için nasıl bir mekan gerekir? Katılımcıların rahatça hareket edebileceği, ısıtma, aydınlatma havalandırma ve zemin koşulları uygun her mekan kullanılabilir. (Müzik çalar + video kamera, fotoğraf makinesi) Katılımcıların gereksinimleri nelerdir? Katılımcılar rahat hareket edebilecekleri her türlü giysi ve ayakkabılarla katılabilirler.

Yaratıcı Drama Atölyesi’nin periyodu ve toplam süresi nedir? Atölye haftada bir gün ve 2 saat sürer. Toplam atölye süresi 4 aydır. Grubun isteğine göre atölye süresi istenildiği kadar uzatılabilir. Yaratıcı Drama Atölyesi bir kamp gibi başka etkinliklerle temalı olarak birlikte gerçekleştirilebilir.

Yaratıcı Drama Atölyesi Fotoğrafları

Referanslar Anadolu Kulübü Tupperware Sante Gima Kağıthane Halk Eğitim Merkezi Duru