05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE 1 ECVET’e Uyumlu Demiryolu İşletme Alanı Öğretim Programı Çerçevesinin Tanıtımı RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 REVISION OF OPERATION EDUCATIONAL PROGRAMME FRAMEWORK Railway Operation on ECVET-12-14/Dec/2011 İstanbul/TURKEY RAILWAY OPERATION in ECVET A LLP-DoI.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
TEST – 1.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
PROGRAM TASARIMI
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
HAYAT BOYU ÖĞRENME İÇİN AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Hayat boyu öğrenme için Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ), yeterliliklerin anlaşılması için yeni.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Sunum transkripti:

05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE 1 ECVET’e Uyumlu Demiryolu İşletme Alanı Öğretim Programı Çerçevesinin Tanıtımı RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

2 SUNU PLANI Projenin Hedefleri Temel İlkeler Öğretim Programı Çerçevesinin Yapısı İşletme Alanı 4.Seviye Meslekler Öğretim Programı Çerçevesinin Kapsamı 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

Öğrenme çevresi BÖğrenme çevresi A 33 Transfer süreci Edinilen Öğrenme Çıktıları RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

4 PROJENİN HEDEFLERİ Ortak bir eğitim yaklaşımı belirleme Çerçeve eğitim modüllerini tanımlama Tarafsız ve güvenilir ölçme için başarım ölçütleri Hareketliliği kolaylaştırma Sertifikasyonun transferini sağlama KARŞILIKLI İŞLERLİK ULUSLARARASILAŞTIRMA SINIR ÖTESİ FAALİYETLER EĞİTİMDE HAREKETLİLİK İŞGÜCÜNÜN SERBEST DOLAŞIMI HAYATBOYU ÖĞRENME 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

5 HEDEF GRUPLAR OUTCOMES OF PROJECT Proje çıktıları İşletme Meslek Elemanı Sivil Toplum Örgütleri Demiryolu Altyapı Yöneticileri Demiryolu Tren İşletmecileri Demiryolu Eğitim Sağlayıcıları Eğitim Bakanlıkları Ulaştırma Bakanlıkları Çalışma Bakanlıkları Mesleki Yeterlilik Otoriteleri Demiryolu VOC- TEST Merkezleri 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

6 TEMEL İLKELER İşgücü pazarının gereksinimleri Meslek Adayları- Sektör Lokal İhtiyaçlar - Uluslar arası İhtiyaçlar Beceri Geliştirme Esneklik Meslekler arası yatay ve dikey geçişler AYÇ Seviye 4 İşletme ve taşımacılık meslek tanımları ve analizleri İşletme eğitiminin genel ve özellikli amaçları Modüler sistemModular system Mesleki Eğitimde Avrupa Kredilendirme Sistemi 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

7 ÇERÇEVENİN YAPISI İş Birimi - Iİş Birimi - IIİş Birimi - III İşlem Modül - I Modül - II Modül - III İşlemler Birimler Modüller Eğitim Programı Çerçevesi 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

8 ÇERÇEVENİN YAPISI DEPRAST ve RAILVET’in Karşılaştırması DEPRASTRAILVET ModüllerÜnitelerİşlemlerModüllerÜnitelerİşlemler /Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

9 MODÜL BİLGİ SAYFASI RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

10 ÜNİTE BİLGİ SAYFASI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

Railway Operation on ECVET-05/Dec/2012 Ankara/TURKEY 11 ÖĞRENME ÇIKTILARI ANALİZ FORMU RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

12 AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Bilgi  Çalışan, bir alan içerisinde geniş kapsamlı, pratik ve teorik bilgiye sahiptir. Beceri  Çalışan, bir alanda belirli problemlere çözüm üretmek için gerekli olan bir dizi bilişsel ve pratik becerilere sahiptir. Yetkinlik  Çalışan çoğunlukla öngörülebilir, ancak değişime tabi olan bir işi yaparken öz- idare kullanır. İş faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için bir miktar sorumluluk alarak diğerlerinin rutin işlerini denetler. Tam yetkinliği olan ara eleman yeterlilikleri (Yaygın Eğitim Sertifikası, Mesleki/Teknik Lise Diploması). AYÇ Seviye 4 Mesleklerin Temel Özellikleri 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

13 4.SEVİYE DEMİRYOLU İŞLETME ALANI MESLEKLERİ SIGNALLER – Station Master -Hareket Memuru TRAIN CHIEF –Tren Şefi SWITCHMAN – Brakeman – Tren Teşkil Görevlisi LOGISTIC STAFF –Lojistik Personeli CONDUKTOR-On Board Staff -Kondüktör TICKET SELLER –Bilet Satıcısı İşletme Alanı? İşletme alanı; kabul edilen yolcu ve yükün taşınması için uygun tren dizilerinin hazırlanması ve bu dizilerin trafik içinde hareketliliğinin sağlanması için yapılan temel işlerle bilet satış ve kontrolü, yük kabul ve teslimi gibi tamamlayıcı işlerin gerçekleştirildiği iş alanıdır. 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

14 İŞLETME ALANI YETERLİK BİRİMLERİ İşletme planını okumak ve plana tren ilave etmek İşletmecilik performans gereksinimlerini anlamak İşletmecilik performans gereksinimlerini hesaplamak Tren kompozisyonunu planlamak ve oluşturmak Manevrayı planlamak ve plana uygun şekilde araçları bağlamak ve çözmek Hazırlanmış tren kompozisyonlarının kontrolünü yapmak Demiryolu işaretlerini anlamak ve kullanmak Trafik yönetim sistemi araç, ekipman ve tesislerini kullanmak Yerel işletme konsol ve panolarını kullanmak Makasları tanzim etmek Farklı işletme modlarında trafiği düzenlemek ve yönetmek Emniyet yönetimi temellerini anlamak İş sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma önlemlerini almak Eşya depolama işlemlerini yapmak AB Yük taşımacılığı mevzuatını anlamak Yük taşımacılık işlemlerini yapmak Tehlikeli eşya taşımacılık işlemlerini yapmak Taşıma düzensizliklerine ait işlemleri yapmak AB Yolcu taşımacılığı mevzuatını anlamak Yolcu taşımacılık işlemlerini yapmak Demiryolu terminolojisini kullanarak bir yabancı dilde okumak, yazmak ve anlamak 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

15 ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI MODÜLLER1050 Saat M01Demiryollarına Giriş M02Tren İşletme Planlaması M03Tren Hazırlama ve Manevralar M04Demiryolu Trafik Yönetimi ve İşletme Modları M05Emniyet ve Güvenlik M06Demiryolu Yük Taşımacılığı M07Demiryolu Eşya Taşımacılığı M08Mesleki Yabancı Dil 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

16 ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI M01 Demiryollarına Giriş 50 Saat M01U01Demiryolları Hakkında Genel Bilgiler 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

17 M02 Tren İşletme Planlaması 120 Saat M02U01İşletme Planının Yapılması M02U02İşletmecilik Performans Gereksinimleri M02U03İşletmecilik Performans Hesaplamaları ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

18 M03 Tren Hazırlama ve Manevralar 180 Saat M03U01Tren Kompozisyonunun Planlanması M03U02Manevralar M03U03Trenlerin Kontrolü ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

19 M04 Demiryolu Trafik Yönetimi ve İşletme Modları240 Saat M04U01İşaretlerin Kullanımı M04U02Trafik Yönetim Sistemlerinin İşletimi M04U03Yerel İşletme Sistemleriyle Trafiğin İşletimi M04U04Makasların Tanzimi M04U05İşletme Modları ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

20 M05 Emniyet ve Güvenlik90 Saat M05U01Emniyet Yönetimi M05U02İş Sağlığı ve Güvenliği ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

21 M06 Demiryolu Yük Taşımacılığı200 Saat M06U01Lojistik ve Depo Yönetimi M06U02AB Yük Taşıma Hukuku M06U03Ulusal ve Uluslar arası Yük Taşımacılığı M06U04Tehlikeli Eşya Taşımacılığı M06U05Taşıma Düzensizlikleri ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

22 M07 Demiryolu Yolcu Taşımacılığı100 Saat M07U01AB Yolcu Taşıma Hukuku M07U02Uluslar arası Yolcu Taşımacılığı ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

23 C08 Mesleki Yabancı Dil80 Saat M08U01Demiryolu Teknolojisi ve Terminolojisi ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNİN KAPSAMI 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

24 JOB MODULS Jobs Station Switchman Moduls M01U1 -50X XX X XX M02Ü1-40X M02U2-40X XX M02U3-40XX M03U1-50XXX M03U2-90XX X M03U3-40XX XX M04U1-40XX X X M04U2-80 XXX M04U3-40XXX M04U4-40XX M04U5-40XX M05U1-30XXXXXX M05U2-60 XX XXX X M06U1-40 X M06U2-40 X M06U3-60 X M06U4-40 X M06U5-40 X M07U2-40 X X X M07U2-60XXX M08U1-80XXXXXX Saat

25 YAYGINLAŞTIRMA HEDEFLERİ Üyelerine proje ürünlerinin uygulanmasını tavsiye edecektir. 7 Meslek lisesinde proje çıktılarını uygulamaya koyacaktır. 3 Eğitim merkezinde proje çıktılarını uygulamaya koyacaktır. Süreli yayınlarında, hissedarlar ve işçiler arasında projenin sonuçları ve çıktılarının yaygınlaştırılmasını sağlayacaktır. Ulusal europass merkezinde teknik eğitim sağlayan okullar için iyi uygulama örneği olarak kullanacak AIMM/ITN eğitim modüllerinin ilk test formu olarak organize edecektir. FVETS Slovakyada hala hazırlık aşamasında olan slovak sisteminde ki otoritelerle işbirliği yaparak sonuçları kullanacak. 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

26 05/Aralık/2012 Ankara/TÜRKİYE RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union

Mehmet EKTAŞ RAILWAY OPERATION IN ECVET A LLP-DoI Project with the support of the LLP LdV Programme of the European Union