MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

MS OFFICE Word 2013.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Şabanözü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Görsel Okur-Yazarlık *
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Derya Duygu KARSLI
Web Sitesi Hazırlama.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
3.
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Mimio İle İnteraktif Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Temel Bilgi Teknolojileri
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
KONU : ASSURE MODELİ DİKAB: BİRİNCİ ÖĞRETİM GRUP ÜYELERİ: EMİNE RÖZGAR HABİBE ÜNÜVAR TUĞBA ÖZEN.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Dijital Öyküleme
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY ENTEGRE OFİS DERSİ’NİN WEB TABANLI İÇERİĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÜRETİLMESİ MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY

İÇERİK GİRİŞ WEB-TABANLI ÖĞRETİM WEB-TABANLI ÖĞRETİM İÇERİĞİNİN TASARIMI SONUÇ

GİRİŞ İnternet altyapısının gelişimi, bilgiye erişimin, medya çeşitliliğinin, iletişimin, bilgi ve kaynak paylaşımının gelişimi ile birlikte eğitim yöntemlerinin gelişmesini de sağlamıştır. WWW, ses, görüntü ve veri aktarımı için etkileşimli, güçlü ve dinamik bir araç haline gelmiştir.

Bu çalışmada amaç, Entegre Ofis dersinin web tabanlı içeriğini tasarlamak, geliştirmek ve tamamlamaktır. Bu amaçla, kullanıcıya etkili bir şekilde öğrenim nesnelerinin aktarılabilmesi için, bilgileri sıralama, soruyu yanıtlama ve mouse hareketlerini video ortamında aktarma yöntemleri gibi etkileşim unsurları kullanılmıştır.

Web Tabanlı Öğretimin Kişiye Kazandırdığı Özgürlükler Zamanının belirlenebilmesi, Yerinin belirlenebilmesi, Kişisel beceri ve yeteneklerine bağlı olarak süresinin belirlenebilmesi

WEB-TABANLI ÖĞRETİM Web-tabanlı öğretim, yazı, grafik, animasyon, video ve ses gibi kaynakların bir arada kullanıldığı bir öğretim programıdır. Web-tabanlı öğretim, öğrenimin teşvik edildiği ve desteklendiği anlamlı bir öğrenme ortamı oluşturmak için, WWW üzerindeki kaynakları kullanır.

İçeriğe ulaşmak için HTML sayfa yapıları düzenlenmekte, İletişimin sağlanması ve sağlıklı olarak yürütülmesi için elektronik posta listelerinden ve duyuru bölümlerinden faydalanılmakta, Etkileşimin artırılabilmesi için sohbet ve tartışma grupları kullanılmaktadır.

Olumlu Yönleri Sanal bir yerleşke oluşturulması Eğitimin kişisel, öğrenci merkezli ve öğrenci yönelimli olarak gerçekleştirilmesi Rastlantısal öğrenmenin gerçekleştirilmesi Çoklu ortam tabanlı uygulamaların kullanımı Grup öğretimi veya kendi kendine öğrenme Her yerden bilgiye ulaşım Etkileşimli öğrenme Öğrencinin zihinsel faaliyetlerin arttırılması Araştırmaya teşvik edici özellikler taşıması

Olumsuz Yönleri İnternet bant genişliği, Tarayıcı veya özel yazılımların gerekliliği, Teknik kapasitelerin gerekliliği, Bağlantı ve erişim problemleri, Öğrenicinin basit İnternet, bilgisayar ve teknoloji bilgisinin gerekliliği, Öğrenci ve öğretmene daha fazla sorumluluk düşmesi, Kullanıcı yorumları ve çevrim içi yardım konusunun önemi Kaliteli destek hizmetinin önemi  Bilginin sözlü ve resimli tiplerinin ard arda veya aynı anda işitsel ve görsel olarak aktarılmasıyla web-tabanlı öğrenmenin karmaşık psikoljik bir olgu haline gelmesi.

WEB-TABANLI ÖĞRETİM İÇERİĞİNİN TASARIMI Eğitim Geliştirme Aşamaları Eğitim Hedefleri ve Hedef Kitleyi Belirleme Tasarım ve Akış Çizelgesi Geliştirme Eğitim Geliştirme / Üretim Kullanıcı Testleri Canlı Kullanım

Hazırlanan Dokümanlar: Eğitim İçeriği İçindekiler Listesi Eğitim Hedefi Bölüm Hedefi ve Özeti Değerlendirmeler Görseller

Eğitim İçeriğinin Bileşenleri Eğitim hedefleri Modüler içerik parçacıkları Etkileşimler Değerlendirmeler Gezinimler

İçeriğin Özellikleri Anlaşılır olarak sunulması Uygun görsel ve işitsel materyallerle desteklenmesi Kişilerin öğrenme tarzları ve algılama süreçleri göz önünde bulundurularak yapılandırılması Öğrenen kişinin bilgisayar ile olan etkileşiminin öğrenmeyi kolaylaştıracak yapıda gerçekleşmesi Dersin Genel Hedefleri, İçindekiler Tablosu, Bölüm Hedefleri, Konu Anlatımı ve Değerlendirme Sorularını içermesi

Öğrenene Etkili Bir Şekilde Öğrenim Nesnelerinin Aktarılabilmesi İçin Kullanılan Etkileşim Unsurları: Fare hareketlerini izleme Bilgileri sıralama Soruyu yanıtlama Görerek öğrenme için uygun resimler kullanma Zihinsel olarak etkin kılabilmek için animasyonlardan faydalanma Konuyla ilgili ödev verme Duyuru ile öğreneni bilgilendirme Tartışma grupları ile eş zamansız olarak panoya mesajlar gönderme

Konu Anlatımı İçerik Ağacı Akış Çizelgesi Kısa veya maddeli metinler halinde, Öğrenci merkezli öğrenmeyi destekleyecek nitelikte, Öğrencileri zihinsel olarak etkin kılacak şekilde, Türkçe Dil Bilgisi kurallarına uyumlu ve akıcı olarak hazırlanmıştır. İçerik Ağacı Konunun üst başlığı ile alt başlıkları net bir şekilde gösterilmiştir. Akış Çizelgesi Eğitimin her ekranında nelerin yer aldığını ayrıntılarıyla tanımlayan Power Point dosyasıdır. Her yansıda bölüm adı, alt bölüm adı, sayfa başlığı, o sayfada yer alacak metnin ayrıntılı tarifi, o sayfada yer alan etkileşimlerin tarifi ve sayfa kodu yer almıştır.

Ders Materyallerinin Oluşturulması Verilmek istenen mesaj ve anlatılmak istenen kavramlar konusuna açıklık getirilerek Grafik, şema, tablo, animasyon gibi öğelerle kolaylıkla anlatılacak şekilde konuların düz metinle anlatılmasından kaçınılarak Öğretici Akademik temelli Öğrenciler tarafından kolaylıkla kullanılabilecek nitelikte Konunun içeriğine hakim İlgi çekici Kolay ulaşılabilir nitelikte hazırlanmıştır.

Eğitim Geliştirme İşlemi Hazırlanan senaryoya göre içerik ve öğrenme etkileşimleri birleştirilmiştir. Macromedia Captivate programı ile MS Word, Excel, Power Point ve Access programlarında yapılan işlemlerin fare hareketleri çekilmiş ve bu dosyalar Macromedia Flash programı ile animasyona dönüştürülmüştür. Öğrencinin dikkatini çekmek için bu tür uygulamaların arasında, konu anlatımını destekleyecek nitelikte Flash programıyla hazırlanmış animasyonlar ve konuyla ilgili resimler eklenmiştir. Macromedia Captivate programıyla fare hareketlerinin çekildiği animasyonlarda, yapılan işlemler ve açıklamalar metin kutuları içine yazılmıştır. Metin kutusunun taşınabilir olması da farenin ekranın bazı yerlerinde görünememe sakıncasını da ortadan kaldırmaktadır.

Değerlendirme Hazırlanan bu eğitimin deneme versiyonu ekip tarafından değerlendirilip gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra belirlenen pilot kullanıcı tarafından eğitim test edilmiştir.

SONUÇ Sisteme Giriş Örnek Ekranlar Web-tabanlı Entegre Ofis dersi şu anda verimli bir şekilde kullanılmaktadır. Hedef kitleden sohbet saatlerinde elde edilen verilere göre, içeriğin anlaşılır, animasyonların konuyu vermede son derece başarılı olduğu ve kendilerinin zihinsel olarak etkin bir şekilde dersi işledikleri bulgularına ulaşılmıştır. Belirlenen saatlerde sohbetlere katılma, e-posta yoluyla her zaman eğitici ve kendi aralarında iletişim kurma, konuların sonunda yer alan değerlendirme sorularını yanıtlama, yine konuların sonunda uygulama yapmalarını sağlayan ödevler verme aktiviteleri gerçekleştirilmektedir. Örnek Ekranlar ÖDEV Sisteme Giriş Çıkış

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler